Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 26. júna 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Hyundai i30 Crossover Wagon - Vôňa nafty

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 30.09.2008

Nemusíte patriť medzi skalných nadšencov priestranných áut, rôznych dodávok alebo väčších esúvečiek, aby ste dokázali oceniť praktičnosť...
Hyundai i30 Crossover Wagon - Vôňa nafty
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Nemusíte patriť medzi skalných nadšencov priestranných áut, rôznych dodávok alebo väčších esúvečiek, aby ste dokázali oceniť praktičnosť, ktorú ponúkajú. Hyundai spoločne s Kiou tvrdia, že niekedy stačí iba jedno malé a praktické kombi. Sporty, alebo Cross – nech je to ale ich Wagon.

Nemá zmysel vzdorovať, Hyundai i30, ako aj Kia C’eed sa nám páčia od svojho predstavenia a najmä v prípade Kie ide takmer o domáce vozidlo, čo autu pridáva aj zopár bodíkov k dobru. Hyundai by rád svoj model i30 videl niekde o kúsok vyššie, čo sa snaží dokázať odlišným interiérom a o niečo elegantnejším dizajnom, pod ktorým nájdeme väčšinu identických komponentov. Ako vždy ide o osobné preferencie a iba ťažko sa niečo také posudzuje objektívne, no interiér pôsobí oproti Kii naozaj o málo hodnotnejšie. Aj jeho modré podsvietenie je na prvý pohľad efektné a príťažlivejšie, no má aj svoje „temné“, alebo skôr príliš svetlé stránky. Kým počas dňa jas budíkov budeme dávať na maximálnu hodnotu najmä na ostrom slnku, v noci musíme poriadne ubrať, aby nám neťahalo príliš oči. Zvyšok pôsobí dobre, materiály sú mäkčené a kvalitné, ergonómia je takmer na európskej úrovni.

Exteriér je na tom opačne. Kým veľké svetlomety Kie dávajú o sebe poriadne vedieť a jej tvary akoby pôsobili výraznejšie, Hyundai je prototypom nenápadnosti. Na ulici sa za ním neobzriete, no nikdy sa vám nebude „nepáčiť“. Keď sme na začiatku písali o vôni nafty, nemierili sme tým na jej adresu nijako hanlivo. Často ju totiž neucítite. Ani nosom, ani hmatom. Na vozidle sme absolvovali približne 1100 kilometrov po našich cestách a Hyundai sa po celý čas tváril, ako keby bol pre také diaľky stvorený. Svoju posádku okamžite zahrnie dostatkom priestoru (aj pokiaľ meriate viac, ako 180 centimetrov), no o ďalší program sa bude musieť starať už iba vodič. Máme na mysli obsluhu rádia, klimatizácie, či plánovanie prestávok. Pri tom mu bude určite chýbať ešte tempomat, ten sa ale nedá priobjednať ani za doplatok.

Auto sa inak vodičovi plne prispôsobí a poslúcha na slovo. Neodvráva. Kožený volant sa drží príjemne a sedadlá sú pohodlné. Bočnou oporou nijako neprekypujú, no na bežné jazdenie sú v poriadku.

Čo ale musíme určite spomenúť sú naše problémy so spotrebou vozidla a kultúrou chodu jeho motora ! V úvodzovkách, samozrejme. Za celý čas sme totiž tankovali iba raz. Neslýchaných 12 litrov. Pravdou je, že v nádrži ostal po nás iba malý cvrk, no vzhľadom na povahu našej trasy sme boli riadne zaskočení. Auto spotrebovalo priam ukážkovo v priemere iba 5.9 litra nafty na sto kilometrov, z ktorých približne 200 sme jazdili v meste a zvyšok polovične obsadení a s plným kufrom na diaľniciach. Samozrejme, v medziach zákona, no nikdy sme nikoho nebrzdili a naopak – nás takmer nik nepredbiehal. Dlhšie prevody päťstupňovej prevodovky ho síce oberajú o nejakú výraznejšiu dynamiku, v kombíku ako takom nás prekvapil príjemne a rozhodne mu patrí všetok náš obdiv. Nielen za spotrebu, ale aj za mimoriadne vhodné a príjemné správanie bez zbytočných zvukových prejavov.

Za týmito slovami chvály ale bohužiaľ musíme aj í-tridsiatku pokarhať. Kým motor sa ukázal iba v tom najlepšom svetle, podvozok zaostával. Nie, nebúchal, ani nebol nepríjemne tvrdý. Naopak, jeho komfort prekonal naše očakávania, za čo vďačí aj väčšiemu rázvoru v porovnaní s ostatnými karosárskymi variantam. Zaskočila nás iba jeho silná nedotáčavosť v momentoch, kedy by sme to neočakávali. Už pri 60tke na suchom povrchu s náznakom ostrejšej zákruty podvozok zapískal a kým sme sa nazdali, veselo sa vybral až do zásahu ESP skúmať šírku zákruty. Táto situácia ale nebola jedinou a samozrejme, ak s ňou vodič ráta – dá sa jazdný štýl prispôsobiť a túto nedotáčavosť eliminovať. Nám ale pri aute, ktoré má byť predovšetkým príjemné a nezáludne dosť vadila. Ťažko povedať, nakoľko vinu môžeme celú prisúdiť podvozku, alebo aj slabším pneumatikám značky KUMHO. Pokúsime sa vozidlo otestovať aj na iných pneumatikách a k tejto kapitole sa určite vrátime.

Čo na aute opäť poteší je jeho cena, ktorá nie je nijako prehnaná. Pokiaľ vezmeme do úvahy priestor, ktorý ponúka či na sedadlách, alebo v kufri (škoda že nie úplne plochom, ak sklopíme zadné sedačky), započítame štandardnú bohatú výbavu ( okrem iného aj príjemné audio so vstupom USB či pre iPod)ako aj príplatkové ESP s brzdovým asistentom za 20 000.-Sk (663,87 EUR) a metalízu za 11 500.-Sk (381,73 EUR), stále naša cena neprevýši 600 000.-Sk. A to je v priamom porovnaní s konkurenciou vynikajúca ponuka. Obzvlášť, ak autu dokážeme odpustiť aj tých niekoľko chýb.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Prešovská skupina Komajota, ktorá je momentálne na svojom Elektro Tour presúva bratislavský koncert.
pred 7 rokmi
OZ Vagus už pár dní po odovzdaní kľúčov od objektu začalo prvé práce v pripravovanom dennom centre na Mýtnej ulici v Bratislave.
pred 2 rokmi
CD s piesňami maestra, ktoré inšpirovali rovnomenný muzikál, vychádza už tento týždeň!
pred 8 rokmi
Bratislavské Jazzové Dni Slovenská sporiteľňa 2011 sa blížia! Už tento piatok otvorí tento medzinárodný džezový festival brány svojím fanúšikom – na novom mieste, opäť so skvelým programom!
pred 8 rokmi
Rady a typy ako si oddýchnuť a vidieť krásy krajiny...
pred 7 rokmi
Smartphone má 45 % Slovákov nakupujúcich na internete
pred 6 rokmi
Sulík zároveň poprosil voličov, aby boli trpezliví a zostali s SaS.
pred 6 rokmi
Milióny fanúšikov Lady Gaga po celom svete už pomaly môžu začať odpočítavať! Už o pár dní táto americká speváčka totiž vo svetovej premiére predstaví prvý singel z jej nového pripravovaného albumu.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT