Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 27. októbra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Dakar - bude vám pripadať ako facelift, tak ako nám. Zdanie však klame!

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.03.2007

Dlhú a napínavú históriu modelu Pajero sme vám načrtli už pri premiére tejto dlho očakávanej novinky v predchádzajúcich číslach.
Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Dakar - bude vám pripadať ako facelift, tak ako nám. Zdanie však klame!
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Dlhú a napínavú históriu modelu Pajero sme vám načrtli už pri premiére tejto dlho očakávanej novinky v predchádzajúcich číslach. Dnes sa s vami môžeme konečne podeliť o dojmy z nášho redakčného testu. Pajero sme dostali ako vôbec prvá redakcia na Slovensku.

Podľa predstaviteľov značky je nová vlajková loď troch diamantov úplne novým autom až zo 75%. O facelifte tak môžeme hovoriť iba s veľkou rezervou. Celkové línie by sa síce mohli zdať ako podobné, no pri generačnej obmene to býva skôr zvykom než výnimkou. Predná maska sa akoby vracia k pôvodným tvarom, nekonečné obliny nahradili jasné kontúry a množstvo temer pravých uhlov. Trojicu diamantov na mriežke chladiča dopĺňajú mohutné chromované rebrá v tvare hory Fiji v strede. Podstatne hladšie kontúry predných blatníkov už nepôsobia tak futuristicky. Práve naopak. Nové Pajero tak opäť pripomína offroadovú klasiku svojich predkov. Naviac však jednoduchšie tvary výrazne zlepšujú výhľad dopredu pri vytočených plných rejdoch, čo je v teréne veľmi častý manéver. Temer rovná kapota zároveň umožňuje lepšiu predstavu o skutočných rohoch mohutnej karosérie, parkovanie tak tiež nebude takou vedou. Zlepšil sa i predný nájazdový uhol, ktorý malo temer bezkonkurenčné i predchádzajúce Pajero. Nešťastne sú však umiestnené mohutné šusplasty pod predným nárazníkom, ktoré naopak prejazdnosť terénnom výrazne obmedzujú. Mnoho offroadových nadšencov by vám na to povedalo jednoducho: „Nezmysly odpadávajú z auta sami...“ V tomto prípade sú tie nezmysly akurát trochu drahé. Priestor pod zadným nárazníkom je na tom trochu lepšie. Chráni ho kovová výstuha. Čo sa však oklamať nedá, je systém nezávislého zavesenia kolies, ktorý jednoducho nedovoľuje reálne kríženie náprav a oproti prvému Pajeru s takýmto zavesením sa nám to zdá dokonca horšie. Offroadový imidž ostal zachovaný aj pretrvávajúcim umiestnením plnohodnotnej rezervy na krídle piatych, respektíve tretích dverí otvárajúcich sa do strany. Tu si dizajnéri dali opäť o čosi viac záležať na stvárnení a zadná časť vyzerá teraz ešte podstatne mohutnejšia. Tento dojem navyše umocňujú drobné koncové svetlá. Napriek tomu, že Pajero už v druhej generácii nemá klasický rebrinový rám, karoséria vraj ponúka obdobnú tuhosť ako jej konkurenti. Na tom si dali konštruktéri špeciálne záležať. Aj v Mitsubishi totiž pochopili, že vyrábať takzvané dokonale univerzálne auto asi nemá význam. Vlajková loď trojice diamantov sa tak opäť vracia bližšie k offroadu. Sústredenie je zamerané na úspech systému konštrukcie na diaľkových rely ako je Dakar, čo je mimochodom aj označenie najvyššej výbavy. Príjemnou novinkou prepracovaného pohonu všetkých kolies je, že k medzinápravovej uzávierke pribudla uzávierka zadného diferenciálu.

Zúžitkovanie skúseností z rýchlej jazdy na tom najhoršom povrchu sa jednoznačne odráža i do chovania auta na ceste i mimo nej. Samozrejme, ako sme už spomenuli, Pajero v posledných dvoch generáciách nebude nikdy žiadnym trialovým špecialistom, no rýchlu jazdu na spevnenej i nespevnenej ceste zvláda napriek svojej kolosálnosti bez najmenšieho zaváhania. Ani ostrejší prejazd zákrutou mu pritom nerobí väčšie problémy. Komfort pruženia a cestovania je na vynikajúcej úrovni hodnej obrovského rodinného kombi. Rušivým momentom akurát ostáva pomerne veľa hluku od motora v kabíne.

Tá je aj po kompletnom prepracovaní úplne nová. Ešte kvalitnejšie materiály, na úplne novej palubnej doske spĺňajú tie najprísnejšie kritériá. Ergonómia rozmiestnenia ovládacích prvkov však ostala temer dokonale zachovaná, čo poteší predovšetkým ortodoxných pajeristov. Sedadlám, ktoré sú po novom usporiadané až v troch radoch pre sedem pasažierov, určite nemožno vytýkať vypracovania, ani priestrannosť. Pomerne nízky posed však môže byť pri dlhšej jazde unavujúci, výčitku si zaslúži elektrické ovládanie sedadla vodiča, ku ktorému sa pri zatvorených dverách a s hodinkami na ruke dostanete iba s obtiažami. Úplne nová je i prístrojová doska s hlboko zapustenými budíkmi, s elegantným a vždy veľmi dobre čitateľným podsvietením. Novinkou je v Pajere i cúvacia-parkovacia kamera, ktorej obraz sa zobrazuje na displeji DVD navigácie, spolupracujúcej mimochodom s veľmi kvalitným ozvučením, vyvíjaným špeciálne pre nové Pajero americkou spoločnosťou Rockford.

Poďme sa napokon pozrieť pod kapotu. V našom testovacom aute si našiel miesto vraj nový 3,2 litrový štvorvalec, mimoriadne sa ponášajúci na svojho predchodcu. Teraz však prirodzene plní emisnú normu Euro4 a jeho výkon v kombinácii s automatickou prevodovkou zastal na úrovni 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 373 Nm pri 2000 ot./min. Verzia s manuálom má potom síce o 10 konských síl menej, no o to vyšší krútiaci moment. Napriek tomu sú tieto údaje pomerne skromné a neostáva ako dúfať, že sa to odrazí na spoľahlivosti a životnosti nového Pajera. Nič to nemení na fakte, že Pajero, aspoň v predchádzajúcej generácii, dokázalo jazdiť za veľmi slušnú spotrebu a cestovná rýchlosť okolo 150 km/h nie je taktiež žiadny veľký problém. Nám si to počas testu v kombinovanej a vôbec nie šetrnej prevádzke zapýtalo temer 14 l/100 km, čo je však vzhľadom na okolnosti a náročnosti nášho testu celkom slušná hodnota.

A komu by nestačilo Pájo so základnými údajmi, pre nich má Mitsubishi stále niečo v talóne. Tým je za príplatok Rallitronic, ktorý vyženie výkon vášho auta na 190 koní a 420 Nm, čo je už konečne slušný údaj a to bez dopadu na záruku.

Technické parametre
Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Dakar

Motor
Dieselový radový štvorvalec liatinový blok motora, hliníková hlava ,štyri ventily na valec, DOHC maximálny výkon 118kw/160ps pri 3800ot/min a maximálny krútiaci moment 381N.m pri 2000 ot/ min

Prevodové ústrojenstvo
5 -rýchlostný manuál s pohonom Super select 4WD Stály pohon zadnej nápravy elektronicky pripojiteľným pohonom prednej nápravy Uzávierka stredného a zadného diferenciálu.

Podvozok
Nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu dvojité priečne ramená , vzadu viacprvkové zavesenie na vinutých pružinách

Karoséria
Pätdverová , pätmiestna s 1790 litrovým batožinovým priestorom.

Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť pri teste 190km/hod spotreba pri teste 13,8 kombinovaná prevádzka

Rozmery a hmotnosti
Celkové rozmery, dĺžka 4900,výška1870,šírka1875 batožinový priestor 1430x1395x1110mm hmotnosť pohotovostná 2310kg celková 3030kg nosnosť strechy 80kg,nájazdové uhly vpredu/vzadu 36,6/25,0 , svetlá výška225mm, prejazdový uhol 22,5 , brodivost 700mm.

Základná cena: 1 299000sk
Cena testovaného modelu: 1 650 000sk
 
+
nový dizajn
kvalitná muzika
použitý príjemný materiál v interiéri

-
hlučnosť motora
malé kríženie náprav




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Umyvárky áut-dodávka, montáž, servis, šampóny a...
Aktuálne trendy a novinky zo sveta spodnej biel...





738.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 82 m2
37 800.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 800 m2
55 000.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 700 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Fanúšikovia sa síce nedočkajú piatej série, no aspoň sa rozlúčia s postavami z fiktívnej firmy Reynholm Industries.
pred 5 rokmi
Fanúšikovia knihy Vtáky v tŕní sa určite potešia, že nás McCulloughová opäť privedie do svojej rodnej Austrálie. Štyri sestry je naozaj nádherný a presvedčivý príbeh, “ napísali Australian Women's Weekly.
pred 7 rokmi
Prípravy osláv svetovej premiéry rodinnej komédie Šmolkovia 2 3D v týchto dňoch vrcholia v 162 krajinách po celom svete.
pred 7 rokmi
V doplnkoch sa nachádza zvýšené množstvo ortuti, olova, arzénu a kadmia.
pred 6 rokmi
Týždeň vedy a techniky na Slovensku 2014 odštartuje 10. novembra.
pred 8 rokmi
Výpravná snímka plná veľkolepých bitiek i osobných drám je pätnásty celovečerný film Juraja Jakubiska.
pred 8 rokmi
Mapuje vzťah rodičov od jeho začiatku, odhaľuje problémy v komunikácii medzi mužom a ženou a pozoruje, ako sa problémy rodičov odrazili v živote jeho sestier.
pred 7 rokmi
Dnes sa nám stále ponúkajú rôzne energetické nápoje, tyčinky či tabletky na dodanie sily a energie. Ale je to skutočne tak?

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT