Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop

Hodnotenie: 9 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 20.08.2012

Sedan Mazda3 s dvojlitrovým atmosférickým motorom nepatrí na cestách medzi časté zjav, no japonský výrobca presne vie, na koho má s týmto modelom zamierené.
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Mazda3 sa nedávno dočkala jemnej modernizácie na oživenie, ktoré vlastne ani veľmi nepotrebovala. Sedan s dvojlitrovým atmosférickým motorom nepatrí na cestách medzi časté zjav, no japonský výrobca presne vie, na koho má s týmto modelom zamierené.

Modernizovaná Mazda3 vo verzii sedan vyzerá športovo a zároveň elegantne. Rozmerná predná maska je priateľsky rozosmiata, no zvyšku auta nechýbajú svaly. Dynamický bočný profil končí efektným spojlerom integrovaným do veka batožinového priestoru. Dizajn auta je nadčasový, veď jeho charakter a tvary sa od prvej generácie drasticky nezmenili napriek faktu, že konštrukcia bola zmenená úplne. Facelift aktuálnej druhej generácie je takisto iba zľahka kozmetický. Mazda3 tak stále zostáva atraktívnym autom, ktoré v takmer sterilnej triede kompaktných sedanov rozhodne vyniká.
Mazda 3 sedan 2.0 MZR i-stop 01
Vo verzii sedan ponúka Mazda3 nadčasový športový dizajn s dávkou elegancie.

Tak ako zvonku, je aj v kabíne Mazda3 slušne vyzerajúcim a moderným autom. Interiér patrí k tomu lepšiemu v nižšej strednej triede a na pohľad má prístrojová doska príjemne športový šmrnc. Tvrdšie materiály vo vnútri nevadia, majú praktickú povrchovú úpravu a bezchybné spracovanie. Zamrzia len tvrdé a lacno vyzerajúce výplne dverí a lakťová opierka, ktorá tiež mohla mať hrubšie a mäkšie čalúnenie, aby poskytla lepší komfort a pri dlhej jazde neotlačila lakeť. Inak je vnútro auta maximálne príjemným prostredím pre celú posádku. Predné sedadlá sú rozmerovo absolútne vyhovujúce a poskytnú oporu aj pri šantení na okresných cestách. Osoby s výškou nad 185 cm sa budú zadným sedadlám asi vyhýbať, ostatní sa nemajú čoho obávať a nebude im prekážať ani otvor na nastupovanie so šírkou iba 66 cm. To však iba ak hovoríme o dvoch cestujúcich vzadu, s tretím pasažierom sa pri tvarovaní stredného sedadla veľmi nepočítalo, dvojica si z jeho operadla môže vyklopiť lakťovú opierku s držiakmi nápojov.
Mazda 3 sedan 2.0 MZR i-stop 02
Zadné sedadlá sú komfortné iba pre dvojicu dospelých s priemernou výškou.

Po sadnutí za vynikajúco tvarovaný volant je poznať, že Mazda3 je autom zameraným hlavne na vodiča, ktorému sa snaží poskytnúť ideálne podmienky. Pri návrhu jeho zóny sa inžinieri nedopustili žiadnej chyby v ergonómii. Aby si mohol vodič bez odpútavania zraku od cesty vychutnať jazdu, vidí potrebné údaje na veľkých ciferníkoch hlboko zapustených v tubusoch a dvoch displejoch umiestnených na paneli klenúcom sa od prístrojovej kaplnky pred volantom až po pravý okraj stredovej konzoly. Z neznámeho dôvodu sa výrobca rozhodol pre dva odlišné displeje s rozdielnou grafikou a nezladeným farebným prevedením. Jeden zobrazuje údaje z palubného počítača, druhý indikuje nastavenie klimatizácie a informácie z autorádia. To má prehľadné ovládanie pod výduchmi ventilácie na stredovej konzole. Klimatizácia sa nastavuje otočnými ovládačmi, tak ako to má byť. Testovaná výbava TX Plus obsahuje aj veľmi praktického pomocníka do zimného počasia – rozmrazovanie čelného skla pomocou sieťky v skle, ktorú takmer nevidno, počas jazdy teda vo výhľade nijako neprekáža.
Mazda 3 sedan 2.0 MZR i-stop 03
Ergonómiu vo vodičovej zóne môžeme označiť za bezchybnú.

Testovaný dvojliter sa dodáva v sedane iba s výbavou TX Plus, ktorej súčasťou je aj audiosystém BOSE s 10 reproduktormi, ktorý dobre hrá aj vďaka tomu, že má subwoofer. Ten je umiestnený nad batožinovým priestorom, no nijako výrazne doň nezasahuje, takže ponúka v základe solídnych 430 litrov. Po sklopení zadných operadiel delených v pomere 60/40 vznikne úložná plocha s vysokým schodom, tradičným problémom sedanov je znížená praktická využiteľnosť kvôli menšiemu nakladaciemu otvoru. Poteší ale vyspelejšie riešenie vzpier zadného veka, ktoré nezasahujú do priestoru pre batožinu.
Mazda 3 sedan 2.0 MZR i-stop 04
Kufor má väčší objem, ale menší nakladací otvor ako v 5-dverovom hatchbacku.

V súčasnej dobe, kedy vládne downsizing, sú atmosférické benzínové motory s väčším objemom takmer na pokraji vyhynutia. Zážihový agregát MZR 2.0 DISI drží Mazda stále v ponuke a Japonci vedia čo robia. Počas bežnej jazdy stačí s motorom jazdiť v nízkych otáčkach, kedy auto reaguje na plyn ležérne, no kompenzuje to takmer úplne tichou jazdou a dobrou spotrebou, ktorá sa dá mimo mesta zraziť k šiestim litrom a v meste sa dá aj o liter podliezť výrobcom udávaných 9,1 l/100 km. Pre športovejší zážitok však treba vystúpiť k vyšším otáčkam, s ktorými graduje aj výkon auta. Nárast je lineárny, no krútiaci moment 191 Nm pri 4500 otáčkach sa nemôže rovnať prepĺňaným motorom, hoci aj s menším objemom. Od troch tisícov prichádza citeľnejší záťah a od 4000 ot./min. chytá auto doslova dračí dych a ručička otáčkomera rýchlo presviští za podmanivého burácania hladkého dvojlitra až k červenému poľu. 151 koní dostupných pri 6200 otáčkach však za svoju prácu aj čo-to vypije, pri vytáčaní motora treba počítať aj s ich dvojnásobným apetítom než pri decentnej jazde, ubúdanie paliva v nádrži je značne závislé od jazdného štýlu. Týždňový test s častejším využívaním výkonového potenciálu skončil so spotrebou 8,5 l/100 km, teda o liter a pol viac než oficiálny údaj, pri pokojnom jazdení sa dá dosiahnuť priemer maximálne o liter nižší. A jazdiť za sedem a pol s motorom, ktorý dokáže v prípade potreby riadne zašprintovať, už neznie tak zle. V meste sa o úsporu paliva stará systém i-stop, ktorý zhasína motor počas státia a pre tento motor je v štandardnej výbave.
Mazda 3 sedan 2.0 MZR i-stop 05
Atmosférický dvojliter je pri pokojnej jazde celkom úsporný, pri ostrej jazde vypije takmer dvojnásobok.

Podobne ako motor, aj zvyšok pohonného a riadiaceho ústrojenstva je ako stvorený pre radosť z jazdy. Dvojlitru sekundovala v našom prípade manuálna 6-stupňová prevodovka s krátkou radiacou pákou, ktorá sa pohybovala po krátkych dráhach v dokonale presnej kulise. Prevody sú zvolené vynikajúco, s týmto motorom stačí autu na zrýchlenie z 30 na 100 km/h druhý prevodový stupeň, ručička otáčkomera pritom preputuje od čísla 2000 po 7000. Hodila by sa však dlhšia šestka, ktorá by zlepšila spotrebu na diaľnici, pri 130-ke motor točí 3400 ot./min. Veľmi dobré je aj presné a čitateľné riadenie s jasnou spätnou väzbou a ideálnou strmosťou. Takisto podvozok je vyladený na jednotku. Je skôr tvrdší, no aj na 17-palcových diskoch je pohodlný ako v meste, tak na kľukatých okreskách aj pri vysokej rýchlosti na diaľnici. Údery od nerovností našich ciest je síce cítiť, no v dostatočne utlmenej podobe. Na ceste sedí Trojka s hmotnosťou len 1253 kg veľmi stabilne a rýchle prejazdy zákrut zvláda s maximálnym sebavedomím a bez nakláňania, elektronika prichádza k slovu iba za mokra alebo na štrku.
Mazda 3 sedan 2.0 MZR i-stop 06
Krátka radiaca páka sa pohybuje v dokonale vymedzených dráhach.

Po naložení kladov a záporov auta na misky váh vychádza Mazda3 z testu ako vynikajúce auto pre každého, kto rád jazdí a niekedy si chce za volantom užiť viac zábavy. V rámci strednej triedy ponúka doslova fantastické jazdné vlastnosti a špičkové ovládanie, pritom poslúži aj ako komfortné rodinné auto. Pri pokojnej jazde nadmerne nezaťažuje peňaženku majiteľa, ktorému však v prípade potreby dokáže uspokojiť aj chuť na ostrejšiu jazdu.

Motor
: MZR 2.0 DISI i-stop
Objem valcov
: 1 999 cm3
Max. výkon
: 111 kW (151 k) / 6 200 ot./min
Max. krútiaci moment
: 191 Nm / 4 500 ot./min
Max. rýchlosť
: 212 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h
: 10,4 s
Palivo
: Benzín
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 580 mm
Šírka
: 1 755 mm
Výška
: 1 470 mm
Rázvor náprav
: 2 640 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1 253 kg
Celková hmotnosť
: 1 820 kg
Objem batožinového priestoru
: 430 l
Spotreba (mesto)
: 9,1 l/100km
Spotreba (mimo mesta)
: 5,3 l/100km
Spotreba (kombinovaná)
: 6,7 l/100km
Spotreba (kombinovaná)
: 6,7 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 8,5 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 55 l


 

19 obrázkov / Mazda3 sa nedávno dočkala jemnej modernizácie na oživenie, ktoré vlastne ani veľmi nepotrebovala.
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop
Mazda3 sedan 2.0 MZR i-stop




Hodnotenie: 9 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Primárne sa zameriavame na reality v okrese Bra...
Spoločnosť iNOVA sys s.r.o. pre Vás vyvinie web...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Umelecký kováč Ján Kaniansky z Handlovej hľadá ...
Hľadáme partiu stolárov

1 000.00 € /mesiac
Na prenájom byt, 3 izby, rozloha 100 m2
190 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 96 m2, balkón, l...
130.00 € /mesiac
Na prenájom kancelársky priestor, rozloha 19 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
V Poľsku bol august vyhlásený za mesiac, počas ktorého sa neodporúča až zakazuje piť alkohol. Za týmto nápadom stojí poľská cirkev...
pred rokom
Do slovenských kín prichádza päť filmov.
pred 4 rokmi
Pradávna vojna medzi ľudskou rasou a bájnymi obrami ožíva, keď sa mladý farmár Jack vydá zachrániť princeznú Isabelle.
pred 2 rokmi
Ponížení všetkých krajín, spojte sa!
pred 5 rokmi
Organizmus človeka obsahuje 4-6 litrov krvi, v ktorej sa okrem potrebných látok nachádzajú často aj tie škodlivé. Aby sa ich naše telo zbavilo, potrebuje aspoň z času na čas poriadnu očistu.
pred 7 rokmi
Budík zvoní, je čas vstávať. Ale vám sa tak nechce... Neviete, ako sa prinútiť vstať a ešte k tomu mať úsmev na perách? Jednoducho, riaďte sa nasledujúcimi radami.
pred 8 rokmi
American Heart Association doporučuje obmedziť príjem tukov na 30% celkového príjmu energie, z toho...
pred 6 rokmi
Po prvom týždni singel I Won´t Give Up prekonal hranicu 250,000 predaných kusov, zasadol na špici digitálneho predaja a dosiahol vyše 2,5 milióna videní na Youtube.

 
 
 

Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.