Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 02. decembra 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Mercedes-Benz E 220 CDI

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 15.10.2003

Mnohí naši motoristi majú predstavu, že poriadny Mercedes môže poháňať len silný motor...
Mercedes-Benz E 220 CDI
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Mnohí naši motoristi majú predstavu, že poriadny Mercedes môže poháňať len silný motor. Aby sme vás presvedčili o opaku, vyskúšali sme novú triedu E s najslabším motorom v palete - turbodieselom 220 CDI. V Európe práve táto pohonná jednotka jasne dominuje v triede E spomedzi všetkých motorizácií a na tom by sa v budúcnosti nemalo nič zmeniť. Model s 2,2-litrovým turbodieselom vytvára totiž cenovo najprijateľnejšiu možnosť urobiť si radosť autom od jedného z najrenomovanejších výrobcov na svete, v ktorom sa ukrýva celé technologické know-how koncernu. Od uvedenia najnovšej generácie triedy E na trh sa verzia 220 CDI stala ešte atraktívnejšou, lebo jej motor nebol len tak prevzatý z predchádzajúceho modelu. Dôkladne ho prepracovali tak, že by sme mohli hovoriť o skoro úplne novej konštrukcii.

Ako prvý diesel od Mercedesu dostal dva vyvažovacie hriadeľe, ktoré rotujú proti sebe dvakrát väčšími otáčkami ako zalomený hriadeľ. Nachádzajú sa v samostatnom telese v rámci olejovej vane a poháňajú ich ozubené kolesá od zalomeného hriadeľa. To preto, že radové štvorvalce z princípu ich činosti vytvárajú tzv. nevyvážané hmoty druhého rádu, ktoré spôsobujú vibrácie motora vyvolané pohybom piestov. Jednoducho povedané, čím vyššie sú otáčky motora o to viac vyvažovacie hriadeľe eliminujú sily od nevyvážených hmôt a tým zlepšujú kultúru chodu. Aké výhody prináša toto riešenie v praxi zistíte až počas jazdy. Motor pracuje v celom rozsahu otáčok vyslovene pokojne a nevytvára ani pri stúpaní do najvyšších otáčok žiadne citeľné vibrácie. Jedine pri nízkych otáčkach a rýchlosti je počuť jemné pre dieselové motory typické klopkanie, ktoré sa ale s narastajúcim tempom stratí do úzadia. V porovnaní s aerodynamickým hlukom a zvukom z odvaľovania pneumatík, ktorý v žiadnom prípade nemožno označiť za dotieravý, je ruch motora úplne nebadateľný.

Pohonná jednotka 220 CDI však nemá nové len vyvažovacie hriadeľe. Vybavená je tiež priamym vstrekovaním paliva Common Rail druhej generácie, ktorého vstrekovací tlak stúpol z doterajších 1350 na 1600 bar. Vďaka nemu aj ďalším úpravám dosahuje teraz motor o 7 k (110 kW/150 k pri 4200 ot/min) vyšší výkon a z 315 na 340 Nm pri 2000 ot/min zvýšený maximálny krútiaci moment. Takýto potenciál sa dokáže hravo vysporiadať aj s 1720 kg vážiacou limuzínou triedy E. Trochu ťažkopádny nástup motora, len pokiaľ sa k slovu nedostane turbodúchadlo rovnako ako predtým prehliadnuť síce nemožno, ale potom prepĺňaný štvorvalec riadne zatiahne. Z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 10,6 s, čo na je vozidlo tejto hmotnostnej kategórie a rozmerov veľmi pekný výsledok. Výrobcom udávaná maximálna rýchlosť má hodnotu 214 km/ h. Na dobrej dynamike testovaného vozidla mala svoj podiel aj rýchlo reagujúca a mäkko radiaca 5-stupňová automatická prevodovka, ktorá prešla tiež niekoľkými vylepšeniami. Vďaka jej vyspelej elektronike a optimálnemu odstupňovaniu sa so spotrebou mimo mesta bez problémov vtesnáte medzi 6 až 7 l na 100 km. V priemere sme počas testu odčerpali 8,3 l nafty na 100 km. Jazdné vlastnosti a dojmy z interiéru by sme mohli zhrnúť do jednej vety - všade komfort. Testovaná najlacnejšia verzia je dôkazom toho, že nie vždy ten najdrahší model musí byť najlepším. Aj podvozok s klasickými skrutkovými pružinami dokáže dokonale odfiltrovať priečne i pozdĺžne nerovnosti rôzneho druhu. To že si ho nemôžete prispôsobiť na váš jazdný štýl ako pneumatické pruženie Airmatic, nie je žiadna nevýhoda, lebo na vysokom stupni bezpečnosti, stability a jazdného komfortu sa nič nezmenilo.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Cyprus neprijme požiadavky medzinárodných veriteľov na privatizáciu štátnych podnikov a zrušenie rastu miezd v závislosti od inflácie, uviedol prezident krajiny Demétris Christófias.
pred 8 rokmi
Veľmi špecifický a jedinečný koncert, ktorého dvojhodinový záznam s jedinečnými speváckymi prevedeniami si teraz môžete vychutnať aj doma.
pred 7 rokmi
V júli 2009 Ottawa víza obnovila pre vysoký počet Čechov, ktorí tam hľadali azyl.
pred 6 rokmi
Film podľa knižnej predlohy Johna Greena sa točí okolo príbehu šesťnásť ročnej Hazel Grace Lancaster, ktorej pred tromi rokmi diagnostikovali rakovinu štítnej žľazy...
pred 10 rokmi
Objavená čierna diera má hustotu 6,8 miliardy sĺnk a je taká veľká, že by dokázala pohltiť celú našu slnečnú sústavu.
pred 7 rokmi
Jediné rómske noviny na Slovensku Romano nevo Liľ nedostali tento rok dotáciu od štátu, so žiadosťou o pomoc sa obrátili na splnomocnenca vlády pre rómske komunity Petra Polláka.
pred 9 rokmi
Predkapelou Guns N' Roses v Piešťanoch bude Dorian Gray.
pred 8 rokmi
Do prvej päťky čitatelia a čitateľky magazínu vybrali aj Toma Hiddlestona, Johnnyho Deppa, Michaela Fassbendera a Benedicta Cumberbatcha.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT