Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Hyundai IX35 - prvé dojmy

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 01.03.2010

Príbeh Hyundaiu IX35 sledujeme už dlhší čas.
Hyundai IX35 - prvé dojmy
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Príbeh Hyundaiu IX35 sledujeme už dlhší čas. Ešte pred jeho premiérou vo Frankfurte sa nám ho podarilo párkrát zahliadnuť a pri neskorších návštevách žilinskej prevádzky aj dokonca naživo poriadne ohmatať zvonka i zvnútra a jeho jazdnú premiéru sme si nemohli nechať ujsť. Či to stálo za to sa dočítate ďalej.

Pripravovaný nástupca Tucsonu, či sesterskej Kie Sportage musel byť niečím úplne prelomovým, to bolo jasné. Tucson a najmä Sportage sa vyrábali už toľko rokov, až sme sa viackrát čudovali, ako tieto autá dokážu značky ešte predať a stále sa tváriť, že ide o moderné vozidlá. Pravdaže, pravidelné každoročné liftingy, botox, či drobné plastiky, všetko sme si prežili spoločne s nimi, kým konečne prišlo IX35. A aby sme nezabudli, niekoľko mesiacov po nich aj Kia Sportage, ktorú vo finálnej podobe uvidíme o pár dní v Ženeve. Auto sa nielenže nepodobá na žiadny iný model z modelovej rady – ale svojím vzhľadom buduje (dúfajme) odvážnu cestu pre všetky budúce autá značky.

Deň jedna. Pri prvom predstavení, ktoré sa odohralo pred necelými dvoma týždňami v okolí Ríma sme mali k dispozícii niekoľko motorizácii, pričom sme sa snažili vybrať tie, ktoré by mali byť podľa nás najpopulárnejšie a mohli by tvoriť marginálnu časť predajov. No a samozrejme tie, ktoré boli vôbec k dispozícii (motory 1.6GDI a 1.7diesel pribudnú do ponuky neskôr)po našom neskorom prílete. Na výber bol jeden benzínový agregát a naftový dvojliter s výkonom 100kW alebo 135kW (136 a 184 koní). V prvý deň sme si zobrali benzínový agregát s dvojlitrovým objemom. Motor s výkonom 120kW (163koní, 194Nm) vyzeral na papieri ako vhodný agregát, pričom naftový motor sme si odkladali na druhý deň. 1380 kilogramov pohotovostnej hmotnosti ani napriek poháňanej iba prednej náprave (verzia 4x4 je ešte o 70kg ťažšia) ale boli pre auto zrejme dostatočnou porciou. V meste to pri nižších rýchlostiach toľko nevadilo, no po opustení rýchlostného pásma do 100kmh sa ešte výraznejšie prejavili jeho slabiny. Na diaľniciach chýbal 6ty prevodový stupeň ako soľ, auto zbytočne blúdilo vyššími otáčkami, čo sa prejavilo nielen na hlučnosti, ale i spotrebe . Tento motor nás teda veľmi nenadchol, skôr by sme ho prenechali tým, čo na aute jazdia výhradne kratšie vzdialenosti, či neplánujú dlhšie výlety.

Aj keď nás motor tak nenadchol – interiér IX35 urobil naopak veľmi dobrý dojem. Priestranný, dobre riešený aj s rozumným počtom odkladacích priestorov. Európsky zákazník (nutne rozmaznaný prémiovými značkami) bude namietať proti tvrdosti niektorých plastov, ale to iba v prípade, ak bude Hyundai porovnávať s autami SUV cenovo výrazne drahšími. Pre bežných zákazníkov, ktorí budú do IX35 prestupovať z iných Hyundaiov, Kii, či bežných áut nižšej strednej triedy pôjde o príťažlivú záležitosť. Kvalita vypracovania pôsobí solídne, zákazník si navyše môže vybrať z niekoľkých farebných možností, nechať si do auta zabudovať aj veľkú navigáciu (trošku pribrzdenú pri zoomovaní), cúvaciu kameru (podobne ako v Soule sa zobrazuje v spätnom zrkadle – pokiaľ nemáte navigáciu – vtedy sa premieta obraz na stredový displaj), či v priebehu roka aj nový parkovací asistent, ktorý dokáže auto zaparkovať nielen do pozdĺžne parkujúcich boxov, ale i medzi vedľa seba stojace vozidlá. Novinkou je aj 6stupňová automatická prevodovka (dodáva sa k benzínovému 2litru a silnejšiemu naftovému 2l motoru), ktorá patrí do vlastného vývoja značky. Podľa dostupných informácii ide o mimoriadne kompaktnú jednotku, ktorá je o 12 kg ľahšia a má dokonca o 62 súčiastok menej, ako predchádzajúca 5stupňová automatika. Tá má aj špeciálny N-mód, ktorý zaradí neutrál, ak dlhšie, ako 5 sekúnd stojíte na brzde pri zaradenom D-éčku.

Deň dva. Ten začal optimistickým výberom naftového motora. Predokolka, 136 koní a 320Nm sú dobré parametre a aj keď sme si mohli vybrať 184koňovú verziu, nepodľahli sme tomuto lákaniu. Už o niekoľko minút sme mali lepšiu náladu a úprimne, auto s týmto motorom sme takmer nespoznávali. Bez ohľadu na zaradený stupeň auto ťahalo s ľahkosťou od voľnobehu, vyššie otáčky ani nehovoriac a celý zážitok s autom sa zlepšil o 100%. Tam, kde sme deň predtým váhali auto nadšene lietalo od zákruty k zákrute, rovinky nám mizli pod kolesami a nezriedka sme sa museli kontrolovať pri povolených rýchlostiach. Motor je dobre odhlučnený, jeho váhu nad prednou nápravou pri jazde ani nevnímate a kombinovaná spotreba by mala byť podľa automobilky na hodnote 5.9 litra. Nám sa nepodarilo k tejto hodnote priblížiť, no nebolo to vinou agregátu. V kombinácii s dobre nastaveným podvozkom sa totiž aj na úzkych asfaltkách kopcovitých oblastí auto cítilo, ako ryba vo vode aj napriek SUV-čkovej postave, ktorá ju ale prekvapivo príliš neobmedzovala. V ostrých zákrutách síce pod plným plynom sem-tam vnútorné koleso citeľne prešmyklo, no inak sme sa o trakciu nemuseli báť, čo dokazuje aj kontrolka ESP, ktorá sa nezapla počas jazdy ani raz. A to sme ešte nespomenuli, že bolo tesne po rannom daždi.

Ani pri pohľade do cenníka sa náš spokojný pohľad na IX35 výrazne nezmenil, i keď je pravda, že sme čakali v prípade štvorkoliek o niečo nižšie sumy. Na druhú stranu, výbava je tradične štedrá, možnosti príplatkov pribúdajú s každým novým modelom a ak chcete komfortnú štvorkolku – bude vám v prípade benzínového motoru stačiť 21.000EUE. Za naftovú verziu zaplatíte o 2700EUR viac, ale tento príplatok je naozaj z tých, do ktorých sa oplatí investovať. Naftový agregát autu výrazne pomáha. Zaujímavé budú akiste aj motorizácie s objemom 1.6(benzín) a 1.7 litra (nafta), ktoré dorazia neskôr a prinesú ešte zaujímavejšiu cenu, obe však budú k dispozícii iba s pohonom prednej nápravy.
 
Vítame:
- Jazdné vlastnosti
- Vypracovanie interiéru
- Vzhľad
- Možnosti výbavy a individualizácie
- 5ročná záruka

Chýba nám:
- Nové pohonné jednotky, ktoré prídu na trh neskôr
- Adekvátnejšie benzínové motory
- Rýchlejšia navigácia
- 6stupňový manuál aj pre benzínové motory




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Urobili tak necelý týždeň po zverejnení videozáberov popravy ďalšieho novinára uneseného v Sýrii
pred 5 rokmi
Čínska firma a kanadský výrobca mobilných telefónov podľa denníka Wall Street Journal podpísali dohodu o ochrane dôverných informácii, na základe ktorej má Lenovo prístup k finančným výkazom BlackBerry.
pred 9 rokmi
Pokiaľ si predstavíte potravinovú pyramídu, ktorej vrchol je tvorený predovšetkým z nezdravých potravín (smažené jedlá, tučné jedlá), uvidíte,...
pred 6 rokmi
Pod poklesom potratov je podľa Fóra života zákon o informovanosti žien pred potratom
pred 3 rokmi
Luc Besson vyzýva začínajúcich umelcov, módny a kostýmových návrhárov z celého sveta, aby navrhli kostým do jeho pripravovaného filmu Valerian a mesto tisícich planét.
pred 3 rokmi
Očakávaný koncert českej rockovej stálice sa blíži.
pred 5 rokmi
Premiér Robert Fico to oznámil potom, ako dostal informáciu, že ústavný súd predbežným opatrením pozastavil účinnosť novely zákona, ktorou sa snažili vyriešiť patovú situáciu na ústavnom súde.
pred 8 rokmi
Máte radi víno avšak jeho pitie sa u vás spája s výčitkami svedomia?

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT