Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nový Citroen C4

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.10.2010

Prišiel nečakane rýchlo...
Nový Citroen C4
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Prišiel nečakane rýchlo. Je pravda, že v Ženeve sme videli už koncept DS Higher, ktorý predznamenával podobu modelu Citroenu DS4 (luxusnejšia C4), no sériovú podobu auta sme videli iba pár týždňov dozadu na parížskom autosalóne a ani sme sa nenazdali a už sme si aj nové auto vyskúšali. Na naše prekvapenie, vo Švédsku.

Pre prezentácie v tomto ročnom období ide pomerne o netypickú destináciu, teplo a slnko nájdeme v októbri zväčša skôr na juhu Európy, no Citroen zrejme dobre vedel, čo robí. Na oblohe ani obláčika, teplota o pár stupňov vyššia ako na Slovensku a tie cesty, to sme naozaj nečakali. Zrkadlovo rovné, takmer bez chýb, no zakrátko sme pochopili aj prečo. Rýchlostné limity aj desiatky kilometrov od Malmo zvyčajne neprekročili hranicu 90kmh a tak sme mali aspoň čas sa plne venovať autu, jeho výbave, priestoru, ako iba jeho dynamickým vlastnostiam.

Ťažko sme ukrývali pocity úžasu.

Prvý kontakt s autom bol tichý. Dobre, vonkajšok nás tak veľmi nezaskočil, stačilo otvoriť kufor. 480 litrov, to je hodnota o ktorej hatchbacky v tejto triede môžu snívať a súčasná C4 má kufor menší o zhruba 30%. Vtedy nám sánka padla po prvýkrát. Druhýkrát to bolo po usadnutí za volant. Fotky neklamú, interiér vyzerá výborne. Navyše, Citroen si dal dobrý pozor na materiály a teda všade, kam siahnete a kam vaše oči dovidia, sú špičkové materiály. Plasty sú makké, príjemné na dotyk a dokonca (na koncern PSA) – Citroen C4 konečne dostal pekné autorádio. Sedadlo spolujazdca má pred sebou podobne vyrezaný priestor, ako v menšej C3 a to znamená – že priestor pre spolujazdca, či osobu sediacu za ním je priam kráľovský. Predné sedadlá majú dokonca aj masážnu funkciu (pomocou bedrovej opierky), ich tvarovanie bolo v testovanej verzii Exclusive veľmi dobré. Zmizol aj volant s pevným stredom – ovládače sú prehľadné a meniť si môžete i farby podsvietenia (zvlášť malé informačné displeje a ich okolie). Tak ako v modeli DS3, aj tu môžete mať na palube vlastnú WiFi sieť a pokiaľ bude vášmu notebooku dochádzať šťava, v stredovej opierke nájdete aj zásuvku na 230V.

Ak vás na fotkách zaujala ta malá páčka na stredovej konzole – tak to je ovládacia páka robotizovanej prevodovky, s ktorou bol spriahnutý prvý testovaný agregát. Prepĺňaná 1.6tka s výkonom 155 koní nemá chybu a poznáme ju už z toľkých áut, až nám to naháňa strach. Od Mini cez Peugeot RCZ až nový veľký Peugeot 508. Ktovie, kde ju ešte uvidíme. Na našej trati, ako sme spomínali nebolo veľa priestoru pre rýchlosť a tak nám záverečná spotreba skončila na hodnote 6.2l na 100kilometrov. Švédsko. Naozaj tam nechceme žiť. Problém je ale ešte inde. V prevodovke. Neviem, ako prišiel výrobca na to, že s ňou má auto lepšie zrýchlenie, to naozaj nie. Každé preradenie trvá (či opustí naša pravá noha plyn, alebo nie) dlhšie, ako manuálne preradenie – dokonca niekoľkonásobne. Ak nebodaj necháte nohu na plyne – zažijete, ako auto pri zrýchlení doslova pribrzdí (to keď riadiaca jednotka preruší prívod paliva), nakloní sa dopredu a až po zaradení nového stupňa začne opäť akcelerovať. Traumatizujúce a obmedzujúce čokoľvek, čo začína na „dynamické“. Dobrou stránkou tejto prevodovky je fakt, že C4ka s ňou získa ešte o jeden odkladací priestor navyše. Ostatne – má ich ale aj tak dosť a pomerne štedrých.

Počas testovacích jázd sa C4ka správala výborne.

Jazda bola inak bezchybná – nakoľko to bola zásluha výborných ciest, uvidíme až keď prvé autá dorazia na Slovensko. Zatáčala, ako mala, nikde nič nehrkotalo, dobre potláčala hluk od kolies a nemohli sme sa sťažovať ani na aerodynamický hluk. K pohodliu pri jazde istotne pomohla aj nižšia hmotnosť, ktorú sa vývojárom podarilo stlačiť v priemere o 90kg dole. Napríklad už len opäť pohyblivý volant usporil 3.5kg – to je vítaná zmena. Toľko teda k prvej jazde. Možno ešte k motorom - benzínové motory budú tri, respektíve vlastne iba dva. Základná 1.4 s výkonom 95koní a dve výkonnostné verzie 1.6tky od 120 do 155 koní. Naftové motory sú na tom podobne. Dve verzie agregátu 1.6HDI (90 a 110koní) a jeden dvojliter s výkonom 150koní. Nový model príde na trh s ešte jednou novinkou – označením Micro-Hybrid. Nebojte sa, auto nebudú zaťažovať žiadne ťažké batérie, ide iba o naftový motor s objemom 1.6litra, ktorý dostane systém Start&Stop, systém rekuperácie energie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. No a displej vám bude aj počítať, ako dlho je auto v ECO-móde (vypnutý motor na križovatkách). Tento model bude štanardne vybavený automatizovanou manuálnou 6stupňovou prevodovkou a jeho emisie by mali byť so 16palcovými kolesami iba 109g na 100kilometrov.

Myslíme si, že nový model bude mať úspech (dúfa v to aj Citroen – radi by predali približne 100.000 kusov do dvoch rokov). Nielen pre svoj vzhľad, ale najmä pre priestor, ktorý ponúka, či jeho vypracovanie. V tomto smere to nová C4ka natrie aj omnoho drahším konkurentom vo svojej triede ľavou zadnou. Otáznou ostáva ešte cena. Počas prezentácie sme videli iba čísla platné pre francúzsky trh, kde cenník C4 začína od 16.990 EUR (najslabšia benzínová 1.4ka)a končí pri 28.990EUR (najvyššia výbava s najvýkonnejším 2.0l naftovým agregátom), no ceny u nás by mohli byť o niečo nižšie. V každom prípade, kým na nový model si počkáme minimálne do začiatku nového roka, blížiaci sa koniec výroby jeho predchodcu môže byť dobrou správou pre tých z nás, ktorým sa páči aj súčasný. Výpredaj zásob začína dobre, nové auto si môžete kúpiť až s takmer 30% zľavou.

Prišiel nečakane rýchlo.

Je pravda, že v Ženeve sme videli už koncept DS Higher, ktorý predznamenával podobu modelu Citroenu DS4 (luxusnejšia C4), no sériovú podobu auta sme videli iba pár týždňov dozadu na parížskom autosalóne a ani sme sa nenazdali a už sme si aj nové auto vyskúšali. Na naše prekvapenie, vo Švédsku.

Pre prezentácie v tomto ročnom období ide pomerne o netypickú destináciu, teplo a slnko nájdeme v októbri zväčša skôr na juhu Európy, no Citroen zrejme dobre vedel, čo robí. Na oblohe ani obláčika, teplota o pár stupňov vyššia ako na Slovensku a tie cesty, to sme naozaj nečakali. Zrkadlovo rovné, takmer bez chýb, no zakrátko sme pochopili aj prečo. Rýchlostné limity aj desiatky kilometrov od Malmo zvyčajne neprekročili hranicu 90kmh a tak sme mali aspoň čas sa plne venovať autu, jeho výbave, priestoru, ako iba jeho dynamickým vlastnostiam.

Prvý kontakt s autom bol tichý. Ťažko sme ukrývali pocity úžasu. Dobre, vonkajšok nás tak veľmi nezaskočil, stačilo otvoriť kufor. 480 litrov, to je hodnota o ktorej hatchbacky v tejto triede môžu snívať a súčasná C4 má kufor menší o zhruba 30%. Vtedy nám sánka padla po prvýkrát. Druhýkrát to bolo po usadnutí za volant. Fotky neklamú, interiér vyzerá výborne. Navyše, Citroen si dal dobrý pozor na materiály a teda všade, kam siahnete a kam vaše oči dovidia, sú špičkové materiály. Plasty sú makké, príjemné na dotyk a dokonca (na koncern PSA) – Citroen C4 konečne dostal pekné autorádio. Sedadlo spolujazdca má pred sebou podobne vyrezaný priestor, ako v menšej C3 a to znamená – že priestor pre spolujazdca, či osobu sediacu za ním je priam kráľovský. Predné sedadlá majú dokonca aj masážnu funkciu (pomocou bedrovej opierky), ich tvarovanie bolo v testovanej verzii Exclusive veľmi dobré. Zmizol aj volant s pevným stredom – ovládače sú prehľadné a meniť si môžete i farby podsvietenia (zvlášť malé informačné displeje a ich okolie). Tak ako v modeli DS3, aj tu môžete mať na palube vlastnú WiFi sieť a pokiaľ bude vášmu notebooku dochádzať šťava, v stredovej opierke nájdete aj zásuvku na 230V.

Ak vás na fotkách zaujala ta malá páčka na stredovej konzole – tak to je ovládacia páka robotizovanej prevodovky, s ktorou bol spriahnutý prvý testovaný agregát. Prepĺňaná 1.6tka s výkonom 155 koní nemá chybu a poznáme ju už z toľkých áut, až nám to naháňa strach. Od Mini cez Peugeot RCZ až nový veľký Peugeot 508. Ktovie, kde ju ešte uvidíme. Na našej trati, ako sme spomínali nebolo veľa priestoru pre rýchlosť a tak nám záverečná spotreba skončila na hodnote 6.2l na 100kilometrov. Švédsko. Naozaj tam nechceme žiť. Problém je ale ešte inde. V prevodovke. Neviem, ako prišiel výrobca na to, že s ňou má auto lepšie zrýchlenie, to naozaj nie. Každé preradenie trvá (či opustí naša pravá noha plyn, alebo nie) dlhšie, ako manuálne preradenie – dokonca niekoľkonásobne. Ak nebodaj necháte nohu na plyne – zažijete, ako auto pri zrýchlení doslova pribrzdí (to keď riadiaca jednotka preruší prívod paliva), nakloní sa dopredu a až po zaradení nového stupňa začne opäť akcelerovať. Traumatizujúce a obmedzujúce čokoľvek, čo začína na „dynamické“. Dobrou stránkou tejto prevodovky je fakt, že C4ka s ňou získa ešte o jeden odkladací priestor navyše. Ostatne – má ich ale aj tak dosť a pomerne štedrých.

Jazda bola inak bezchybná – nakoľko to bola zásluha výborných ciest, uvidíme až keď prvé autá dorazia na Slovensko – no počas testovacích jázd sa C4ka správala výborne. Zatáčala, ako mala, nikde nič nehrkotalo, dobre potláčala hluk od kolies a nemohli sme sa sťažovať ani na aerodynamický hluk. K pohodliu pri jazde istotne pomohla aj nižšia hmotnosť, ktorú sa vývojárom podarilo stlačiť v priemere o 90kg dole. Napríklad už len opäť pohyblivý volant usporil 3.5kg – to je vítaná zmena. Toľko teda k prvej jazde. Možno ešte k motorom - benzínové motory budú tri, respektíve vlastne iba dva. Základná 1.4 s výkonom 95koní a dve výkonnostné verzie 1.6tky od 120 do 155 koní. Naftové motory sú na tom podobne. Dve verzie agregátu 1.6HDI (90 a 110koní) a jeden dvojliter s výkonom 150koní. Nový model príde na trh s ešte jednou novinkou – označením Micro-Hybrid. Nebojte sa, auto nebudú zaťažovať žiadne ťažké batérie, ide iba o naftový motor s objemom 1.6litra, ktorý dostane systém Start&Stop, systém rekuperácie energie a pneumatiky s nízkym valivým odporom. No a displej vám bude aj počítať, ako dlho je auto v ECO-móde (vypnutý motor na križovatkách). Tento model bude štanardne vybavený automatizovanou manuálnou 6stupňovou prevodovkou a jeho emisie by mali byť so 16palcovými kolesami iba 109g na 100kilometrov.

Myslíme si, že nový model bude mať úspech (dúfa v to aj Citroen – radi by predali približne 100.000 kusov do dvoch rokov). Nielen pre svoj vzhľad, ale najmä pre priestor, ktorý ponúka, či jeho vypracovanie. V tomto smere to nová C4ka natrie aj omnoho drahším konkurentom vo svojej triede ľavou zadnou. Otáznou ostáva ešte cena. Počas prezentácie sme videli iba čísla platné pre francúzsky trh, kde cenník C4 začína od 16.990 EUR (najslabšia benzínová 1.4ka)a končí pri 28.990EUR (najvyššia výbava s najvýkonnejším 2.0l naftovým agregátom), no ceny u nás by mohli byť o niečo nižšie. V každom prípade, kým na nový model si počkáme minimálne do začiatku nového roka, blížiaci sa koniec výroby jeho predchodcu môže byť dobrou správou pre tých z nás, ktorým sa páči aj súčasný. Výpredaj zásob začína dobre, nové auto si môžete kúpiť až s takmer 30% zľavou.

Technicke_udaje_CT_C4
 
Vítame:
- Pevný volant
- Poriadne rádio
- Priestor, odkladacie schránky
- Kvalitatívny posun, výbava
- Kultivovaná jazda

Chýba nám:
- Poriadna automatická prevodovka
- Skúsenosti s autom na domácich cestách
- Slovenské ceny




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Stromboli: rocková erupcia z roku 1987, ktorej hudobná pálivosť nevychladla.
pred 6 rokmi
Zverejnené zábery tvoria súčasť dokumentu, ktorý odvysielajú v utorok večer.
pred 4 rokmi
Čínska štvrť je poctivá kriminálka, ktorá necháva nezabudnuteľný dojem a trochu nostalgie za časmi, keď aj filmy vyzerali reálne a poctivo.
pred 5 rokmi
Po diskusii s ministerstvom financií a Národnou bankou Slovenska rezort justície dohodol licencovanie nebankových subjektov, ktoré poskytujú pôžičky.
pred 7 rokmi
Nie je energia ako energia, ale dôležité je, aby naše telo dostalo správny prísun správnej energie.
pred 6 rokmi
Lekári pripomínajú, že včas zachytený zhubný melanóm znamená záchranu života. V rámci Európskeho dňa melanómu si môžete dať vyšetriť znamienka u kožných lekárov.
pred 6 rokmi
Mantrailing je nová metóda kriminalistickej techniky, ktorá je založená na schopnosti psa rozlišovať jednotlivé pachy a vône.
pred 11 rokmi
Pri rozvoji aeróbnej vytrvalosti je dôležité presné stanovenie intenzity zaťaženia.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT