Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 16. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Kia Pro_cee'd 1.6 CRDi

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.05.2008

Nenechajte sa pomýliť, stručný nadpis je len pokusom nedať najavo všetko nadšenie hneď na úvod. Na podobné veci treba zľahka a pomaly..
Kia Pro_cee'd 1.6 CRDi
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Nenechajte sa pomýliť, stručný nadpis je len pokusom nedať najavo všetko nadšenie hneď na úvod. Na podobné veci treba zľahka a pomaly.. Od prvej jazdy na 5-dverovom C’eede až po prvé fotky trojdveráku ubehlo poriadne veľa času a tak keď Bratislavou začali premávať prvé kamióny s naloženými Pro_Cee’dmi zo Žiliny, nervozita rástla každým dňom. Nič ale netrvá večne a tak keď sme si konečne prišli prevziať auto na test, odpustili sme mu aj zlatú metalízu namiesto povinnej bielej farby.

Tá pôsobí už na prvý pohľad nenápadne až obyčajne. Nám to však nevadí, pod kapotou totiž bije naftová jednašesťka a nič nám tento deň pokaziť nemôže. Trojdverový model, ktorý nevznikol iba jednoduchým zahladením zadného páru dverí, hodnotíme čisto subjektívne ako najkrajšiu karosársku verziu Cee’du. Zadná časť je úplne nová (aj s chrumkavou koncovkou výfuku)a aj napriek kompaktnejšiemu vzhľadu je auto dlhšie približne o 15 milimetrov. Rázvor ostal zachovaný (2650mm), no predná aj zadná časť mierne narástli. Podstatnejšia je ale výška vozidla. Tá spolu so zadnou časťou zmenila svoj tvar a klesla o 30 milimetrov. Objem batožinového priestoru našťastie ostal nezmenený (340litrov), ale cestujúci vzadu s výškou nad 175 centimetrov už budú cítiť rozdiel.

Testovacie auto už má za sebou pár ťažkých skúšok, no exteriér ani interiér vozidla nedáva nič najavo. Za volantom žiadna zmena, prístrojovú dosku, volant aj sedadlá už dôverne poznáme. Materiály sú príjemné na dotyk a kvalita ich vypracovania je na veľmi dobrej úrovni. Celá palubovka je vyhotovená z mäkkého materiálu až na stredový panel a priestor pre ukazatele. Tie by v budúcnosti mohli dostať o niečo krajšiu grafiku, ale hlavne iné podsvietenie. Oranžová má svoje výhody, no modrá, akú má napríklad sesterský Hyundai i30 vyzerá hodnotnejšie. Pokiaľ ale ide o funkčnosť, nemáme výhrady. Ani na prudkom slnku (rozumej, najsiľnejšom májovom) nie sú problémy s ich čitateľnosťou a to je dobré. Podstatné je ale niečo iné.

Už prvé dotyky s volantom sú príjemné. Veniec je taký akurát a dobre sa drží. Malý a praktický kľúčik bez zbytočných čačiek sa vo vrecku nestratí, ani nezavadzá. Okrem otvárania a zatvárania má na starosti ale aj to najdôležitejšie. Kompaktnú nafotvú pohonnú jednotku s objemom 1.6litra a výkonom 115 koňských síl. Viem, dvojliter by vyzeral na papieri lepšie, no verte mi, stačí pár kilometrov.

Pri nich síce zistíte, že volant sa do role informačnej diaľnice príliš nevžil, no na dotyk pôsobí správne tuho a máte reálny pocit o tom, čím točíte (kolesami ?). Druhá vec,na ktorú prídete taktiež veľmi rýchlo, je to, že motor by si zaslúžil presnejšiu prevodovku. Táto je síce fajn, jej dlhé prevody zvládajú motor aj bez zúfalého smútku za šesťkou, no presnejšie a o kúsok kratšie dráhy (a keď už teda vymýšľame, chceme aj tú šesťku !!) by nám urobili obrovskú radosť. A sme zase pri motore. Iste, s objemom 1.6 litra a prepĺňaním jeho charakter nebude dokonalý a bez chýb, ale Kii sa podarilo dobre skombinovať potenciál oboch faktorov a tak na rozdiel od iných podobných jednotiek motor má určitý ťah aj do momentu, kým zaberie turbodúchadlo. Nemusíte sa teda báť dlhej hluchej chvíle za ktorou následuje rana do brucha. Nábeh turba síce cítite a viete si jednoznačne odlíšiť jazdu s ním aj bez neho, ich prechod je ale rozumným kompromisom.

Kľudná jazda s týmto autom nepredstavuje žiaden problém, auto sa správa na ceste veľmi kultivovane a jeho jazdné vlastnosti patria určite k tým lepším. Nesmieme zabúdať, že na rozdiel od niektorých konkurentov majú všetky Cee’dy aj vzadu viacprvkovú nápravu a nie torznú tyč..

Zároveň môžete počítať aj so dobrou spotrebou (6-6.5). Jazda je tichá a vyrovnaná, no niečo vás bude vždy ťahať.. Poriadne stlačiť plynový pedál a užiť si aj trošku zábavy. V tomto momente vám bude ešte viac chýbať spätná väzba od volantu, no motor svojou živosťou bude robiť, čo je v jeho silách, aby to vynahradil. Dariť sa bude autu najmä na dobrom povrchu, kde sa správa veľmi predvídavo a podľa očakávaní a ťažkého predku nedotáčavo na limite. Krátke a ostré nerovnosti však dávajú vedieť o sebe dokonca aj prostredníctvom volantu, hovoríme však o extrémnych prípadoch a pri normálnej jazde tento problém nepocítite (na druhú stranu, naše auto malo za sebou už vyše pol roka aktívneho testovania, čo sa nedá porovnať s bežnou premávkou vozidla). Inak môžete autu plne dôverovať a užívať si príjemnej jazdy v príjemnom prostredí.

Samozrejme, ak by sme hľadali chyby, nájdeme ich zopár. Rozhodne je nám ľúto, že trojdverový model sa nelíši v interiéri tak, ako sa líši exteriérom. Iné podklady budíkov, zopár drobností, či lepšie sedačky by toto auto spravili atraktívnejším ešte viac. Podvozok by ešte tiež zniesol zopár lekcii od lídrov triedy, no ako celok je Kia Pro_Cee’d výborným autom. Najmä keď sa pozrieme do cenníka. Nami testované EX za 569 700 sk obsahovalo takmer všetko potrebné, priplatiť sme si museli iba za disky z ľahkej zliatiny a metalízu. Chýbali nám vyhrievané sedadlá (v zime s naftovým agregátom neoceniteľné) a tempomat, no za tie si v Kii pýtajú zhodne po 12.000.-Sk. Dá sa teda povedať, že za necelých šesťstotisíc dostanete atraktívne, kvalitne postavené a praktické auto s výborným motorom a poriadnou zárukou a dokonca – výbornými emisiami CO2. Ešte niečo?.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Každú noc milióny ľudí zaspávajú s tým, že zmenia svoj život a že zajtra urobia niečo konečne inak. Petr Kraus je jedným z tohto milióna.
pred 5 rokmi
Rok nula aby mal byť celkom logicky novým začiatkom. So štipkou zdravého rozumu musia všetci normálne zmýšľajúci ľudia prísť na to, že by nový začiatok mal konečne prísť, aby sme sa nevrútili do záhuby.
pred 9 rokmi
Anankastická porucha – nezdravý perfekcionizmus, puntičkárstvo a podceňovanie seba aj ostatných...
pred 7 rokmi
Veľký čínsky múr sa pre zanedbanú starostlivosť, nedostatok finančných prostriedkov na údržbu a ilegálnu ťažbu minerálov postupne rozpadá.
pred 7 rokmi
Hiphopová superstar Tinie Tempah dobýva americký trh!
pred 6 rokmi
Zo soboty 27. októbra na nedeľu 28. októbra sa mení letný čas na zimný.
pred 5 rokmi
Jedna z najväčších metalových kapiel histórie SEPULTURA sa predstaví v rámci svojho európskeho turné k novej doske aj na Slovensku v Žiline!
pred 8 rokmi
Najnovšie zistenie vedcov nám ponúka iný pohľad na pád Rímskej ríše. Toto tajomstvo dlho ukrývali práve stromy...

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT