Spočíva na podlahovej plošine Corsy, má o 140 mm dlhší rázvor náprav a vo variabilite sa vyrovná väčšej Zafire.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Spočíva na podlahovej plošine Corsy, má o 140 mm dlhší rázvor náprav a vo variabilite sa vyrovná väčšej Zafire. Skutočne má kompaktný Opel Meriva vďaka flexibilným sedadlám "Space Flex" o toľko naviac v porovnaní s hatchbackom? Keď zahliadnete Merivu prechádzať okolo vás, vďaka výške 1620 mm vám vôbec nebude pripadať ako malá. Karoséria je síce krátka, ale rázvor náprav neobyčajne dlhý. Spolu s kratučkými prevismi vpredu aj vzadu naznačuje, že obstavaný priestor je dokonale využitý. Karoséria napriek tomu pôsobí veľmi elegantne a nechýba jej dynamika. Kvalita materiálov je vcelku dobrá, pripomienky nemáme ani voči dielenskému spracovaniu. Široké dvere uľahčujú nastupovanie a vystupovanie. Pre vany typický vyšší posed umožňuje pozorovať dianie na ceste s nadhľadom. Dobrý výhľad na všetky strany ruší len mŕtvy uhol spôsobený masívnym predným stĺpikom na strane vodiča, ktorý prekáža predovšetkým v ľavotočivých zákrutách.
Hoci Meriva má iba výškovo nastaviteľný volant, ľahko si v nej nájdete optimálnu polohu
. V porovnaní s Corsou sa v nej sedí vzpriamenejšie, čo prospeje vašej chrbtici. Na dlhých cestách padne vhod široká a mäkká lakťová opierka medzi prednými sedadlami. Sedáky sú trochu krátke, ale vynahrádzajú to operadlá s dobrým bočným vedením. Paradoxne ďaleko viac komfortu si užijú cestujúci na zadnej lavici delenej v pomere 40:20:40. Sedáky dobre podopierajú stehná a už v základnej polohe sedadiel ponúkajú dostatok miesta v oblasti kolien. Vďaka vysokej streche sa do Merivy pohodlne vmestia aj basketbalisti. Veľkosť vnútorného priestoru je na túto kategóriu veľkorysá. Samostatnou kapitolou je variabilnosť. Po otvorení dverí vás Meriva dráždi k manipulácii so zadnými sedadlami. Tie sú totiž mnohostranne nastaviteľné a sklápateľné. K tomu potrebné ovládacie páčky nájdete intuitívne a nastavenie hociktorej konfigurácie si nevyžaduje žiadnu silu. Úzke stredné sedadlo sa dá skryť do podlahy. Vtedy obe vonkajšie sedadlá môžete priblížiť k sebe o 75 mm a posunúť dozadu až o 200 mm. Tým sa priestor pre kolená predĺži na 430 mm, čo je rozmer konkurujúci luxusným limuzínam. V tejto kategórii je to veľké nóvum, ktoré výrazne zväčšuje priestor pre zadných pasažierov. Ešte pohodlnejšie sa cestuje ak sklopíte strednú časť zadného operadla. Vznikne tam lakťová opierka s vysúvateľným držiakom nápojov a odkladacou skrinkou. Batožinový priestor má základný objem 350 l. Hraním sa so zadnou lavicou ho zväčšíte postupne na 560 až 1410 l. Kto by potreboval viac
, môže sklopiť operadlo spolujazdca.
Meriva nie je ľahké auto. Jej pohotovostnú hmotnosť 1365 kg pri malých motoroch cítiť a preto Opel toto manko odstránil kratšími prevodmi 5-stupňovej manuálnej prevodovky. Tie sú však podľa nášho názoru v prípade najvýkonnejšieho zážihového štvorvalca objemu 1,8 (92kW/125 k pri 6000 ot/min) ešte stále dosť dlhé. Možno preto pôsobí kratšie sprevodovaná 1,6-ka subjektívne živším dojmom, hoci v elasticite 1,8-ke prevahu objemu uprieť nemožno. Z 0 na 100 km/h s ním Meriva zrýchľuje za 11,3 s a keď ju nezastavíte, dych jej dojde až pri 192 km/h. To všetko za 8,3 l naturalu na 100 km. Podvozok Merivy je naladený komfortne, ale nie prílíš mäkko. Napriek tomu aj hrubé nerovnosti odfiltruje dôkladne. Rovnako vás osloví pri prejazde cez zákruty, lebo sa v nich veľmi nenakláňa.