Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 24. februára 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 08.08.2012

Nová Micra vyzerá konvenčnejšie než jej predchodca a má tak šancu zapáčiť sa širšiemu publiku.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Miniauto od Nissanu sa vyrába už 20 rokov a stal sa z neho globálny model, predávaný v 160 krajinách. Nestratí sa ani v európskych betónových mestských džungliach, kde sa aktuálne predáva už v štvrtej generácii a chce zopakovať úspech svojich predchodcov.
 
Nová Micra vyzerá konvenčnejšie než jej predchodca a má tak šancu zapáčiť sa širšiemu publiku. Ako to už pri medzigeneračných výmenách chodí, narástla do dĺžky aj do šírky, stále však ide o vozidlo stvorené do hustej mestskej premávky. Auto si naďalej zachováva zaoblené tvary, ktoré prevládajú takmer všade – od oválnych predných svetiel cez bočné okná až ku koncovej línii, ktorá je kolmejšia, aby klesajúca strecha neuberala z využiteľného priestoru, vonku strecha končí spojlerom s brzdovým svetlom. Celkový dizajn pôsobí omnoho mužnejšie a Micra rozhodne nie je autom, za volant ktorého sa hodia iba zástupkyne nežného pohlavia.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 01
Konvenčnejšie tvary malého vozidla pôsobia menej žensky než v minulosti.

Posádku obklopujú tvrdé plasty, našťastie je ich spracovanie na vysokej úrovni a pri jazde nevŕzgajú. V interiéri prevládajú oblé tvary, no vyzerá dosť stroho a pôsobí trochu hračkársky, na druhej strane je veľmi prehľadný. V prístrojovej kaplnke pred volantom je otáčkomer a rýchlomer, ich grafika je jednoduchá a jasná, chýba však informácia o teplote chladiacej kvapaliny. Vo vnútri rýchlomer je na displeji zobrazený stav paliva a údaje z palubného počítača. Ten sa však ovláda neprakticky naľavo od volantu dvoma tlačidlami, ktoré nie sú veľmi po ruke, u japonských áut je to však pomerne bežné. Pod nimi nájdeme vypínač štandardne montovaného ESP, nastavenie zrkadiel a svetiel a tlačidlo „P“. To ovláda systém merania parkovacieho miesta, ktorý po aktivácii a určení strany na parkovanie smerovkou začne monitorovať medzery a po minutí voľného miesta ohlási, či je priestor vhodný na parkovanie oznámením OK, náročné zaparkovanie alebo neodporúčané parkovanie. Systém však auto nezaparkuje sám, manéver je iba na vodičovi. Pre mestské auto je obzvlášť dôležitý výhľad do okolia, ktorý je v Micre vynikajúci aj vďaka vyššiemu posedu a pomerne veľkým zrkadlám, pri manévrovaní v úzkych uličkách vodič ocení malý polomer otáčania.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 02
Až na pár ergonomických nedostatkov je interiér prehľadný a prístroje sa ľahko ovládajú.

Ovládanie klimatizácie na striebornom kruhovom paneli v spodnej časti stredovej konzole vyzerá nezvyčajne, no nastavenie je vďaka veľkým tlačidlám ľahké aj za jazdy. Aktuálne nastavenie prehľadne zobrazuje displej uprostred. Nad klimatizáciou bol v testovanej verzii zasadený panel vynikajúceho systému Nissan Connect, ktorý v sebe integruje rádio s prehrávaním CD a USB a navigáciu, ktorej mapy možno aktualizovať cez slot SD karty. USB a AUX vstup sú umiestnené netradične pri nohách spolujazdca, kde môže pri troche neopatrnosti dôjsť k odkopnutiu USB kľúča. Displej systému Nissan Connect je dotykový, no nie je natočený na vodiča, jeho čitateľnosť na ostrom slnku je trochu horšia a navyše nepozná slovenčinu. Inak mu niet čo vytknúť, jeho ovládanie je maximálne intuitívne a základné funkcie prehrávania spolu s Bluetooth telefonovaním a tempomatom možno ovládať aj z volantu.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 03
Stredový panel vyzerá trochu hračkársky, systém Nissan Connect sa určite oplatí.

Pohodlné sedenie za anatomicky tvarovaným, výškovo nastaviteľným volantom si nájdu aj osoby s výškou 190 cm. Z operadla vodičovho sedadla možno vyklopiť lakťovú opierku, tá je však úzka a nie je výškovo nastaviteľná, nebude teda vyhovovať každému. Nissan Micra sa netvári, že má športové ambície, čomu zodpovedá aj slabé bočné vedenie predných sedadiel, o komfort na nich sa však netreba obávať. To sčasti platí aj o zadnej lavici, ak na nej sedia maximálne dvaja pasažieri. Tí budú mať dostatok miesta na nohy a pre osoby do 180 cm aj na hlavu, posed je však vzpriamenejší. Interiér testovanej verzie bolo možné presvetliť strešným oknom, ktoré však nie je otvárateľné, nedá sa teda použiť na vetranie a navyše posádku oberie o pár centimetrov a stropné držiaky.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 04
Predné sedadlá poskytnú dostatok komfortu pre takmer každý typ postavy.

Vpredu je dostatok priestorov na odloženie drobností, spolujazdec má pred sebou dve zatvárateľné skrinky a jednu poličku, v jeho sedadle sa ukrýva „tajný“ priestor na dokumenty. Vzadu sa musia cestujúci uskromniť s jedným držiakom na pohár či fľašu, nič si neodložia ani do dverí. Zato v predných dverách sú úložné priestory dokonca podsvietené. Na palube by niekomu mohla chýbať 12V zástrčka, v aute určenom na krátke presuny mestom sa to však dá prežiť. Batožinový priestor má v základe 265 litrov, no vo všetkých verziách okrem najnižšej je možné ho zväčšiť sklopením zadných sedadiel až na 605 litrov (po spodný okraj okien). Pod jeho podlahou je ukryté náradie a rezervné dojazdové koleso.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 05
Pre nižšie osoby je zadná lavica plne postačujúca nie len na krátke mestské presuny.

Aby bola vysoká karoséria s krátkym rázvorom stabilná, je podvozok naladený tvrdšie, no primerane komfortne. V rozumných rýchlostiach sa auto ani v zákrutách nenakláňa, daňou za to je nadskakovanie zadnej nápravy na nerovnostiach. Veľké nerovnosti podvozok nedokáže dostatočne filtrovať a do kabíny sa pri prejazde väčších výtlkov vo vyššej rýchlosti prenášajú silnejšie rázy, ktoré mohli byť utlmené aj lepšie. K riadeniu nemáme žiadne výhrady, vďaka posilňovaču s premenlivým účinkom je dostatočne tuhé aj pri rýchlejšej jazde a dáva vodičovi dáva čitateľnú odozvu.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 06
Batožinový priestor zvládne aj väčšie nákupy.

Testovaná Micra mala pod kapotou benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra. Vďaka prepĺňaniu pomocou kompresora dáva autu výkon 72 kW (98 koní). Ten však motor dosahuje až pri 5600 otáčkach, ku ktorým sa ale kvôli prevodovke CVT motor nikdy nedostane. Okrem jednej situácie – ak pri jazde s tempomatom chceme spomaliť a po chvíli opäť pokračovať v nastavenej rýchlosti, vyletia otáčky až k červenému poľu, aby sa čo najrýchlejšie rýchlosť obnovila, hoci treba zrýchliť napríklad iba zo 125 na 130 km/h. Samočinná prevodovka sa inak snaží udržiavať čo najnižšie otáčky, dokonca aj pri razantnom rozjazde nestúpli nad 3000 ot./min. Pomalý rozbeh auta je následkom toho sprevádzaný silnými vibráciami motora, ktoré sa prenášajú až do kabíny, riešením je ťažšia noha na plyne, po prekročení najnižšieho pásma otáčok vibrácie stíchnu. Pre dynamickejšiu jazdu ponúka prevodovka CVT režim Sport, kedy drží motor vo vyšších otáčkach, podobný účinok ma posunutie voliča do polohy „L“, ktorá slúži napríklad na jazdu v kopcoch. Reakcie prevodovky sú vždy dostatočne svižné a motor má na rozhýbanie auta dosť sily, s klasickým manuálom dosiahne nižšiu spotrebu paliva.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 07
Prepĺňanie kompresorom dáva malému trojvalcu dostatočný výkon.

S prevodovkou CVT sa trojvalec uspokojil mimo mesta s 4,6 litrami benzínu, v meste s 5,6 litrami. V hustej premávke šetrí palivo Start-stop systém, ktorý po vypnutí motoru na križovatke zobrazí vodičovi stromčeky a množstvo ušetreného CO2. Na diaľnici, kde motor pri 130-ke točí 2800 otáčok, spotrebuje agregát 6,6 litra, pri 110-ke sa ustália otáčky motora na 2500 a jeho apetít klesne asi o liter. Celkový priemer týždňového testu s vysokým pomerom jazdy po diaľnici skočil s priemerom 6 litrov na 100 km.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT 08
Volič prevodovky CVT vyzerá ako pri každom bežnom automate.

Odolné a šikovné auto, ktoré svojou kompaktnosťou a ľahkou ovládateľnosťou patrí na hektické cesty a preplnené parkoviská husto zaľudnených miest – to je Nissan Micra. Moderný motor 1.2 DIG-S jej dáva na mestské auto plne postačujúcu dynamiku a auto nie je bezradné ani mimo mestskej zástavby. Pre milovníkov bezstarostnej jazdy bez potreby radenia stupňov je v cenníku schopná prevodovka CVT, väčšiu zábavu a menšiu spotrebu bude mať vodič s klasickým manuálom.

Motor
: 1.2 l DIG-S – trojvalcový, prepĺňaný
Objem valcov
: 1198 cm3
Max. výkon
: 72 kW (98 k) / 5600 ot./min
Max. krútiaci moment
: 142 Nm / 4400 ot./min
Max. rýchlosť
: 178 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/hm, 11,9 s
Palivo
: Benzín
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: CVT
Dĺžka
: 3 780 mm
Šírka
: 1 675 mm
Výška
: 1 520 mm
Rázvor náprav
: 2 450mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1040 kg
Celková hmotnosť
: 1 530 kg
Objem batožinového priestoru
: 265/605 l
Spotreba (mesto)
: 5,9 l/100km
Spotreba (mimo mesta)
: 4,4 l/100km
Spotreba (kombinovaná)
: 5,0 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 6,0 l/100km
Max. rýchlosť
: 178 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h, 11,9 s
Objem palivovej nádrže
: 41 l


 

21 obrázkov / Nová Micra vyzerá konvenčnejšie než jej predchodca a má tak šancu zapáčiť sa širšiemu publiku.
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT
Nissan Micra 1.2 DIG-S CVT




Hodnotenie: 8 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Služby
štýlové a kvalitné dámske oblečenie pre jedineč...




Pomocné práce v gastronomii
Ponuka práce za 1000 € - základný plat 1000€ ...
operator vyroby v masokombinate: plat od 9, 25 ...

1 200.00 € /mesiac
Na prenájom rodinný dom, rozloha 160 m2
192 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 82 m2, novostavba
590 000.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 135 m2, ...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 9 rokmi
Miro Jaroš je jeden z mála umelcov, ktorí nespia na vavrínoch a aj letné obdobie ničnerobenia dokázal využiť vo svoj prospech.
pred 6 rokmi
I napriek tomu, že záujem o fyziku prejavil už v mladosti, v škole sa nestretával s veľkými úspechmi. Albert nielenže do troch nehovoril, ale trpel aj dyslexiou a považovali ho za lenivého a nevzdelaného.
pred 7 rokmi
Americká herečka Sarah Jessica Parker potvrdila tretí film Sex v meste.
pred 5 rokmi
Aktuálna československá SuperStar Lukáš Adamec dnes oficiálne predstavuje svoj prvý sólový singel.
pred 6 rokmi
Kruhy v obilí najčastejšie vznikajú od apríla do augusta a to medzi dvanástou až štvrtou hodinou ráno. Najznámejšie „crop circles“ sa nachádzajú v Anglicku v trojuholníku medzi Stonehenge, Glastonbury a Avebury.
pred 4 rokmi
Minister obrany Martin Glváč navrhne vláde odvolanie Petra Vojteka z postu náčelníka GŠ OS SR.
pred 6 rokmi
V reálnom živote sa stretávame s prípadmi, kedy osoby bez toho, aby mali ukončenú aspoň základnú školu a bez reálnych základov ovládania čítania, úspešne získavajú vodičské oprávnenia.
pred 3 rokmi
Národná diaľničná spoločnosť pripravuje súťaž na servis a opravy technologickej časti tunela Sitina na diaľnici D2 a informačného systému pre bratislavské stredisko správy a údržby diaľnic.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT