Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 07. decembra 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Laguna GT - iba predkrm?

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.05.2008

>Novodobé zvyky automobiliek s najrôznejšími prívlastkami spájajúcimi ich vozidlá so športovosťou, rýchlosťou...
Laguna GT - iba predkrm?
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Novodobé zvyky automobiliek s najrôznejšími prívlastkami spájajúcimi ich vozidlá so športovosťou, rýchlosťou, či nebodaj formulami už zvyčajne žiadnu senzáciu nevzbudia. Časy, kedy skratky GTi, GT, alebo CS zaručovali absolútny zážitok sú definitívne preč a dnes sa s nimi môžeme stretnúť nielen pri označovaní typu karosérie, ale dokonca aj stupni výbavy. Podobným smerom sa uberali aj naše myšlienky hneď z rána, keď sme pred sebou zbadali približne dvadsať nových, sympaticky modrých Gétečiek. Lagún GT, aby som bol presný.

Nový predný spojler, osemnásťpalcové kolesá, výrazné koncovky výfukov, tmavé spätné zrkadlá, bočné výduchy a zatmavené zadné i predné svetlá. Vo vnútri nové sedadlá, zopár nápisov GT, hliníkové pedále, koženný volant a tým to končí. Žiadna revolúcia sa nekoná. Ako prvý si berieme nový dvojlitrový diesel s výkonom 180 koní v prevedení kombi. Teda, Grandtour. Sedadlá už na prvý dojem pôsobia komfortne a príjemne, bočné vedenie vyzerá sľubne. Zvyšok ostáva bezo zmeny. Kým v poslednom teste sme 150-koňový dvojlitrový nafťák chválili za jeho kultivovanosť, nový motor pridáva ďalších 30 koní a 60newtonmetrov k dobru pri zachovaní jednotkového správania. A je to cítiť teda poriadne..

Skôr totiž, ako na jeho úsporné vlastnosti sme sa zamerali na jeho dynamiku. Inak to ani nejde, veď deklarovaných 8.7 sekundy na stovku sľubuje veľmi príjemné zvezenie. Ako ale už je pravidlom, práve zrýchlenie z nuly na sto je pri naftových motoroch to najmenej dôležité číslo. Od okamihu uvedenia do pohybu totiž budete takto zrýchlovať len málokedy. Vo väčšine situácii si vystačíte s tretím a vyššími prevodovými stupňami. Práve tam sa naplno prejaví hodnota krútiaceho momentu, ktorá s Lagunou zrýchľuje na akýkoľvek stupeň veľmi bezprostredne, čo v spojení s plynulým záťahom motora robí z auta veľmi príjemného spoločníka. Vlastne, príjemne dynamického spoločníka..

Tajomstvom modelu GT totiž nie sú iba nové motory, ale veci pod povrchom.. Okrem väčších bŕz, ako sa dočítame hneď na začiatku (320 a 300mm kotúče vpredu a vzadu) je to ale najmä aktívny podvozok Active Drive s riadením všetkých štyroch kolies. Jeho výhody sú jasné, okrem menšieho počtu nutných otočení volantu je tu ale najmä manévrovateľnosť a výborná smerová stabilita pri takmer akejkoľvek rýchlosti. Podľa údajov spoločnosti Renault dokonca Laguna GT potrebuje na svoje otočenie rovnaký priestor, ako malé Clio (10.8 metra). V pohybe to však funguje ešte lepšie. Pri rýchlostiach do 60 kilometrov za hodinu sa zadná náprava otáča v opačnom smere a uľahčuje tak manévrovateľnosť v úzkych priestoroch, či uličkách. V rýchlostiach vyšších sa naopak zadná náprava natáča v smere prednej, čím mierne pripomína jazdu na kolajniciach. Nie je to však ani najmenej nepríjemné a vodič si na tento pocit dôvery zvykne veľmi rýchlo. Jeho výhody by mali vodiči oceniť teda tak v meste, ako aj mimo neho ale keďže sa ale na jeho vývoji podielala športová divízia Renault Sport.. S týmto autom treba vybehnúť rozhodne mimo mesta. A to platí aj v prípade nášho kombíku. Často sme sa totiž pri jeho riadení pristihli, ako ho v duchu porovnávame s oveľa menšími autami.

Nech je ale obal akýkoľvek, pravda vypláva na povrch až tesne pred koncom našich skúšobných jázd. Konečne sa nám podarilo uchmatnúť aj benzínový motor s výkonom 205 koní a krútiacim momentom o sile 300Nm, ktorý je k dispozícií už od príjemných tritisíc otáčok. Presadnutie do benzíňáku je ale cítiť okamžite aj vďaka ostrejšiemu zvukovému naladeniu. Chlapcom z Renaultu snahu uprieť nemôžeme, zvuk je veľmi príjemný, no akosi sa mi viac hodí do športového Meganu, ako do veľkej limuzíny. Na druhú stranu, jemné svišťanie turba a jeho odfukovanie majú tiež niečo do seba.. Ako sa však ale čoskoro presvedčíme, správanie tohto Gétéčka vôbec nie je štandardné..

Iba malá chyba pri zadávaní cieľovej destinácie nás nakoniec namiesto letiska zaviedla hlboko do vnútrozemia. 50 kilometrov a sotva dvadsať minút späť na letisko by nahnalo zimomriavky každému, kto pozná intervaly leteckých spoločností smerom na starý kontinent. Samotná diaľka by problém nepredstavovala, ale komukoľvek, kto aspoň raz v živote videl Rallye Korzika by pohľad na zakrútené úzke cesty pripravil akú-takú predstavu o našej ceste nazad. Inej cesty ale niet, jedinou možnosťou tak bolo z prepĺňaného motora vydolovať aj to posledné, čo sa v ňom ukrýva. Správanie, ktoré ale predviedla Laguna GT na týchto cestách sme naozaj nečakali.

Aj napriek nie zrovna najnižšej váhe vozidla a najmä rýchlostí, ktorými sme Lagunu preháňali týmito cestami sme ani jediný raz nemali pocit, kedy by si auto siahlo na dno svojích schopností. Brzdenie v ostrej či tiahlej zákrute, plný plyn pri nábehoch, prudké ubrania plynov v zákrutách, jednoducho ani tá najpestrejšia kombinácia zvyčajných, zaručených šmykotvorných situácii strácala pri činnosti zadnej nápravy všetky šance. Iste, trošku bezpečnej nedotáčavosti na limitoch s autom veľkosti Laguny nikoho neprekvapí, no zvyšná neutralita dáva GT-čku mimoriadne dobré predpoklady na úspech. Ale ako sme vyčítali medzi riadkami počas prezentácie, športová divízia Renault Sport v prípade Laguna vraj ešte svoje posledné slovo nepovedala..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 11 rokmi
Dennodenne sa nás reklamy snažia presvedčiť, že nežijeme zdravo a svoj životný štýl a stravovacie návyky by sme mali zmeniť.
pred 8 rokmi
Spoločnosť MMD Monitors & Displays Czech Republic predstavila nový LED monitor od spoločnosti Philips.
pred 8 rokmi
Politici podľa Sulíka neponúkajú argumenty, len výhovorky, aby neubudli teplé miestečká.
pred 6 rokmi
Film už dlho pred ohlásenou svetovou premiérou vzbudzuje zvedavosť, ale aj kontroverzie pre svoj avizovaný otvorený prístup k sexualite.
pred 7 rokmi
Pesničky sú na albumoch uložené chronologicky a mapujú Parmovu tvorbu od roku 1979 až do roku 1992.
pred 7 rokmi
Kubo Kroner aj týmto filmom dokázal, že má skvelé nápady, že ich vie veľmi dobre realizovať a hlavne, že medzi mladými hercami sú veľmi šikovné osobnosti.
pred 7 rokmi
Priemerná návštevnosť webového sídla rezortu školstva sa pohybuje na úrovni šesťtisíc až sedemtisíc návštev denne.
pred 7 rokmi
Nebuďte ani vy k cukrovke ľahostajní. Snažte sa jej predchádzať každodenným zdravým životným štýlom, správnymi stravovacími návykmi aj fyzickou aktivitou a pohybom.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT