Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. novembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Opel Zafira 1.7CDTi - Zdanlivo maličkosti

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.08.2008

Toto auto azda nemusíme nikomu predstavovať. Na trhu sa Opel Zafira udomácnila už roku 1999.
Opel Zafira 1.7CDTi - Zdanlivo maličkosti
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Toto auto azda nemusíme nikomu predstavovať. Na trhu sa Opel Zafira udomácnila už roku 1999 (na autosalónoch od 1998), kedy ju Opel predstavil vo svojej prvej generácii verejnosti. Nebudeme zrejme ani klamať ak povieme, že tento model hral dôležitú úlohu pri formovaní trhu kompaktných vanov. Jednak na relatívne malej ploche ponúkal dostatok priestoru 5 člennej posádke spolu so slušným batožinovým priestorom a za druhé ponúkal úplne nový systém nazvaný Flex7, ktorý behom pár desiatok sekúnd umožnil z auta vytvoriť pohodlné sedem-miestne vozidlo. Sedadlá sa zasúvali do podlahy, čím vôbec nebránili batožine, ak ich nebolo potreba.

Od roku 2005 máme na trhu už druhú generáciu Zafiry (Zafira B), ktorá prešla menšími zmenami v exteriéri – aby lepšie zapadla do modernej rodiny Vectier a Astier, ako aj v interiéri – kde to azda najviac potrebovala. Na samotnom aute tak ostalo to dobré, čo bolo – a to čo sa dalo, Opel o niečo vylepšil. A aby nám nebolo ľúto „malého výberu motorov“ – pre tento modelový rok pripravil pre Zafiru aj nové naftové motory s objemom 1.7 litra, ktoré by mali postupne nahradiť staršie jedna-deviatky. Prečo píšeme „malého výberu“ ? skúste si pozrieť cenník novej Zafiry – koľko motorizácii narátate – nám sa podarilo narátať 5 naftových a 5 benzínových agregátov.. a to je teda poriadny výber.

Tá naša 1.7ička mala ale niečo, čo sa často v týchto autách nevidí. Pri jej objednávaní totiž niektorá dobrá duša zaškrtla položku W2E v hodnote 78.000.- Sk. V Opli ju definujú ako „ Predné sedadlá Recaro“. Tí z vás, ktorí šoférujú ročne viac kilometrov určite vedia, ako dôležité sú dobré sedadlá v ich vozidle, ako vplývajú na celkový dojem z auta a taktiež na únavy pri šoférovaní. A my sme len radi, že Opel ponúka aj takúto možnosť dokonoca už aj v Zafire. Ak sa teda pre toto auto niekedy rozhodnete - tieto sedadlá uprednostním pred akoukoľvek inou príplatkovou výbavou, nebudete ľutovať.

A aby sme ich poriadne preverili – s autom sme absolvovali zhruba 1300 kilometrov najrôznejších ciest. Od diaľnic cez klasické okresné cesty až po rozbité cesty hlavných miest. Poviete si, že s týmto autom to nebude až taký zážitok, no mýlite sa. Náš motor s objemom 1.7 litra disponuje výkonom 125 koní (existuje aj slabšia, 110koňová verzia) a prináša okrem teda menšieho objemu aj nižšiu spotrebu v spojení s nižšími emisiami. Oproti jedna-devinke cítiť menší objem najmä v oblasti pod záberom turbíny, no od zhruba 2300 otáčok, kedy je k dispozícii plných 280 Nm motor neostáva väčšej sestre nič dlžný a ťahá jedna radosť. Počas našej cesty sa naša priemerná spotreba pritom pohybovala od 4.6 litra do 5.6 litra na sto kilometrov. Tú prvú sme dosiahli absolútne bez problémov pri jazde mimo mesta, kde sme až na výnimky v obciach udržiavali rýchlosť okolo 100 kilometrov v hodine. Auto bolo obsadené dvoma pasažiermi a plným kufrom batožiny. Druhá hodnota už patrila diaľnici a rýchlosti približne 140-150km za hodinu.

Podvozok je tradične nemecký – v Zafire uspôsobený na prepravu väčšieho počtu osôb a vyššieho ťažiska, no so zákrutami sa pasovuje statočne. Náklonov sa auto síce nezbaví, no kolesá si držia stopu dobre. Nikto samozrejme od tohto auta neočakáva výkony porovnateľné s hatchbackom, či sedanmi, no aj tak je zvezenie v tomto aute príjemné. A obzvlášť – ak máte tie sedadlá. Nech totiž stvárate čokoľvek – pevne vás udržia na svojom mieste a kým v kufri uvaríte lečo, vaše pozadie si bude iba pochvaľovať. Nehovoriac o tom, že na rozdiel od väčšiny príplatkových športových sedadiel, či iných – domontovaných si tieto môžete plnohodnotne nastavovať vo všetkých smeroch, ako aj náklonoch.

Zvyšok auta je síce tiež dobrý – no sedadlá akoby ho zatienili úplne. Interiér je verný súčasnej modelovej rade a príbuznusť s Astrou, či Vectrou sa ani nesnaží zaprieť, čo ale nemusí byť na škodu (je to len také malé upozornenie pre veľkých individualistov). Naše auto malo pekný obklad vo farbe piano-čierneho lakovania, na ktorom síce bolo vidno všetky odtlačky prstov – vyzeral ale veľmi dobre. Ovládače sú jednoduché a prehľadné, nič vám teda do auta nebráni naskočiť a vyraziť bez dlhého štúdia, čo sa kde ovláda. Sedenie vzadu je už o niečo klasickejšie, ako vpredu, noe miesta poskytuje stále dostatočne. V kufri máte na výber – alebo môžete batožinový priestor zaplniť 645 litrami batožiny, alebo tretím radom sedadiel. Ten je pomocou systému Flex7 ukrytý v zadnej podlahe, pričom na manipulácii nie je nič zložité. Je už z nej mierne cítiť vek systému a niektoré úkony by sa dali aj zjednodušoť – no nejedná sa o nič odstrašujúce a pokúsili sme sa tento proces aj zdokumentovať v priloženej foto-galérii. Ak sa rozhodnete použiť zadné sedadlá – stále vám ostane ešte 140 litrov na batožinu, čo nie je práve najviac, no priestor v tretej rade je aspoň reálne použiteľný na prepravu osôb a nielen malých detí. Ak ale nepotrebujete ani druhý, ani tretí rad – Zafira ponúkne až 1820 litrov, čo už je hodnota podobná malým dodávkam. Jedna vec, ktorá nám ale v okolí vodiča a spolujazdca chýbala – sú odkladacie miesta. Do predných dverí toho moc neuložíte a ak nemáte príplatkovú stredovú opierku, veci, ktoré sa nezmestia do plytkej schránky pred spolujazdcom budú vždy ľahko viditeľné. Ocenili by sme ešte menšie odkladacie schránky, ktoré sú uzatvárateľné.

No a tak sa dostávame opäť raz k cene. Naša Zafira 1.7 CDTI 92kW vo výbave Enjoy stojí štandardne veru nezanedbateľných 865 900.-Sk, pričom ak k cene prirátame ešte 78 000.-Sk za sedadlá, metalickú farbu a pár drobností, dostaneme sa skoro k miliónu. Cena to nie je najmenšia a tak odporúčame navštíviť viacero dealerov a poinformovať sa o možných zľavách, pretože Opel vedel v tomto smere vždy byť ústretový a často pripravuje rôzne akcie. Dnes si tak napríklad náš Enjoy môžete kúpiť už od 735 900.- SK ! Je to však stávka na istotu, pretože tento Opel sa odvďačí ako vám (recaro,recaro,recaro!!), tak aj celej rodine. A svokra vás bude milovať ?




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Profesionálny webhosting, registrácia a parkova...
Máme pre vás výhodnú ponuku pôžičiek od 600 - 2...



Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...

PLATOVÉ PODMIENKY 4,00€/hod netto + variabilná...
Nemecka firma prijme do zamestnania vodicov s V...
Jsme česká kontrolní agentura a hledáme nové KO...

3 850.00 € /mesiac
Na prenájom obchodný priestor, rozloha 350 m2
145 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 240 m2
270 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 105 m2, balkón, ...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Od piatka 17. júna do nedele 19. júna navštívilo festivalové premietania 7 864 divákov.
pred 7 rokmi
V ľudskom tele existuje mnoho tisíc buniek, ktoré sú zastavené už počas ich rozvoja v zárodočnej emryonálnej fáze.
pred 6 rokmi
Štyridsiatnik Cal Weaver má výbornú prácu, krásny dom, úžasné deti a manželku. Ale keď sa dozvie, že ho Emily podvádza a chce sa s ním rozviesť, jeho perfektný život sa skončí...
pred 6 rokmi
Cenzúra internetu s najväčšou pravdepodobnosťou súvisí s odvolaním vysokého straníckeho predstaviteľa Poa Si-laja
pred 2 rokmi
Všetky životné prejavy v ľudskom organizme sú spojené s premenou energie. Energiu treba buď do organizmu dodávať, alebo ju treba vytvoriť.
pred 4 rokmi
Poslanci budú rozhodovať aj o spôsobe vyplácania peňazí z 2. dôchodkového piliera.
pred 2 rokmi
Skupina Čisté Tvary krstila nový album! Krstným otcom novinky „Zem nás chce čistých“ sa stal moderátor Braňo Závodský, ktorý je s kapelou od jej začiatkov.
pred 7 rokmi
Ústredným motívom filmu SAW 3D je príbeh skupiny ľudí, ktorí unikli z pazúrov šialeného vraha menom Jigsaw...

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT