Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. septembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Hyundai i20 - nové í-čko na svete

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.12.2008

Hyundai i20 - nové í-čko na svete A našťastie nepochádza od tej známej firmy, ktorá predáva jablká :) Ale teraz vážne.
Hyundai i20 - nové í-čko na svete
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Hyundai i20 - nové í-čko na svete A našťastie nepochádza od tej známej firmy, ktorá predáva jablká :) Ale teraz vážne. Hyundai predstavenie novej í-dvadsiatky vážne aj bral. Ide predsa o model, ktorý nahrádza známy Getz, ktorý patril na mnohých trhoch medzi predajné jednotky a to nielen v Európe, ale možno pre našinca prekvapivo aj na africkom kontinente. Navyše, kríza už poriadne trasie dopytom po autách a logicky sa tak natíska otázka, či si v súčasnosti menšia rodina kúpi väčšie a drahšie auto, alebo siahne po niečom, možno po nákladovej stránke nie tak náročnom.

S i20nou sme prejazdili desiatky kilometrov a aj keď to na dokonalé odhalenie všetkých vlastnosti nestačí, už dnes vieme, čo môžeme od neho čakať, alebo s čím treba jednoducho počítať. Napríklad, ak si kupujete auto s rázvorom 2525milimetrov a celkovou dĺžkou nepresahujúcou štyri metre, musíte počítať s priestorovými obmedzeniami. Pri posádke, aj batožine. Tu vás ale i20 poteší. Vpredu je priestor štedrý, sedadlá si nastavíte zľahka do ideálnej polohy a dokonca aj volant (veľmi pekný a dobre sa držiaci, aspoň v koženom prevedení našich vozidiel) nastavíte v dvoch smeroch. Všetky vozidlá, ktorými sme jazdili mali aj veľmi dobré sedadlá a to nielen vpredu, ale aj vzadu. Tam je priestoru o niečo menej, no ak pred vami nesedí osoba vyššia ako 180 centimetrov, s rovnakou výškou sa usadíte pohodlne aj vzadu. A keď si k tomu pridáte kufor o objeme 295 litrov – čo je o 40 viac, ako mal predchodca, je na tom zatiaľ malý Hyundai veľmi dobre.

Dobre je na tom aj čisto zo subjektívneho - estetického hľadiska. Je síce pravda, že ak sa pozorne zapozeráte, objavíte na aute viacero inšpirácii, či už európskymi, alebo japonskými autami, no ako celok to funguje dobre a auto aj podľa reakcii verejnosti vyzerá pekne. Najmä, ak ho postavíme vedľa staršieho modelu, čo sme samozrejme aj patrične zaznamenali na našich fotkách. Krátke previsy dodávajú najmä zadnej časti trošku potrebnej dynamiky, pričom predok tento fakt nijako nepopiera. Skôr drží nad všetkým taký elegantný nadhľad, ktorému sekne takmer akákoľvek farba. Naše vozidlá boli čierne, červené, či bledomodré, no auto vyzeralo dobre vo všetkých z nich.

K týmto farbám ale v Hyundai pekne napasovali aj interiér. Ovládače sú dobre rozmiestnené a na dotyk príjemné. O tom, že išlo o autá z predsériovej výroby zrejme svedčil aj nefunkčný ovládač teploty klimatizácie v jednom aute, no to pri pred sériových autách ide ešte o chybu, ktorú pochopíme. Väčšina plastov je samozrejme tvrdšia (náklady nepustia) no okrem držadiel dverí, na ktorých nájdeme aj ovládanie okien vyzerali dobre a pomerne trvácne. Tie vo dverách vyzerali na pohľad tiež dobre, ale škrabancom budú odolávať asi najkratšie. Páčilo sa nám aj farebné zladenie sedačiek s exteriérom a aj keď je to vyslovene pre niekoho nezaujímavá maličkosť – sedadlá robia často dôležitý dojem. A nielen tým, ako sa v nich sedí a ako držia telo na mieste, ale aj svojím vzhľadom. S tým ale naopak jazda nemá často veľa spoločné.

Zdá sa, že vývojári poučení malou i10nkou a väčšou i30 idú však pri nových modeloch na istotu. Z podvozku aj volantu máte príjemne tuhý pocit, ktorý neokresalo ani tých zopár mestských jám, retardérov, či iných nerovností. I20 (stále sa mi ale derie na jazyk Getz) je na tom omnoho lepšie ako jeho predchodca, a to najmä, ak od neho očakávate aj rýchlejšie pohyby, či zopár trikov s pevnou zadnou nápravou. Vpredu ako už je pravidlom nájdeme McPhersony a vzadu šikovne odladenú torznú tyč, ktorej sa samozrejme okrem väčšieho kufra môžeme poďakovať aj za občasné poskočenie na ostrejších hrboľoch. Stačí ale vypnúť ESP a s dostatočne silným agregátom si za volantom užijete aj kopec srandy.

Musíte si však tento výber poriadne zvážiť. Aj keď o našich autách sa hovorilo ako o pred sériových modeloch, výber motorizácie podstatne určoval správanie celého auta. Samozrejme, naftové agregáty pridávali na váhe vpredu a zväčšovali jeho nedotáčavosť, no problémom bolo ich odhlučnenie. Oba motory – naftová jedna-štvorka alebo jedna-šestka – jednoducho by potrebovali ešte nejaký ten kus „vaty“. Oba tieto motory ponúka Hyundai v dvoch výkonnostných verziách, a to 75, resp. 90 koní a 115, respektíve 129 koní pre jedna-šestku. Aby sme im ale nekrivdili, najlepším kompromisom sa nám aj tak zdala benzínová jedna-štvorka s výkonom 100 koní. Jazdili sme aj benzínovú jedna-šestku s výkonom 126 koní, no tú sme mali k dispozícii iba s nie práve najmodernejším štvorstupňovým automatom, ktorý zväzoval motoru nielen výkon, ale agregát s nim bol zase o niečo málo hlučnejší, ako by sa nám páčilo. A práve preto by sme zatiaľ volili spomínanú stokoňovú jedna-štvorku. Jej výkon bol dostatočný, spotreba na prijateľnej úrovni (výrobca udáva 6.4 v meste, 4.5 mimo neho a 5,2 kombinovane) a k autu vyslovene tento motor najlepšie sedel aj akusticky. Bohužiaľ, základná jedna-dvojka s výkonom 75 koní chýbala, no dúfame, že sa nám ju v dohľadnej dobe podarí získať aj na dlhodobejší test.

Nemali by sme ani príliš dlho čakať. S predajom sa začne tesne po novom roku a pokiaľ sa i20 vyberie po stopách svojho predchodcu aj cenovo, má veľmi dobré predpoklady na úspešné predaje.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Tvária sa ako mrchy, sú to však mrchy geniálne.
pred 8 rokmi
2Bobule sú voľným pokračovaním úspešnej filmovej komédie Bobule.
pred 6 rokmi
Priaznivci Monkey Business sa 8. marca dočkajú dlho očakávaného nového albumu, ktorý pod názvom Happiness of Postmodern Age vydá Supraphon.
pred rokmi
Spoločnosť Synology® Inc. dnes oznámila oficiálne vydanie operačného systému DiskStation Manager (DSM) 6.1 a komplexných balíčkov zabezpečujúcich produktívnejšiu, bezpečnejšiu a jednotnejšiu prácu s NAS zariadeniami.
pred 5 rokmi
Kreslo šéfa tohto výboru sa uvoľnilo v pondelok. Doterajší predseda Miroslav Beblavý sa vzdal funkcie.
pred 5 rokmi
Okrem zlata a keramiky našli aj 63 kostier, ktorých vek odhadli na 1300 rokov. Svoj nález a práce na výkope držali v tajnosti, aby sa vyhli vykrádačom hrobiek.
pred 2 rokmi
Paríž, dvadsiate roky. Marguerite Dumont je bohatá žena, milovníčka hudby a opery.
pred 4 rokmi
Joga vám môže pomôcť využiť tieto prirodzené mechanizmy a schopnosti svojho tela a prispieť k magickej transformácii vo vašom živote.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT