Hoci je Matrix prvotinou automobilky Hyundai v triede minivanov, je to dospelé auto.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Hoci je Matrix prvotinou automobilky Hyundai v triede minivanov, je to dospelé auto. Svoj podiel na tom nesie aj renomovaná talianska karosáreň Pinninfarina, ktorá má so stavbou vozidiel tejto kategórie bohaté skúsenosti. Jej podiel na zariadení interiéru spozorujete na prvý pohľad. Vysoký štandard variability vnútorného priestoru vozidiel v tomto segmente posúva niektorými detailami ešte ďalej.
Predovšetkým asymetricky delené zadné sedadlá posuvné v rozsahu 195 mm umožňujú meniť veľkosť priestoru pre batožinu a vzadu sediacich cestujúcich. Navyše operadlá s meniteľným sklonom sa dajú sklopiť až do vodorovnej polohy. Mimochodom takto zložené sedadlo sa dá úplne preklopiť dopredu okolo úchytných bodov sedáka v karosérii. Sprístupní sa tak netradičný podlahový úložný priestor vhodný napr. pre náradie. Objem batožinového priestoru sa podľa spomínaných polôh
sedadiel mení zo základných 398 l na 740 resp. 1284 l. Sú v ňom štyri upevňovacie oká, elektrická zásuvka na 12 V, upevňovacia sieťka a 2 úložné schránky v bočných obkladoch. Pod podlahou je plnohodnotné rezervné koleso.
Vzpriamenejší posed cestujúcich, rázvor náprav 2600 mm a takmer plochá podlaha sú hlavné atribúty 4025 mm dlhého kompaktného minivana s nevšedne veľkým vnútorným priestorom. Jeho sedadlá sú mäkšie čalúnené a potiahnuté na dotyk príjemnými materiálmi. Milým prekvapením bolo pre nás kvalitné dielenské spracovanie, na ktorom je vidieť, že automobilka
Hyundai napreduje míľovými krokmi aj v tejto oblasti. Interiér oplýva veľkým množstvom otvorených i zatvorených odkladacích priestorov na rôzne veci akými sú nápojové plechovky, okuliare a cestovné potreby. Praktické sú tiež výklopné stolíky na zadnej strane operadiel predných sedadiel.
Nami testované vozidlo bolo vo vyššej výbave GLS obsahujúcej aj 4 airbagy, ABS, klimatizáciu, protipreklzový systém
a palubný počítač. Výhľad z vozidla všetkými smermi je vďaka veľkej presklenej ploche veľmi dobrý. Na ľavom spätnom zrkadle však chýba časť zmenšujúca mŕtvy uhol. Na polohu prístrojového panela v strede palubovky si treba chvíľu zvykať, všetky kontrolky sú však situované bezprostredne priamo v zornom poli vodiča. Ovládanie vozidla neskrýva žiadne záludnosti, v zákrutách sa správa neutrálne až mierne nedotáčavo a nevyžaduje nadmerné sily. Len pri radení päťstupňovej manuálnej prevodovky cítiť drobnú nepresnosť.
Testované vozidlo poháňal silnejší z dvoch zážihových štvorvalcov so štvorventilovou technikou a rozvodom
DOHC. Agregát dáva z objemu 1,8 l maximálny výkon 90 kW/123 k pri otáčkach 6000 1/min. Najväčší krútiaci moment 161 Nm odvádza pri pomerne vysokých otáčkach 4500 1/min, čo subjektívne navodzuje dojem nižšej dynamiky ako spomínané čísla. Pri vytočení už od stredne vysokých otáčok však požadovanú dynamiku z neho dostanete. Hlučnosť motora a podvozka je v primeraných medziach, počuteľnejšie sú zvuky od nečistôt odletujúcich spod kolies, ktoré narážajú na podbehy karosérie. Počas testu sme dosiahli priemernú palivovú spotrebu
8,8 l na 100 km