Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Impreza tak trochu inak - Subaru Impreza 1.5

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.11.2007

Autá značky Subaru treba dnes predstavovať asi málokomu. Aj keď ich ale pozná väčšina z nás, vozil sa v nich málokto. Produkty tejto automobilky sa na Slovensku totiž vždy predávali v menších množstvách, či už z dôvodov skromnejšej modelovej ponuky,
Impreza tak trochu inak - Subaru Impreza 1.5
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Autá značky Subaru treba dnes predstavovať asi málokomu. Aj keď ich ale pozná väčšina z nás, vozil sa v nich málokto. Produkty tejto automobilky sa na Slovensku totiž vždy predávali v menších množstvách, či už z dôvodov skromnejšej modelovej ponuky, alebo chýbajúcim naftovým motorom. Tak či onak, najznámejším modelom bola vždy Impreza. Od prvého predstavenia prvej Imprezy a jej športového modelu GT si toto auto našlo svoje pevné miesto v mnohých srdciach. Bublotavý zvuk štvorcálcového boxera prepĺňaného turbodúchadlom a jeho energické jazdné výkony na akomkoľvek povrchu vďaka výbornému pohonu všetkých štyroch kolies toto auto preslávilo na všetkých kontinentoch. Bez ohľadu na morskú výšku, či povrch planéty.

Okrem dvojlitrových turbomotorov ale samozrejme boli v ponuke aj iné motorizácie. Hladký dvojliter, či menšia jednašestka však neboli nikdy až tak atraktívne, ako najsilnejšie turbomotory. A tak bolo pre mňa veľkým prekvapením, keď Subaru už v minulej verzií uviedlo motor s objemom 1.5 litra, ktorý aj napriek výkonu 107 koní budil dojem skôr zlého vtipu, ako motorizácie vhodnej pre tak slávne meno. V každom prípade, tento rok sme sa dočkali opäť novej Imprezy a samozrejme – aj verzie s motorom o objeme 1.5 litra.

A tak ju tu máme. Novú, novučičkú Imprezu. Auto vskutku anonymné. Okrem miernej podobnosti so staršími modelmi americkej značky Saturn by som totiž novú Imprezu nevedel nikam inam zaradiť. A to je s takýmto menom škoda. V nenápadnej slabomodrej farbe, pútavými nálepkami hlásajúcimi výkony benzínovej jednapäťky (naozaj tam museli dať tie nálepky ?), čírymi zadnými svetlami á la susedová tuzingová kreácia a s úplne novou koncepciou 5-dverového hatchbacku, ktorý podľa slov automobilky bol koncipovaný s ohľadom na priestrannosť interiéru a komfort cestujúcich. Ono, v kabíne sa človek stiesnene určite necíti, no nesedí mi objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje iba skromných 301 litrov. Jeho „veľkosť“ síce ospravedlňuje pohon oboch náprav, no viac štedrosti by rozhodne neuškodilo. Dokonca aj sedadlá sú dobré. Už tie v našej jednapäťke sa tvária mierne športovo a poskytujú aj celkom príjemný posed.

Prvý pohľad po okolí vodiča so sebou prináša ale nevyhnutne ďalšie rozpaky. Ovládače sú síce rozmiestnené logicky a prehľadne, volant s ovládacími tlačidlami vyzerá tiež príjemne, no po prvých dotykoch s tvrdými plastmi sme trošku sklamaní. Podobné materiály som videl v kamarátovom GT-čku, no to je na svete už do roku 1998. Najmä ale – v podobne úzko zameraných verziách sa vždy isté kompromisy znášali lepšie, ako v moderných autách určených širokej verejnosti.

Na druhú stranu, musíme uznať, že počas celej doby testu v aute nič nevŕzgalo a okrem zvukov prenikajúceho od podbehov (špina, voda, ako aj sneh o sebe dávajú vedieť celkom detailne) je na dobrých povrchoch aj veľmi tichý, pričom sa vodič môže sústrediť na šoférovanie, alebo obľúbené cédečko.

Samotná jazda je už veľmi príjemná. Podvozok je naladený tak akurátne na naše cesty. Ani prílišne tvrdý, ani extrémne mäkký, no v kritických situáciách vždy podrží a od povrchu sa neodlepí ani pri veľkej snahe (ktorú skromný výkon umožňuje v rámci možností). Pohon všetkých kolies oceníte najmä ale za zlých podmienok, či už dažďa, alebo snehu. Vtedy sa totiž okolitý svet okamžite spomalí a okrem horšieho výhľadu cez zasnežené, či zapršané okno, vás neprinúti spomaliť takmer nič. Jedine ak stúpanie. Motor s objemom jeden a pol litra totiž naozaj patrí iba do mesta. Jeho sprevodovanie naše slová iba potvrdzuje.. do hranice 80km/h je všetko v poriadku, ale zrýchľovanie v akejkoľvek rýchlosti nad 100kmh je na 5.prevodom stupni podobné dlhému týraniu. Navyše, za cenu dosť vysokej spotreby. V meste sa nám síce podarilo dostať na proklamovaných 9.6 litra, ale najmä vďaka častému jazdeniu po obchvate s tempomatom.. Bez toho by sme sa len ťažko dostali na priemer pod 10 litrov na sto kilometrov. Samozrejme, kľudné jazdy mimo mesta tento priemer okamžite znížili, no chýbajúci výkon či už pri predbiehaní, alebo i miernom stúpaní do kopca si vypýtal svoju daň okamžite nazad pri nutnom častejšom podraďovaní a vytáčaní motora. Keď už sme pri preraďovaní. Prevodovka je presná a navyše, vedľa radiacej páky nájdete ešte jednu – novú páku redukčnej prevodovky, ktorú môžete použiť kedykoľvek jednoduchým vyšlapnutím spojky a zmenou jej polohy. Z obyčajného hatchbacku tak v môžete vtedy, keď to naozaj potrebujete, spraviť malý osobný transportér, ktorý si svojou prejazdnosťou nezadá ani s inými „štvorkolkami“, navyše za omnoho nižšiu cenu..

Dizajn je v vždy vecou osobného vkusu. Niekomu sa zadné svetlá páčia, inému zas nie. Niekto chce vyčnievať z davu, niekto uprednostní nenápadnú silu a priechodnosť. Tažko tak stanoviť ortieľ. Aj napriek prvotnému prekvapeniu nad odklonením od pôvodného dizajnu sme si naňho však veľmi rýchlo zvykli a celkový dojem aj vďaka relatívne slušnej cene a dobrej výbave napriek stále strácajúcemu interiéru za konkurenciou, či slabšiemu motoru auto zanechalo veľmi dobrý. Čo sa týka motora je to jednoduché- Každé auto si pýta svoj výkon. A aj keď z celkovej konštrukcie cítiť ľahkosť a ovládateľnosť, siľnejší dvojlitrový motor vyzerá zatiaľ ako tá jediná správna voľba. Samozrejme, len kým nepríde už dlho-očakávaný prvý naftový motor od Subaru. No a my dúfame, že sa nám ho podarí otestovať v čo najkratšom čase..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Dlhé roky bol katalóg Slovenskej filharmónie nedostupný a len nedávno sa konečne za veľkej pomoci dlhoročného člena orchestra Pavla Hrubého a riaditeľa SF Mariána Lapšanského podarilo jeho obsah znova sprístupniť pre milovníkov klasickej hudby.
pred 5 rokmi
V uplynulom roku si na svoje konto pripísala 33 miliónov amerických dolárov.
pred 4 rokmi
Toto je jednoznačne dobrý pokus o fajnový slovenský film. A pokus vydarený. Čo sa týka scenára, svetovej kamery, excelentného strihu. Skvelý príbeh o tom, ako z neznámeho človeka urobiť hviezdu, ba pri troche šťastia až prezidenta.
pred 5 rokmi
Il Divo oslavujú osemročné výročie svojej kariéry vydaním kolekcie najväčších hitov, obohatených o 4 nové skladby.
pred 5 rokmi
Slovenský pesničkár Janko Kulich pripravil pekné vianočné prekvapenie. Zložil pieseň pre onkologicky choré deti.
pred 6 rokmi
Návrh Mosta-Híd prešiel v parlamente do druhého čítania.
pred 6 rokmi
Seriál bude o skupine mladých ľudí, ktorí sa pohoršení spoločnosťou rozhodnú hľadať dokonalý svet.
pred 6 rokmi
Kúpeľové prípravky majú množstvo účinkov a neslúžia iba kráse. V chladných častiach roka však môže pokožke kúpeľ viac ublížiť ako pomôcť, preto je dôležitá aj jej správna výživa či hydratácia.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT