Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 06. júla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nová Mazda 2 - pokus o reparát

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.06.2007

>Predchádzajúca generácia Mazdy 2 na našom trhu príliš neuspela. Mohol za to jednak vonkajší dizajn, ktorý európskemu vkusu príliš nevoňal, jednak vysoko nadsadená cena, za ktorú sa dá kúpiť už auto nižšej strednej triedy.
Nová Mazda 2 - pokus o reparát
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Predchádzajúca generácia Mazdy 2 na našom trhu príliš neuspela. Mohol za to jednak vonkajší dizajn, ktorý európskemu vkusu príliš nevoňal, jednak vysoko nadsadená cena, za ktorú sa dá kúpiť už auto nižšej strednej triedy.

S jej nástupcom sme mali možnosť zoznámiť sa na novinárskej predpremiére na testovacom okruhu neďaleko Viedne. Jazdiť na typickom mestskom autíčku na okruhu je zaujímavá myšlienka, no bolo nám vysvetlené, že ide v podstate ešte o predsériové vozy, ktoré zatiaľ nemajú úplne v poriadku homologizáciu. Z tohto uhlu pohľadu to už vyzeralo pochopiuteľnejšie a na obranu Mazdy treba povedať, že na jazdu sme dostali k dispozícii najvýkonnejšiu motorizáciu, ktorú predstavuje benzínový agregát s objemom 1,5 litra, krotiaci pod kapotou 103 koní a schopný vyvinúť temer 190-kilometrovú rýchlosť. Tá stovka koní možno nevyzerá na prvý pohľad zrovna extrémne, ale treba si uvedomiť prvý tromf tohto malého auta – so všetkými ponúkanými motorizáciami sa s prevádzkovou hmotnosťou zmestí pod jednu tonu. Prenesené do reči jazdným dojmov – s dynamikou je na tom veľmi dobre, predbiehať v meste nebude najmenší problém. A veľmi dobre je na tom aj s ďalším ostro sledovaným parametrom pri malých autách – výrobca udáva priemernú kombinovanú spotrebu len 5,9 litra. Či je to tak aj naozaj, ukáže až dlhodobý test, po pár „kolečkách“ na okruhu sa k tomu naozaj nedá vyjadriť, nehovoriac už o tom, že v takýchto prípadoch sa s autom jazdí dosť odlišne od nárokov, aké sú naň kladené v bežnej premávke. Motorickými alternatívami k skúšanému motoru sú dve výkonovo odlišné jednatrojky, ktoré asi u nás nájdu podstatne viac priaznivcov. K tým sme sa však nedostali, takže opäť len údaje výrobcu – slabšia z nich bude mať výkon 75 a silnejšia 86 koní. Obe budú mať identickú kombinovanú spotrebu, pohybujúcu sa okolo hranice 5,4 l/100 km. Rozdiel vo výkone má na svedomí počítačová optimalizácia, z konštrukčného hľadiska sú to úplne identické motory. Tu sa ponúka otázka, prečo nepredávať len ten silnejší?

Odpoveď je viazaná na marketingovú stratégiu Mazdy – u nás bude slabší motor spojený s pomerne skromne vybavenou verziou, aby sa dosiahla konkurencieschopná cena. A niet sa čo diviť – v tomto smere má Mazda čo naprávať. Cena predchádzajúcej verzie (od 400 000 vyššie) totiž u nás bola postavená tak vysoko, že auto stratilo prakticky akúkoľvek konkurencieschopnosť. Tejto chyby sa automobilka chce vyvarovať a preto by cena novej Mazdy 2 mal byť výrazne nižšia, než u predchodcu. Zástupcovia importéra ju nechceli zverejniť ani za nič, pretože oficiálne bude auto uvedené až na nitrianskom autosalóne, kde budú zverejnené aj ceby verzií a výbav. No predsa len nám bolo povedané, že uvádzacia cena s najväčšou pravdepodobnosťou bude začínať niekde mierne nad hranicou 300 000 korún. Ak to tak naozaj bude, potom sa z novej Dvojky môže stať naozaj konkurencieschopné auto. Veľmi zjednodušene povedané – preto, lebo nielen dobre vyzerá, ale aj dobre jazdí.

Do čoho si ideme sadnúť, sme vedeli už s predstihom, pretože auto bolo predstavené v Ženeve, no jedno prekvapenie nás predsa len čakalo – oproti výstavným exponátom boli v predsériových kusoch použité o poznanie kvalitnejšie plasty. Vzhľad auta netreba komentovať, za všetko hovorí fotogaléria. Faktom však je, že vďaka klinovitej oblej siluete, doplnenej výrazným bočným prelisom pôsobí mimoriadne dynamicky a čisto. Prispieva k tomu aj absencia bočných ochranných líšt, čo z estetického hľadiska možno kvitovať, no z praktického, najmä vzhľadom na to, že ide o mestské autíčko, to nie je najšťastnejšie riešenie. Bojovým jazvám od stretov s nákupnými vozíkmi a otvárajúcimi sa dverami ohľaduplných vedľa parkujúcich kolegov sa takto vyhne len veľmi ťažko. Za zmienku stojí iný fakt – japonskí konštruktéri si uvedomili, že ak má byť mestské auto praktické a dobre manévrovateľné, musí byť naozaj malé. Preto sa rozhodli ísť proti prúdu a na rozdiel prakticky od všetkých konkurentov je nová generácia od predchodcu nielen podstane ľahšia, ale aj menšia. To sa však týka len celkových rozmerov, priestor v kabíne nielenže zostal zachovaný, ale sa dokonca mierne zväčšil, objem batožinového pristoru je na túto triedu štandardný – 250 litrov. Prístup do neho sa trochu zhoršil, pretože kôli zvýšeniu tuhosti karosérie sa nakladacia hrana posunula o niečo vyššie.

Ternto mínus je však vyvážený dôležitejším plusom v podobe lepších jazdných vlastností a zvýšenej miery bezpečnosti. Po niečo viac než polhodinovom krúžení sme autu prakticky nemali čo vyčítať. Isteže v zákrutách bolo cítiť, že Mazda 2 je malá a ľahká, ale toto auto nie je určené na okruh, ale na pohodlné mestské jazdenie a na to viac, než stačí. V meste je dôležitý dobrý výhľad – zaň si malá Mazda zaslúži jednotku, rovnako ako za ďalšiu dôležitú vlastnosť – nadštandardné odhlučnenie kabíny. Mierna výčitka môže smerovať azda iba k necitlivému posiľňovaču riadenia a chýbajúcemu bočnému vedeniu sedadiel. K presnosti radenia 5-stupňovej manuálnej prevodovky, účinnosti bŕzd a ovládateľnosti nemožne vzniesť žiadne vážnejšie námietky. Pozitívom je aj ergonomicky vylepšená (posadená vyššie) pozícia radiacej páky v stredovej konzole, ktoá takto musí „padnúť“ do ruky naozaj každému. Presná výbava áut zatiaľ nebola zverejnená, no v základe by malo byť auto vybavené štandardne – dvojicou predných airbagov a protiblokovacím systémom ABS. Na budúci rok by sa v predaji mala nová Mazda 2 objaviť aj s dieslom s objemom 1,4 litra.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Stálica hudobného neba, taliansky spevák Eros Ramazzotti už o pár dní poteší svojich slovenských fanúšikov, keď 9. mája zavíta do Slovnaft arény v Bratislave v rámci Noi World Tour 2013.
pred 8 rokmi
Na základe päťdňového putovania po rómskych osadách vznikne viacero legislatívnych návrhov
pred 9 rokmi
Film jemne sa hrajúci s fantáziou, sprevádzajúci nás krásnou írskou prírodou s prvkami reality a sna...
pred 7 rokmi
Čo všetko sa vám môže stať, keď vám niekto ukradne totožnosť? A čo musíte podstúpiť, aby ste ju získali späť, zvlášť keď proti vám stojí úplne nevyspytateľná a bezohľadná kreatúra.
pred 4 rokmi
Film bol nakrútený podľa skutočného príbehu dvoch priateľov.
pred 6 rokmi
Ministerstvo spravodlivosti SR podpísalo zmluvy na realizáciu ďalších projektov elektronizácie justície.
pred 6 rokmi
Snímku z dielne Oľgy Záblackej si prišlo pozrieť 5174 ľudí.
pred 6 rokmi
Okrem speváka si v snímke zahrali aj Vojtěch Dyk a Zdeněk Piškula.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT