Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Opel Corsa 1.4 - Dobrý základ

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.03.2007

Opel Corsa 1.4 navždy zostane v mojej pamäti ako prvé auto znášajúce moje ťažke pokusy o zvládanie šoférovania. Patrilo mojej staršej sestre, ktorá ho kúpila ako ojazdené firemné vozidlo. Dodnes si pamätám silu jeho motora, ľahkosť, s ktorou auto kľu
Opel Corsa 1.4 - Dobrý základ
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Opel Corsa 1.4 navždy zostane v mojej pamäti ako prvé auto znášajúce moje ťažke pokusy o zvládanie šoférovania. Patrilo mojej staršej sestre, ktorá ho kúpila ako ojazdené firemné vozidlo. Dodnes si pamätám silu jeho motora, ľahkosť, s ktorou auto kľučkovalo po meste a taktiež malý kufor, či veľmi strohý interiér s príšerne vzorovanými sedadlami a predné okno, ktoré bolo po výmene zle prilepené a vo vysokých rýchlostiach sme ho museli držať aby nenadskakovalo. Odvtedy ubehlo 9 rokov.

Dnes, držiac v rukách kľúče od novej Corsy ale mám pocit, ako keby som sa pozeral na úplne iný model. Vysoká strecha, obrovské čelné sklo, prerastené svetlomety. Zo starej Corsy toho veľa známeho nezostalo. Na ďalšiu nostalgiu však času niet, pokrok je jednoducho neudržateľný. A nás zaujíma hlavne to, aké nové auto je.

Je veľké. To je prvá vec, ktorá ma pri pohľade naňho napadla. Designérom sa táto skutočnosť podarila šikovne zamaskovať a z diaľky si ju všimne málokto. Zaparkujte však novú Corsu vedľa akéhokoľvek súčasného hatchbacku, alebo nebodaj, vedľa starej Corsy a budete poriadne prekvapení. V prvom prípade minimálnym rozdielom a v druhom , obrovským generačným skokom. Designovo nová Corsa ideálne zapadá do rodinky ostatných Opelov, najmä usmievavou prednou maskou a veľkými reflektormi á la Vectra, no ani zadná časť sa nenechá zahanbiť svojou podobou služobne staršej Astre. Celkovo však pôsobí veľmi dynamicky a moderne.

Pocit veľkosti z vonkajšej podoby v dnešnej dobe, kedy väčšina modelov rastie, až tak ale neprekvapí, ako samotný pocit v interiéri. Po usadnutí do mäkkej sedačky s mierne bláznivým poťahom (tak predsa niečo!) a nastavení sedadla do ideálnej polohy a prvých skúmavých pohľadoch po okolí však budete rozhodne spokojní. Pekný volant dobre padne do ruky, ovládacie prístroje sú na dosah, radiaca páka je v poriadku, materiály príjemné, no a ten priestor. Je všade. V oblasti hlavy, ramien, nôh, či priestoru na zadných sedačkách alebo v kufri. Dopredu posunuté čelné sklo ho ešte ďalej umocňuje a tak sa vodič môže cítiť naozaj výborne. Nemôžeme sa však ubrániť pocitu, že vzniknutý priestor na palubnej doske svojimi plochami ako keby sa priam núkal pre najrôznejšie plyšové hračky..

Jediným tŕňom v oku tak ostávajú kruhové ovládače hlasitosti rádia a intenzity klimatizácie, ktoré sú vypracované z priesvitného plastu – v noci ľahko a dobre identifikovateľné, no cez deň pôsobiace mimoriadne hračkárskym dojmom. A odkladacie priestory. Ako keby nikto stále nemyslel na zamestnaných manažérov s dvomi telefónmi, či kabelou plnou maličkostí, z ktorých väčšina ostáva v aute. Alebo existuje druhá možnosť . Toto auto pre nich jednoducho nebude. Stačí jediný pohľad na slnečné clony a všetko sa vyjasní.

Bez ohľadu na tento značne diskriminačný fakt však otáčate kľúčikom a radíte jednotku. Vskutku dobrá a ľahká práca. Zatiaľ je všetko v poriadku. Otočíte volantom a pridáte plyn. Plyn. Ehm.. Haló. A pohnete sa.. Pomaly radíte dvojku, trojku, štvorku a päťku a vozidlo sa pohybuje plynulo vpred. Počkáte kým sa motor poriadne zahreje a vyskúšate prvé predbiehanie. Ale s ním prichádza aj prvé sklamanie. Kým 75 koňová 1.4ka v roku 1998 autom cvičila „o stošesť“, dnešná pohonná jednotka s výkonom 90 koní so sebou vláči riadnu porciu kíl navyše (navyše, v našom prípade na 16palcových kolesách). Prevodovka je jasne zameraná na jazdu v meste a tak pri nízkych otáčkach tento problém cítiť nebude ani väčšina budúcich majiteľov, alebo majiteliek. Motor je tichý, úsporný (priemerná spotreba sa počas testu pohybovala od 6.7 do 7.7 litra v závislosti od tlaku na plynový pedál), a príjemný. Ale iba do momentu, kedy potrebujete ráznejšie pridať, alebo sa rozhodnete o športovejšiu jazdu. V tomto momente začne autu priestor aj s kilami navyše zavadzať a motor znáša urputný boj s každučkou sekundou ako aj kilogramom váhy. To je trošku aj škoda, pretože nový podvozok Corsy nemožno nepochváliť. Dokáže sa vysporiadať s takmer akoukoľvek nástrahou našich ciest s veľkým prehľadom, stabilitu si udrží aj vo vyšších rýchlostiach a v zákrutách sedí priam ukážkovo. Zaslúžil by si jednoducho aj o niečo silnejší motor. A slabší posilňovač – ten totiž svojou citlivosťou niekedy riadne lezie na nervy. Každý pohyb volantom je sprevádzaný okamžitou reakciu od predných kolies a udržať niekedy priamy smer bez akýchkoľvek korekcií býva aj ťažké.

A aj keď športovec z nej nebude, Corsa sa na neho ani nehrá. Na to si Opel vyhradil športový model OPC, ktorý dostane preplňovaný motor s výkonom 192 koní, o tom ale zase inokedy. Nová Corsa 1.4 si zatiaľ skôr plní úlohu auta na nákupy, druhého auta v rodine, alebo prípadne šikovného malého auta pre akúkoľvek vekovú kategóriu. A to jej ide výborne. No ale poďme k cenám.. Náš testovaný model vo výbave Cosmo a príplatkovým balíkom Elegance (najvyššia výbava – zahŕňajúca 16palcové kolesá, klimatizáciu, rádio s prehrávačom CD a MP3 a pod) dosiahol sumy 533 400Sk. A to už nie je rozhodne zanedbateľná suma. Slabšie vybavená 1.4ka vo výbave Enjoy na menších kolesách za 429 900Sk (stále v 5 dverovom prevedení) tak vyzerá omnoho lepšie , no vodič zase prichádza o klimatizáciu. Ak by však predajca ponúkol zaujímavú zľavu, alebo akčný model.. Corsu by som bral všetkými desiatimi..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
Musíš sa rozhodnúť! Zabi... alebo sa nechaj zabiť.
pred 6 rokmi
Tento ročník pripomenie aj životné jubileum čestnej riaditeľky festivalu Božidary Turzonovovej.
pred 5 rokmi
Tvrdí to britská charitatívna organizácia Action on Hearing Loss, ktorá v tejto oblasti realizovala prieskum na vzorke tisíc ľudí.
pred 6 rokmi
České vydavateľstvo Supraphon vydá 16. novembra dokumentárny film o zosnulom hudobníkovi Karlovi Krylovi z roku 1993.
pred 5 rokmi
Diskusiou k novele zákona o vysielaní a retransmisii, ktorá rieši podmienky vysielania elektronických médií vo vzťahu k jazyku či ochrane maloletých, ale aj programy pre sluchovo a zrakovo postihnutých, odštartujú dnes poslanci piaty deň 25. schôdze
pred 6 rokmi
Je to už neuveriteľných desať rokov, čo Kelly Clarkson vyhrala súťaž American Idol a po tejto celej dekáde možno kľudne povedať, že svoje víťazstvo využila na plno.
pred 8 rokmi
Dula je ovocie, ktoré hojne rastie hlavne na divoko.
pred 5 rokmi
Olena Lukašová týmito slovami reagovala na obsadenie svojho sídla radikálnymi demonštrantami

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT