Modelom Sportcoupé vstúpila automobilka Mercedes do nového segmentu, ...
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Modelom Sportcoupé vstúpila automobilka Mercedes do nového segmentu, v ktorom chce ukrojiť trhový podiel svojim rivalom BMW 300 Compact, Audi A3 a VW Golf. Na rozdiel od zaužívanej tradície Sportcoupé neplní v modelovej palete úlohu 3-dverového luxusného automobilu pre najnáročnejších. Skôr má byť chápaný ako naj-menšie kupé v "rodine" a zároveň najlacnejšia verzia triedy C.
Príbuznosť k limuzíne, od ktorej je odvodený, najviac zdôrazňujú predné reflektory. Maska s veľkou hviezdou
v strede a dynamicky pôsobiaci profil karosérie ho radia medzi športové modely stuttgartskej automobilky. Netradične tvarovaná skrátená zadná časť mu dodáva osobitý charakter. Jediným rozporným prvkom dizajnu
je dvojdielne sklo vo veku batožinového priestoru, ktoré počas testovacích jázd ukázalo svoju praktickú stránku. Jeho spodný diel výrazne zlepšuje výhľad dozadu cez inak dosť vysokú zadnú časť. Kvapky vody vám z nej pri rýchlej jazde rozfúka prúdiaci vzduch. V pomalom tempe by sa hodil stierač, ktorý mu chýba. Hoci majú obe verzie C triedy rovnaký rázvor 2720 mm v porovnaní s limuzínou vyzerá kupé ako menšie auto. Roz- diel v celkovej dĺžke je pri tom iba 180 mm.
V dôsledku klesajúcej strechy je nad hlavami zadných pasažierov mierne tesno. Napriek tomu môžeme s čistým svedomím potvrdiť, že zadná lavica tvarovaná ako dve samostatné sedadlá ponúka plnohodnotné miesto pre 2 dospelých. Priestor na kolená je rovnako veľký ako v limuzíne. Nastupovanie dozadu uľahčuje nový systém odklápania predných sedadiel Easy Entry, ktorý ich vracia do pôvodnej polohy. Na zadných sedadlách chýbajú bočné držadlá. Bez nich je vám pri športovom štýle jazdy jedinou oporou vedľajší pasažiér. Asymetricky delené zadné sedadlá sa dajú sklopiť bez toho, aby ste z nich demontovať opierky hláv. Výsledkom je rovná úložná plocha a batožinový priestor s objemom zväčšeným z 310 na 1100 l.
Športový nádych má aj kokpit. Z limuzíny pochádza len spodná časť palubnej dosky
. Prístrojový panel, trojramenný športový volant nastaviteľný v dvoch rovinách a krátka radiaca páka sú iné. Anatomicky tvarované predné sedadlá poskytujú výraznejšiu bočnú oporu ako v limuzíne. Podvozok nás príjemne prekvapil vyváženým komfortom pruženia. V zákrutách je dostatočne razantný, na diaľnici zase maximálne stabilný a pohodlný. Jedným slovom klasický Mercedes.
Osobitne treba vyzdvihnúť brzdovú sústavu so 4 kotúčovými brzdami, ktorá vďaka spolupráci
so systémami ABS, EBD a ESP vozidlo efektívne spomalí na akomkoľvek povrchu. So stúpajúcou popularitou moderných a výkonných turbodieselov nie je vôbec nezmysel montovať takýto motor aj do Sportcoupé. Veď výkon 143 k pri otáčkach 4200/min a krútiaci moment 315 Nm vrcholiaci pri otáčkach 1800/min patria medzi najlepšie parametre v tejto objemovej triede. Svedčia o tom aj hodnoty zrýchlenia (z 0 na 100 km/h za 10,5 s) a maximálnej rýchlosti (215 km/h). Vtláčať do sedadla vás začne už od otáčok 1500 1/min a nepoľaví až po červené pole otáčkomera. V dynamike a elasticite je lepší ako niektoré benzínové trojlitre o palivovej spotrebe pritom ani nehovoriac. V meste sme mu namerali 7,4 l nafty na 100 km. Mimo mesta sa nám vďaka častému využívaniu šiesteho rýchlostného stupňa manuálnej prevodovky podarilo dosiahnuť priemer 6 l na 100 km.