Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. júla 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Kia Sportage 2.0CRDi VGT - Žilinské esúvéčko

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.05.2008

Znie to takmer neuveriteľne, no po vyše roku sa nám konečne podarilo dohodnúť na testovaní vozidiel aj jednej z najzaujímavejších.
Kia Sportage 2.0CRDi VGT - Žilinské esúvéčko
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Znie to takmer neuveriteľne, no po vyše roku sa nám konečne podarilo dohodnúť na testovaní vozidiel aj jednej z najzaujímavejších, takmer už domácich značiek. V dohľadnej budúcnosti sa tak môžeme tešiť aj na ďalšie modely, z ktorých mnohé prechádzajú pri výrobe práve domácimi rukami.

Sportage na trhu síce už nájdeme nejaký-ten piatok (v prvej verzii dokonca od roku 1994), no v novom modelovom roku dostalo auto opäť jemný facelift, ktorý zahŕňa okrem zopár kozmetických a menej podstatných úprav najmä cestnejšie zameraný podvozok, lepšie sedadlá a výkonnejšie brzdy. 7 ročná záruka je štandardom.

Pre mnohých, ktorí v tomto aute ešte nesedili možno bude prekvapením, ako veľkoryso pôsobí auto zvnútra. Zvonku vyzerá totiž omnoho menšie a kompaktnejšie, ako v skutočnosti je. Oblé tvary dobre maskujú jeho veľkosť a auto vyzerá dobre aj napriek tomu nie práve naj-aktuálnejšiemu dizajnu. Kladne hodnotíme aj sériové lyžiny na streche, ktoré vyzerajú tiež veľmi dobre a umocňujú vzhľad celého vozidla. Svetlá výška prináša nielen dobrý výhľad, ale umožňuje autu aj prejazd ľahším terénom. Tam sa síce Sportage aj vďaka zapnuteľnému pohonu všetkých štyroch kolies nestratí, no jeho domov je úplne inde. Tam, kde ho aj najčastejšie uvidíme. Na cestách, v mestách, na diaľnici, či menej často aj na poľných cestách. Uznať musíme ale jednoznačný pokrok. Auto sa na ceste správa mimoriadne kultivovane a niektoré nerovnosti (rozbitý prejazd električkovou traťou) ani neucítite. Za to vďačí aj pneumatikám s vyšším profilom, ktorým ale naopak nemôže poďakovať za svoju jazdnú stabilitu v zákrutách, či na diaľnici. Aj napriek slabšiemu citu vo volante si skôr, či neskôr trúfnete na rýchlejšie prejazdy zákrut, kde vás navzdory všetkým očakávaniam nečaká nič, len podpora auta. Aj v ostrejších zákrutách a na vlhkej vozovke sa Kia správa veľmi predvídateľne (rozumej mierne nedotáčavo na limite) a dobrú ovládateľnosť si udrží až do vyšších rýchlostí. A tie dosiahnúť nie je problém.

Motor síce výkonovo zbytočne neprekypuje, no autu s takmer dvojtonovou pohotovostnou hmotnosťou plne dostačuje. Zrýchlenie z nuly na sto za dvanásť sekúnd neohromí, no za volantom to ani neucítite. Viac si budete užívať jeho príjemnú pružnosťou a taktiež aj skromnosť. Pri normálnej jazde po meste si vypýta v priemere 7.3 litra nafty na sto kilometrov a pri výletoch mimo mesto sa uskromní aj s približne 6.5 litrami. Pri svižnej jazde na okresných cestách, či diaľniciach síce spotreba pomaly vzrastie, no prekročiť osem litrov sa nám počas testu nepodarilo, pričom sme viackrát vyskúšali aj deklarovanú maximálnu rýchlosť. To znamená dojazd vyše 600 kilometrov na jednu nádrž, čo oceníte nielen na dlhších cestách, ale aj na riedkosti nutných zastávok na čerpacích staniciach. Vodič sa pritom o tieto hodnoty ani nemusí príliš snažiť brzdením premávky. Práve naopak, po celý čas testu sme jazdili veľmi svižne, ako keby sme ani nesedeli v SUV.

Na túto skutočnosť poukazuje iba spomínaný vyšší posed spolu s niektorými prvkami interiéru. Na tvrdších plastoch, ktoré sa síce ľahko udržiavajú, no ľahko sa aj poškriabu a jednoduchých tvaroch palubnej dosky je už síce cítiť vek auta, no jej usporiadanie je logické, prehľadné a vodič vníma najmä dostatok priestoru. Sériovo dodávanému rádiu by redukcia tlačidiel možno pomohla (slot na USB poteší), no viac vyčítať nemôžeme. Ukazovatele sú dobre čitateľné (zeleným podsvietením) aj za jasného svetla a vodič si veľmi rýchlo zvykne aj na rozloženi ovládacích prvkov, z ktorých niektoré, ako napríklad nastavovanie automatickej klimatizácie sú pozoruhodne veľké a takmer prvé na dosah (väčšina vodičov na ne siahla automaticky v domnení, že ide o ovládanie autorádia). Volant, ako aj radiaca páka sa držia dobre, no volant sa nedá nastavovať pozdĺžne. Odkladacie miesta v okolí vodiča sú dostatočné. Vo dverách, ako aj pod prístrojovou doskou sú stojany aj na litrové flašky, stredová opierka ukrýva ďalší prakticky hlboký priestor. Priehradka pred spolujazdcom patrí medzi tie priemernejšie. Du kufra sa pristupuje dobre, jeho objem dostačuje aj na prevoz väčších predmetov (ktoré po sklopení sedadiel môžu byť šte väčšie)a dá sa do neho pristupovať pohodlne aj samostatným odklopením zadného skla. Keď už sme ale pri tom pohodlí, jedna drobnosť nám ale neušla. Ak pri nastupovaní otvoríte dvere dokorán a sadnete si, pre pritiahnutie dverí sa budete opäť musieť poriadne vykloniť, pretože ručné madlo na dverách je takmer až pri ich konci. Maličkosť, no možno dobrý tip pre budúci facelift.

Takýtch tipov ale nebolo vôbec veľa a vo všeobecnosti, auto prekvapilo svoje okolie veľmi pozitívne. A podobne je na tom aj so svojou výbavou. Už v základnej verzií LX nájdeme napríklad ABS, tempomat, klimatizáciu, množstvo airbagov, či palubný počítač. Vyššia výbava EX má aj ESP, vyhrievané sedadlá, iné obloženie palubnej dosky a pár ďalších prvkov, no ani v nej si bohužiaľ nie je možné priplatiť za cúvacie senzory. Tie by sa pri jeho veľkosti a výhľade dozadu rozhodne zišli. Samotné nadobúdajúce náklady začínajú na hranici 754 700 korún za testovaný naftový agregát, pričom najlacnejší benzínový dvojliter a pohonom prednej nápravy možno zakúpiť už za 644 700 korún. To ale v priamom porovnaní s niektorými kombíkmi na trhu nevyznieva vôbec zle. Vyššia svetlá výška, jazdná kultivovanosť, či bohatá výbava spolu so sedemročnou zárukou tak môžu pôsobiť ako veľmi silné argumenty.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Nestáva sa príliš často, aby sa westernový žáner svojrázne prepracoval medzi najlepšie filmy minulého roku.
pred 7 rokmi
Box Platinum Collection formácie Genesis prináša na troch CD výber toho najzásadnejšieho, čo táto kapela vyprodukovala.
pred 7 rokmi
Kruhy v obilí najčastejšie vznikajú od apríla do augusta a to medzi dvanástou až štvrtou hodinou ráno. Najznámejšie „crop circles“ sa nachádzajú v Anglicku v trojuholníku medzi Stonehenge, Glastonbury a Avebury.
pred 9 rokmi
Rímsky generál Maximus (Russell Crowe) práve priviedol svoje vojská v Germánii k víťazstvu...
pred 9 rokmi
Niekoho komáre štípu s obľubou, niektorí ľudia im ako keby nechutia.
pred 3 rokmi
Legendárny Elán sa po rokoch opäť chystá na turné po Slovensku a Česku.
pred 6 rokmi
Poslanec Smeru-SD Anton Martvoň víta vládne nariadenie zvyšujúce sumu pre dôchodkov, na ktoré nebude môcť exekútor siahnuť.
pred 7 rokmi
Kus mäsa váži viac ako 4 kilogramy. Majitelia podniku The Duck Inn sa ho do menu rozhodli zaradiť po tom, čo si hostia stále pýtali väčšie a väčšie steaky.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT