Ak by sme k dodávkam pripočítali modely, ktoré majú schválenú prestavbu z osobného
na ľahký úžitkový automobil v kategórii N1, výber v tomto segmente je zrazu aj bohatý aj rôznorodý.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Ak by sme k dodávkam pripočítali modely, ktoré majú schválenú prestavbu z osobného
na ľahký úžitkový automobil v kategórii N1, výber v tomto segmente je zrazu aj bohatý aj rôznorodý. Pevná prepážka síce okliešti variabilnosť zadnej polovice interiéru, všetky ostatné prednosti však "prekategorizovaným" kombíkom, vanom či off-roadom zostatnú. A pribudne k nim navyše profit z odpísania DPH. Z tohto pohľadu môže byť zaujímavým tipom pre podnikateľov aj Nissan
Almera Tino. Príjemné, veľmi dobre vybavené kompaktné MPV, ktorého cena pri možnosti odpočítania DPH sa dostáva do celkom inej hladiny.
Pri verzii Tino Visia s 1,8-litrovým zážihovým motorom bol pohľad na zoznam prvkov bezpečnosti, vnútornú i vonkajšiu výbavu viac než uspokojivý: štvorkanálový ABS, EBD, brzdový asistent, dva čelné airbagy, bočné airbagy v predných sedadlách a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách. Vodič má k dispozícii výškové nastavenie sedadla i volantu, elektrické ovládanie predných okien aj zrkadiel, palubný počítač, vo výbave bola zdarma automatická klimatizácia (do vypredania zásob).
Prístrojovému panelu dali výtvarníci príjemné oblé krivky a doprostriedka efektný 5,8-palcový informačný monitor. Prevažuje svetlý povrch plastov a to dodáva interiéru príjemnú atmosféru. Na dizajne
a koncepcii interiéru pracoval tri roky tím pod vedením Technického centra Nissan pre Európu (NTC-E, Veľká Británia). Svoje poznatky o reálnom využívaní automobilu aplikoval a je to aj cítiť na rôznych detailoch. Napríklad pri variabilnosti asi 20 odkladacích priehradiek a schránok navrhnutých práve podľa spomínanej štúdie, ktorá sledovala i to, čo si šoféri a spolujazdci najčastejšie berú so sebou do vozidla. Auto má pohotovostnú hmotnosť 1305 až 1420 kg (podľa výbavy) a môžeme do neho naložiť od 410 kg do 525 kg. To s rezervou stačí na dovolenku pre štvorčlennú posádku dospelých. Zadní cestujúci sa ani trocha nemusia tlačiť, pretože každý má samostatné sedadlo (prostredné je pri úprave na N1 odmontované). Batožinový priestor: základný objem 440 litrov, no vďaka deliacej priečke sa dá bezpečne nakladať až celkom dovrchu.
Objem motora je necelých 1,8 litra (1769 cm3). Maximálny výkon 85 kW/115 k dosahuje pri otáčkach 5600 1/min, najväčší krútiaci moment 163 Nm pri 4000 otáčkach, s čím Tino potrebuje na "stovku" s pevným štartom 11,6 s. Na sto kilometrov spotrebuje priemerne 7,7 litra, s plynom na podlahe dosiahne 173 km/h.
Japonská kvalita, solídne vypracovanie, spoľahlivý podvozok s vyváženými jazdnými vlastnosťami... Môžeme odporúčať pre pokojné typy vodičov, ktorí majú radi primerané pohodlie, moderný dizajn bez výstredností, privítajú drobné technické chuťovky, páči sa im pocit výkonovej rezervy, ale nemusia nutne odchádzať z križovatky so škrípajúcimi pneumatikami.