Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 08. augusta 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Mitsubishi Parade

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 03.11.2008

Neďaleko Českej Lípy, presnejšie na autodróme v Sosnovej a jeho okolí sme dostali možnosť vyskúšať si celú Lancer family.
Mitsubishi Parade
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Neďaleko Českej Lípy, presnejšie na autodróme v Sosnovej a jeho okolí sme dostali možnosť vyskúšať si celú Lancer family – od „obyčajného“ sportbacku až po nadupané Evo desiatej generácie. Už príchod bol impozantný – na okruhu sa totiž zahrievali tie najvybrúsenejšie z diamantov a zvuk štvorvalcov vytáčaných ďaleko za sedemtisícovú hranicu bol naozaj fantastický. Najlepším sa však nezačína, takže ako predkrm boli pre nás pripravené Sportbacky s benzínovou 1,8-kou a dvojlitrovými dieslami.

Na ceste
Prevetrali sme ich na krátkej 20-kilometrovej trase v okolí autodrómu. Pomerne veľký hatchback s mimoriadne pekným dizajnom sa po ceste dokázal pohybovať celkom svižne. Aspoň so skúšaným motorom s objemom 1,8-litra a výkonom 143 koní, doplneným 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ten sa naplno dokázal prejaviť hlavne vo vyšších otáčkach, keď sa začal stávať celkom zaujímavým aj zvuk auta. Jeho krútiaci moment 178 Nm pri 4250 otáčkach predpovedá primeranú akceleráciu, čo sa nám aj potvrdilo.

Podvozok nebol až natoľko tvrdý, ako by človek predpokladal, celkom dobre však filtroval nerovnosti na ceste. Päťstupňová prevodovka mala krátke dráhy a radila presne, šestka nám v tomto aute až tak veľmi nechýbala. Zato sa však dobre osvedčila v dvojlitrovom diesli. Nevýhodou benzínového motoru v Sportbacku je, že keď sa začnete intenzívnejšie hrať s plynom, spotreba vyskočí celkom slušne hore a pri razantnejšej jazde nie je problém prehúpnuť sa aj cez dvanásťlitrovú hranicu. Diesel z produkcie VW s temer rovnakým výkonom, ale výrazne vyšším krútiacim momentom (310 Nm) bol v nižších otáčkach dynamickejší a predovšetkým úspornejší, no vo vyšších pomerne rýchlo strácal dych. V oboch autách si absolutórium zaslúžia brzdy.

Dravé EVO
Legenda EVO pokračuje svojim desiatym dielom. Nedočkavo sme stáli na mokrej dráhe a počúvali prvé informácie od špičkového českého pretekára Václava Pecha, skutočného majstra rýchlej jazdy. Následne s nami jedenkrát okruh prešiel a ukázal nám ideálnu stopu.

Keď sme nasadli, ihneď nás doslova objali kvalitné športové sedadlá Recaro. Perfektne tvarované a veľmi dobre držiace celé telo pri akýchkoľvek zákrutách sa aj napriek svojmu škrupinovitému tvaru ukázali ako mimoriadne pohodlné. Začínal stúpať adrenalín. Na štartovacej čiare to bolo už len o aute, okruhu a vychutnávaní si jazdy. Režim sme nastavili na Sport, ktorý udržiava motor vo vyšších otáčkach. Okrem neho ponúka ešte aj režim Normal a Super Sport. O výborné radenie sa starala automatická dvojspojková šesťstupňová prevodovka so športovým radením TC-SST. Hoci ju nepredchádzali najlepšie chýry, treba povedať,že fungovala ako hodinky. Podraďovanie i preraďovanie na vyšší stupeň pomocou horčíkových páčok pod volantom je absolútne hladké a rýchle, prekvapujúco dobre sa auto správalo dokonca aj v automatickom režime. Po prepnutí do režimu Super Sport sa prevodovka začne správať presne tak, ako jeho názov napovedá. Otáčky neklesajú pod 4500 a každé preradenie zaznamená aj šoférov chrbát.

Technologickú špičku predstavuje systém pohonu všetkých kolies S-AWC - Super-All Wheel Control. Na štyroch kolesách sa snúbia štyri zložky. Aktívny medzinápravový diferenciál ACD, aktívne ovládanie vybočenia AYC, stabilitu kontroluje ASC a samozrejme ABS. Elektronika spolupracovala dokonale a predovšetkým zasahovala až vtedy, keď sa to ukázalo ako nevyhnutné.

Počas jazdy nám pod kapotou burácalo 295 koní v kombinácii s dvojlitrovým 4-valcom MIVEC s titánovým turbodúchadlom. Motor MIVEC je oproti predchodcovi IX zbavený vďaka novému hliníkovému bloku 12,5 kg a aj to mu dovoľuje pri 3500 otáčkach dosiahnuť maximálny krútiaci moment 366 Nm. Ostrejšie jazdenie na okruhu sa premietlo aj do spotreby, atakujúcej 50-litrovú hranicu. Keď však zoberiete EVO na vychádzku do mesta, tak spotreba sa bude pohybovať približne okolo 16 litrov. Priamo asfaltu sa dotýkali 18 palcové pneumatiky s rozmerom 245/40 a o dokonalé brzdenie sa starali brzdy Brembo.

Sústredenie a radosť jazdy nám poriadne ani nedávali šancu prezerať, aké sú v interiéri kvalitné plasty či riešiť možnosti odkladacích priestorov, prvý dojem z nich však nebol najlepší.. Na záver ako čerešnička na torte bola možnosť vyskúšať si jazdu s už spomínaným niekoľkonásobným víťazom okruhov – Václavom Pechom. S maximálnou presnosťou prechádzal jednu zákrutu za druhou. Jeho rýchlosť pritom bola približne dvojnásobná ako tá naša. Sledovať, ako dokonale spolupracujú jeho nohy a ruky bolo niečo úžasné. A pritom počas celej jazdy vtipkoval a my sme ho s rešpektom obdivovali. Každopádne sa mu určite podarilo zraziť hrebienok nejednému novinárovi.

Evo je neustále dokonalejšie prepracované, no oproti predchádzajúcej generácii predsa len trochu stratilo na pôvodnej dravosti a surovom prejave, ktorý z neho spravil skutočnú legendu. Až čas ukáže, či zámer o niečo viac priblížiť tento model mainstreamovému vkusu je skutočne ideálny. Mitsubishi by si skrátka zaslúžilo extrémny sedan, postavený na hranici možného. Úlohu medzičlánku medzi ním a civilným Lancerom by mal skôr predstavovať znovuobnovený Ralliart.

Offroad ako sa patrí Jedinečné EVO a boj s rýchlosťou sme v poslednej časti vymenili za diametrálne odlišný štýl. Nastal čas pre stratégiu a dômyselné šoférovanie. Offroadové prekážky trialovej trate nás čakali neďaleko okruhu. Kompletne „imidžovo“ zablatené Pajero a pickup L200 si vyzdvihli poslednú posádku. Finálne jazdy sme si patrične užili na blate a čiastočne aj v daždi. Štvorkolky sa pomaličky vydali do terénu, kde ich čakalo extrémne klesanie, hlboké jamy, bočné náklony a predovšetkým kopec blata. Písať o prepracovanom pohone 4x4, doplnenou redukciami a uzávierkami diferenciálov je pri Mitsubishi ako nosenie dreva do lesa. Záverečný offroad bol skôr myslený len ako uvoľnenie adrenalínu, nazbieraného na okruhu a predstavoval príjemnú bodku za vydarenou akciou.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
K žiadosti sa pripojili aj stranícki kolegovia spolu s kandidátmi na post predsedu SDKÚ-DS Viliamom Novotným a Pavlom Frešom.
pred 8 rokmi
Koncerty sa uskutočnia v Trnave, Bratislave, Nitre, Piešťanoch, Trenčíne, Žiline a Banskej Bystrici.
pred 7 rokmi
Winter postavil hotel v bezprostrednej blízkosti zdroja termálnej vody a sírneho bahna
pred 7 rokmi
Rovnako ako pred týždňom je na druhom mieste dvojica Macklemore a Ryan Lewis s ich skladbou Thrift Shop, v ktorej hosťuje spevák Wanz.
pred 6 rokmi
V nemocnici diagnostikovali predsedovi vlády odtrhnutú achilovku.
pred 8 rokmi
Zbor väzenskej a justičnej stráže má na tento rok a rok 2013 naplánované aj prezbrojenie príslušníkov krátkymi strelnými zbraňami a obmenu samopalov.
pred 7 rokmi
Minulý rok vyhral deviatu sériu britského X-Factoru, na konte má jediný singel, ktorý ho však stihol katapultovať medzi hviezdy medzinárodného rozmeru.
pred 8 rokmi
Obdobie veľkých sociálnych zmien na prelome devätnásteho a dvadsiateho storočia postihlo aj slávne parížske nevestince.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT