Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 14. decembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 10.09.2012

Pre ekologicky a úsporne zmýšľajúcich ľudí ponúka Kia verziu Eco Dynamics s dieselovým trojvalcom s objemom 1,1 litra.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Kia Rio sa postupom času zmenila na štýlový malý hatchback a posunula sa aj v technológiách. Pre ekologicky a úsporne zmýšľajúcich ľudí ponúka verziu Eco Dynamics s dieselovým trojvalcom s objemom 1,1 litra, ktorý mnohým zdvihne obočie. Výrobca sľubuje spotrebu pod 4 litre na 100 km.
 
Karoséria Ria zaznamenala prechodom z druhej na tretiu generáciu radikálnu zmenu, z tvarov jej predchodkyne sa nezachovalo absolútne nič. Dizajn novej verzie od tímu Petra Schreyera sa tu prejavuje naplno a Kia urobila dobre, že Nemca na kreslenie áut pre Európu najala. Medzi veľkými čelnými svetlometmi je maska v tvare tigrieho nosa spoločná pre celú rodinu Kia, u verzie Eco Dynamics je uzavretá a vzduch k motoru prúdi otvorom v nárazníku. Predné denné svietenie a koncové svetlá môžu pri vyššej výbave za príplatok využívať technológiu LED. Spodná línia bočných okien mierne stúpa, strecha sa zvažuje mierne a končí zadným spojlerom. Zadná časť pôsobí dosť zdvihnuto kvôli piatym dverám, ktorým sa ušlo malé okno limitujúce výhľad vzad. Spodná časť zadného nárazníka je z praktického čierneho plastu bez lakovania. V dizajne spravili Kórejčania veľký krok vpred, veď Kia Rio je jedným z najatraktívnejšie vyzerajúcich jedincov vo svojej triede.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics 01
Tvary auta sú moderné a pravé Európske, to sa Európanom páči.

Tak ako sa podarilo Rio zvonku, je vydarené aj zvnútra, kde hýri vzdušnosťou a vzhľadom na triedu auta aj nadpriemerným priestorom. Ten inžinieri dosiahli zväčšením rázvoru a rozchodov kolies, ktoré sú takmer v rohoch karosérie s malými prevismi. Výrobca použil v kabíne hodnotné materiály a nechal si záležať aj na ich spracovaní. Sedadlá dobre poslúžia aj na stredne dlhých trasách, sedenie v nich je vďaka ich veľkým rozmerom dostatočne pohodlné, absencia lepšieho bočného vedenia u auta bez športových ambícií nevadí. Nadpriemerný je hlavne vnútorný rozmer na šírku. Pasažieri na zadnej lavici budú mať dosť miesta na nohy aj na hlavu. Pohodlne sa samozrejme odvezú vzadu iba dve osoby, aj to maximálne do 185 cm, no rovnako urastení jedinci môžu sedieť aj pred nimi, čo v triede malých vozidiel vôbec nie je bežné. Okolo predných aj zadných miest je množstvo priestorov na odloženie drobností a fliaš pre každého pasažiera. Batožinu si posádka odvezie v kufri s objemom 282 litrov, po sklopení sedadiel narastie na 923 litrov s rovnou plochou. Tuhosť karoséria si vybrala daň v podobe nakladacej hrany vo výške 75 cm.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics 02
Tvorcovia sa sústredili na prehľadnosť a ergonómiu, ktorá je dotiahnutá do detailov.

Viacfarebná prístrojová doska je príkladne prehľadná a má intuitívne ovládanie. Pod stredovým panelom s ovládaním rádia a teploty a intenzity vetrania sú zaujímavo prevedené tlačidlá vyhrievania skiel a klimatizácie. V priestore pod nimi je vstup AUX a USB zabudovaný už od najnižšej výbavy. Ideálnu polohu si vodič nájde ľahko, a zimné štarty môže za príplatok u najvyššej verzii spríjemniť vyhrievanie volantu, kombinované s vyhrievanými prednými sedadlami. Na volante je ovládanie audia a tempomatu s obmedzovačom rýchlosti, na spodnom dvojitom ramene je ovládanie handsfree telefonovania a palubného počítača. Údaje z palubného počítača sa zobrazujú na displeji v strede hlavného tubusu s rýchlosťou, dva bočné zobrazujú otáčky a teplotu motora s hladinou paliva v nádrži. Snáď jediným nedostatkom v interiéri je absencia ovládania okien na jedno stlačenie, túto funkciu má iba okno u vodiča. Menší pomer presklenia karosérie a hrubé stĺpiky mierne obmedzujú výhľad, predovšetkým šikmo vzad.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics 03
Na zadných sedadlách je na túto triedu nadpriemerný vnútorný priestor, hlavne na šírku.

V snahe o nízke emisie a spotrebu dotiahla Kia downsizing veľmi ďaleko – pod kapotou nám drkotal trojvalcový turbodiesel s objemom 1,1 litra. Pri voľnobehu počuť, že motoru asi jeden valec chýba, prejav agregátu je však prijateľný, pri jazde je ešte umiernenejší a neotravuje posádku nadmerným hlukom. Za dynamiku auta hovorí rozbeh z 0-100 km/h za 16,1 sekundy a maximálna rýchlosť 158 kilometrov za hodinu. 55 kW výkonu dostupných pri 4000 otáčkach rozbieha auto veľmi ležérne a za sprievodu jemných vibrácií, situáciu zachraňuje krútiaci moment 170 Nm prítomný od 1500 do 2750 otáčok za minútu. Pod týmto spektrom číha turbo-priepasť a vyššie žiadny citeľný nárast výkonu nepríde. Navyše indikátor radenia pred 2500 otáčkami nabáda k preradeniu vyššie, podtočený motor zase výrazne protestuje štrajkom a otrasmi. Kvôli dĺžke prevodov treba radiť často, našťastie je chod krátkej radiacej páky presný a hladký. Športové ambície teda Rio s trojvalcom nemá, motor si vzal na mušku spotrebu a ekológiu. V meste sa nám darilo jazdiť za zhruba 5 litrov, po vidieckych cestách len za 4 litre, na diaľnici sa pohybovala spotreba okolo 6 litrov na 100 km. K úspore paliva sa snaží prispievať aj systém Štart-Stop, ktorý Kia nazýva ISG. Šetrí však iba minimálne, výrobca však s ním udáva iba 94 gramov CO2 na kilometer. V niektorých krajinách je takáto hodnota produkcie skleníkového plynu zvýhodňovaná zo strany štátu, ale u nás nie a tak nemá systém za 270 € veľký význam. Celkovo sa nám podarilo dosiahnuť spotrebu 4,7 litra, teda o liter viac ako udáva výrobca. Oficiálna hodnota nemusí byť nereálna, ale dala by sa dosiahnuť len pri neustálej snahe o jej dosiahnutie a bez jazdenia po diaľnici, čo zase pre „ekológov“ nemusí byť až taký problém.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics 04
Motor 1.1 CRDi je síce slabý, ak ho vodič netlačí do rýchlejšieho tempa sa odmení lacnou jazdou.

Podvozok auta je príjemným prekvapením, hlavne v tlmení nerovností si vedie aj so 16-palcovými kolesami veľmi dobre, na 15-kach by boli výsledky určite ešte lepšie. Pruženie je naladené tvrdšie, no Rio je komfortné a jeho jazdné vlastnosti sú vynikajúco čitateľné, takže sa s autom dobre jazdí. Riadeniu síce chýba spätná väzba, no je presné a posilňovač s premenlivým účinkom umožňuje ľahké manévrovanie v meste a na diaľnici stuhne. Rýchlo reaguje na pokyny k zmene smeru a výraznejšie sa pri nich nenakláňa, k limitu schopností podvozka sa s ponúkanými motormi len tak niekto nedostane. Pre prípad potreby má Rio v rukáve bohatú bezpečnostnú výbavu.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics 05
Batožinový priestor má s objemom 282 litrov má pravidelný tvar.

Malý hatchback s malým naftovým motorom vôbec nemusí byť zlou voľbou. Kia Rio výborne vyzerá a jazdí, jej interiér je moderný a priestorovo mieri takmer o triedu vyššie. Motor 1.1 CRDi ma však zmysel iba za špecifických okolností, kedy sa s ním vodič vyhýba diaľniciam a nikam sa neponáhľa rýchlejšou jazdou. Vtedy ho odmení nízkou spotrebou, pri dynamických presunoch však apetítom prekoná aj výkonnejší agregát 1.4 CRDi, ktorý rovnako ako ostatné motory v ponuke podáva podstatne lepšie výkony. Pre menej trpezlivých vodičov tak bude určite vhodnejší silnejší diesel, ktorý si s ťarchou auta poradí ľahšie, pri menšom ročnom nájazde kilometrov asi tradične padne voľba na niektorý z benzínových motorov. Cenová politika je pri tom nastavená veľmi agresívne a Kia ponúka 7-ročnú záruku a niektoré prvky výbavy, ktoré v tejto triede často vôbec nie sú dostupné.

Motor
: 1.1 CRDi
Typ motora
: Vznetový prepĺňaný trojvalec, common-rail
Objem valcov
: 1 120 cm3
Max. výkon
: 55 kW (75 k) / 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 170 Nm / 1 500 – 2 750 ot./min
Max. rýchlosť
: 158 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 16,1 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 045 mm
Šírka
: 1 720 mm
Výška
: 1 455 mm
Rázvor náprav
: 2 570 mm
Svetlá výška
: 140 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1 191 - 1 293 kg
Celková hmotnosť
: 1 640 kg
Objem batožinového priestoru
: 288 / 923 l
Spotreba / mesto
: 3,9 l/100km
Spotreba / mimo mesta
: 3,3 l/100km
Spotreba / kombinovaná
: 3,6 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 4,7 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 43 l


 

16 obrázkov / Malý hatchback s malým naftovým motorom vôbec nemusí byť zlou voľbou.
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics
Kia Rio 1.1 CRDi Eco Dynamics




Hodnotenie: 8 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Kabelky, spoločenské kabelky, peňaženky, bižuté...
Internetový obchd, ktorom nájdete zdravé potrav...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...
Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...

Ahoj všetci, mám kapitál, ktorý sa použije na p...
Ide o nenáročnú prácu pri obsluhe lisovacieho s...
Nemecka firma prijme do zamestnania vodicov s V...

135 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 174 m2, novostavba
15 500.00 €
Na predaj garáž, rozloha 14.32 m2, novostavba
45 000.00 €
Na predaj chata, rozloha 60 m2, balkón, logia





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Podľa informácií blogu Torrentfreak 47-ročný muž z Göteborgu 8. júna 2011 uploadol nahrávku na internet a umožnil stiahnuť ju používateľom ešte pred jej vydaním.
pred 8 rokmi
Ďalší americký sen, alebo skôr šok?
pred 4 rokmi
Speváčka Michaella je jednou z tých, ktorá na prvý pohľad síce nehrá prvú ligu medzi slovenskými interpretmi, ale na druhej strane je asi iba málo takých, ktorí by aspoň raz nezaregistrovali jej meno.
pred 7 rokmi
Na šou sa predstaví aj Metropolitný Orchester Bratislava, zahraniční tanečníci, holandská hip-hopovo-rocková kapela a sedem ďalších spevákov.
pred 6 rokmi
Ďalší ročník bude venovaný životnému jubileu čestnej riaditeľky festivalu Božidary Turzonovovej.
pred 5 rokmi
Aj napriek tomu, že 38. ročník Bratislavských Jazzových Dní Slovenská sporiteľňa 2012 skončil len pred pár dňami, už teraz poznáme nielen termín 39. ročníka, ale aj prvého interpreta!
pred rokmi
Niektorí ľudia dokážu vyriešiť aj ten najväčší problém.
pred 5 rokmi
Úradom na Pyrenejskom polostrove sa totiž nepozdávajú tri vyžiadané prednostné povolenia na pristátie z konca júla na letisku vo Valencii.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT