Mercedes-Benz C320 4Matic
Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.08.2003
V automobilke Mercedes-Benz je pohon 4x4 exkluzívna záležitosť. Do triedy C ho montujú len v kombinácii s dvomi zážihovými V6 agragátmi C240 a C320.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
V automobilke Mercedes-Benz je pohon 4x4 exkluzívna záležitosť. Do triedy C ho montujú len v kombinácii s dvomi zážihovými V6 agragátmi C240 a C320. Špičkovejší variant C320 4Matic sme nadávno skúšali. Dnešná trieda C je na trhu
od roku 2000. Jej tvary sú ale stále natoľko moderné a svieže, že ani najbližšia inovácia sa nebude týkať jej zovňajška ale hlavne interiéru.
Na prvý pohľad vyzerá zaguľatené Céčko veľmi kompaktne, čo nepredpokladá veľký vnútorný priestor. Je to však len optický klam. Vďaka dlhému rázvoru náprav ponúka dostatok miesta pre celú rodinu. V interiéri vozidla sa usadíte tak pohodlne ako v máloktorej limuzíne strednej triedy. Z každého detailu vyžaruje tradičná precíznosť a vysoká kvalita. Perfekntne ergonomicky usporiadané pracovisko vodiča pôsobí veľmi útulne, všetky prvky sa ovládajú ľahko a príjemne mäkko.
K mimoriadnemu zážitku za volantom prispieva aj výkonný motor. Ak nepočítame čisto športovú verziu C32 AMG, tak najsilnejšou pohonnou jednotkou triedy C je testovaný 3,2-litrový V6 agregát výkonu 218 k pri 5700 ot/min s krútiacim momentom 310 Nm pri 6000 ot/min, akceleráciou 0-100 km/h za 8,0 s a maximálnou rýchlosťou 241 km/h. Jeho dynamiku podporuje 5-stupňová samočinná prevodovka, ktorá radí zamatovo jemne a drží motor v optimálnych otáčkach. Daňou za nadštandardné služby je palivová spotreba 12 l na 100 km. Pri vychutnávaní jazdného komfortu mimo mesta a dodržiavaní predpísaných rýchlostí sme sa však bez problémv dostali aj na 10,8 l na 100 km. Srdcom prevodového ústrojenstva triedy C 4Matic je medzinápravový diferenciál deliaci krútiaci moment na prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. Vozidlu
tak udeľuje charakter jazdy vlastný autám s pohonom zadných kolies a súčasne podstatne zlepšuje jeho trakciu aj aktívnu bezpečnosť. 4Matic nepoužíva mechanické uzávierky diferenciálov ale elektronicky regulovaný trakčný systém
4ETS. Ten v spolupráci s ESP selektovanými zásahmi pribrzdí pretáčajúce sa koleso a zväčší krútiaci moment na ostatné kolesá. Na snehu a nespevnenom povrchu tak vozidlu zabezpečí dobrú trakciu pri rozbiehaní a bezproblémové ovládanie. Na suchých cestách má 4Matic menší účinok.
Pretáčavého správania sa báť nemusíte. Elektronika
stráži každý pohyb auta. Pod dohľadom štandardne dodávaných systémov ESP a 4ETS sa Céčko aj pri rýchlejšom vjadze do zákruty správa klasicky nedotáčavo. Do pretáčavého šmyku ho dostanete len po odpojení ESP tlačidlom na ovládacom paneli. Dá sa to iba do určitej rýchlosti. Preto za bežnych podmienok, keď sú v strehu všetci elektronickí pomocníci, správa sa tento Mercedes na akomkoľvek povrchu suverénne. Pokiaľ samozrejme nezačnete porušovať fyzikálne zákony. Mercedes C320 4Matic nie je totiž rýdzo športové auto ale stabilná komfortná limuzína s výkonnými brzdami ponúkajúca vysoký stupeň pohodlia a neobyčajný pôžitok z jazdy.
Ďalšie súvisiace a podobné články
Diskusia k článku