S novou Insigniou ste sa na našich stránkach stretli už viackrát.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
S novou Insigniou ste sa na našich stránkach stretli už viackrát. Sedan, či kombi, no dnes sa nám podarilo vyskúšať aj špičkovú verziu – Insigniu OPC. Ako už určite viete, všetky štyri kolesá v tomto aute poháňa šesťvalcový agregát navyše vybavený podľa slušných tradícii 6-stupňovou manuálnou prevodovkou namiesto dnešných moderných automatov, či polo-automatov. Vysoký výkon, nezameniteľný vzhľad, na prvý pohľad priam nebezpečná kombinácia.
Príplatkové 20-palcové kované disky predvádzacích áut podobné pocity ešte umocňujú, na čom nie je nič zlé, veď v porovnaní s Vectrou OPC vyzerá Insignia OPC priam skvostne. Zadnú časť neškaredia žiadne komické koncovky, ako vystrihnuté z katalógu „tuzingšopu“ a celé auto pôsobí ako vytesané z kameňa, pripravené vtiahnuť všetok okolitý vzduch do svojich obrovských otvorov v prednom nárazníku. Výborná práca. Nadšenie neopadne ani po otvorení dvier. Predné sedadlá od Recara, tentokrát s ďalším certifikátom od AGR (hnutie „zdravé chrbtice“, resp. pohodlné zadky), tmavé farby spolu s hliníkovými doplnkami, nový volant a cieľavedome rozmiestnené písmenká OPC potešia pri každom nasadnutí. K novinkám patrí ešte jedno nenápadné tlačidlo na palubnej doske. Namiesto pohodlného módu podvozka Flexride - Tour máte v OPC tlačidlo, ktoré robí pravý opak. Pritvrdí podvozok, zostrí reakcie na plyn, volant, brzdy a odstaví čokoľvek, čo má
niečo spoločné s ekológiou. Jeho názov – veľmi inovatívny – OPC.
Od otočenia kľúčikom človek očakáva jediné – hromobitie. Aspoň by sa patrilo, objem 2.8 litra vďaka preprogramovanej riadiacej jednotke, novému výfukovému potrubiu
a vyššiemu plniacemu tlaku turba (0.9 baru namiesto 0.6baru) dáva výsledný výkon 239kW, teda 325 koní. Údaje hlásia 100kmh za 6 sekúnd a zrýchlenie z 80 na 120 za 7.1 sekundy, čo vyzerá veľmi dobre. Na naše malé prekvapenie sa nič podobné nekoná. Motor si potichu pradie a aj pri nízkych otáčkach je jeho zvuk relatívne rezervovaný. S vyšším otáčkami rastie aj naša spokojnosť, no čakali sme viac. Od rýchlosti, i zvuku. Predstavenie tohto auta prebehlo na neďalekom maďarskom okruhu Hungaroring, čo má väčšinou samé výhody, no v niektorých prípadoch to prináša aj isté nevýhody. Výhodou je samozrejme absencia premávky, prítomnosť kvalitného asfaltu a tiež možnosť ísť s autom až na jeho limit (prípadne limit sprievodného vozidla inštruktora). Medzi tie nevýhody patrí opäť dokonalý povrch – ktorý niekedy nedovolí prejaviť autu všetky jeho schopnosti pohlcovať nerovnosti a tiež fakt, že na širokých plochách okruhu vnímate rýchlosť úplne inak. S určitosťou vieme povedať, že Insignia OPC nie je to ideálne náradie na okruhy. Vie byť veľmi rýchla, má schopný podvozok, no jej veľmi dlhé sprevodovanie (už skrátené oproti štandardnej nieOPC verzii) a vyššia hmotnosť neumožňujú vyniknúť silnému motoru. Cítiť to najmä v dlhších zákrutách, kde je dvojka už príliš málo, ale trojka neposkytne dostatok výbušnosti na rýchly výjazd. To, čo sa ale javí ako nevýhoda na trati – prináša výhody v reálnom svete, kam je aj Insignia OPC urečnená. Rýchla a bezpečná jazda mimo mesta, na diaľnici je vďaka novo-vyvinutému podvozku na svetelné roky vzdialená Vectre OPC, ktorá síce bola rýchla v priamke, no zákruty brala ako ohrozenie života. Počas jazdy v Insignii cítite prácu jej podvozku, ako sa snaží nielen zadok, či predok auta, ale aj elektronický diferenciál, ktorý presúva hnacie sily medzi ľavou a pravou stranou auta. Z tých niekoľkých obrubníkov na trati, ktoré sme po ceste absolvovali vidno aj isté náznaky správania na horších cestách, no ako sme spomínali na začiatku, presnejšie dojmy si budeme môcť utvoriť, až keď OPC-éčko vytiahneme na naše obľúbené cesty. Toto prvé zoznámenie bolo totiž veľmi krátke a autá mali za sebou už poriadne trápenie, čo sa prejavilo aj na silne zvlnených kotúčoch bŕzd. Dojmy sú teda dobré, oproti predchodcovi je Insignia úžasné auto, no naše očakávania stále zostali zatiaľ nenaplnené.
Okrem iného už poznáme aj cenu, ktorú si Opel za svoje OPC pýta. Na prvý pohľad nejde o najnižšiu sumu, no ak si uvedomíte množstvo získavanej štandardnej výbavy, podvozku flexride, pohon všetkých štyroch kolies, prepracovaný podvozok i brzdy, ktoré s autom získavate, 42 980 EUR je akceptovateľná suma. Iste, výkonných sedanov dnes už na trhu nájdete niekoľko, no ak si zoberieme napríklad hneď aj Audi S4 zistíte, že ušetríte takmer 10.000 Eur. Druhá strana mince je pokles hodnoty, kde Opel oproti Audi stále zaostáva. Ak teda Insigniu OPC, určite vo forme praktickejšieho a podľa nás aj krajšieho kombi.
Vítame:
- Oproti Vectre obrovský posun
- Prepracovaný podvozok
- Interiér, kvalita, vzhľad interiéru, ako aj exteriéru
- Výborné, aj keď nie bezchybné sedadlá
Chýba nám:
- Výraznejšia podpora stehien vpredu
- Ostrejšie reakcie motora pri nastavení OPC
- Kratšie dráhy prevodovky (aspoň možnosť objednať)
- Nižšia váha