Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 27. februára 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nové Audi TTS - trpezlivosť prináša nielen ruže..

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 07.05.2008

Deň s okrúhlym dátumom(5.5.2008 )si Audi vybralo ako ideálny deň pre predstavenie hneď niekoľkých nových variácii na tému Audi TT.
Nové Audi TTS - trpezlivosť prináša nielen ruže..
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Deň s okrúhlym dátumom(5.5.2008 )si Audi vybralo ako ideálny deň pre predstavenie hneď niekoľkých nových variácii na tému Audi TT. Okrem nového modelu TTS (najsilnejší motor s výkonom 272 koní, pohonom Quattro), naftového dvojlitra TDI Quattro (170koní) sa v ponuke Audi TT zjavila nenápadne aj prevodovka DSG (pod názvom S-Tronic) v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies Quattro, pohon Quattro aj pre základný benzínový dvojliter s výkonom 200 koní a taktiež nový „entry-level“ model s benzínovou jedna-osmičkou o výkone 160 koní.

Na trhu sa tak ocitá hneď niekoľko mimoriadne zaujímavých modelov. Samozrejme, nás predovšetkým zaujímalo nové TTS-ko, ktoré pod kapotou ukrýva známy dvojliter s technológiou TFSI a konečne aj adekvátnym výkonom. Doteraz najvýkonnejší agregát v ponuke s objemom 3.2 litra a výkonom 250 koní však tromfol nielen vyšším výkonom (o 22 koní), ale aj vyšším krútiacim momentom (o 30Nm) a najmä, nižšou spotrebou a emisiami. Jeho najsiľnejšou zbraňou je ale tá najnenápadnejšia – a to nižšia váha. Tá sa líši približne od 40 do 60 kilogramov, v závislosti od výbavy.

Rozdielov ale nájdeme mnoho aj vizuálnych. Vozidlo dostalo nové osemnásť-palcové kolesá z ľahkých zliatin, nový predný aj zadný nárazník (z ktorého vytŕčajú štyri mohutné koncovky výfuku), ako aj mnoho menších detailov v interiéri (logá TTS na riadiacej páke, podkladu budíkov) a samozrejme nových dvojfarebných, výborných sedadiel (priplatiť si môžete aj za sedadlá z RS4). Ani ďalších tridsať rozdielov by ale nepomohlo tak, ako to dokázal nový motor. Nejde ale opät iba o pôvodný dvojliter so zmenenou elektronikou . Jeho vnútornosti boli kompletne prekopané tak, aby vydržali omnoho vyššie vnútorné sily. Motor teraz dosahuje kompresný pomer s hodntou 9,8:1, pričom zmeny neobišli ani sanie. Ten teraz obsahuje nové klapky zabraňujúce nežiadúcim turbulenciám nasávaného vzduchu, ktorý vháňa do motora turbína s väčšími lopatkami dosahujúca tlaku až 1.2 baru.

Ako sme už spomínaly, nový motor dosahuje výkon 272 koní a 350Nm. Tie by podľa automobilky mali byť zodpovedné za rýchlenie na stovku v čase 5.2 sekundy a maximálku elektronicky limitovanú na obligátnu 250tku. Čísla síce pekné, no aká je prax? Prax je.. no.. Jednoducho taká, aká mala byť od začiatku. Nový motor je pre TT presne tým, čo divina pre guláš, slnko pre leto, či sneh pre zimu. Je to jednoducho, to pravé. Už po naštartovaní a prehnaní prvých spalín cez nový výfukový systém so štyrmi koncovkami započuje každé ucho dôležitý rozdiel. So zvyšujúcimi sa otáčkami však pocit naliehavosti rastie, zvuk sa mení v rev a postupne až v riadny hluk. Ten však vôbec nepôsobí rušivo, práve naopak. TT konečne nie je iba o ladných krivkách, ale aj o poriadnej pohonnej jednotke, ktorá svoju silu dáva poriadne najavo. Zrýchlenie je otázkou okamihu a je jedno, či ide o pevný štart, alebo pružnosť pri predbiehaní. Aj napriek relatívne rýchlemu absolvovaniu dostupných otáčok a nutnosti radenia je tento akt ale príjemný. Dráhy sú presné a aj keď nie najkratšie, šikovný pohyb zápästia po chvíli radí bleskovo. Komu sa tento spôsob ale zdá prežitkom,môže siahnuť po S-Tronicu, prezlečenou dvojlamelovou spojkou DSG, ktorá radí sama a takmer neznateľne. My však radšej ale ostaneme pri manuálnej prevodovke.. Manuál je manuál.

Čo ale na tieto zmeny podvozok? V rýchlosti už máme jasno, máme tu pred sebou evidentne najrýchlejšie TT všetkých čias, no ako je na tom podvozok? 10 milimetrov padlo za vlasť a o jeho pevnosť sa teraz štandardne stará systém Magnetic Ride, ktorý podľa potreby pritvrdzuje, alebo spomaluje muziku. Nebudeme si klamať, podvozok je poriadne tuhý. V režime komfort síce badať akú-takú poddajnosť, no po prepnutí na Sport by som nechcel práve prechádzať Patrónkou pred rekonštrukciou..Tento režim tak skôr patrí na okruh, alebo veľmi kvalitný povrch. Spolu s pohonom Quattro sa podvozok postará o zvyšok. Auto pôsobilo počas nášho krátkeho testu neutrálne za každých okolností. Či už pri cestovaní maximálnou rýchlosťou v tiahlych zákrutách, alebo na zakrútených okresných cestách v okolí Mníchova, TT svojho vodiča nielen podrží, ale dokáže aj veľa odpustiť.

Nové TTS by sa malo na našom trhu objaviť v najbližších mesiacoch, pričom jeho cena začína na hodnote 44.900 eur za coupe, alebo 47.750eur za roadster. Nie je to rozhodne málo peňazí, ani nijako veľa priestoru pre cestujúcich. Vodič a spolujazdec sa však budú mať výborne. Audi TT bolo vždy pre dvoch, pričom v modeli TTS Audi doviedlo jeho kvalitatívne spracovanie na vynikajúcu úroveň a konečne mu dodalo to, čo najviac potrebovalo – fantastický motor. Ak sa aj napriek uvedenému opýtate, ako na tom bola jeho spotreba počas našej tortúry, odpoveďou bude priemerná hodnota 17,1 litra na sto kilometrov. Tá ale vzhľadom na povahu dnešných jázd vyznieva viac, ako priaznivo. Konkurenti z východných kontinentov by pri podobnej jazde totiž spapali najmenej dvojnásobok, ak nie viac..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Umelecko - sprostredkovateľská agentúra
sprostredkovanie predaja, prenájmu nehnuteľnost...





249.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 30 m2
6.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 85 m2
176 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 262 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Take Care je o kvalite a množstve hudobných prekvapení, spájaní nemožného s ešte viac nemožným, z čoho napokon vznikne niečo naozaj vážne.
pred 8 rokmi
Možno ste sa nikdy nezamýšľali, prečo je vaša obľúbená tabletka proti bolesti ružová, prečo má určitý tvar. Má to nejaký význam alebo ide o „náhodu“?
pred 6 rokmi
PocketBook predstavuje aplikáciu pre operačný system iOS, s ktorou môžete komfortne čítať veľké množstvo formátov elektronických kníh a dokumentov - PocketBook Reader pre iOS.
pred 8 rokmi
Na turné si hviezda pozvala české speváčky Moniku Absolonovú a Gabrielu Gunčíkovú.
pred 10 rokmi
Tenoch (Diego Luna) a Julio (Gael García Bernal) sú dobrodružní tínedžeri so všetkým čo k tomu patrí.
pred 6 rokmi
Po trojici klubových nahrávok prišiel Guetta na konci júna s popovým singlom. V skladbe Lovers On The Sun hosťuje spevák Sam Martin a ako koproducent je podpísaný Avicii.
pred 4 rokmi
Londýn v ohrození! Unikol terorista! Majú v tom prsty tajné služby?
pred 9 rokmi
Jennifer Hudson v zatiaľ nepomenovanej knihe opíše, ako sa jej podarilo schudnúť neuveriteľných 36 kilogramov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT