Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 17. júna 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Hyundai i40 1.7 CRDi

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 30.07.2012

Na stretnutí biznismenov s autami tejto triedy dizajn i40-ky jeho majiteľovi hanbu nespraví, práve naopak, moderne tvarovaný Hyundai i40 patrí v strednej triede medzi tie najkrajšie autá.
Hyundai i40 1.7 CRDi
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Pri modeli i40 prišiel Hyundai najprv s verziou kombi, ktorá bude pravdepodobne tvoriť väčšinu predaja. Nezabudlo sa však ani na manažérov, ktorí pred praktickosťou a veľkým kufrom preferujú eleganciu a pri výbere auta pozerajú iba po sedanoch.

Na stretnutí biznismenov s autami tejto triedy dizajn i40-ky jeho majiteľovi hanbu nespraví, nápadité línie karosérie v dave iných vozidiel určite nesplynú. Práve naopak, moderne tvarovaný Hyundai i40 patrí v strednej triede medzi tie najkrajšie autá. Pri pohľade spredu zaujmú nezvyčajné predné svetlomety s pásikom LED denných svetiel. Chrómová lamela na maske chladiča hovorí, že ide o sedan, kombi má lamely dve. Profil nízkej karosérie sa postaral o koeficient aerodynamického odporu vzduchu len 0,28. Strecha auta sa zvažuje len pozvoľna a zadné okno končí až za zadnými kolesami. Veľké zadné svetlá zasahujú do bočného profilu auta a používajú LED diódy, zadnú časť s veľkým nárazníkom efektne dopĺňajú dve koncovky výfuku.
Hyundai i40 1.7 CRDi 01
Moderné a neopozerané línie auta pôsobia reprezentatívne.

V interiéri cítiť snahu o prémiovosť auta, ktorú sa výrobcovi aj podarilo do značnej miery dosiahnuť. Vnútro kabíny je zaujímavo navrhnuté a vyzerá dobre, pričom na vysokej úrovni je aj spracovanie plastov. Použitie klavírneho lesku, ktorý nechá vyniknúť odtlačky prstov a prach, však nie je ideálne. Dobre je zvládnutá ergonómia ovládacích prvkov, s výnimkou ovládania teploty automatickej klimatizácie dvoma menšími tlačidlami stratenými medzi ďalšími tlačidlami, určite by bolo lepšie regulovať teplotu otočným ovládačom. Dotykový displej je na hranici vodičovho dosahu a pre ľahšie ovládanie sa k nemu treba nahnúť. Na prístrojovom paneli sa prehľadne zobrazujú všetky potrebné informácie, podarená je grafika farebného displeja medzi rýchlomerom a otáčkomerom. Tlačidlá sú rozmiestnené logicky, od strednej výbavy Style sa stará tlačidlo aj o štart motora, systém je kombinovaný s bezkľúčovým odomykaním. Každý Hyundai i40 má elektronickú parkovaciu brzdu ovládanú tlačidlom na stredovom tuneli.
Hyundai i40 1.7 CRDi 02
Priestor pre vodiča s dôrazom na ergonómiu je prehľadne spracovaný.

Vďaka dlhému rázvoru ponúka i40-ka v pozdĺžnom smere nadštandardný komfort vpredu aj vzadu, bohatý je aj priestor na šírku. Na predných sedadlách s dostatočne veľkými sedákmi sa sedí pohodlne a vodič si ľahko nájde ideálnu polohu za vynikajúco tvarovaným a široko nastaviteľným volantom, v najvyššej výbave dokonca aj s vyhrievaním. K tomu patria vo výbave Premium aj vyhrievané všetky sedadlá, predné vrátane odvetrávania. Pohodlná jazda čaká aj pasažierov na zadných sedadlách, ktorí majú priam kráľovský priestor na nohy, ktorý kompenzuje trochu nižší strop, s ktorým by sa mohli osoby vyššie ako 185 cm dostať do kontaktu. Stačí sa však posunúť nižšie a je po probléme, o lepší komfort sa postará lakťová opierka s držiakmi nápojov, vyklápateľná zo stredného sedadla.
Hyundai i40 1.7 CRDi 03
Dostatočný komfort aj na dlhé cesty poskytnú ako predné, tak aj zadné sedadlá.

V kabíne je množstvo priestorov na odloženie vecí, okrem dverí a prednej lakťovej opierky s dvoma oddeleniami aj v skrinke zakrytej elegantnou roletkou na stredovom tuneli medzi sedadlami, ktorá poslúži aj ako držiak na nápoje. Drobnosti možno odložiť do vrecka na ľavej strane stredového tunela, pár maličkostí vojde aj do odklápacej skrinky pred radiacou pákou, v ktorej sú vstupy pre USB a AUX, dostupné od najnižšej verzie. Priehradka pred spolujazdcom je v kombinácii s automatickou dvojzónovou klimatizáciou chladená. Batožinový priestor s kapacitou 525 litrov poskytne dostatočný objem, ale ak niekto túži po maximálnej praktickosti, nech radšej siahne po verzii kombi. V sedane batožinový priestor tradične obmedzuje malý nakladací otvor a aj nepravidelný tvar, smerom dopredu sa totiž zužuje, po sklopení sedadiel je priechod do kufra príliš malý a veľké predmety ním neprejdú, hoci by do priestoru aj vošli. Po sklopení operadiel na sedadlá vznikne naklonená plocha bez schodku. Zvrchu z priestoru pre batožinu uberá pár centimetrov aj subwoofer, pri nakladaní po okraj treba myslieť aj na jednoduché ramená veka kufra, ktoré sa pri zatvorení odpracú priamo dovnútra a teda potrebujú dostatočný priestor. Pri manipulácii s vekom treba byť opatrný, po otvorení sa totiž niekedy odrazí od koncovej polohy a začne sa zatvárať, to však už má väčšina ľudí hlavu v kufri a manipuluje s nákladom, kovové veko sekajúce po krku môže v takejto situácii nepríjemne prekvapiť.
Hyundai i40 1.7 CRDi 04
Priestor na batožinu je dostatočne veľký, limitom je malý nakladací otvor.

Naftový motor 1.7 CRDi s výkonom rovných 100 kW stačí na bežnú jazdu, športové výkony od neho čakať nemožno. Agregát má úzke pásmo využiteľných otáčok zhruba od 2000 do 3000 ot./min. a vyžaduje častejšie radenie, v nižších otáčkach totiž necítiť turbo a vo vyšších mu zase chýba razancia motorov s väčším objemom. Našťastie je radenie krátkou pákou s presnými dráhami hladké a rýchle, no autu tejto triedy by určite svedčal aj výkonnejší dieselový motor, Hyundai taký zatiaľ žiaľ neponúka. Na druhej strane sa odmení tichým chodom a spotrebou, ktorá nám vyšla asi o liter vyššia ako udáva výrobca, no na auto tejto triedy je stále prijateľná. V meste sme jazdili do 6 litrov na 100 km, mimo mesta okolo 5 litrov, pri diaľničnom maxime sa konzumácia paliva ustáli na zhruba 6,3 l/100 km. Celkový priemer nášho testu s vysokým pomerom jazdy po diaľnici skončil s hodnotou 5,7 litra, úspornejšou jazdou by sa určite dalo priblížiť aj k výrobcom deklarovanej hodnote nižšej o liter nafty na 100 km.
Hyundai i40 1.7 CRDi 05
Motor s objemom 1,7 litra na rozhýbanie auta postačuje, hodil by sa však vyšší výkon.

Jazde po diaľniciach, kde budú tieto autá tráviť najviac kilometrov, niet čo vytknúť - auto neruší hlukom ani pri diaľničnom rýchlostnom limite. Poradí si aj s horšími okresnými cestami, nerovnosti utlmí priemerne a do interiéru ich prenáša v utlmenej podobe, no nikdy na nich neposkakuje ani nestráca stabilitu. Auto je napriek väčším rozmerom agilné je aj v meste, parkovanie uľahčujú senzory prípadne kamera. Riadenie je priemerné a okolo stredu má jemnú vôľu. Prekvapí vysoká citlivosť pedála spojky, ktorý zaberá hneď od podlahy a po krátkom uvoľnení je v plnom zábere, aby auto pri rozbehu neskákalo a nezhasínalo sa treba na spojku veľmi sústrediť, časom sa na to však dá zvyknúť.
Hyundai i40 1.7 CRDi 06
Radiacu páku treba používať častejšie, zmeny prevodov sú však rýchle a hladké.

Hyundai i40 je jednoznačne autom, ktoré dáva kórejskej automobilke šancu preraziť aj v strednej triede, kde s predchádzajúcim modelom Sonata veľmi neuspela. Ide o slušne spracované moderné auto s výborným komfortom, medzi konkurentmi okrem dizajnu síce ničím nevyniká, no ponúka istú cenovú výhodu a bohatú výbavu. Na druhej strane by sa hodilo, keby sa v ponuke objavil aj výkonnejší naftový motor, ktorý manažérskemu sedanu pristane viac.

Motor
: 1.7 CRDi
Objem valcov
: 1685 cm3
Max. výkon
: 100 kW (136 k) / 4000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 330 Nm / 2000-2500 ot./min
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 6 st. manuálna
Dĺžka
: 4740 mm
Šírka
: 1815 mm
Výška
: 1470 mm
Rázvor náprav
: 2770 mm
Svetlá výška
: 140 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1557-1685 kg
Celková hmotnosť
: 2080 kg
Objem batožinového priestoru
: 525 l
Spotreba (mesto)
: 5,5 l/100km
Spotreba (mimo mesta)
: 4,3 l/100km
Spotreba (kombinovaná)
: 4,7 l/100km
Spotreba – priemer testu
: 5,7 l/100km
Max. rýchlosť
: 201 km/h
Max. rýchlosť
: 201 km/h
Zrýchlenie
: 0 - 100 km/h 10,3 s
Objem palivovej nádrže
: 70 l


 

20 obrázkov / Pri modeli i40 prišiel Hyundai najprv s verziou kombi, ktorá bude pravdepodobne tvoriť väčšinu predaja, nezabudlo sa však ani na manažérov.
Hyundai i40 1.7 CRDi
Hyundai i40 1.7 CRDi
Hyundai i40 1.7 CRDi
Hyundai i40 1.7 CRDi
Hyundai i40 1.7 CRDi
Hyundai i40 1.7 CRDi




Hodnotenie: 8 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Počas uplynulých dvoch rokov postupne vyšlo už 28 rozprávok na 14 CD, pričom je to prvýkrát, kedy sú tieto legendárne nahrávky dostupné na CD.
pred 7 rokmi
Je celkom pochopiteľné, že úspech jednotky primäl jej tvorcov k pokračovaniu Sestry v akcii a priniesol so sebou všetky neduhy...
pred 5 rokmi
Nájsť na našej umeleckej scéne človeka, ktorý dokáže podávať rovnako kvalitné herecké aj spevácke výkony nie je vôbec jednoduché. Zopár takýchto jedincov by ste našli medzi dosluhujúcou generáciou.
pred rokmi
Slovenské milovníčky módy si už nemusia objednávať kabelky a ďalšie doplnky obľúbenej talianskej značky O Bag zo zahraničných internetových obchodov.
pred 6 rokmi
V staroveku bol estragón údajne účinným prostriedkom v boji proti drakom a hadom (odtiaľ ten názov palina dračia).
pred 6 rokmi
Súkromná spoločnosť Excalibur Almaz začne predávať lístky na Mesiac.
pred rokmi
Severokórejská dievčina Zin-mi sa pripravuje na oslavy výročia najvyššieho vodcu Kim Čong-ila.
pred 6 rokmi
Honorárnym konzulom je francúzsky občan Marc-André Distanti.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT