Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.04.2004

Pretože sadzby povinného zmluvného poistenia sa opäť zvýšili, záujem o vozidlá s motormi do 1,3 l rastie.
Malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Pretože sadzby povinného zmluvného poistenia sa opäť zvýšili, záujem o vozidlá s motormi do 1,3 l rastie. Porovnávaciemu testu sme preto podrobili 4 malé autá: Ford Fiesta 1.3, Nissan Micra 1.2, Suzuki Ignis 1.3 a Škoda Fabia 1,2. Tri z nich nestoja viac než 400.000 Sk. Drahšia je len Micra, ktorá má však nadštandardne bohatú základnú výbavu. Tá zvýšila jej cenu na 459.000 Sk. Pre úplnosť ale treba dodať, že v práve rebiehajúcej akcii dostanete Micru 1,0 za menej než 400.000 Sk. Ford reprezentuje v tejto partii populárna Fiesta - aj keď je prívlastok populárna vzhľadom na počet predaných áut u nás mierne prehnaný. Je to škoda, lebo Fiesta je veľmi vyvážený automobil s vynikajúcim podvozkom a priestranným interiérom. Hoci je tradičným predstaviteľom tejto triedy, slovenskí motoristi začali jej novú generáciu vnímať až po oživení značky Ford. Zásluhu má na tom nový importér Summit Motors Slovakia, ktorý sa všemožne snaží jej pomerne vysokú cenu tlačiť dole. 256 vlani predaných kusov nie je síce v porovnaní s Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia. konkurenciou žiadna sláva, ale na rozdiel od roku 2002 (vtedy sa pre Fiestu rozhodlo len 14 zákazníkov) je to výrazný nárast. Novinkou na trhu je Suzuki Ignis, ktorý by v blízkej budúcnosti mohol u nás zožať úspech. Vďaka väčšej svetlej výške zvládne nielen horšie cesty ale ľahko s ním zaparkujete aj na chodníku, ak to pravda nebude prekážať ochrancom zákona. Jedinou nevýhodou Ignisu je zdvihový objem valcov 1328 ccm, ktorý ho radí do skupiny vozidiel s vyššou sadzbou povinného zmluvného poistenia. Suzuki Slovakia chce tento hendikep v blízkej budúcnosti odstrániť. Najstarším členom kvarteta je najpredávanejší model nášho trhu Škoda Fabia. Vďaka svojej technickej vyspelosti však stále dokáže držať krok s najlepšími.

Rôznorodá reč tvarov
Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia.Dizajn Fabie je síce moderný, ale strohý a už aj trochu opozeraný. To je klasická nevýhoda najpredávanejšieho auta na trhu. Svojimi triezvymi a nadčasovými tvarmi má najbližšie k Fieste, ktorá má v porovnaní s väčším Focusom oveľa miernejšie hrany a preto pôsobí skôr nenápadne. Menší Nissan Micra je výsledkom snáh po originalite. Vyniká nápaditým oblým dizajnom, ktorý jej však ukrajuje z vnútorného priestoru. Suzuki Ignis je predstaviteľom konzervátivnejšieho štýlu, ktorý sa môže páčiť mladým aj starým. Vysoké jednopriestorové karosérie sa teraz nosia, tak isto ako nepravidelné tvary predných reflektorov a do zadných stĺpikov uložené združené koncové svetlá.

Výbava
Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia.Fabia vstúpila do boja v základnej výbave Classic, za ktorú v kombinácii so silnejším z dvojice 1,2 l zážihových trojvalcov (47 kW) zaplatíte 359.900 Sk. Zato dostanete airbag vodiča, výškovo nastaviteľné pásy a sedadlo vodiča, posilňovač riadenia, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant, kotviace body pre detské sedačky Isofix vzadu, predné hmlovky a nárazníky lakované farbou karosérie. Pre záujemcov o lepšie vybavené auto Škoda pravidelne pripravuje rôzne akcie s rozšírenými balíkmi výbavy za výhodné ceny. Najčerstvejšie produkty Fabia Joy a Fabia Choice s cenovým zvýhodnením 61.000 Sk a 40.000 Sk opisujeme na inom mieste. Pohľad do cenníka Fiesty v akciovom prevedení Centennial Plus prezrádza, že za 380.000 Sk dostanete airbag vodiča, posilňovač riadenia, elektrické predné okná, centrálne zamykanie, asymetricky delené zadné operadlá, kožou obšitý výškovo nastaviteľný volant, nárazníky vo farbe karosérie a tónované sklá. Vo výbave Fiesty nás už neraz prekvapilo, že uzatvorenie vnútorného obehu vzduchu je možné si objednať len v kombinácii s klimatizáciou. Suzuki Ignis sa za veľmi krátky čas stal povestný dobrým pomerom ceny 349.000 Sk a výbavy. V základe má 2 airbagy, výškovo nastaviteľné pásy, posilňovač riadenia, osvetlenie batožinového priestoru, tónované sklá a nárazníky vo farbe karosérie. Jeho veľkým problémom sú ale dráhé náhradné Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia. súčiastky. Preto importér Suzuki Slovakia pripravuje dodávky náhradných súčiastok priamo z maďarskej fabriky. Mal by ich spustiť najneskôr v máji a ceny tým klesnú o 25%! Z úplne iného súdka je Nissan Micra, ktorý s 1,2 l motorom a v najnižšej výbave Visia obsahuje všetko, čo od dospelého auta možno očakávať. Aj keď čiastka prevyšujúca hranicu 400.000 Sk môže sa zdať na prvý pohľad vysoká, zákazník za ňu dostane adekvátne vybavené auto. Zoznam štandardnej výbavy je bohatý. Sú v ňom čelné airbagy, ABS s EBD a BAS, ukotvenie Isofix, rádio s CD prehrávačom a 4 reproduktormi, posúvne a sklopné delené zadné sedadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a posilňovač s degresívnym účinkom. V príplatkovom balíku za 40.000 Sk si môžete objednať bočné airbagy, klimatizáciu, palubný počítač , ovládanie rádia na volante, ukazovateľ vonkajšej teploty a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Aby sme vám uľahčili rozhodovanie pri kúpe nového auta, pripravili sme porovnanie cien niektorých nadštandardných prvkov výbavy. Kvôli lepšej predstave o údržbe pripájame aj prehľad hodinových sadzieb za servisné práce v značkových servisoch a ceny vybraných náhradných súčiastok.

Ergonómia a pohodlie
Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia.Po ergonomickej i kvalitatívnej stránke každé z vozidiel spĺňa štandard svojej triedy. Interiér Fabie a Fiesty je nemecky strohý, ale kvalitne vypracovaný bez nepríjemných prekvapení. Nenájdete tam žiadne efektné krivky. Na prvom mieste je účelovosť a snaha o čo najnižšie výrobné náklady. Vplyv týchto aspektov si všimnete najmä na palubných doskách oboch vozidiel. Chladný sivý plast Fabie opticky pôsobí veľmi fádne. Tvrdý lacno vyzerajúci plast Fiesty je zasa priveľmi hladký a lesklý, až sa vám zachce pretrieť ho odmasťovačom. O šetrení v jej interiéri svedčia aj chýbajúce stropné rukoväte pre spolujazdcov a väčšine vodičov bude určite chýbať priestor na odloženie ľavej nohy. Najviac fantázie vidno v interiéri Micry. Je najveselší a každý z nás sa v ňom cítil veľmi príjemne. Kvalita a povrchová úprava plastov si drží solídnu úroveň. Ich bežová farba šikovne navodzuje dojem látkového poťahu, čím vytvára atmosféru vyššieho štandardu. Druhou stranou mince je, že svetlé plasty a najmä svetlé poťahy sa ľahko špinia. Rozdielne reakcie vodičiek môže vyvolať tvar a farba ovládačov a tlačidiel na stredovom panele, ktoré verne pripomínajú otočné spínače na sporáku. Kto vie, možno konštruktéri naschvál chceli aby sa ženy cítili aj za volantom Micry ako doma. Interiér a najmä palubná doska Ignisa neodtaja príslušnosť ku koncernu General Motors. Viacero ovládacích prvkov pochádza z áut Opel. Vypracovanie znesie aj prísnejšie kritériá, vŕzganie ani žiadne iné nedostatky sme počas testu nepostrehli. Veľký pokrok urobil Ignis v stvárnení prístrojového i stredového panela a pochvalu si zaslúži aj za veľké množstvo odkladacích priestorov. Pokarhať by sa ho zasa patrilo za príliš tvrdé gumičky stieračov, ktoré pri čistení čelného skla vydávajú nepríjemné pazvuky. Výškovo nastaviteľný volant už dnes nájdete aj v cenovo prístupnejších modeloch. Má ho Fiesta, Micra aj Fabia, v ktorej sa dá navyše nastaviť aj osovo. Ignis túto možnosť neponúka vôbec, dokonca ani v luxusnejšie vybavených verziách. A práve v ňom by nám vzhľadom na vzpriamenejší posed nižšie umiestnený volant vyhovoval viac. Priemer venca volantu v testovaných vozidlách sa ustálil na optimálnej hodnote 370 mm. Zlatý stred sme namerali Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia. Fabii a Fieste, ktorej volant je ako jediný obšitý kožou. V Micre to bolo 365 a v Ignise 380 mm, čím viac inklinuje k vanom. Sedadlo vodiča s nastaviteľnou výškou ešte nebýva úplnou samozrejmosťou, hoci je to jeden z podstatných prvkov pri hľadaní optimálnej polohy sedenia. Tri testované vozidlá túto výhodu ponúkajú. Fixnú výšku malo sedadlo vodiča v Ignise, no nepovažovali sme to za nedostatok. Pozícia za volantom je dostatočne vysoká, nad hlavou máte miesta na rozdávanie a výhľad na všetky strany je najlepší z testovanej štvorice. Anatomické tvarovanie sedadiel a dobrá bočná opora je ďalšia podstatná vec pre pohodlie jazdy. Micra nás privítala pohodlným sedadlom na francúzsky spôsob, no boky operadla v zákrutách veľmi nepodržia. O málo lepšie sa nám videlo sedenie v Ignise, ktorého operadlo nebude prikrátke ani dvojmetrovým dlháňom. Fiesta je blízko optima. Najviac sa nám pozdávalo sedadlo Fabie s dostatočne dlhým sedákom a operadlom s dobrým bočným vedením.

Sedenie vzadu a batožinový priestor
Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia.Pohodlie na zadných sedadlách do veľkej miery závisí od veľkosti rázvoru náprav. Nie vždy to ale musí byť tak. Príkladom je Suzuki Ignis s najkratším rázvorom zo skúšanej štvorice. Jeho sedadlá sú položené vyššie a tak vďaka vzpriamenejšiemu posedu nepotrebujú zadní pasažieri toľko miesta na kolená. Privítali by však lepšie tvarované sedadlá s mäkším čalúnením, lebo sedáky aj operadlá sú príliš ploché. Aj zadné opierky hlavy by mohli byť nastaviteľné vo väčšom rozsahu. Keď sa radi vozíte vzadu, viac pohodlia vám poskytnú Fabia a Fiesta. Na druhej strane si Ignis aj Fiesta zaslúžia pochvalu za to, že opierku hlavy a trojbodový bezpečnostný pás majú štandardne pripravený aj pre stredného pasažiera. Logicky najslabšia by v tejto disciplíne mala byť najkratšia Micra. Vzhľadom na dĺžku auta však nie je na tom v oblasti kolien až tak zle, skôr vás nad hlavou môže obmedzovať zaoblená strecha. Micra má kufor objemu 237 l. Tento hendikep však vyvažuje jej variabilný interiér, lebo ako jediná má zadnú sedadlovú lavicu posuvnú v rozsahu 200 mm. Priestor pre batožinu a nohy zadných pasažierov možno teda operatívne prispôsobiť aktuálnej potrebe. Kufor Iginisa je kvôli vysokému dnu ešte o 1 l menší než v Micre. Netreba však zabúdať, že ten je pripravený na väčšie priestorové nároky pohonu 4x4 drahšej verzie. Prvú ligu hrá v tejto disciplíne s prevahou 285 l kufor Fiesty. Je ľahko prístupný, pomerne veľký, má nízku nakladaciu hranu a výhodný hranatý tvar. Fabia pojme 260 l baožín a ako jediná zo skúšaných vozidiel má 4 upevňovacie oká na zabezpečenie nákladu. Pochvalu si zaslúži aj sklápací mechanizmus jej zadných sedadiel. Každý pohyb deleného sedáka i operadla aj uvoľnenie a zaklapnutie upevňovacích poistiek je veľmi presné.

Veľké rozdiely
Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia.Najpopulárnejší segment a najžiadanejšie motory - to bolo naše heslo pre prvý porovnávací test. Najlepší dojem na nás urobili japonské agregáty pretože sú mimoriadne agilné. Najviac im vyhovujú vyššie otáčky, ale vtedy sú výrazne hlučnejšie než ostatné. Výkonom aj dynamikou dominoval Ignis. Tisíctristovka pod jeho kapotou vychádza z predchádzajúcej generácie ale vďaka viacerým technickým inováciám vrátane variabilného časovania ventilov stúpol jej výkon o 8 kW na najvyššiu hodnotu v tejto objemovej triede 69 kW. O 8 Nm (118 Nm) sa zlepšil aj jeho maximálny krútiaci moment. Pomerne krátke sprevodovanie šité na mieru jeho vyššie položenému vrcholu ešte väčšmi zvýrazňuje pružnosť a dynamiku motora. Svoj potenciál dal najavo motor Ignisa hneď po prvom stlačení citlivého akcelerátora prudkým nárastom otáčok. Hoci žiadne z vozidiel nebolo počas testu maximálne zaťažené, Ignis neprejavil v stúpaniach ani náznak dýchavičnosti. Na diaľnici tiež s rezervou udával tempo ostatným testovaným vozidlám. Z pohľadu vodiča odosobneného od papierových hodnôt pôsobí kombinácia pohonnej jednotky Micry s jej prevodovkou najharmonickejšie. Nemá žiadne ostré maximum ani náhly prepad, jednoducho nevryje sa vám do pamäte nijakou výraznou črtou. Keď sa ale rozhodnete dupnúť na plynový pedál, motor vás na žiadnom z prevodových stupňov nezradí. Potvrdili to aj merania, podľa ktorých je motor Nissana najpružnejší. Trojvalec Fabie odvádza z relatívne skromného zdvihového objemu 1198 ccm solídny krútiaci moment (112 Nm pri 3000 ot/min). Jeho zásluhou tak 12-ventilový agregát zaberá už odspodu podstatne živšie ako slabšia verzia (40 kW). Veľmi ľahko stúpa do otáčok a dobre ich znáša aj dlhodobo. Subjektívne na nás pôsobil živším dojmom než jeho namerané hodnoty. Chod trojvalca je vďaka pomocnému vyvažovaciemu hriadeľu príjemne kultivovaný a takmer bez vibrácii po hranicu 3000 ot/ min. Potom hladina kmitania citeľne narastá a s ňou stúpa aj spotreba. Za najkratší koniec v prípade pohonnej jednotky ťahá Fiesta. Morálne starší motor s dvoma ventilmi na valec je najslabším článkom inak veľmi vydareného auta. Zo zdvihového objemu 1297 ccm dáva v testovanej silnejšej verzii výkon 51 kW pri 5600 ot/min. Tak ako Fabia dobre ťahá odspodu, má kultivový chod a bez námietok zaberá až po 6000 ot/min, čo u 8V motora nebýva zvykom. Jeho ťažšie sprevodovanie však prispieva ku komótnejšiemu nárastu otáčok, čo Fiestu citeľne znevýhodňuje pred ostatnými najmä pri predbiehaní na diaľnici a v stúpaní do kopca.

Podvozok
Porovnávali sme malé autá s motormi do 1300 ccm - Ford Fiesta, Nissan Micra, Suzuki Ignis a Škoda Fabia.Najprv sme autá potrápili na slalomovej dráhe, kde sme ich podrobili aj losiemu testu. Potom sme s nimi jazdili po Pezinskej Babe. Treba otvorene povedať, že najlepšie sa tam cítila Fiesta najmä vďaka svojmu podvozku, ktorý reprezentuje špičku vo svojej triede. Jej suverénne správanie podporovalo brilatné riadenie a presný chod radiacej páky 5-stupňovej manuálnej prevodovky, ktoré nemajú zatiaľ medzi malými autami konkurenciu. Na bežnej ceste je Fiesta neuveriteľne agilná a zvádza k športovej jazde. Komfort pruženia je pritom tiež uspokojivý. Do šmyku pri prejazde losým testom sa dostala len ak sme ju veľmi dráždili, pritom sme ju mali vždy pod kontrolou. Druhé miesto v hodnotení podvozkov patrí Fabii. Nejaké bodíky sme jej odobrali za menej citlivé riadenie, ktoré nesprostredkuje až taký perfektný kontakt s vozovkou ako vo Fieste. Komfort pruženia môže byť vzorom v tejto kategórii vozidiel. Páka manuálnej prevodovky sa v klasickom H-čku pohybuje ľahko a presne ako nikdy predtým. Fabiu sme mali v rukách po dlhšej dobe a aj na takých maličkostiach akou je chod radiacej páky cítiť, že dávno sa zbavila svojich detských chorôb a stalo sa z nej vyzreté rodinné vozidlo schopné bez problémov dopraviť posádku na dlhé vzdialenosti. Tretia medzi kúželkami kvôli menej precíznemu riadeniu skončila Micra. Reputáciu si však napravila v losom teste a na bežnej ceste. Z porovnávanej štvorice má najmäkšie pruženie, preto sa v zákrutách nakláňa o niečo viac ako nemecko-česká dvojka. Veľmi milo nás prekvapila stabilitou pri losom teste, kde ju ani náhla zmena smeru nevyviedla z miery. Karoséria sa síce naklonila, ale podvozok držal zvolenú stopu. Priemerní šoféri, nehovoriac o ženách, sa o výsledky slalomu nezaujímajú. Rozhodujúce sú pre nich iné parametre. Malý polomer otáčania (9,2 m) potvrdzuje, že Micra je v meste jednotkou. Ak sa potrebujete otočiť, nemusíte ísť až na koniec ulice ale zvládnete to aj pred vlastnou bránou. Mestom hravo prekľučkujete a parkovacie manévre vás budú stáť podstatne menej síl ako za volantom konkurenčných áut. Ignis sa v slalome správal veľmi nepokojne, za čo môže jeho vyššie ťažisko a tuhá zadná náprava. V každodennej premávke je aj napriek týmto neduhom dobre ovládateľný a v zákrutách oveľa istejší ako medzi kuželkami. Vyššia karoséria umožňuje z vozidla dobrý výhľad ale je citlivejšia na bočný vietor. S Ignisom môžete aj bez pohonu 4x4 okúsiť ľahký terén. Rybári a chatári budú ním nadšení.

Merania
Všetky merania vozidiel sme vykonali v spolupráci s firmou Slovdekra. Najlepším šprintérom bol podľa predpokladov Ignis tesne sledovaný čipernou Microu. S väčšním odstupom nasleduje Fabia a za ňou Fiesta so starším 1,3 l motorom Duratec. Z hľadiska bezpečnosti je dôležitejší údaj o schopnosti zastaviť. V tomto smere je jednotkou Fabia, nasledujú Micra, Fiesta a Ignis, ktorý ako jediný nemal ABS. Preto mnohých určite poteší, že už od marca bude Ignis obsahovať ABS v štandardnej výbavy.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Ani tento rok pred Vianocami Robbie Williams nezabudol na svojich fanúšikov a pripravil si niečo špeciálne. Práve vydáva exkluzívny živý koncert, ktorý bol zaznamenaný v lete v roku 2013 počas beznádejne vypredaného štadiónového turné.
pred 4 rokmi
Poslanci Mosta-Híd Gabriel Csicsai a Lucia Žitňanská navrhujú za brutálne útoky psov na ľudí päť rokov väzenia.
pred 6 rokmi
Osemročné gymnáziá sa obávajú, že zníženie normatívov na žiaka povedie k postupnému potlačeniu týchto škôl, ktoré vznikli, aby rozvíjali talent detí.
pred 3 rokmi
Jeden z celosvetových lídrov v oblasti výroby zariadení s technológiou E Ink prináša na európsky trh inovatívne zvieracie pestúnky.
pred 5 rokmi
ETZIA je prekrásna, jemná no zároveň prudká dancehallová diva žijúca vo Švedsku, narodená v New Yorku s rodičmi z Panamy a Trinidadu.
pred 6 rokmi
Je fascinujúce, ako tento príbeh ani po 36 rokoch nestratil nič na svojej aktuálnosti, čo sa týka príbehu a sviežosti, čo sa týka spracovania.
pred 3 rokmi
Server.sk a Barracuda Movie pre Vás pripravili súťaž s filmom DIVOČINA. Príbeh inšpirovaný skutočnými udalosťami prichádza do slovenských kín už 5.marca.
pred 5 rokmi
Slaninu môžete nájsť všade, či už už v masážnom oleji, v balzame na pery, v zubnej paste a podobne. Odvážili by ste sa niekedy niektorý z týchto až absurdných výrobkov vyskúšať?

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT