Dnes je 20. septembra 2018, meniny má a zajtra

Laguna facelift a Renault Latitude

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 02.02.2011

V dnešnej recenzii sa povenujeme hneď dvom autám, ktoré v súčasnosti prichádzajú na náš trh.
Laguna facelift a Renault Latitude

V dnešnej recenzii sa povenujeme hneď dvom autám, ktoré v súčasnosti prichádzajú na náš trh. Na oboch autách sme sa odviezli ešte koncom minulého roka na kvalitných cestách Portugalska, no kým Lagunu si môžete kúpiť už dnes, na Latitude si ešte chvíľu počkáte. Bližšie ale k autám.

Začneme s Lagunou

Je naozaj vidno, ako sa Renault snaží opraviť si svoju pošramotenú povesť. Nemusíme si nič nahovárať, našinec od čias nevydarenej druhej Laguny nevie často tejto francúzskej automobilke prísť na slovo. Clio, Mégane, tie sa tešia akým-takým úspechom, no donedávna vlajková loď trpí už od svojho uvedenia. Rozhodne viac, ako trpel Mercedes, ktorý svojich zákazníkov trápil temer identicky so svojim – vtedy novým – Éčkom. Laguna však – aj svojou cenou zasiahla oveľa citlivejšiu skupinu. No a práve vďaka tomu sa jej súčasná cieľová skupina môže mať tak dobre, ako nikdy predtým.

Neveríte nám?
Podľa nás pre začiatok stačí aj letmý pohľad do cenníkov, pri ktorom zistíte, že Lagunu s dvojlitrovým benzínovým motorom kúpite za cenu, v ktorej nájdete dnes viac konkurentov z nižších tried, ale i to, že aj v najnižšej výbave si vás bude francúz poriadne hýčkať. Za xenóny, parkovací senzor a podobné radosti si samozrejme budete musieť priplatiť, no bežnému zákazníkovi už v základe nebude nič chýbať. Medzi najviac viditeľné zmeny aktuálnej verzie patrí pozmenená predná časť. Auto dostalo iné svetlá a čiastočné chrómové orámovanie pod prednou maskou. Vo vnútri si takmer žiadne zmeny nevšimnete. Je tu ale niekoľko nových farebných kombinácii, výduchy klimatizácie dostali taktiež nápadnejšie rámiky a viac tmavších plastov vytvára o niečo intímnejšiu atmosféru, čomu napomáha aj lepšie odhlučnenie.

Veľké zmeny sa udiali v rámci jednotlivých výbav
Úplne zmizla dynamicky-orientovaný model GT – namiesto toho skvelý podvozok 4control (natáčajúce sa zadné kolesá) sprístupnili (s rovnakým označením výbavy) iba v kombinácii s dvoma naftovými motormi – s výkonom 110 a 131kW (150 a 180 koní). Z ponuky tak vypadol prepĺňaný benzínový dvojliter. Ostala „Black edition“ a pribudla výbava Bose či tiež špičková verzia Initiale, čo je ale tradičné označenie pre najvyššie verzie. My sme počas prezentácie jazdili s 4control aj Initiale. V liftbacku, ako aj vo verzii kombi. Pravdou je – že v kombinácii s podvozkom 4control dnes len ťažko nájdete ovládateľnejšie auto. V akejkoľvek karosérii Laguna zatáča tak, ako žiadne iné auto. Ak do tohto auta prestúpite z inej značky – musíte sa na túto zmenu svedomito prekalibrovať. Na zatočenie vám stačia omnoho jemnejšie signály volantu a ak idete pomaly, zadné kolesá natáčajúce sa v protismere tých predných vám znateľne uľahčujú otáčacie manévre.

Nový model Latitude

Tak tomuto autu sme pôvodne chceli venovať celý článok, no na poriadne zoznámenie krátka jazda s týmto autom nestačila. Stačila ale na to, aby sme si boli istí v niekoľkých veciach. Na Slovensku to bude mať Latitude ťažké. Oproti Lagune je auto podstatne väčšie a v istom zmysle nahrádza poslednú podobne-veľkú limuzínu Renaultu – Safrane. Vel-Satis i Avantime nemôžeme počítať. Boli to síce nádherné kúsky, no pre väčšinu konzervatívnych zákazníkov boli jednoducho „príliš“. Odvážne, ustrelené, nazvite si to, ako vám to vyhovuje, no na trh zapadnú najlepšie až dnes – keď už ich kúpiť v podstate ako nové ani nemôžete. Latitude by mal zákazníkom podľa Renaultu vyhovovať viac – aspoň v to dúfajú, ako sme si na tlačovke vypočuli. Nuž, my máme na to svoj názor. Mrzí nás, že si v Renaulte nedali s autom viac práce. Namiesto vývoja úplne vlastného auta, prevzali totiž výrobok rovnako ako v prípade Koleosu, z dielní Samsungu. Nebolo to ale iba tak – že by prelepili znaky a namiesto Samsungu napísali Renault, to nie. Prepracovali podvozok, interiér kompletne prekopali, sedadlá a množstvo ďalších vecí je tu práve z aktuálnej Laguny a vyzerá to dobre. Naozaj. Áno, je tu viac vecí, ktoré mohli dotiahnuť dokonalejšie, viac si mali dať záležať najmä na odhlučnení, no na druhú stranu, kopec nových hračičiek a technológii vás učičíka. Budete sa tu cítiť budete dobre, sedadlá vás budú masírovať, no nám na tomto aute chýba práve to, čo mali všetky ostatné menované autá. Vždy mali v sebe istý šmrnc, francúzsku dušu. Stačil vám jediný pohľad a vedeli ste, že to je Renault.

Dnes o Latitude vieme najprv to, že je to Renault a keď sa naňho pozrieme – je nám jasné, že to Renault nie je. Chýba mu tá správna DNA. Nech je jeho dizajn elegantný, cena akákoľvek výhodná (bude začínať pravdepodobne niekde pod 30.000EUR) a nech sú jeho motory ekologické a efektívne a ja sa opakujem, pre nás to nie je ozajstný Renault.

Vítame:
- Refresh pre Lagunu – výborná práca
- Ceny - Laguny