Kia nenecháva nič na náhodu a s novým modelom
Cee’d SW opäť ukazuje, že v Európe chce byť silnou automobilkou, čo sa jej aj naozaj darí.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Po klasickom hatchbacku uviedla Kia na trh aj praktickejšiu verziu svojho modelu Cee’d, vyrábaného v Žiline. Tak ako v predchádzajúcej generácii, má kombi prívlastok SW (Sportswagon) a v hľadáčiku má rodiny a firmy, ktoré potrebujú väčší batožinový priestor.
Podobne ako sesterský
Hyundai i30, aj predĺžený
Cee‘d vychádza z karosérie hatchbacku. Zdieľa s ňou celú prednú časť a hoci vyzerá žilinský kombík veľmi dobre, masívna zadná časť a dlhý previs neladia s dynamickými prednými partiami tak dokonale, ako pri kratšej verzii. Oproti nej má kombi navyše pár milimetrov na výšku a necelých 20 cm na dĺžku.
Kia Cee’d SW však napriek tomu pôsobí ako poriadny kus auta s moderným dizajnom.
Aj keď je Kia Cee’d SW zameraná na praktickosť, dizajn nezostal bokom.
Veľký krok vpred spravila
Kia aj v oblasti kvality spracovania a ponúkanej výbavy. Všetko začína už odomknutím auta a otvorením dverí s podsvietenými kľučkami. Zatvorenie dverí je tlmené a skvelý dojem sála z celého interiéru. Ten je spracovaný veľmi kvalitne a poteší nielen na pohľad, ale aj na dotyk. V najvyššej výbave TX trochu potrápia plasty s klavírovo lesklým povrchom na stredovej konzole, madlách dverí, palubovke a na volante. Vyžadujú častejšiu údržbu, pretože okamžite zachytávajú všetky odtlačky. Praktickejšie a ľudovejšie prevedenie interiéru sme testovali v
hatchbacku.
Prepracované detaily a luxusné materiály budia v aute vynikajúci dojem z kvality.
Zo sedadla vodiča je dobrý výhľad do okolia, pri cúvaní ale určite prídu vhod parkovacie senzory. Celý priestor pre posádku vrátane pracoviska vodiča sme chválili v hatchbacku a inak nemôžeme robiť ani pri kombi. Všetko je logicky rozmiestnené a informácie sú prehľadne zobrazené, chod tlačidiel a ovládačov je jasný a príjemne tlmený. Špecialitou najvyššej verzie je prístrojový panel „Supervision“, v ktorom je stredný budík tvorený displejom. Ten graficky zobrazuje údaje z palubného počítača a vykresľuje aj stupnicu rýchlomera s ručičkou. Vo vrcholnej výbave nájdeme aj elektronickú parkovaciu brzdu, ktorá konzervatívnejších vodičov až tak nepoteší.
Cee’d nezaostáva ani v ponúkanej výbave, množstvo funkcií sa ovláda z volantu.
Najdôležitejšie funkcie možno samozrejme ovládať z volantu, po lepšom poobzeraní sa okolo seba nájdeme v kabíne
Cee’d-u SW niekoľko prvkov, ktoré v tejto triede vozidiel ešte nie sú až také bežné. Niektoré sú len v najvyššej výbave, prípadne za ne treba priplácať, je ale dobré vidieť, že Kia uspokojí aj náročnejších klientov, ktorí si potrpia na bohatšiu výbavu. A tak aj v rodinnom aute môžu mať vyhrievaný volant, bezkľučové odomykanie a štartovanie, xenónové svetlá, sledovanie tlaku v pneumatikách, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, či automatické parkovanie. Na druhej strane poteší aj základná výbava, kde nechýba napríklad rádio s USB pripojením ani klimatizácia.
Jednoduchosť ovládania prispieva k rýchlemu zžitiu posádky s autom.
Sedadlá ničím nevynikajú, ide o dobrý priemer, ktorý plne uspokojí rôzne typy postáv. Verzia Sportswagon má rovnako dlhý rázvor ako hatchback, kabína poskytne priestor aj pre päticu cestujúcich, ak sa nevyberú na extra dlhú cestu. V kombi navyše hlavy pasažierov vzadu ťažia aj zo strechy s miernejším klesaním. Pokojne tak za sebou môžu sedieť aj osoby s výškou atakujúcou 190 cm. So sebou si môžu zobrať množstvo nákladu do batožinového priestoru, ktorý je jedným z hlavných faktorov pre výber auta typu kombi. V
Cee’d-e SW nájdeme kufor s objemom 528 litrov. Na praktickosti mu pridáva aj dvojité dno, posuvná deliaca priečka v koľajniciach, alebo sieť oddeľujúca kufor od kabíny. Ak treba sťahovať väčšie predmety, po poskladaní zadného sedadla vznikne dokonalá rovina a priestor s objemom 1 642 litrov.
O poriadok a organizáciu nákladu v kufri sa stará viacero praktických doplnkov.
Ako sa na rodinné auto patrí, dbá počas jazdy na komfort posádky. Podvozok je naladený tuhšie, takže sa auto v zákrutách minimálne nakláňa, k stabilite a ovládateľnosti prispieva viacprvková zadná náprava. Jediným nedostatkom je slabšie tlmenie krátkych priečnych nerovností, kedy tlmiče nestihnú dokonale skopírovať povrch vozovky a auto mierne nadskočí, čo je poznať hlavne podľa zvuku, samotné nárazy sú utlmené dobre a chrbtice pasažierov sú pred nimi chránené. Riadenie je trochu umelé, ale presné a strmé, navyše je možné voliť z troch úrovní účinku posilňovača. Radiacej páke ťažko niečo vyčítať, stupne sa hádžu precízne a tlmene v krátkych dráhach, nič nemožno vytknúť ani účinným brzdám s dobrým dávkovaním.
Kabína poskytuje pasažierom príjemné a priestranné životné prostredie vpredu aj vzadu.
Cee’d SW sme testovali s najsilnejším naftovým agregátom 1.6 CRDi s výkonom 94 kW. Motor poteší silou a dynamikou bez zjavného turboefektu, od 2000 otáčok má dosť energie aj na rýchlejšie predbiehanie. Nesklame ani spotreba, výrobcom udávaný priemer 4,3 litra sa nám dosiahnuť nepodarilo, v krutých zimách sme skončili s priemerom o liter vyšším. Po okresných komunikáciách sme jazdili za 4,2 l/100 km, pri diaľničnej 130-ke beží motor na 2500 otáčkach a zapýta si 6 litrov na 100 km. Inžinierom sa motor podarilo dobre utlmiť a skôr ako hluk od motora v kabíne prevláda zvuk obtekajúceho vzduchu a pneumatík.
Najsilnejší diesel v ponuke sa javí ako ideálna motorizácia.
Kia nenecháva nič na náhodu a s novým modelom
Cee’d SW opäť ukazuje, že v Európe chce byť silnou automobilkou, čo sa jej aj naozaj darí. Kombi nižšej strednej triedy má spomedzi konkurencie jeden z najatraktívnejších dizajnov a nezaostáva ani v oblasti výbavy, alebo v ponuke motorov. Navyše má verzia SW vynikajúce úžitkové vlastnosti, ktoré vyhovejú nielen rodinám, ale aj podnikateľom a firmám. Ide o naozaj slušné, príjemné auto bez zjavných nedostatkov, schopné uspokojiť aj náročnejšiu klientelu.
Max. výkon
: 94 kW (128 k) / 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 260 Nm / 1 900 – 2 750 ot./min
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 11,2 s
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Pohotovostná hmotnosť
: 1 420 - 1547 kg
Celková hmotnosť
: 1 920 kg
Objem batožinového priestoru
: 528 / 1 642 l
Spotreba mesto
: 5,1 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 3,9 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 4,3 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 5,3 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 53 l