Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. septembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Krásavec - Fiat Bravo 1.9Multijet 120 Emotion

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 11.02.2008

>Pravdou je, že od momentu, kedy som si dohodol termín na zápožičku nového Fiatu Bravo som sa na toto auto výslovne tešil.
Krásavec - Fiat Bravo 1.9Multijet 120 Emotion
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Pravdou je, že od momentu, kedy som si dohodol termín na zápožičku nového Fiatu Bravo som sa na toto auto výslovne tešil. Aj keď Fiaty predchádza ich nie príliš dobrá povesť, nové Bravo na mna urobilo vskutku dobrý dojem. Naživo som ho videl vždy len letmo, ale vyzeralo fantasticky, ozajstný talian... Ku autu samotnému som sa bohužiaľ dostal až večer a tak na podrobné skúmanie exteriéru som si musel počkať až do rána, no už len prvé usadnutie za volant nabudilo prvé dojmy.. Tmavé okolie vodiča za tmy osvetľuje celkom príjemné osvetlenie interiéru a prvé dotyky prezrádzajú poriadny skok v kvalite materiálov. Všetko je príjemne mäkké a koža elegantne vŕzga. No výborne..

Prvé naštartovanie však okamžite signalizuje naftu pod kapotou, na môj vkus však príliš hlasito. Naštastie sa motor relatívne rýchlo zahreje a hluk motora takmer ani nie je počuť. Zato jeho silu cítiť poriadne. Nevediac, že motor má 120 koní, tipol by som mu aj 150. Reaguje totiž veľmi dobre na každé zošlapnutie plynu a jeho záťah je celkom návykový. Prvý kontakt s palubnou doskou, jej ovládačmi a celkovým usporiadaním by som ale odporúčal zažiť počas dňa. V tme a na prvýkrát sa v ňom dosť zle orientuje a kým som zresetoval všetky nastavenia, vynuloval počítač a naladil svoju obľúbenú stanicu, bol som takmer doma. Nevadí, ráno múdrejšie večera..

Pohľad na nové Bravo zaliate ranným slnkom v testovanej hnedej metalíze musí uspokojiť aj tých najnáročnejších estétov. Relatívne krátke previsy, samé obliny, nádherné svetlá a plno čistých plôch pôsobia, že auto vyzerá zvonku omnoho menšie, ako v skutočnosti je. Jedno sa mu ale uprieť nedá, je naozaj nádherné. A nie je to len môj subjektívny názor, ale podobnými prídavnými menami ho často ospevovalo celé okolie. Predné svetlá pôsobia ako úplne prirodzená súčasť kapoty a pohľad na ne zhora vzdialene pripomína talianské superšporty minulého storočia. Dokonca ani opätovné usadnutie za volant nespôsobí žiaden šok. Usporiadanie palubnej dosky mi prišlo síce rovnako komplikované, no po viacerých dňoch to bolo lepšie. Materiály pôsobia rovnako hodnotne, ako predtým na dotyk za tmy, no po veľmi dlhom pátraní ale človek narazí aj na chyby, ktoré si predtým nevšimol. Oproti minulosti však ide aj tak o miľový krok veľmi dobrým smerom.. A ak máte pocit, že nadšenie autom cítiť z každého riadku, nemýlite sa..

Prvé poriadne kilometre za volantom tohto auta sprevádza opatrnosť nepoznaného, no po pár hodinách si auto buduje s vodičom pevný vzťah a dôveru. Podvozok znesie prekvapivo veľa, aj keď na rodinné auto je miestami pritrvdý. Na kvalitných cestách to ani nepocítite, no tých máme u nás veľmi málo a tak lepšie bude, ak si na jeho tvrdosť zvyknete. Bravo sa vám však odmení úplnou vernosťou. V zákrutach drží stopu bez odvrávania a iba na klzkom povrchu, či v ostrejších zákrutách má sklony k nedotáčavosti, ktorá je ale pekne kontrolovateľna plynom, či elektronickými asistentmi. Ďalšiu výhodou nádherného Brava ale objavíte aj na diaľnici. Okrem estetického hľadiska má auto výbornú aerodynamiku a tak ani vo vysokých rýchlostiach, pre ktoré je jeho podvozok ako stvorený, nepočuť žiaden rušivý hluk. Pri takej sto-štyridsiatke sa v aute môžete rozprávať takmer rovnako nahlas, ako pri pomalšej jazde. Pri vyšších rýchlostiach je to veľmi podobné a do vozidla už viac preniká hluk od pneumatík, ako od karosérie.

Samotný motor proti pomalej, ani rýchlej jazde vôbec neprotestuje. Necháva sa ľahko vytáčať a v stredných otáčkach ťahá veľmi slušne, no v meste budete musieť častejšie radiť, predsalen dlhšie prevodové stupňe päť-stupňovej prevodovky prinášajú isté obete.. To by ani tak nevadilo, ale dlhšie dráhy prevodovky pôsobia niekedy gumovo a nepresne, čo mierne kazí radosť zo samotného radenia. Najväčším prekvapením bola ale spotreba. Keď palubný počítač po prvýkrát ukázal dojazd vyše 900 kilometrov, považoval som to za veľmi prehnaný odhad, no ako sa ukázalo, tak to nebolo. Fiat Bravo totiž patrí medzi prvé autá, pri ktorých nám aj pri plnej testovacej záťaži stačila plná nádrž na viac, ako týždeň. Na palubnom počítači takmer neustále svietila priemerná spotreba okolo šiestich litrov, čo je vzhľadom na bežné podmienky testovania veľmi dobrá hodnota. Pri bežnom jazdení predpokladáme, že motor bude naozaj veľmi úsporný.

Vráťme sa ale na skok ešte k jeho vzťahu k posádke. Tá vo vnútri nájde dosť priestoru, najmä ak cestujúci vzadu nemajú viac , ako 180 centimetrov. Pohodlne tvarované koženné sedačky (za príplatok) majú dokonca veľmi príjemný „retro“ vzor pripomínajúce staré alfy, no tie predné by mohli trošku nabrať bočnej podpory. Dizajnu ale bolo bohužiaľ podriadené aj okno na kufri a tak si vodič bude musieť zvykať na trošku obmedzený výhľad dozadu. Samotný kufor sa tiež nevyhol kompromisom a aj keď jeho objem 400 litrov nepatrí medzi najmenšie, jeho otváranie je príliš, ehm, komplikované. Na výber máte dve možnosti. Prvou je otvorenie pomocou diaľkového ovládača na kľúči a druhou tlačidlom v interiéri. To je však mimoriadne ťažko dostupné, hlavne ak stojíte von z auta, nachádza sa totiž na stredovej konzoli na vrchu. No a fyzické otvorenie? Pripravte si radšej rukavice, pretože kufor nemá vzadu žiaden záchytný bod chráneny proti špine okolia a tak ho budete otvárať vždy za spodnú hranu kufra, ktorá býva len veľmi málokedy čistá. Možno tak v slnečnom Taliansku..

Čo sa týka cien a výbav nového Fiatu – najjednoduchšie je si vyskúšať automatický konfigurátor na webovej stránke Fiatu, ktorý je veľmi dobre spracovaný a príplatkové položky sa pridávajú takmer s radosťou.. To ale nebude vždy nutné. Fiat ponúka totiž príjemne bohaté balíčky výbavy, pričom naša Emotion zahŕňala v sérií dokonca navigáciu – síce piktogramickú, ale predsa a taktiež automatickú dvojzónovú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory a nespočetné množstvo iných doplnkov, za ktoré si nechávajú firmy inokedy draho zaplatiť. Suma-sumárum, Fiat Bravo je veľmi dobre vybavené auto za prijateľné peniaze, jeho kúpa ale zostáva predovšetkým otázkou srdca.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Avatar otvára pred nami neuveriteľný svet za hranicami našej fantázie, ...
pred 8 rokmi
Vitarián je človek, ktorý konzumuje len tepelne neupravené pokrmy rastlinného pôvodu.
pred 7 rokmi
Parížske machinácie
pred 5 rokmi
V júli 2009 Ottawa víza obnovila pre vysoký počet Čechov, ktorí tam hľadali azyl.
pred 2 rokmi
Pripravuje nový album a narodeninový koncert v pražskej Lucerne.
pred 5 rokmi
Za jedenásť dní poučili o zubnej hygiene približne 4 500 ľudí
pred 5 rokmi
V rokoch 2001 až 2010 Čína zrealizovala podozrivé presuny peňazí za 2,742 mld. USD
pred 6 rokmi
Nariadenie sa bude vzťahovať iba na novovydávané doklady.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT