Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 22. mája 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nový Opel Corsa - drobné zmeny

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.05.2010

Slovíčko nová sa pri aktuálnom modeli už veru príliš uplatniť nedá, no možno by si niektorí z vás ani nevšimli...
Nový Opel Corsa - drobné zmeny
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Slovíčko nová sa pri aktuálnom modeli už veru príliš uplatniť nedá, no možno by si niektorí z vás ani nevšimli, že v týchto dňoch prekonala Corsa malý, „technologický“ facelift. Nie však zbytočný. Opel predal dohromady vyše 11 miliónov Oplov Corsa a tak sú si vedomí, že na každej maličkosti záleží. My sme sa s novým autom zoznámili iba včera a tak sú naše dojmy ešte veľmi čerstvé.

Načo meniť niečo, čo je dobré? Tak by sme mohli zhrnúť charakter zmien nového auta, ktoré sa vzhľadovo naozaj vôbec nezmenilo. Dizajnéri iba vymenili ovládač na svetlá – iba prevzali jeho podobu z Insignie a novej Astry – predchádzajúci prišiel veľa klientom pravdepodobne príliš extravagantný a upravili povrchy palubnej dosky a jej obloženia. Ten by sa mal menej sa odrážať na čelnom skle. Toľko teda k estetike a poďme ďalej, kde sa ešte len udiali tie najdôležitejšie zmeny.

Významnou zmenou je riadenie. To je teraz menej citlivé v okolí stredovej polohy a prepracované bolo aj kompletné pruženie. Pružiny i tlmiče sú nové, profil zadnej H-čkovej nápravy bol pootočený, čo by malo zlepšiť jej správanie v zákrutách. Už pred-faceliftový model Corsy bol v tomto smere ale veľmi ďaleko a nové auto tieto schopnosti iba vylepšilo. Či jazdíte po kvalitnom, alebo rozbitom povrchu, nemôžete si nevšimnúť spôsob, akým podvozok Corsy jazdu zvláda. Konkurenčné modely by na podobných cestách dávno poskakovali, alebo minimálne by ich nápravy doslova „búchali“, no Corsa si ich takmer nevšíma a ukazuje ostatným, čo sa dá dokázať aj s obyčajnou a jednoduchou zadnou nápravou.

Novinkou je – že takmer všetky motory sú podstatne silnejšie, všetky majú vyšší krútiaci moment a lepšiu spotrebu. Toľko jednou vetou, no aby ste nemali pocit, že hovoríme iba do vetra - uvedieme si najlepší príklad. Tak napríklad najzaujímavejší agregát modelu Ecoflex – naftová 1.3ka s výkonom 75 koní má dnes 95 koní, krútiaci moment narástol zo 170 na 190Nm a spotreba klesla z 4.1 na 3.7 litra! A emisie? Zo 109 na 98g CO2. Najlepšie na tom je to, že sú to hodnoty úplne reálne. My sme na stokilometrovej testovacej trase zajazdili za 3.8 litrovú spotrebu, to sme ale motor vôbec nešetrili, brázdili sme zápchami i ulicami veľkomiest, jazdili sme aj medzi mestami. Konečná hodnota spotreby je podľa nás fantastická.

Podobne sú na tom aj benzínové motory – napríklad dnešná 1.4ka má 100 koní. Tieto zmeny, nech pôsobia akokoľvek minimálne majú pomerne významné pozadie. Nová riadiaca jednotka, olejové čerpadlo teraz pracuje systémom „on-demand“ – dodá iba toľko, koľko je treba. Pribudlo časovanie ventilov, zmenila sa teplotná správa motora a tiež, v interiéri pribudol indikátor radenia prevodových rýchlostí. Ak sme sa riadili podľa neho – na benzínovej 1.4ke (nezajazdený, surový motor – iba 3000km na tachometri) sme zajazdili spotrebu 6.2 litra na 100km, pričom jazdili sme predpísanou rýchlosťou ideálny mix – mesto, diaľnica i mimo mesto a takmer na chlp sme sa priblížili k udávanej spotrebe 5.8litra.

Malou tienistou stránkou týchto posilňujúcich zmien – aspoň z nášho, emotívnejšieho hľadiska, je fakt, že nižšiu spotrebu pocítite, no zvýšený výkon ani veľmi nie. V záujme lásky k životnému prostrediu sú totiž reakcie auta na plyn veľmi utlmené a pokiaľ by ste chceli z auta vydolovať napríklad všetkých 100 koní benzínového modelu – musíte motor vytáčať za hranicu 3500 - 4000 otáčok, aby ste to cítili. Tento trend je bohužiaľ už asi nezvratný – jednoducho automobilky a ich autá si zaumienili, že budú palivo dávkovať za nás – presnejšie a opatrnejšie.

Pokiaľ sa bojíte o ceny - s Corsou sa nič nezmenilo, pribudli iba ďalšie výhodné zľavy, ktoré jej cenu podkladajú ďalšími argumentmi (ak nerátame cenu špičkovej verzie OPC, ktorá by podľa nás mohla byť nižšia a dostupnejšia). Z hľadiska histórie modelu je ale pravdepodobne najvýhodnejšia. Najmä po tom, ako s každou novou generáciou Corsa rástla a tak za svoje peniaze už dnes dostanete naozaj priestranné a dospelé vozidlo. Auto, ktoré sme vám ju predstavili dnes už je v tomto momente v predaji a preto všetky ceny, ktoré má predajca na webe platia už pre nový model, za zmienku stoja obzvlášť akčné modely, ako 111 a C’mon.
 
Vítame:
- Nezmenený vzhľad
- Kultivovaný podvozok
- Vskutku iba užitočné zmeny
- Vždy zaujímavé akčné modely
- 6ročná základná záruka

Chýba nám:
- Priamosť minulých generácii
- Sprehľadnenie ovládačov (napr. ovládanie klimatizácie)
- Nižšia cena na špičkový model OPC




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Atentátnik Lizy Marklundovej, kráľovnej švédskej krimi, privádza na scénu obľúbenú postavu reportérky Anniky, ktorá píše do kriminálnej rubriky štokholmského večerníka.
pred 7 rokmi
Je to už neuveriteľných 20 rokov, čo sa udialo znovuzrodenie Lucie Bílej, ktorá po popových osemdesiatych rokoch presne pred dvoma dekádami vydala album Missariel.
pred 7 rokmi
Cruisova postava urobí z talentovanej začiatočníčky veľkú hviezdu. Dvojica však vzápätí spoznáva krutosť šoubiznisu.
pred 8 rokmi
Americká speváčka Beyoncé sa dostala pod paľbu kritiky pre jej nový videoklip ku skladbe Countdown pre jeho podobnosť s prácou belgickej choreografky Anne Teresy De Keersmaeker.
pred 8 rokmi
Štatisticky je preukázaná nepriama súvislosť medzi počtom žien na hormonálnej antikoncepcii a počtom potratov, sleduje sa aktívne od roku 1990.
pred 6 rokmi
Nová kniha Čierna žena, biela krajina rozpráva o živote Waris Dirieovej v jej novej, bielej vlasti – o jej túžbe po Afrike a hlbokom želaní pomôcť svojmu rodnému kontinentu oslobodiť sa od biedy, zdedených tradícií a závislosti.
pred 8 rokmi
Hlava ďatľov sa počas ďobania pohybuje rýchlosťou až šesť metrov za sekundu, pričom po každom ďobnutí jej spomalenie viac než 1000-násobne prekoná silu gravitácie.
pred 5 rokmi
Politické strany sa medzi sebou a so zástupcami justície zatiaľ nedohodli na zmenách v súdnictve, s ktorými by kompromisne súhlasili všetci aktéri.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT