Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Opel Insignia - Nielen veľké zmeny, ale hlavne - poznáme ceny !

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.10.2008

Pravdaže, nie všetky, ale poznáme tie najdôležitejšie – základné ceny pravdepodobne najpredávanejších motorizácii.
Opel Insignia - Nielen veľké zmeny, ale hlavne - poznáme ceny !
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Pravdaže, nie všetky, ale poznáme tie najdôležitejšie – základné ceny pravdepodobne najpredávanejších motorizácii. A aké teda sú? Pokiaľ by zákazník mal záujem o najmenší benzínový motor – jedna-šestku s výkonom 115 koní a krútiacim momentom 155Nm pri šiestich tisícich otáčkach – bude potrebovať 677 232 korún aj päťdesiat halierov (22 480EUR). Za túto sumu dostane štvor-dverový sedan s kufrom o veľkosti 500 litrov. Ak by mal záujem o päť-dverový hatchback s 520 litrovým úložným priestorom, bude ho to stáť o dvanásťtisícpäťdesiat korún viac (400EUR). Cena naftového dvojlitra s výkonom 110 koní je už tradične o niečo vyššia a začína na hodnote 737.484,50SK (24 480EUR) pri sedane , resp. 749 534,90SK (24 880EUR) za päťdverový model.

Zákazníka by ale mohlo zaujímať, čo všetko za svoje peniaze dostane. V prvom rade si musíme uvedomiť, že pre Opel predstavuje Insignia veľmi dôležitý model. V tomto segmente je vojna takpovediac v najlepšom a okrem stabilných hráčov, ako sú Mondeo, či Passat, proti ktorým to má Insignia namierené, sa sem pomaly so svojou rastúcou veľkosťou, či luxusnou výbavou tlačia aj ďalší hráči. Vectru, ktorú Insignia nahrádza, mali zákazníci radi najmä pre jej dobrú cenu, z ktorej predajcovia často odratávali priam zázračné zľavy. Na druhú stranu jej vyčítali fádny a neosobný interiér a nie práve tie najlepšie jazdné vlastnosti. Toto všetko by sa ale malo zmeniť..

Ceny sú nastavené na prijateľnej úrovni a už v najnižšej výbave v nich nájdeme klimatizáciu, rádio s CD prehrávačom, automatické riadenie svetiel, el.okná vpredu, centrálne uzamykanie, palubný počítač, rezervu, zadné delené sedadlá (60:40), ESP Plus, ABS, šesť airbagov, diaľkové ovládanie kufra pre sedan, hmlovky a 16“ oceľové kolesá. Skoro som zabudol na chrómované rámčeky prístrojov – nemôžem si pomôcť, tie mi skôr pripadajú gýčové. To je ale iba môj skromný názor a to, čo si zaslúži spomenúť – je vzhľad tohto auta. Insignia vyzerá výborne. Či stojí, alebo je v pohybe, auto pôsobí nízko a doširoka rozkročene, čo dodáva na sebavedomom výraze a nepočul som jediný hlas, ktorý by tvrdil opak. Vzhľadovo sa Insignia podarila a aj keď automobilka tvrdí, že už samotný dizajn vyjadruje „nemeckú precíznosť“ a „emócie“, my len dodávame, že auto je vskutku reprezentatívne a taký passat môže závidieť (nemáme na mysli CC pravdaže).

Príprava interiéru (najmä ak si pamätáte vzhľad ostatných Oplov) musela zabrať dizajnérom rovnako veľa práce, no ich úsilie rozhodne nevyšlo navnivoč. Či sa pozeráme na interiér luxusne vybavenej Insignie V6 Turbo, alebo štandardnej 2.0CTDI, nemáme autu veľa čo vyčítať. Materiály sú veľmi dobré, ovládače príjemné (s páčkami pod volantom sa mohli ešte trošku pohrať) sedačky komfortné a podľa oplákov aj dostatočne anatomické. Potvrdzuje to nielen získaný certifikát ale najmä cenná osobná skúsenosť. Nemali sme možnosť vyskúšať príplatkové športové sedadlá, no tie štandardné nedávali jediný dôvod na sťažnosti. Priestoru nájdeme vo vnútri dostatok pre päť osôb a nestratia sa ani drobnosti, ktoré si budete chcieť odložiť. Okrem priestrannej schránky pred spolujazdcom sú tu priestory vo dverách, pod lakťovou opierkou a taktiež v blízkosti ručnej brzdy. Tá je na fotkách elektronická, no Opel bude ponúkať aj klasickú ručnú brzdu. My ju máme radi, no elektronická je menšia, čo dáva väčšiu voľnosť dizajnérom a taktiež bez nej si do vozidla nebudete môcť priobjednať ani príplatkové ovládanie nie nepodobné systémom od BMW, či Mercedesu . Jeho otočný ovládač je umiestnený tak akurát pri ruke, no jeho účelom je vyslovene komfort pre tých, komu sa nechce naťahovať ruky. Navlas rovnaké funkcie aj s menším otočným kolieskom nájdete totiž aj na palubnej doske. Škoda tejto duplicity – mene tlačidiel by nám urobilo väčšiu radosť práve tam.

Kým sme totiž našli tie najdôležitejšie tlačidlá novej Insignie – zabralo nám to viacero sekúnd. Tlačidlá Sport a Tour sa nachádzajú hneď vedľa tlačidla trakcie a nie sú tu iba pre parádu. Okrem toho, že po stlačení tlačidla Sport sa štandardné biele podsvietenie ukazovateľov zmení na červené, sa tiež zostrí reakcia na plyn a s príplatkovým systémom FlexRide zmení aj charakteristika podvozku. Pokiaľ ale ponecháte FlexRide v defaultnom nastavení – riadiaca jednotka podľa štýlu jazdy rozozná, či ide o normálny, alebo dynamický mód a prispôsobí tomu aj nastavenie jeho tuhosti s dôrazom na maximálnu ovládateľnosť. Na testovacom okruhu to fungovalo a podľa rýchlosti v zákrutách si systém sám prehadzoval jednotlivé nastavenia (viď galéria). Pomaly štandardom sa v tejto triede stáva strážca jazdných pruhov, no Opel ide ešte ďalej a ponúka v Insignii omnoho komplexnejší bezpečnostný balík pod názvom EagleEye. V testovacích vozidlách malo EagleEye podobu väčšej plastovej krabičky pod spätným zrkadielkom, ktorá okrem sledovania jazdných pruhov sleduje hlavne značky. Nie iných vozidiel, ale tých dopravných. Pokiaľ idete rýchlosťou 80km/h a po boku cesty sa objaví značka s tridsiatkou, EagleEye vyšle signál riadiacej jednotke a na centrálnom displaji medzi ukazovateľmi rýchlosti a otáčok sa vám rozžiari spomínaná značka. Nápad je to dobrý – pomohla by možno ešte hlasnejšia zvuková signalizácia.

Tú naopak nepotrebujú nové svetlá AFL+ ponúkajúce až deväť rôznych režimov osvetlenia. Svetelný lúč si upravujú nielen podľa miery natočenia volantu, ale napríklad aj podľa rýchlosti, či iných podmienok. Ak napríklad začne pršať, sklopia svetlo osvetľujúce protiidúce vozidlá a jeho intenzitu nasmerujú do vlastného pruhu.

Insignia je teda pekná. Je atraktívna vo vnútri, má kopec bezpečnostných systémov a podľa katalógu bude ponúkať hneď od začiatku sedem rôznych motorov. Neskôr dorazí kombík (ešte krajší) a s ním aj ďalšie dva agregáty. To bude dohromady deväť motorov od 115 do 260 koní. S čisto predným pohonom, alebo ako štvorkolka. A ako to jazdí už teraz? Rakúske cesty sú lepšie ako tie naše, o tom niet pochýb, ale v okolí Salzburgu, kde sme sa pre tento účel všetci stretli sa našlo aj pár typicky slovenských ciest. Diletačné spáry, zaplátané dierky, rôzne práce na cestách a naša Insignia si celkom rozumeli. Ako prvú sme si vybrali šedú a fotogenickú metalízu s dvojlitrovým naftovým agregátom s výkonom 160 koní. 350Nm krútiaceho momentu dokáže pri krátkodobom overbooste narásť až na 380Nm a je to cítiť. Spotrebou sa tento motor ustálil niekde pri siedmich litroch, no okrem kľudnej jazdy sme zväčša jazdili ostrejším tempom a taktiež po diaľnici (opäť o niečo rýchlejšie), čo motoru na pokoji nepridalo, ale to sme ani nemali v pláne. Ráno ihneď po naštartovaní motor potreboval pár minút na zohriatie, no potom jeho naftové prejavy zmizli z výfukov a my sme sa mohli venovať iba volantu. Spoza neho idú samé dobré správy. Volant sa dobre drží, ale to je najmenej. Ide z neho dôvera, pocit ľahkosti vozidla a presnosti ovládania. Opel lietal od zákruty k zákrute, držal sa asfaltu a pôsobil úplne pokojne. Neprovokoval, no s tým, čo sme mu naservírovali sa bez odvrávania vyrovnal po svojom. Veľká poklona Opel. V tejto cene nevidím jediný dôvod, prečo by sa niekto mal pozerať po „lokálnej“ konkurencii. Na tých horších cestách náš nafťák prepúšťal dovnútra istú hladinu hluku od kolies, mohlo ale ísť iba o vadu nášho kusu, tento jav totiž zmizol hneď po presadnutí do..

plne vybaveného prepĺňaného šesťvalca s výkonom 260 koní a pohonom všetkých štyroch kolies. S podobným krútiacim momentom ako mal naftový motor, teda 350Nm, respektíve 400Nm pri overbooste, si Insignia veľmi dobre rozumie a keďže ho dosahuje už pri 1900 otáčkach, nemusíte sa báť žiadnych ostrých a nečakaných výkyvov. Auto plynulo ťahá od voľnobehu a agregát jednoducho akceleruje. Nič viac. V príjemných sedačkách, v príjemnom interiéri, príjemným spôsobom okolo vás celá scenéria zrýchľuje a vám iba naskakujú kilometre. Je tak kultivovaný, ako od podobného auta čakáte a nie je ani prehnane pažravý. My sme jazdili za dvanásť, no motor si oddýchnuť nemohol a vlastne nebol ani dôvod. Nádrž bola takmer plná a s autom sa už po pár minútach jazdilo, ako keby sme spolu jazdili už roky. Štvorkolka (štandardne pri tomto motore, za príplatok pri dvojlitrovom turbomotore) pomáhala s prenosom výkonu kedy bolo treba a ESP nemalo ani dôvod zasiahnuť. Je síce pravda, že s týmto motorom a v tejto výbave už bude cena Insignie dostatočne vzdialená tej základnej, no treba veriť, že v Opli ostanú triezvi.

Neostáva už nič iné, iba skonštatovať, že Insignia naplnila naše očakávania v dostatočnej miere. Cena je priaznivá a pre Opel to je krok správnym smerom. No ešte jedna vec na záver, ktorú som si odpustiť nemohol. Pamätáte sa na tie efektné spätné zrkadielka, ktoré mala B-éčková Vectra? Také pekné aerodynamické, ale neprakticky malé? Insignia ich má podľa mňa ešte menšie. Iste, nájde sa veľa ľudí, ktorí jej to radi odpustia. Zaslúži si to. A možno pri nejakom facelifte sa nájde aj odvážny mladý dizajnér, ktorý presadí väčšie. Tiež si to zaslúži..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Jorge Mario Bergoglio sa narodil 17. decembra 1936 v argentínskom Buenos Aires. Pochádza z rodiny s piatimi deťmi, pričom jeho otec pracoval ako železničiar
pred 5 rokmi
Udalosť, na ktorú všetci filmoví fanúšikovia roky čakali, je konečne tu! Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger, dve legendy akčného žánru spoja svoje sily v napínavom väzenskom thrilleri.
pred 9 rokmi
Fanúšikovia skupiny Depeche Mode sa na počiatku leta dočkali druhého singla z ich prepracovaného albumu Sounds Of The Universe,
pred 2 rokmi
Hudobný film s piesňami zo slávneho muzikálu Starci na chmelu.
pred 7 rokmi
Brazílsky herec Rodrigo Santoro sa dohodol na účinkovaní v akčnom filme Last Stand.
pred 6 rokmi
Na spotrebnej dani ukrátili podvodníci štát odhadom o 900-tisíc korún, za čo im hrozí až osemročné väzenie.
pred 5 rokmi
KDH ešte v septembri oznámilo, že chce iniciovať diskusiu o prijatí ústavného zákona o ochrane manželstva. Dodnes ho však do parlamentu nepredložilo.
pred 5 rokmi
Doug Engelbart myš vynašiel v 60. rokoch, pričom spočiatku šlo o drevenú schránku s dvoma kovovými kolieskami.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT