Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 28. februára 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Nissan 350z - taký obyčajný Nissan

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 15.10.2007

Poznáte tie predsavzatia. Chceli by ste podať objektívnu informáciu, ako ktoré auto jazdí. Či naozaj v bežnej prevádzke spotrebuje iba 8 litrov na sto kilometrov.
Nissan 350z - taký obyčajný Nissan
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Poznáte tie predsavzatia. Chceli by ste podať objektívnu informáciu, ako ktoré auto jazdí. Či naozaj v bežnej prevádzke spotrebuje iba 8 litrov na sto kilometrov. Chceli by ste spraviť pekných pár záberov. Denné však nestihnete, nočné tiež nie a na palubnom počítači vám svieti hodnota 17.8l/100 km. Vitajte vo svete Z.

Nízka a široká silueta, oranžový lak, obrovské kolesá, spoza ktorých vykukujú zlaté strmene Brembo, brutálny zvuk. Aj tak by v krátkosti väčšina nevinných pozorovateľov opísala Nissan 350z. Pár povrchných vlastností, pre ktoré si ho stihli zamilovať, alebo znenávidieť. My sme si ho zamilovali už na prvý pohľad. Tak, ako ho tu máme sa Nissan nachádza už vo svojej tretej životnej fáze. Keď bol predstavený, poháňali jeho zadné kolesá pôvodne 286 koní, následná úprava ich priniesla 300 a dnes ich tu máme už 306. Celkom slušné za takú krátku existenciu. Pre ľahší výber slovenský importér ponúka Z-tko v dvoch výbavách. Nám sa do rúk dostala tá luxusnejšia.. Ale pekne pomaly..

Muskulatúrna karoséria s mierne vystúpeným hrbom na prednej kapote, pod ktorou sa ukrýva tri a pol litrový motor (nájdeme ho aj v niektorých autách značky Renault) priťahuje oči ako magnet, obzvlášť v testovanej „základnej oranžovej“ farbe. Predné, ako aj zadné mimoriadne dlhé svetlomety spolu s masívnymi kľučkami a obrovským znakom Z na bokoch karosérie patria medzi obrovské množstvo zaujímavých detailov, ktorých obdivovanie neprestane baviť ani po pár dňoch. Ak si ich teda budete všímať. Najkrajšie zážitky totiž Z-tko poskytuje zvnútra.

Tu však už na prvý pohľad môžeme odhaliť miesta, na ktorých sa šetrilo. Prekvapivo tu síce nájdeme veľa odkladacích priestorov, čo pri autách tejto kategórie nebýva zvykom, ale okolie vodiča tvorí viac druhov plastu, z ktorých väčšina je poriadne tvrdých. Skoro ako oriešok.. Ešte šťastie, že sedadlá a pár ďalších doplnkov je koženných.. Najmä sedadlá sú výborné s dostatočnou oporou, ktorú budete veru často potrebovať. Z-tko je totiž.. ako by sme to povedali.. riadne neposedné. Aj keď číslovka 306 nepôsobí dnes nijako výnimočne, veľký objem produkujúci slušný krútiaci moment zadné kolesa roztáča mimoriadne ľahko. A rýchlo..

Auto si jednoznačne vyžaduje tvrdú a istú ruku. So zapnutým ESP ho rozhádže len málo situácií, avšak vo väčšine prípadov budete najmä pri ostrejšej jazde cítiť jeho zásahy. A tie brzdia, čo my veru dnes nechceme.. Vypnuté ESP so sebou ale prináša hneď niekoľko nových skutočností. Za prvé – pneumatiky. Ich dezén mizne ako jarný sneh. Za druhé – rýchlosť, ktorej už nič nebráni a za tretie – adrenalín, a to vo veľkej miere. Z-tko totiž veľmi ľahko dostanete do šmyku, no cesta späť vyžaduje skúsenosti a veľa tréningu. Hmotnostné rozloženie hovorí jednoznačne v prospech predku, kde je umiestnený ťažký motor a tým pádom máte niekedy pocit, že tvorí stred zemegule, okolo ktorého sa zvyšok auta často a rád otočí..Nečudo, že mnoho Z-tiek na našich cestách už majú za sebou nejaký-ten ťukanec. Akonáhle sa však jeho reakciam naučíte, získa Z-tko nový rozmer, ktorý limituje iba objem jeho nádrže. A ten sa míňa riadne rýchlo..

Samostatnú kapitolu však môžeme s kľudným svedomím venovať jeho zvuku. Už len obyčajné naštartovanie sprevádza riadne burácanie, ktoré ale ani zďaleka nenapovie všetko. Motor totiž vo vnútri nádherne počuť vo všetkých otáčkach. V nízkych, kedy výstražne duní, alebo vo vysokých, kedy agresívne reve. To je však nič oproti tomu, keď požičiate kľúčiky od tohto auta kamarátovi a vy budete počúvať na vlastné uši ako náhodný okoloidúci. Alebo vyhľadáte prvý tunel, úzku uličku.. A potom ďalšiu.. a ďalšiu.. Jednoducho, zvuk sa majstrom z Nissanu podaril na výbornú.

Čo dodať záverom? Z-tko je rozhodne zaujímavá voľba. Kto hľadá príťažlivé, schopné a príležitostné kupé so zadným pohonom, „kufrom“, do ktorého sa vôjdu dve golfové sady a nádherným zvukom, môže prestať hladať. Kto však hľadá praktické, dvojdverové auto na každý deň, možno aj s relatívne úspornejším motorom a miestom pre viac, ako len dvoch cestujúcich, musí sa poobzerať inde. Z-tko si totiž oveľa reálnejšie vieme predstaviť ako víkendové auto, prípadne ostrú zbraň na okruhy, kde z neho dokážete vydolovať všetko, čo v ňom inak iba potajme striehne..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Speváčka si myslí, že žena môže maž deti a zároveň sa cítiť sexi. Schudla vraj preto, aby mohla svoje telo vystavovať na obdiv.
pred 9 rokmi
V stredoveku, skorocel kopijovitý slúžil ako liečba najrôznejších kožných ochorení a právom, sa stal symbolom zdravia aj krásy.
pred 13 rokmi
Platí veľká pravda kulturistického tréningu, že viac cvičenia a menej odpočívania v tréningu bude produkovať väčšie zisky.
pred 9 rokmi
Dostať najväčšie súčasné hviezdy R&B na jedno miesto je takmer nemožné.
pred 7 rokmi
Zaujímavosti o vajciach, o ktorých ste ani netušili.
pred 8 rokmi
Na prvomájovej slávnosti vo viedenskom Prátri budú priemérovo prezentované najväčšie bicie na svete.
pred 5 rokmi
Spevák Robo Opatovský predstavuje jedinečný projekt OVERTIME! Šarmantný spevák upravil svetové hity tak, ako ich nepoznáte a ako ste ich ešte nikdy nepočuli!

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT