Z dôvodu osláv 10. výročia pôsobenia značky Mitsubishi na Slovensku pripravil importér pre zákazníkov tri špeciálne vybavené modely ...
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Z dôvodu osláv 10. výročia pôsobenia značky Mitsubishi na Slovensku pripravil importér pre zákazníkov tri špeciálne vybavené modely označené prívlastkom Jubilee. Týka sa modelových radov Carisma, Pajero Pinin a Pajero Pick Up a trvá do konca roka. Keďže podľa nášho odhadu najväčší záujem bude o prvý z trojice akčných modelov, na test sme si vybrali Carismu s úsporným naftovým motorom 1,9 DI-D. Okrem neho je na výber aj zážihový štvorvalec 1,6 16V výkonu 76 kW/ 103 k. Druhou a poslednou voliteľnou súčasťou je farba laku karosérie, kde si máte možnosť vybrať jeden z 5 odtieňov. Nami testovaná Carisma bola odetá do čiernej metalízy, ktorá jej mimoriadne pristane a dodáva inak nevýraznému dizajnu podstatne viac vážnosti. Ak sa k tomu farebne vhodne dopasuje interiér, v prípade jubilejnej série ladený do čierna okrášlený sivostrieborným obkladom stredového a prístrojového panela, môže sa aj okukaná a menej príťažlivá Carisma premeniť na šmrncovné auto so športovým nádychom.
Turbodúchadlom prepĺňaný vznetový štvorvalec 1,9 DI-D s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva Common Rail nie je vlastnou konštrukciou "troch diamantov", ale pochádza z francúzskej automobilky Renault a poháňa aj Volvo
S/V 40. Vyrába sa v dvoch výkonových prevedeniach. My sme testovali jeho slabšiu verziu s výkonom 75 kW/102 k pri otáčkach 4000 1/min. Hendikep o 20 k menšieho výkonu v porovnaní so zážihovým motorom 1,8 GDI vybaveným priamym vstrekovaním benzínu (spomínaný motor 1,6 16V zámerne neporovnávame, lebo ho jednoznačne prevyšuje vo všetkych parametroch) vyrovnáva tento nafťák väčším krútiacim momentom.
Hodnota 215 Nm pri otáčkach 1700 až 3250 1/min v porovnaní so 174 Nm pri otáčkach 3750 1/ min má jasnú prevahu nielen na papieri. Najneskôr pri 1500 otáčkach 1/min sa už hlási o slovo a neobyčajne svižne zatiahne ešte aj na piatom prevodovom stupni. Keď ho po naštartovaní zahrejete na prevádzkovú teplotu, jeho chod sa zmení až na netypicky mäkký. Charakteristický zvuk síce neprepočujete, ale do 4000 otáčok 1/min nepôsobí rušivo. V kombinácii s týmto motorom je Carisma poriadne rýchle a mimoriadne úsporné auto, naviac príjemne komfortné. Počas testu sme jej namerali priemernú spotrebu 5,6 l nafty na 100 km. Vozidlo veľmi slušne akceleruje (z na 100 km/h za 11,9 s) a hravo zdolá akékoľvek stúpania. Priebeh krútiaceho momentu je plynulý, bez skokových zmien, pričom jeho rezerva bohato postačuje aj pri plnom zaťažení vozidla. Z pohľadu jazdných vlastností mu v podstate niet čo vyčítať. Na záver si povedzme to najdôležitejšie, teda čo jubilejný model obsahuje a za aké ceny. Carisma Jubilee vychádza z verzie Classic, ktorá je už sama o sebe dobre nabalená. Jubilejný balík obsahuje 15-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, svetlá do hmly, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s CD prehrávačom a ozdobné lišty
prahov. To všetko za cenu asi o 100.000 Sk nižšiu, než za akú by ste si ich objednali individuálne. Cena modelu Carisma Jubilee 1,9 DI-D je 774.900 Sk.