Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. apríla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Kia Rio 1,5 CRDi - kórejčan s európskym výzorom

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.05.2006

Auto určené pre bežný, každodenný život, v ktorom užívateľ kladie na prvé miesto úžitkové vlastnosti a prijateľnú cena – to je Kia Rio.
Kia Rio 1,5 CRDi - kórejčan s európskym výzorom
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Auto určené pre bežný, každodenný život, v ktorom užívateľ kladie na prvé miesto úžitkové vlastnosti a prijateľnú cena – to je Kia Rio. A aby bolo o čom rozmýšľať, výrobca mu pod kapotu zabudoval úsporný a výkonný vznetový motor, ktorý kompaktu výrazne pridáva na imidži.

Nová Kia Rio sa predstavila predchádzajúcu jar v Ženeve, na Slovensko sa dostalo o čosi neskôr, ale všade, kde sa kompaktný hatchback objavil, vzbudzoval zaslúženú pozornosť. Za obdiv, ktorý vyvoláva u okoloidúcich, vďačí hlavne tvarom karosérie, ktorej progresívne línie so športovým nádychom sú nepopierateľné a na hony vzdialené niekdajšiemu nevyhranenému kórejskému dizajnu.

Päťdverovej karosérii so splývavou zadnou časťou nemožno uprieť osobitý vzhľad, ktorý celkovou vyváženosťou plôch a kriviek pôsobí príťažlivo a sympatie si získava aj u predstaviteliek nežného pohlavia.

Predok zdobí dvojica veľkých svetlometov s čírou optikou, medzi ktorými je umiestnená podlhovastá mriežka chladiča. Široké čierne plastové lišty v predných rohoch majú ochraňovať vozidlo pri drobných „šarvátkach“, pod nimi sa cez celú šírku vozidla tiahne mriežka, ktorá zabezpečuje dokonalý prístup vzduchu do motorového priestoru.

Pre zadnú časť Kia Rio sú charakteristické výrazné skupinové svetlá, siahajúce až do blatníkov so sebavedome zdvihnutými deliacimi líniami. Nápadné, oblé tvary karosérie poskytujú primeraný priestor v zadnej časti a súčasne dodávajú vozidlu spomenutý športový ráz.

Kia Rio s vonkajšími rozmermi 3990 x 1695 x 1470 mm (dĺžka x šírka x výška) patrí do kategórie kompaktných automobilov a podobne ako súčasná konkurencia atakuje štvormetrovú hranicu. Rázvor náprav 2500 mm, ktorý je nezvyčajne veľký k celkovej dĺžke, sľubuje priestranný interiér.

Pohľad na pracovisko vodiča testovaného vozidla vzbudzovalo dojem športového auta – vďaka sedadlám s dvojfarebným poťahom, ktorým dominovala červená, a koženému volantu, ktorého horná a spodná časť venca bola rovnakej, červenej farby. Radosť a potešenie sa však stlmili, keď sme sa posadili dopredu. Hoci sú sedadlá dostatočne veľké, tvarovo nie sú najlepšie vyriešené – pri ich nevýraznom tvare nám chýbalo lepšie bočné vedenie, hlavne pri prejazde zákrut... Našťastie, vodičové sedadlo bolo výškovo nastavovateľné a dal sa meniť aj sklon sedáku.

Konštruktéri mysleli aj na pohodlie pasažierov sediacich vzadu. Zadné sedadlá sa na rozdiel od predných vyznačovali väčšou tuhosťou výplní, takže absolvovať dlhé, niekoľkohodinové trasy jazdu nebol problém. Zato priestor nad hlavami vyhovie aj osobám vyšším ako 180 cm.

Trochu nás zarazilo, že pomerne prehľadná prístrojovka s dobre čitateľnými prístrojmi, ktorá ponúkala niekoľko šikovných odkladacích miest, napríklad otvoru na kreditné či parkovacie karty, dvoch poličiek pod volantom či troch držiakov na poháre, sem tam mierne vŕzgala. Zaujímavým detailom prístrojového panelu je mierne natočenie stredového panelu smerom k vodičovi, čo je prvok obvyklý v športových automobiloch alebo luxusných limuzínach.

Za užitočnú považujeme kontrolku otvorenia batožinového priestoru a dnes už neodmysliteľný palubný počítač, ktorý je umiestnený v strede medzi kruhovými ukazovateľmi.

Batožinový priestor Kia Rio svojou hodnotou 270 l drží krok s konkurenciou; na rekordérov v tejto triede stráca ani nie 20 litrov. Komu by uvedený objem nestačil, má možnosť ho sklopením polohovateľných operadiel zväčšiť na 1145 l. Aby sa podarilo sklopiť operadlá do vodorovnej polohy, je potrebné z nich vybrať opierky hlavy. Ďalším handicapom je aj skutočnosť, že sa nevytvorí ideálna rovina; tento nedostatok je vyvážený rovnomerným tvarovaním kufra.

Azda najsilnejším prvkom testovaného auta bol motor – jeden a pol litrový vznetový štvorvalec (1493 cm3; vŕtanie 75 mm, zdvih 84,5 mm) s obdivuhodným výkonom 81 kW/110 k pri 4000 ot/min. Jeho silný záťah, ktorý sa prejaví citeľnom stlačením plynového pedálu, je daný strmým nábehom krivky krútiaceho momentu. Tá dosahuje svoje maximum 235 Nm v rozmedzí 1900 až 2750 ot/min.

Motor dodáva autu čulosť pri veľmi priaznivej spotrebe paliva. Hravo si poradí aj s plne naloženým vozidlom a neprekáža mu ani kopcovitý terén. V nízky otáčkach je však nevýrazný; na prebudenie jeho športových génov je potrebné, aby sa dostal aspoň na hranicu 2000 ot./min.

Priaznivý dojem z testovaného auta kazilo aj radenie päťstupňovej mechanickej prevodovky, ktoré išlo síce ľahko, ale bolo trochu nepresné. Sprevodovanie prevodovky je trocha krátke; Riu by určite pristal šiesty prevodový stupeň – pri rýchlosti 110 km/h motor točí 2500 ot/min, čo je na turbodiesel zbytočne vysoká hranica otáčok.

Jazdiť za 4,6 l, resp. za 4,0 l mimo mesta a v meste za 5,6 litra ako udáva výrobca sa sa nám nepodarilo. V meste sme spotrebovali 6,3 l nafty na 100 km, v kombinovanom režime jazdy sme sa nedostali pod 5,5 l/100 km: aj napriek tomu dosiahnutú priemerku považuje za veľmi slušnú

Jednoduchý podvozok s prednými kolesami zavesenými na vzperách typu McPherson a zadnými kolesami na vlečných ramenách spojených priečkou, ktorá zastáva funkciu torzného stabilizátora, však výkonnému motoru „nestíha“. Kia Rio nie je auto na športové šantenie, ku ktorému nás povzbudzoval vysoký výkon motora, ale napriek tomu môžeme označiť jazdné vlastnosti za veľmi dobré. Tie si vedeli bez problémom poradiť aj s vyslovene katastrofálnym stavom bratislavských komunikácii... Kotúčové brzdy s posilňovačom, ktorý pracoval s ABS, sú doplnené elektronickým stabilizačným programom ESP, ktoré sa dá v prípade potreby vypnúť.

Kia Rio s dieselovým motorom nás presvedčil, že je to šikovná kombinácia. Motor prepožičiava autu slušnú dynamiku, úspornoť, ale aj tichý chod. Interiér sa takisto môže pochváliť slušným komfortom a niekoľkými šikovnými riešeniami. Základný model Ria s dieselom pod kapotou stojí 454.700,- Sk. Testovaný model sa s cenou dostal až na 524.700,- Sk. To vďaka bohatej výbave, ktorá obsahovala napríklad hliníkové disky, digitálnu klimatiazáciu, hmlovky, zadný spojler, elektrické okná vzadu, elektricky ovláadané a vyhrievané spätné zrkadlá či diaľkovo ovládané centrálne zamykanie.

Technické patametre:
Motor: 1,5 16 V (1493 ccm), 4 valce v rade, DOHC, 16 ventilov, 81 kW (110 k) pri 4000 ot./min., 220 Nm pri 2000 ot./min. Výkony: max. Rýchlosť 176 km/h, zrýchlenie z 0-100 za 11,5 s., spotreba 5,6 l (mesto), 4,0 l (mimo mesto), 4,6 l (kombinovane)
Rozmery: 3990 mm (dĺžka), 1695 mm (šírka), 1470 mm (výška), rázvor náprav 2500 mm, batožinový priestor 270 ž 1145 l Cena základného modelu Kia Rio 1,5 CRDi LX+: 454.700,- Sk
Centa testovaného modelu Kia Rio 1,5 CRDi EX: 524.700,- Sk

Výbava testovaného vozidla:
El. ovládané predné okná (štandard), 2x airbag (štandard), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča (štandard), diaľkové centrálne zamykanie (štandard), ABS (štandard), digitálna klimatizácia (štandard), palubný počítač (štandard), disky kolies z ľahkých zliatin (štandard)




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 7 rokmi
Snímka From the Sky Down režiséra Davisa Guggenheima sa stane prvým dokumentárnym filmom v histórii Medzinárodného filmového festivalu v Toronte, ktorý toto prestížne podujatie otvorí.
pred 3 rokmi
Nemecká kapela Masterplan mieri na Slovensko. Masterplan zahrá v pozmenenej zostave, ktorú si priaznivci vychutnajú iba na Slovensku.
pred 5 rokmi
Dva z chýbajúcich titulov by mohli distribuovať do škôl v septembri.
pred 5 rokmi
Jiří Strach nakrútil príbeh scenáristu Mareka Epsteina, ktorému sa podarilo napísať dojímavý príbeh, ktorému by iba málokto mohol čokoľvek vytknúť.
pred 7 rokmi
Na 19. ročníku maďarského hudobného festivalu Sziget sa predstaví aj legendárny americký spevák a multiinštrumentalista Prince.
pred 3 rokmi
Oslavujte s nami 25 rokov.
pred 2 rokmi
Adam Ďurica má nový singel, ku ktorému stihol nakrútiť aj videoklip. Nová skladba Tak to vidím ja, ktorá je jeho srdcovkou, dostala zaujímavú obrazovú podobu.
pred 3 rokmi
Československá chlapčenská skupina United5 má na konte nevídaný úspech! V hitparáde vo Veľkej Británii debutoval jej nový singel „Name in the Sand“ na úžasnom piatom mieste. Kapela tak preskočila anglické hviezdy ako David Guetta alebo Calvin Harris!

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT