Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 14. októbra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Maserati GranTurismo

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.12.2007

Niektoré dni sú neuveriteľné. V tomto období sa nám väčšinou na päty lepí smola, vianočné depresie už poznáme z minulých rokov a zácpa smerom do Auparku všetkých darčeku chtivých spoluobčanov neprekvapí ani škôlkarov. No telefonát s ponukou otestovať
Maserati GranTurismo
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Niektoré dni sú neuveriteľné. V tomto období sa nám väčšinou na päty lepí smola, vianočné depresie už poznáme z minulých rokov a zácpa smerom do Auparku všetkých darčeku chtivých spoluobčanov neprekvapí ani škôlkarov. No telefonát s ponukou otestovať Maserati GranTurismo možno prirovnať k samotnému vykúpeniu. Aspoň pre nás, normálnych (rozumej ľudí, ktorí pri podobných autách slintajú).

Podmienky nie sú práve najlepšie, vonku je pod nulou, sychravo a vlhkosť prestupuje spoľahlivo každou vrstvou odevu. Všetko ale zhoršuje fakt, že aj auto je v zábehu.. A na letných pneumatikách.. Žiadne červené pole, žiadna maximálna rýchlosť. Starosti, ktoré mi preblesknú prvé hlavou však okamžite zmiznú po prvom očnom kontakte. Maserati GranTurismo na značkách. Naživo. Tento pocit sa nedá prirovnať k žiadnemu podobnému prvému kontaktu. Porsche Turbo vás láka svojími výkonmi, Lamborghini fascinujúcou históriou, Evá a Imprezy svojím výbušným charakterom, ale toto..

Toto je iné. Pohľad na obrovský otvor v prednej časti je nám známy. V pamäti márne lovíte meno modelu z dávnej minulosti Maserati, na ktoré by mal odkazovať , ale snaha príliš dlho nepretrvá. Už nerozmýšľate. Vnímate iba vysoké blatníky, široký predný kufor, úzke svetlomety a krátke čelné okno, ktoré spolu s ďalšími šikovnými detailmi ukrývajú skutočnú veľkosť automobilu. Nikdy by ste mu nehádali dĺžku takmer piatich metrov, váš mozog ho berie ako objekt. Krásny objekt. Človeku sa ani nechce nastúpiť, iba by poskakoval okolo auta, obdivoval oválne otvory za prednými kolesami, ktoré auto zdieľa s väčším modelom Quattroporte, znaky automobilky roztrúsene po celej karosérii, alebo sa len jednoducho kochal detailmi(kľúčové dierky ale mohli zamaskovať do kľučiek). Nuž, ale keď teda musíme..

Nastupovanie nepredstavuje žiadny problém. Dlhokánske dvere poslúchajú na prvé slovo a otvárajú výhľad do iného sveta. Červená koža, tmavé drevo, hliník a čiernočierne plasty vrchnej časti palubovky spolu s tmavomodrým pozadím ukazateľov a analógovými hodinkami uprostred v tejto triede predstavujú dobrý štandard (ehm, neznie to trošku zvláštne?) no na to, že ide športovo zameraného taliana vnímate prvotriednu kvalitu. Medzery sú rovnaké, materiály na dotyk príjemné, všetko pasuje, nič nevŕzga, iba možno by to chcelo menej tlačidiel. Prístrojová doska svojou komplexnosťou až na obrovský a prehľadný farebný displej pripomína doby dávno minulé. Po určitom čase si na rozloženie všetkých tlačidiel síce zvyknete, my by sme ale uprednostnili jednoduchšie a viac „retro“ otočné ovládače niektorých funkcií.

Ešte šťastie ale, že GranTurismo obišla nová móda štartovacích tlačidiel a tak nám stačí obyčajný kľúč. Jeho otočením prebudíte k životu známy osemvalec, ktorý sa ukázal už aj v minulej generácii podobne nesmrteľne krásneho Coupe, kam sa dostal tesne po, podľa môjho skromného názoru, škodlivom facelifte (odstránenie zadných „bumerangových“ svetiel im nikdy neodpustím). Zdvihový objem 4244cc tentokrát produkuje sympatický pomer 95,4 koní na liter objemu a mal by byť aj trošku ekologickejší. V maximálnych otáčkach na hranici 7100rpm to asi nebude, no tento agregát by čisto teoreticky mohol emisie svojím zvukom aj vraždiť – a tým pádom splniť všetky normy. Zvyšné údaje ani nemá zmysel naťahovať. V rýchlosti teda.. Výkon 405 koní pri maximálnych otáčkach a krútiaci moment o sile 460Nm pri slušných 4750 otáčkach sa odrážajú v zrýchlení z nuly na sto na hranici 5.2 sekundy a maximálke na hranici 285 kilometrov za hodinu. Spotrebu a ďalšie nájdete samozrejme v našej tabuľke, no upozorňujeme, že dané hodnoty boli merané na aute v zábehu a teda môžu ešte klesnúť.

Papierovo vynikajúce údaje však v skutočnom svete dostávajú úplne iný význam. Obzvlášť počas prvých kilometrov, kedy štandardne nastavený podvozok Skyhook v polohe „komfort“ oslňuje úplne inak, ako sme pri podobných autách zvyknutí. Vo vnútri počuť iba vzdialené brblanie objemného motora a spomínaný Skyhook by sme mohli premenovať na SkyCarpet (koberec). Ten totiž ani na štandardných 19 palcových kolesách s rozmerom 245 /40 vpredu a 285 / 40 vzadu nedá naplno svojmu vodičovi pocítiť odvrátenú tvár hlavného mesta. Auto sa rozbitými zimnými cestami kľudným tempom presúva, akoby sa ani nechumelilo. Namiesto toho prostredníctvom jedenásťreprákovej sústavy Bose servíruje tradičné vianočné melódie Boccelliho a necháva vás zabudnúť na krutú zimu za hranicami bezrámových okien. Komfort našťastie nie je ale jediný mód tohto auta. Ostávajú nám ešte polohy ICE a Sport. ICE zapíname iba pri poľadovici, zato Sport nás láka okamžite po opustení ulíc širšieho centra. Po jeho stlačení motor okamžite prehodí zaradený rýchlostný stupeň a motor vo vyšších otáčkach vrčí nedočkavosťou. Podvozok stvrdne v okamihu a priam cítite, ako začne kopírovať každý milimeter zemského povrchu.

Prvá rovinka a zadný samosvorný diferenciál má so sebou čo robiť, aby dostal celú svoju porciu výkonu na vozovku. Okrem piatich metrov dĺžky však akoby zároveň aj 1880 kilogramov ťažkej váhy zmizlo a GranTurismo vyráža okamžite vpred. Spomínané technické údaje sa zdajú mierne podhodnotené, pričom pružné zrýchlenie tlačí na naše žalúdky a auto sa prediera dopravou spôsobom náležiacim skôr Pande 100HP. Podľa nášho „gusta“ by si tieto okolnosti žiadali možno o niečo hlasnejší prejav, no budúci majiteľ bude mať určite na výber pri objednávaní aj hlučnejší výfuk. Mrzí nás len jedna vec, keby tak bolo leto a sucho..

Na jednu vec sme takmer ale pri našom rozprávaní zabudli. Tou je nová automatická prevodovka, ktorá si svoju premiéru odbila vo väčšom Quattroporte. Pre GranTurismo prešla opäť drobnými zmenami a aj po tých pár chvíľach za volantom nám manuálna prevodovka prestáva chýbať úplne. V automatickom režime prevodovka radí veľmi rýchlo a na počudovanie aj jemne dokonca aj pod plným plynom. Zbytočne nerozmýšľa a radí v príjemne nízkych otáčkach. Rovnako ale ak je treba, podradí keď to potrebujeme. V športovom režime sa čas potrebný na preradenie ešte viac skráti, pričom samotný proces nie je o nič badateľnejší. A pre všetkých fanúšikov formule 1 tu sú samozrejme aj pádla pod volantom.

Komu však nestačia pádla, ten si na svoje príde už pri zozname štandardnej výbavy. Ten začína nevinne jednoducho. Zákazník si začne vyberať farby, no po čase zistíme, že medzi prvky voliteľnej výbavy patrí už len asi sedem ďalších prvkov (ako napríklad spomínaný Skyhook podvozok, lepšie audio od Bose, systém kontroly tlaku pneumatík, integrovaný telefón, diaľkové ovládanie na garáž, rezerva a plachta na auto), čo môže byť pre niekoho sklamaním. Vzápätí však zistíme, že žkrem toho v aute nájdeme takmer všetko od bi-xenónových natáčacích svetlometov, hmloviek, tempomatu, farebného displaju s navigáciou(niekedy trošku blbne), 30GB harddiskom, rádiom a CD prehrávačom, elektronických systémov ABS, ASR, EBD, MSR, dažďového senzoru a alarmu. Vcelku štedrá ponuka, ba priam až vianočná.. Ale nás láka jediné. Už aby bola jar, cesty sa definitívne osušili a podobná ponuka prišla ešte raz. Definitívny verdikt totiž budeme môcť stanoviť až neskôr. Na poriadnych cestách, adekvátnych pneumatikách a najmä, bez limitov.. Prvý dojem však urobilo GranTurismo viac, ako vynikajúci. Svojou kvalitou jazdy, ktorú by človek čakal skôr od nemeckých supersedanov, výbušným a silným motorom, ktorý vás nezožerie ako aj výborným a nádherným spracovaním siaha na tie najvyššie priečky. Superšport na okruhy? To skôr nie. Najvšestrannejší taliansky športiak na každý deň? Pravdepodobne áno.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Thomas Puskailer má novú skladbu Not One Day More, ktorú zložil na podporu ľudí na úteku.
pred 4 rokmi
Výborná hudba, krásne ženy, nekonečná zábava a párty do rána.
pred 7 rokmi
Výnimočnosť tých piesní však napokon nestojí len na ich výbere, či špecifickej jedinečnosti, ktorú so sebou Vianoce prinášajú, ale v dosť v podstatnej miere aj v interpretácii, teda ich podaní.
pred 5 rokmi
Keby sa svet krútil v duchu nového albumu Szidi Tobias, absolútne by mi neprekážalo, že je (ako spieva samotná speváčka) hore nohami.
pred 5 rokmi
Speváčka Dominika Mirgová je tento rok samé prekvapenie. Po provokatívnej skladbe Hore a milej správe o svojom tehotenstve, včera večer nečakane zverejnila novú skladbu.
pred 8 rokmi
Podľa najnovšej európskej štúdie prílišné solenie takmer vôbec neovplyvňuje vznik srdcovo-cievnych ochorení.
pred 6 rokmi
Čo všetko sa vám môže stať, keď vám niekto ukradne totožnosť? A čo musíte podstúpiť, aby ste ju získali späť, zvlášť keď proti vám stojí úplne nevyspytateľná a bezohľadná kreatúra.
pred 5 rokmi
Prinášame 29 otázok, ktoré môžete použiť na rande so svojim potencionálnym partnerom. Skúsite to?

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT