Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 29. júna 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution

Hodnotenie: 9 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 17.09.2012

Zvonku má Mazda CX-5 pripomínať geparda a je prvým sériovým modelom s dizajnovým jazykom Kodo, v ktorom budú čoskoro štylizované aj ostatné modely japonskej automobilky.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Po dlhých mesiacoch sľubovania Mazda konečne priniesla na svetlo sveta vozidlo, ktoré nosí prívlastok Skyactiv. Ukrýva sa pod ním kompletne nová generácia podvozkov, motorov, prevodoviek a karosérií. Súbor nových technológií má premiéru v kompaktnom SUV označenom CX-5.

Zvonku má Mazda CX-5 pripomínať geparda a je prvým sériovým modelom hovoriacim dizajnovým jazykom Kodo, v ktorom budú čoskoro štylizované aj ostatné modely japonskej automobilky. Kolmé predné čelo s veľkou maskou a takmer vodorovná kapota majú spríjemniť pád chodcom, ktorí by sa autu náhodou postavili do cesty. Zboku auto vyzerá vďaka stúpajúcim líniám naklonené dopredu, podľa Mazdy ako šelma pripravená vyraziť po svojej koristi. Strecha klesá mierne a končí spojlerom s brzdovým svetlom. K športovému dojmu prispievajú dve koncovky výfuku. Po celom obvode je karoséria v spodnej časti a okolo blatníkov lemovaná praktickým ochranným plastom.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 01
Dizajn je elegantný a dravý.

Pri pohodlnom nastupovaní do interiéru cez veľké dvere nehrozí udretie hlavy a vďaka tesneniam na spodnej hrane dverí dokonca ani ušpinenie nohavíc od prahov. Tie totiž vždy zostávajú čisté a nesú podsvietené logo CX-5, aby človek vedel, do čoho nastupuje. Po nastúpení zistí, že je v priestrannej a komfortnej kabíne, obklopený hodnotnými materiálmi s precíznym spracovaním. Na pohodlných sedadlách sa odvezie vďaka vnútornej šírke aj päť osôb, problém nebudú mať ani vyšší jedinci. Núdza nie je ani o odkladacie priestory, ktorých je vo výplniach dverí a na stredovom tuneli dostatok.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 02
Priestranný a komfortný interiér poteší pasažierov vpredu aj vzadu.

Zóna vodiča je po stránke ergonómie spracovaná bez pochybení v ovládaní. Nájsť si ideálnu polohu za volantom je otázkou pár momentov, sedadlám by však prospelo o trochu výraznejšie bočné vedenie. Všetky ovládače má vodič pekne po ruke, tempomat, audio, palubný počítač a telefonovanie možno ovládať z dobre tvarovaného volantu. V troch tubusoch na prístrojovom štíte je veľký rýchlomer, otáčkomer a displej palubného počítača, ktorý zrozumiteľne a prehľadne zobrazuje všetky dôležité informácie. V testovanom vozidle sme mali informačný palubný systém HMI, dostupný je vo vyšších výbavách a integruje v sebe ovládanie rádia, telefónu a nastavenie funkcií vozidla, na želanie môže obsahovať aj navigáciu od spoločnosti TomTom. Ovláda sa buď otočným joystickom na stredovom tuneli, oveľa rýchlejšie je však ovládanie prstom na vynikajúcom dotykovom farebnom TFT displeji s uhlopriečkou 5,8“. Na ňom sa zobrazuje aj obraz z parkovacej kamery, ktorej vodiace čiary podľa natočenia volantu ukazujú, kam bude auto smerovať. Pri bežnej jazde je výhľad do okolia dobrý, pri parkovaní na tesných mestských miestach sa však elektronický asistent zíde.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 03
Vodič sa nemá na čo sťažovať, ergonómia je bezchybná.

Batožinový priestor má objem úctyhodných 503 litrov. Po sklopení sedadiel sa zvýši na 1620 litrov s takmer dokonale rovnou podlahou. Zadné sedadlá sú v základnej výbave Emotion delené v pomere 60/40, vo vyšších výbavách je to 40/20/40. Systém Mazda Karakuri ich umožňuje sklápať klasicky páčkou na operadlách, alebo potiahnutím páčky v batožinovom priestore, kde možno ovládať každé sedadlo samostatne. Krycia roletka je pripevnená háčikmi k dverám a otvára sa spolu s nimi, v prípade potreby ju samozrejme možno uvoľniť sa zrolovať. Piate zadné dvere sa otvárajú iba do výšky 183 cm, vyššie osoby si teda musia dávať pozor na hlavu.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 04
Batožinový priestor je šampiónom triedy.

Technologický balík Skyactiv prináša podstatné novinky do pohonného ústrojenstva. Mazda ponúka v modeli CX-5 benzínový dvojliter Skyactiv-G, alebo naftové jednotky Skyactiv-D s objemom 2,2 litra, prepĺňanú dvoma turbami. Všetky motory sú v základe kombinované so systémom zhasínania motora počas státia, u Mazdy nazývaného i-Stop. Po studenom štarte drží automatický sytič motor pár sekúnd vo vyšších otáčkach, aby sa prehriali spaľovacie komory, potom stíchne a o jeho chode posádka vnútri takmer ani nevie. Medzi prístrojmi chýba ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny, pred agresívnym narábaním s plynom za studena varuje iba chladne modrá ikona teplomera. Slabší diesel ponúka 150 koní a určite výkonom nesklame, my sme testovali ten silnejší s výkonom 175 koní a krútiacim momentom 420 Nm pri 2000 otáčkach za minútu a jeho dynamické vlastnosti s veľmi suverénnym ťahom od 1200 otáčok môžeme iba chváliť.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 05
Naftový motor s nízkym kompresným pomerom 14,0:1 je úsporný a výkonný.

Každý motor možno kombinovať aj s pohonom všetkých kolies a automatickou alebo manuálnou prevodovkou, obe so šiestimi stupňami. Testovaný automat Skyactiv Drive využíva hydrodynamický menič, technológia však aj tu značne pokročila a skriňa radí rýchlo a plynulo. Snaží sa držať čo najnižšie otáčky kvôli úspore paliva, no nebojí sa v prípade potreby pohotovo podradiť a podržať motor vo vysokých otáčkach, po ustálení zase preradí na najvyšší možný prevod. Pre ešte väčšiu zábavu z jazdy umožňuje prevodovka aj manuálne radenie. S nezabehnutým motorom skončili údaje o spotrebe asi pol litra nad údajmi v katalógu, teda 5,6 l/100 km mimo mesta a 7 litrov v meste, čo predstavuje vynikajúci pomer medzi jazdnou dynamikou a spotrebou.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 06
Medzi klasickými automatmi bez dvoch spojok patrí tento na vrchol rebríčka.

Mazda vždy dbala na dobrú ovládateľnosť a zážitok z jazdy, do ktorej je vodič vtiahnutý príjemne tuhým riadením s citeľnou spätnou väzbou. Nie je to inak ani s novým podvozkom Skyactiv Chassis. V rámci triedy SUV je vďaka nemu Mazda CX-5 veľmi agilná a zároveň stabilná aj pri rýchlej jazde. K jazdným vlastnostiam prispievajú pri najvyššej výbave aj 19 palcové kolesá, ktoré však uberajú na komforte a s nižšími bočnicami nedokážu filtrovať nerovnosti tak dobre ako 17-ky dodávané v nižších výbavách. Nad vodičovým počínaním bdie arzenál bezpečnostných systémov, nechýbajú ani tie pokročilejšie, ako napríklad sledovanie mŕtveho uhla, varovanie pred opustením jazdného pruhu, alebo systém na prevenciu čelného nárazu do 30 km/h.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution 07
Kolesá s 19-palcovými diskami vyzerajú dobre, posádke však znižujú komfort.

Tak dôkladne nové auto ako Mazda CX-5 sa neobjavuje často a treba priznať, že Mazda urobila dobre, keď sa touto cestou vydala. Kompaktné SUV je praktické a obratné, pričom je športovo naladené a ľahko sa ovláda. Technológia Skyactiv je harmonicky fungujúci balík motorov, prevodoviek, karosérií a podvozkov, prinášajúci do Mazdy potrebný pokrok, výrobca k tomu ponúka aj pokročilé bezpečnostné systémy a nepýta za ne horibilné príplatkové sumy. Mazdu CX-5 nemožno jednoznačne označiť za najlepšie kompaktné SUV po všetkých stránkach, k tomu najdôležitejšiemu ale len ťažko nájsť výhrady. Každopádne patrí na špičku a konkurentov môže značne potrápiť aj cenovou politikou, kde sa za vznetový motor aj pohon všetkých kolies pripláca po 2000 eur a slušne vybavená verzia Challenge začína na 24 400 €. A keď sa takto pozitívne prejavil balík Skyactiv na celkom veľkom SUV, máme sa určite na čo tešiť aj pri nových modeloch Mazdy.

Motor
: SKYACTIV-D 2.2 (175)
Objem valcov
: 2 191 cm3
Max. výkon
: 129kW (175 k) / 4 500 ot./min
Max. krútiaci moment
: 420 Nm / 2 000 ot./min
Max. rýchlosť
: 204 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h
: 9,4 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: AWD – všetky štyri kolesá
Prevodovka
: 6-stupňová automatická
Dĺžka
: 4 555 mm
Šírka
: 1 840 mm
Výška
: 1 710 mm
Rázvor náprav
: 2 700 mm
Svetlá výška
: 210 mm
Prevádzková hmotnosť
: 1 615 kg
Pohotovostná hmotnosť
: 2 120 kg
Objem batožinového priestoru
: 503 / 1620 l
Spotreba mesto
: 6,4 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 4,9 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 5,5 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 58 l


 

23 obrázkov / Po dlhých mesiacoch sľubovania Mazda konečne priniesla na svetlo sveta vozidlo, ktoré nosí prívlastok Skyactiv.
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D Revolution




Hodnotenie: 9 / 10
Ďalšie súvisiace a podobné články

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Záhradná architektúra od návrhu až po realizáci...
Zaoberáme sa predajom,prenájmom nehnuteľností n...



Máme k dispozícii všetkým (najmä pestúnky, obch...
Predám kvalitnú športovú používanú strunovú tra...
Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Boom záujmu o ručne kované výrobky zo železa za...
Do novej stylovej kancelarie v Galante hladame ...
Urgentne hľadám záujemcov na prácu do Rakúska,j...

117 500.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 160 m2, novostavba
26 200.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 100 m2
142 000.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 85 m2, možnosť p...



1 990.00 €
12 999.00 €
7 990.00 €


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Jarná prezentácia vo viedenskom Hofmobiliendepot prenesie návštevníkov do 60-tych rokov.
pred rokmi
Jana Kirschner vydáva nový album! MORUŠA: REMIXED je výsledkom spolupráce najzaujímavejších súčasných producentov z celej Európy. Piesne si vyberali samotní autori remixov z albumov MORUŠA: BIELA a MORUŠA: ČIERNA.
pred 5 rokmi
Syn slávneho Johna Lennona je podľaStevena Tylera prekliato milý chlapík.
pred 4 rokmi
Kompletná zbierka albumov najbradatejšej rockovej skupiny histórie vyjde už v júni 2013.
pred 4 rokmi
Kolekcia piatich piesní speváčky Petry Janů, ktoré vám možno doteraz v jej digitálnej diskografii chýbali.
pred 4 rokmi
V priemere takmer každý štvrtý vodič na Slovensku nezastaví na priechode pre chodcov nevidiacim. Vyplýva to z dnešnej dopravno-výchovnej akcie Deň bielej palice.
pred 3 rokmi
Skôr než zaspím je parádny psychologický thriller, v ktorom tvorcovia rozohrali hodinu a pol trvajúci príbeh, pričom nedajú divákovi vydýchnuť.
pred 4 rokmi
Mediálna spoločnosť Film Europe, mestská časť Bratislava-Staré Mesto a mimovládna organizácia Via Cultura dnes slávnostne otvorili kino Film Europe orientované výlučne na európsku kinematografiu.

 
 
 

Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Nový album PENTATONIX už čoskoro!
Už 7.apríla sa môžeme tešiť na novinku skupiny Pentatonix - PTX VOL.4-CLASSICS!
Nový album PENTATONIX už čoskoro!