Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Hyundai i30 1.4 CVVT Classic

Hodnotenie: 9 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 05.06.2012

Hyundai pokračuje v ofenzíve na modely zavedených značiek, ďalším kúskom v jeho arzenáli je model nižšej strednej triedy i30.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Hyundai i30 v podstate ani nemožno považovať za kórejské auto, ale za európske, veď je navrhnuté v Nemecku a vyrábané v Nošoviciach v Českej republike. Dizajn pokračuje vo filozofii „fluidic sculpture“, ktorá mala premiéru pri väčšom modeli i40 a treba uznať, že takéto krivky Európanom prehovoria do srdca.

Profil auta zvýrazňuje línia začínajúca od rozšírenia predných blatníkov a pokračujúca cez dvere až k zadným svetlám, kde sa zvažuje a prechádza k zadnému nárazníku. Hlavné predné svetlá, zasahujúce ďaleko do bočného profilu, dopĺňajú už od základnej verzie hmlovky s integrovaným LED denným svietením. Šesťuholníková predná maska má dve tváre, v testovanej základnej verzii je jednoduchšia, u vyšších verzií vedú od predného znaku automobilky dve chrómové lamely. Zadné partie vozidla oživuje spojler s tretím brzdovým svetlom a široké koncové svetlá, jedno hmlové svetlo nájdeme na rozdiel od mnohých konkurentov na každej strane nárazníka. Oproti predchádzajúcej generácii narástla nová i-tridsiatka vo všetkých smeroch, rázvor si však zachovala rovnaký.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic 1
Dizajn hatchbacku sa snaží zapôsobiť na náročných európskych klientov.

V porovnaní s prvou generáciou i30 sa novinka pohla o veľký krok vpred nie len v rozmeroch a dizajne exteriéru, ale aj v interiéri. Nízku výbavu v kabíne takmer nepoznať, najviac o nej dáva vedieť chýbajúca predná lakťová opierka (namiesto ktorej je iba veľká neuzatvárateľná skrinka medzi operadlami predných sedadiel), voľné miesto pre ďalšie tlačidlá na plastovom volante a elektrické ovládače okien na dverách iba pre predné okná. Už v základnej výbave označenej Classic však i30-ke nič podstatné nechýba. Hlavne treba pochváliť kvalitu spracovania interiéru a materiály plastov, ako aj ich lícovanie, na čom poznať, že tento model sa vyrába v jednom z najmodernejších závodov automobilky. Kvalitu podčiarkuje fakt, že sa počas celého testu neozval v interiéri žiadny neželaný zvuk prístrojovej dosky ani ostatných komponentov vnútra kabíny.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic 2
Interiér je spracovaný kvalitne a ovládanie prístrojov je logické.

Vodič si polohu za volantom nájde jednoducho, pomôže mu pri tom výškovo nastaviteľné sedadlo a výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant. Všetky prístroje a ovládače sú prehľadné a intuitívne, pri manipulácii s najvyššie umiestnenými ovládačmi rádia sa však už treba zo sedadla natiahnuť, hodilo by sa teda ovládanie na volante, ktoré je samozrejme k dispozícii pri vyšších verziách. Modré podsvietenie autorádia je v noci príliš jasné, jedným tlačidlom sa dá prepnúť do nočného režimu, kedy úplne zhasne. Podsvietenie a grafika panelu pred vodičom sú takisto v ladené do upokojujúcej modrej farby, a všetky potrebné informácie sa zobrazujú medzi budíkmi. Volant je síce plastový, no v mieste úchopu je dobre tvarovaný a pohodlne sa drží. Radiaca páka umožňuje plynulé a rýchle volenie prevodov po presne vymedzených dráhach.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic 3
Vodič ocení ľahké ovládanie vozidla a prehľadné zobrazovanie potrebných údajov.

Prední pasažieri majú možnosť odložiť si veci do dverí, do schránky medzi sedadlá, kde sú aj dva držiaky na nápoje, do priestoru pred radiacou pákou alebo klimatizovanej skrinky pred spolujazdcom. Posádka sa v kabíne cíti v aute príjemne, predné sedadlá majú výrazné bočné vedenie, ktoré telo podrží aj pri ostrejších prejazdoch zákrut. Pohodlne sa v aute odvezie aj 5 cestujúcich priemerného vzrastu, ktoré budú mať dostatok miesta na hlavu aj kolená, trojica vzadu by sa po dlhšom čase mohla sťažovať jedine na priestor na ramená. Pre svoju osádku odnesie Hyundai i30 na cesty 378 litrov batožiny, po sklopení sedadiel síce vznikne mierny schod, ale objem narastie na 1316 litrov.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic 4
Pohodlné cestovanie si užijú pasažieri nielen vpredu, ale aj vzadu.

Podvozok je naladený pre náročných Európanov, má neutrálnu charakteristiku a poskytuje vynikajúci komfort aj na veľkých nerovnostiach, ktoré úspešne filtruje a neprenáša rázy do kabíny, čomu určite prospeli aj obuté 16-palcové disky. Stále je však dostatočne tvrdý na to, aby s istotou držal vo zvolenej stope aj pri náhlych zmenách smeru vo vyšších rýchlostiach a nestratil nič z ovládateľnosti. Viac-prvková zadná náprava sa nedá len tak rozhodiť a neodskakuje od cesty ani na veľkých dierach alebo cestných záplatách. Riadenie je dokonale čitateľné a auto poslušne nasleduje pokyny volantu, ktorý navyše umožňuje tri režimy odporu posilňovača: maximálny účinok v režime Comfort ocenia možno ženy pri parkovaní, pri vyššej rýchlosti sa s ním však ťažšie udržuje priamy smer jazdy. Stredný režim Normal ponúka bežné vyvážené riadenie a najtuhší režim je nazvaný Sport, ktorý kladie v zákrutách vyšší odpor a dodáva vodičovi mierne lepšiu odozvu od povrchu cesty. O zastavenie sa starajú kotúčové brzdy s dostatočným účinkom a rýchlym nástupom.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic 5
Šikovný batožinový priestor uskladní po sklopení zadných sedadiel aj väčší náklad.

Základný atmosférický agregát 1.4 CVVT s premenlivým časovaním ventilov je veľmi dobre odhlučnený, na voľnobehu ho v interiéri vôbec nepočuť. Cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku prenáša na predné kolesá maximálny výkon 100 koní, ktorý dosahuje pri 5500 otáčkach, najvyšší krútiaci moment 137 Nm je k dispozícii pri 4200 otáčkach za minútu. Z toho je jasné, že lepšiu dynamiku dosahuje pri pomerne vysokých otáčkach, kedy však rastie hluk v kabíne aj spotreba. Ide a ideálny motor do mesta, kde sa rýchlo zohreje, výkonom však patrí do priemeru a pri aute naloženom pasažiermi a ich batožinou má ťah iba na bežné pokojné jazdenie, pretože predbiehanie mu už robí problémy a vyžaduje podradenie aj o dva stupne. Pri jazde medzi obcami sa motor uspokojí s približne 5,3 litrami benzínu na 100 kilometrov, na diaľnici pri 110 km/h si zapýta okolo 6,3 litra a pri 130-ke palivo ubúda tempom 7,3 litra na 100 km. V meste jazdí podľa hustoty premávky za 7-8 litrov. Testovaný model ešte nemal úplne zabehnutý motor, dá sa teda očakávať o niečo nižšia spotreba, 53-litrová nádrž počas testu vystačila na dojazd 780 kilometrov, priemerná spotreba tak vychádza na necelých 6,8 litra.
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic 6
Základný motor neprekypuje výkonom, najlepšie sa cíti v meste a na okresných cestách.

Kórejský Hyundai i30 navrhnutý v Nemecku a vyrobený v Česku nadväzuje na úspech svojho predchodcu, no stalo sa z neho ešte viac európske auto. V rámci uvádzacej akcie dáva výrobca klimatizáciu zdarma, od základnej verzie teda ponúkne všetky dnes bežné prvky výbavy, ale aj LED denné svietenie alebo USB vstup autorádia. Základný motor ponúka vzhľadom na objem obmedzenú dynamiku, no auto ako celok je nielen kvalitne vypracované a komfortné, ale má aj veľmi dobré jazdné vlastnosti. A v neposlednom rade osloví aj cenou, ktorá začína pod 12 000 €.

Motor
: 1,4i MPI DOHC CVVT, zážihový radový
Objem valcov
: 1396 cm3
Max. výkon
: 73 (100k)/5500 ot.
Max. krútiaci moment
: 137 Nm/4200 ot.
Palivo
: Benzín
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: Manuálna 6-stupňová
Dĺžka
: 4300 mm
Šírka
: 1780 mm
Výška
: 1470 mm
Rázvor náprav
: 2650 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1260 kg
Celková hmotnosť
: 1820 kg
Objem batožinového priestoru
: 378/1316 l
Objem palivovej nádrže
: 53 l


 

22 obrázkov / Hyundai pokračuje v ofenzíve na modely zavedených značiek, ďalším kúskom
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic
Hyundai i30 1.4 CVVT Classic




Hodnotenie: 9 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
kupil som ho r.2012 mam najazdených 11000 km a nie som s nim vobec spokojný zadieraju sa brzdiče šramot v prevodovke ktorý mechanici počuju ale nevedia odstrániť... Som totalne sklamaný... pani z Hyundaiu dakujem. Zbytok života stravim v servisoch z vašim šrotom...

 

Diskusné príspevky (9)

Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
Hold, kórea..... Najlepšie sú nemecké autá - / je jasné že H. Ford je američan / Ford valcuje konkurenciu - všetky majú vynikajúce jazndé vlastnosti, perfeknú výbavu, vynikajúce technické riešenie náprav a podvozku - kde stačí za pár eur vymeniť v prípade potreby za pár eur silentblok - lenže to je tak raz za 15 rokov. Pán Henri Ford ďakujeme Vám za Vaše autá. Vaša myšlienka výroby týchto áut / prvý Ford T/ bola geniálna a Vaši konštruktéri tu v európe a amerike pokračujú v tradadícii kvality a spoľahlivosti áut so špičkovou technológiou a najlepšími jaznými vlastnosťami áut. ps. Stačilo Vám kúpiť Ford Fiestu, Focus B max , C max - a ani by ste o tom aute nevedeli že ho máte, iba by ste ho úmývali a jazdili donenekonečna spoľahlivo .
Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
To ani 20 ročné Lady nemjú také poruchy ako niektoré nové autá.
Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
Viete,chcel som nové auto do 15tis e lebo staré mi dosluhovalo tak som si po dlhom vyberani kupil novinku z Nošovic... Chyba! Ináč vyzera pekne vozenie dobré ale technicky nič moc.... Keby sa dalo aspon vymeniť...
Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
Najlepšie je kúpiť dobré jazdené auto, ušetríte a ani tak nestratí na hodnote. Za 7 - 8 tis. máte krásny Ford C max jazdený , a menšia Fiesta - ale nová je za zhruba 11 000. P.s. najlepšie je pri jazdených autách dať pozor aby nemalo filter pevných častíc - u dieslov. Je to drahé na opravu a aj aditívum stojí dosť. Najlepšie dať to na inzerát a predať - to auto má ešte dobrú hodnotu - je to rok 2012 , no len človek tam musí rátať so stratou. Ale aj za tie vady máte predsa len nové auto, človek musí sa sám rozhodnúť.
Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
Hyundai Vas necha v tom sameho a servis nevie co skor nema nahradne vozidla nahradne sučiastky pani z hyundai mi poradili obratit sa z doverou na servis... a tak to ide dookola a v novom aute denno denne pocuvate to zname chrastenie a neviete co s tým... asi som natrafil na vadný kus.
Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
Skôr nepodarená značka.... Ale tak to tu chodí pekne vtáčkovi spievajú kým.... Všetci predajcovia/ a to platí nielen u áut / majú plné ústa fantastických rečí a keď to kúpite , potom vás už nepoznajú.
Fotografia
AnonymI30
pred 5 rokmi
doporučujem kliknuť na autorecenze a tam si prečítať recenzie...ja mám Nový hyundai Elantra 13 000 km priemerná spotreba 5.5 litrov,tempomat vyhriev pred sedadiel,zvuk signál aj na zatiahnutie ruč brzdy,daždový senzor,zad parkov senzor velký vnutorný priestor a kufo,r krásný vnut dizajn aj vonkajsí..autom dual klimu funguje perfektne neznižuje výkon.. a to za 15 000 eur...ja a motor 1.6 ka..
Fotografia
Anonym
pred 5 rokmi
Inakšie toto korejske auto nenazvem iba "HNOYDAI"
Fotografia
Anonym
pred 6 rokmi
Hyundai pokračuje v ofenzíve na modely zavedených značiek, ďalším kúskom v jeho arzenáli je model nižšej strednej triedy i30. Odkaz na článok: http://auto.server.sk/redakcne-testy/hyundai-i30-1-4-cvvt-classic/

Za tu cenu...vyzera dobre a ak dobre jazdi nie je o com
Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Poriadne hviezdny víkend má za sebou speváčka Celeste Buckingham! Objavila sana prestížnom udeľovaní cien Radio Disney Music Awards v americkom Los Angeles, kde zabojovala o titul, ktorý sa dá preložiť ako „Nováčik či Objav roka“.
pred 6 rokmi
56-ročný King Diamond má veľký hlasový rozsah, údajne až päť oktáv, pričom často využíva falzet. Svojou tvorbou ovplyvnil aj Alicea Coopera, Ozzyho Osbournea alebo Roberta Planta.
pred 8 rokmi
Mali ste už niekedy afty?
pred 9 rokmi
Na Slovensku je približne 300 000 pacientov, ktorí sa liečia s diagnózou diabetes mellitus. Približne 90 % z nich sú diabetici II.
pred 8 rokmi
Slnko je už odpradávna priateľom človeka.
pred 6 rokmi
Európsky súd pre ľudské práva (ESĽP) udelil v utorok vláde v Taliansku pokutu pre tamojšie preplnené väznice.
pred 5 rokmi
Dojímavý milostný príbeh, ktorý dokazuje, že aj mladší muž a staršia žena majú šancu byť spolu šťastní!
pred 5 rokmi
Bývalý mafiánsky boss Giovanni Manzoni (Robert De Niro), jeho rázna manželka Maggie (Michelle Pfeiffer) a ich dve deti sú za príkladnú spoluprácu so zákonom umiestnení do programu na ochranu svedkov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT