Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda

Hodnotenie: 7 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 17.07.2012

Fiat zachránil Lanciu pred najhorším a spravil si z nej svoju prémiovú značku. Na Slovensku Lanciu Ypsilon veľa nevidno, niekoho by mohlo zaujímať, prečo to tak je.
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Fiat zachránil Lanciu pred najhorším a spravil si z nej svoju prémiovú značku, no supermini s menom Ypsilon vo veľkej Británii a v Írsku predáva radšej s emblémom Chrysler. Na Slovensku ich veľa nevidno, niekoho by mohlo zaujímať, prečo to tak je.
 
Extravagantné tvary malej Lancie sa nemusia páčiť každému, auto s neagresívnym vzhľadom s retro prvkami by skôr mohlo lákať ženy. Tie ocenia aj možnosť nakonfigurovať si doplnky a ich farebné prevedenie. Lancia značne vsádza na individualizáciu podobne ako sesterský Fiat 500, na ktorého platforme je postavená. Spolu je možných až 600 rôznych kombinácií čalúnení, kolies, výbav, doplnkov a farieb interiéru aj vonkajších lakov, vrátane dvojfarebných prevedení. Majiteľ bažiaci po unikátnosti sa teda nemusí obávať, že bude mať niekto v okolí totožné auto. Línie vychádzajú z predchádzajúcej generácie a z väčšej Delty, po prvýkrát má karoséria Ypsilonky aj druhý pár dverí s maskovanými kľučkami, z profilu teda auto vyzerá ako trojdverové.
Lancia Ypsilon 01
Dizajn je netuctový, no taliansky podarený a mnohé ženy si ho určite zamilujú.

Osobitý dizajn panuje aj v interiéri auta. Prístrojový štít sa tvári, ako keby bol vyklopený zo stredu palubnej dosky. Budíky sú ľahko čitateľné, doplňujúce informácie zobrazuje displej medzi nimi. Lancia Ypsilon sa snaží v posádke vzbudiť pocit luxusu, na stredovej konzole teda v hojnej miere používa lesklé plasty. Tie síce vyzerajú efektne, no sú nešťastne umiestnené okolo ovládačov rádia a klimatizácie, kde nechávajú vyniknúť prachu a odtlačkom prstov, v noci navyše odrážajú okolité svetlá. Nad rádiom sú tlačidlá výstražných smeroviek, ovládania menu palubného počítača, zamykania dverí, hmloviek a systému Start&Stop a režimu City. Vypínač Eco módu, stabilizácie ASR a parkovacieho asistenta sú takisto obklopené plastmi s klavírnym lakom, stredný panel končí krátkou radiacou pákou, ktorá je vysoko a dobre po ruke.
Lancia Ypsilon 02
Individualizmus vládne nielen vonku, ale aj vo vnútri.

Predné sedadlá poskytnú dostatočný priestorový komfort iba menším postavám, vyšší vodiči budú ideálnu pozíciu hľadať ťažko a nakoniec ju asi ani nenájdu, spolujazdec však môže byť spokojný. Problematický je aj volant, ktorého tvarovanie nie sú práve ideálne pre držanie v polohe trištvrte na tri. Obmedzujúce je aj nastavenie sedadla, aj pri najnižšej polohe sa sedí stále dosť vysoko, chýba aj lakťová opierka. Pochváliť zase treba dobrý výhľad vpred, šikmo aj do strán, ktorý je pri mestskom aute veľmi dôležitý. Horší výhľad vzad možno kompenzovať parkovacími senzormi, testovaný model bol dokonca vybavený automatickým parkovacím systémom Magic Parking, ktorý sa o parkovanie do radu stojacich vozidiel postará rýchlo a presne. S cúvaním si poradil vždy bez problémov, systém sa stará o točenie volantom a vodič ide podľa pokynov vpred alebo vzad, na zaparkovanie potrebuje priestor o 80 cm väčší ako auto samotné.
Lancia Ypsilon 03
Priestorové pomery na predných sedadlách sú prijateľné.

Lancia Ypsilon sa štandardne predáva ako štvormiestne vozidlo, zadné sedadlá sú sklopné v pomere 50:50. Za príplatok je možné mať päťmiestnu verziu s delením 40:60, priestorové pomery na zadných sedadlách však robia túto opciu zbytočnou, šírka vozidla totiž nedáva trojici vzadu žiadnu nádej na akceptovateľné cestovanie. Zadná lavica je v praxi použiteľná jedine pre osoby do výšky 165cm, alebo deti. Skromné sú aj odkladacie priestory v interiéri, držiaky na fľaše sú navyše také plytké, že pri razantnejšej akcelerácii letia fľaše okamžite dozadu a niekam za zakotúľajú. Batožinový priestor podobne ako zvyšok auta priestorovo neohúri, základný objem 245 litrov možno rozšíriť sklopením sedadiel.
Lancia Ypsilon 04
Auto odvezie iba štyri osoby, priplácať za 5-miestnu verziu nemá zmysel.

Malé rozmery auta sa prejavujú aj pozitívne, predovšetkým na hmotnosti 980 kg. Auto je na ceste agilné a vynikajúco ovládateľné, rýchle reakcie krotí komfortnejšie naladenie odpruženia, s ktorým sa relatívne vysoké auto s vysoko posadenou posádku v zákrutách nakláňa. Nerovnosti tlmilo auto na 16-palcových kolesách podpriemerne, pri ostrejších a hlbších výtlkoch sa hlavne od zadnej nápravy šírili silnejšie rázy aj do interiéru. Pri rýchlejších prejazdoch priečnych nerovností dochádzalo aj k miernemu odskakovaniu podvozka. Riadenie auta je v rámci dnešných štandardov v triede, auto má aj režim City, ktorý zvyšuje účinok posilňovača a ocenia ho asi najmä ženy. Vynikajúca je manévrovateľnosť a obratnosť auta v meste, no nestratí sa ani mimo.
Lancia Ypsilon 05
Malé auto je v mestskej džungli ako doma.

Testovanej Ypsilonke pod kapotou klepotal prepĺňaný dvojvalec 0,9 TwinAir známy z Fiatu 500, no k elegantnému autu sa jeho zvukový prejav veľmi nehodí. Navyše pri rozbehu značne rozvibruje aj celú kabínu a plasty palubnej dosky, triaška motora ustane až s vyššími otáčkami. Motor sa do nich dostáva veľmi rýchlo, maximum krútiaceho momentu 145 Nm má už pri 1900 ot./min. a jeho ťah je rovnomerný až po obmedzovač. Za účelom šetrenia paliva je auto vybavené systémom Start&Stop a režimom ECO, v ktorom sa zmenia reakcie na plyn a krútiaci moment sa zníži na 100 Nm. V meste dosahuje v tomto režime spotrebu okolo 6,5 litra, mimo mesta 4,4 litra na 100 kilometrov, po jeho vypnutí stúpne apetít dvojvalca o jeden liter, pri razantnej jazde dosiahne aj sedemlitrovú hranicu. Pri 110-ke sa uspokojí s piatimi litrami, pri diaľničnom maxime palivo z nádrže ubúda rýchlosťou 6,4 litra na 100 kilometrov. Celková spotreba testu skončila na 5,4 litroch na 100 km.
Lancia Ypsilon 06
Motor roka 2011 s ľahkým autom nemá problémy.

Agregát 0,9 TwinAir je možné kombinovať s robotizovanou prevodovkou DFN. Tieto tri písmenká znamenajú Dolce Far Niente, teda sladké ničnerobenie. Nič netreba robiť pri automatickom režime prevodovky, v ktorom však trvá radenie viac ako sekundu a pomalé reakcie by mohli spôsobiť problém najmä pri predbiehaní, kedy motor na príliš dlhú dobu stratí ťah. Hodí sa však v mestskej premávke, kedy dlhé prestávky v zrýchľovaní nepredstavujú nebezpečenstvo. V manuálnom režime sa posunutím páky smerom dozadu radí vyšší stupeň dopredu sa podraďuje, práve s manuálnym radením začína tá pravá zábava, pretože motor sa dá držať v otáčkach, ku ktorým sa automatika nepribližuje. S manuálnym radením neprekáža ani pomalšie radenie, stačí jazdiť ako na aute s bežným manuálom, teda pred pradením pustiť plyn a po preradení ho zatlačiť zase, vďaka čomu je jazda príjemne plynulá. V automatickom režime je možné do radenia kedykoľvek zasiahnuť a podľa potreby zmeniť prevodový stupeň. Pre rozbeh je nutné zaradiť ako na bežnom automate „D“, auto však aj potom stojí a čaká s akceleráciou na podnet plynu a na križovatke teda netreba stáť na brzde, pri spomaľovaní prevodovka s klesajúcou rýchlosťou prevodovka sama radí potrebný nižší stupeň. DFN sa snaží kombinovať to najlepšie z automatickej a manuálnej prevodovky, jazda s ňou je bezproblémová a do mesta sa hodí, príplatok za túto skriňu činí 1000 €, lepšou voľbou teda bude klasický päťstupňový manuál.
Lancia Ypsilon 07
Robotizovaná prevodovka má svoje prednosti, lepšie je však radiť manuálne.

Pri Lancii Ypsilon ťažko hľadať racionálne dôvody, prečo ju kúpiť, nakoniec asi skončí v garáži len u individualistov, ktorí túžia len po nej a po ničom inom. Podarený extravagantný taliansky dizajn interiéru a exteriéru zráža hlavne obmedzená využiteľnosť vozidla s komfortom len pre dve osoby. Priemerné jazdné vlastnosti sú vhodné skôr do mestskej zástavby, kde je auto veľmi obratné. Hlavným kameňom úrazu je cena vozidla, veď Lancia považuje svoje auto kategórie supermini za luxusný kus a nie masovú záležitosť, čo odráža aj cenovka začínajúca v aktuálnej akcii na 9 500 € za základnú výbavu s 51 kW motorom s objemom 1,2 litra, testovaný 0.9 TwinAir štartuje od 11 900 €. Aj vo vyššej výbave hocičo chýba a pri individualizácii sa cena ľahko prehupne aj cez 15 000 €, čo je určite jeden z hlavných dôvodov, prečo Lanciu Ypsilon nevidíme na cestách častejšie.

Motor
: 0.9 TwinAir Stop&Start
Objem valcov
: 875 cm3
Max. výkon
: 63 kW/85 k pri 5500 ot./min.
Max. krútiaci moment
: 145 pri 1900 ot./min.
Palivo
: Benzín
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 5 stupňová robotizovaná DFN
Dĺžka
: 3842 mm
Šírka
: 1676 mm
Výška
: 1520 mm
Rázvor náprav
: 2390 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 980 kg
Objem batožinového priestoru
: 245 l
Objem palivovej nádrže
: 40 l


 

21 obrázkov / Fiat zachránil Lanciu pred najhorším a spravil si z nej svoju prémiovú značku.
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda
Lancia Ypsilon - talianska mini avantgarda




Hodnotenie: 7 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Lazúry, farby, laky, oleje, vosky na drevo vo v...
Realitná kancelária ARTHUR Real Estate Company ...



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


290 500.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 121 m2, novostavba
176 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 262 m2
58 000.00 €
Na predaj byt, 2 izby, rozloha 31 m2, novostavb...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Minister obrany Martin Glváč navrhne vláde odvolanie Petra Vojteka z postu náčelníka GŠ OS SR.
pred 3 rokmi
Za celý prvý polrok ceny priemyselných výrobcov na Slovensku v úhrne klesli o 3,1 %.
pred 5 rokmi
V pražskom Paláci kníh odštartovala vydanie prvej knihy úspešnej slovenskej autorky Jany Benkovej s názvom Máš, cos chtěl, miláčku manželská dvojica Helena Vondráčková – Martin Michal slávnostným krstom.
pred 4 rokmi
Nedodržiavanie zákona o ochrane pamiatkového fondu by sa malo účinnejšie postihovať.
pred 6 rokmi
Začnite objavovať a žiť život naplno, taký ako vám bol daný. Využite dávne východné učenie na to, aby ste naozaj dosiahli úspech!
pred 6 rokmi
Na kráse a kvalite vlasov v zime uberá aj nosenie čiapok a kapucní.
pred 5 rokmi
Jednoduchý úsmevný príbeh, ako napísaný životom popritom vyjadruje aj ostatné skutočnosti, ktoré sa akoby samé od seba predierajú z tohto navonok celkom všedného zástupu udalostí.
pred 5 rokmi
Už túto sobotu, 23. marca sa Slovensko zapojí do celosvetovej ekologickej akcie s názvom Hodina Zeme. O pol deviatej večer symbolicky zhasne osvetlenie vo viacerých mestách a obciach.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT