Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. januára 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Mercedes-Benz C63 AMG

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.08.2008

Minulý rok uplynulo presne štyridsať rokov od založenia spoločnosti AMG, ktorá sa zaoberala úpravou pretekárskych vozidiel Mercedesu.
Mercedes-Benz C63 AMG
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Minulý rok uplynulo presne štyridsať rokov od založenia spoločnosti AMG, vtedy ešte samostatnej dielne, ktorá sa zaoberala úpravou pretekárskych vozidiel Mercedesu. Povesť dvorného ladiča tejto spoločnosti získalo AMG relatívne nedávno, konkrétne v roku 1990. Aj keď prepojenie týchto dvoch firiem začalo byť veľmi tesným takmer okamžite, po tomto roku udalosti nabrali trošku iný spád..

A povedal by som, že nielen na poli technickom, ale aj marketingovom. Ak si totiž postavíte vedľa seba taký model 190 E 3.2 AMG a nové C63 AMG, nájdete o niečo viac, ako iba 10 zmien. Nechcem tým však znehodnotiť funkčnosť aerodynamických prvkov, to vôbec nie. Tá zmena je vskutku fascinujúca. Osobne mám najradšej nenápadnejšie balenia, no tento „malý meďák“ má v sebe niečo brutálne.

Tentokrát nemyslím iba tú maličkú drobnosť pod kapotou. S objemom 6208 centimetrov kubických toto auto patrí medzi malých rekordmanov. Nielen objemom, ale na ten zvyšok postačí letmý pohľad do tabuľky. Štyri a pol sekundy na stovku (viete, koľkých motorkárov som nahneval? Veľa ? ), elektronicky limitovaná maximálka na 250 kilometrov za hodinu– to úplne stačí. Veď limity na našich diaľniciach sú predsalen niekde inde. A od októbra.. no, škoda rečí.

Jeden z mojich kamarátov miluje vetu „úvodom tohto listu“. Ja som mal hrozné nutkanie začať dnes vetou : „úvodom tohto testu..“, a pokračovať napríklad: „Je nutné poznamenať, že automobil Mercedes C63 AMG spĺňa všetko, čo od svojho auta chcem.“ To je tak v skratke pointa tejto recenzie. Iste, auto nie je dokonalé. Jeho nádrž vyprázdnite hrozne rýchlo, stojí veľa a navyše, jeho prevodovka by mohla byť iná. No..

Mercedes si za svoje C63 AMG pýta iba niečo nad dva milióny. Áno, za triedu C to nie je práve najmenej, no treba si uvedomiť význam odnože AMG. Okrem ručne poskladaného motora, nesúceho na svojom kryte dokonca meno technika, ktorý ma tento klenot na svedomí je toho oveľa viac. Už spomínané aerodynamické úpravy, obrovské brzdy, absolútne dokonalé sedadlá, interiér, ktorý by si žiadal ešte o niečo viac života a hlavne, brutálny vzhľad a zvuk (tie štyri koncovky vzadu produkujú priam neuveriteľný hluk).

Na naštartovanie stačí mať kľúčik niekde vo vrecku, auto si jeho prítomnosť detekuje spoľahlivo a okrem otvorenia dverí pripraví aj tlačidlo „start“ na váš prst. Motor tohto vozidla nie je tichý. V C-éčku je priam hrozitánsky hlučný. Krásne znie už na voľnobeh, no skúste atakovať maximálne otáčky, alebo poštekliť motor v úzkej uličke, či nebodaj tuneli. Budete veľmi spokojní.

Model e63 AMG s rovnakým agregátom ponúka vyšší výkon, no musím súhlasiť s technikmi AMG, výkon 457 koní pre C-éčko úplne postačuje. Jeho prednes je priamo úmerne závislý od nastavenia ESP. V štandardnom nastavení si zadné kolesá sem tam zapištia v zákrútách, no to je len efekt. Ak podržíte tlačidlo ESP až do vypísania hlášky „ESP Sport“, zadné kolesá začnú byť agresívnejšie a myslím si, že v tomto móde bude väčšina jeho majiteľov – jazdiacich po cestách najrýchlejšia. Vypnutím ESP úplne hrozí spálenie zadných pneumatík na počkanie, no motor už naozaj nič nebrzdí. Nezabúdajte, že máte na zadnej náprave k dispozícii rovných 600Nm krútiaceho momentu! A tento motor miluje vysoké otáčky.

C63 je tvrdé auto. Tvrdé, ale podľa predstáv Mercedesu. Cítite tuhé nastavenie podvozku, ako aj jeho pevnosť, no jazyk si neprehryznete a pri bežnej jazde, takzvanej „14tke“ (spotreba 14 litrov na sto kilometrov )sa budete cítiť stále dobre. V môde „20aviac“ budete vďační, za jeho stabilitu a priľnavosť, ktorá ale vie prejsť z relatívne krátko bezpečnej nedotáčavosti spôsobenej ťažkým motorom do okamžitej pretáčavosti. S tou sa dá bojovať veľmi rýchlym kontra, alebo zapnutím ESP, ktoré vás ale oberá o drahocenný výkon. Na túto úlohu však nie je úplne sám. Mercedes predáva C63 iba so 7-stupňovým automatom 7G Tronic. Prevodovka nie je sama o sebe zlá, no povedal by som, že jej vyhovuje najmä uvoľnený spôsob jazdy. V momente, ak má preradovať bleskurýchlo, alebo ak nechtiac zasiahne obmedzovač (čo vôbec nie je problém dosiahnuť), preraďuje na môj vkus pomaly. A aj keď ho ľudia zatracujú – 8stupňový automat v IS-F je podľa mňa lepší. I tak by som ale najradšej manuál..

Nech budete s týmto autom jazdiť akokoľvek –za jeho volantom sa budete cítiť veľmi dobre. Je moderne sploštený na spodnej strane, drží sa ale dobre. Krídielka prevodovky sú k nemu napevno pripojené a ovládajú sa intuitívne. Jedno hore, druhé dole. To najdôležitejšie vás ale doslova podrží v každej situácii. Sedadlá od AMG si zaslúžia všetok náš obdiv. Nielenže na to nevyzerajú – sú jednoducho výborné. Okrem malých lôg AMG na budíkoch, či prahoch ale toto auto v interiéri ničím nedáva najavo svoje schopnosti, čo je podľa nás škoda. Mercedes to vie aj lepšie.

Nespomenul som ale ešte jednu vec. C63 AMG má štvoro dverí a celkom slušný kufor. Taktiež – môžete si ho objednať aj vo verzií kombi (kombi, ktoré vypráši toľko pozérov..). A keď už sme pri tom objednávaní. Nami testované vozidlo malo plno príplatkovej výbavy ako 19 palcové kolesá, navigačný systém a podobne. Oveľa viac by som odporúčal AMG Performance Pack, ktorý k tomu všetkému pridáva ešte samosvorný diferenciál. Ten si s výkonom vozidla poradí ešte lepšie a také BMW, či Lexus ho ponúkajú v základe. Mercedes ale zľahka argumentuje výkonmi, ktorým sa podľa mna ani jedna zo spomínaných automobiliek v bežnom živote nevyrovnajú. Iste, BMW by mohlo byť na okruhu rýchlejšie, no pre každodenný život u mna vyhráva práve Mercedes. A to už samo o sebe nie je maličkosť.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Charizmatický, talentovaný, inteligentný, mladý autor má všetko: skvelý život, milujúcu manželku (Zoë Saldana), svet mu leží pri nohách – a to všetko vďaka jeho slovám. Ale čie sú to slová? Čí je to príbeh?
pred 6 rokmi
V roku 2003 ho časopis Muzik označil za najväčší objav spomedzi dídžejov, o tri roky neskôr ho rešpektovaný magazín Mixmag vyhlásil za DJ roka.
pred 7 rokmi
Turné muzikanti v žilinskom Smerr Pube odštartujú so skupinou Talkshow, ktorá sa v úlohe predskokanov predstaví aj na iných koncertoch.
pred 3 rokmi
Biblický príbeh o zmŕtvychvstaní Ježiša Krista, prerozprávaný z pohľadu neveriaceho.
pred 3 rokmi
Túto kapelu si dokážete vychutnať naozaj všade.
pred 7 rokmi
Zákon o verejných zbierkach a lotériách a iných podobných hrách bol prijatý ešte v roku 1973 a prax ukazuje, že nedostatočne reflektuje potreby dnešnej doby.
pred 6 rokmi
Nemocnica svätého Michala má zámer znižovať deficit, no vlani musela zvyšovať platy lekárom.
pred 7 rokmi
Skutočný riadny bicykel sa objavil až v roku 1885. Tento bicykel mal už účinný reťazový prevod, takže aj pri malej námahe šiel pomerne rýchlo a keďže mal malé kolesá, bol stabilný.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT