Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. septembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Insight - Súčasnosť, no podľa Hondy aj svetlá budúcnosť..

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 02.02.2009

Tak by sa dal v skratke zhrnúť význam systému IMA pre Hondu.
Honda Insight - Súčasnosť, no podľa Hondy aj svetlá budúcnosť..
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Tak by sa dal v skratke zhrnúť význam systému IMA pre Hondu. Alebo ak chceme byť presnejší, význam paralelného hybridného systému, ktorý okrem klasického motora obsahuje ešte jeden pomocný elektromotor pomáhajúci vo všetkých potrebných okamihoch, ale najmä pri akcelerácii. Ako dobre vieme, hybridných technológii existuje dnes na trhu viacero. Okrem spomínanej paralelnej poznáme aj sériový typ, alebo delený. Všetky majú svoje výhody aj nevýhody, no kúzlo paralelného zapojenia spočíva v jednoduchosti a tiež, priestorovej nenáročnosti.

Základom celého systému je ale určite dobrý spaľovací motor. Na rozdiel od prvého modelu Insight, ktorý Honda predstavila v roku 1999 a ktorý sa výraznejšie predával najmä v Amerike a Veľkej Británii dostal nástupca motor zo sesterského modelu . Nový motor pochádza z Jazzu, má objem 1.3 litra a obsahuje snáď všetko, čo Honda doteraz vymyslela. To znamená i-VTEC, i-DSi ako aj VCM. Teda, dvojité a sekvenčné zapaľovanie (i-DSI - dve zapaľovacie sviečky vo valci)a variabilné riadenie valcov (VCM), ktoré pri jazde bez zaťaženia alebo na voľnobeh umožňuje uzavrieť všetky ventily. Jeho výkon nie je nijako výnimočný, 88 koní a 121Nm hravo dnes prekoná kde-kdo, no ak si k tomu pridáme 14 koní a 78Nm elektromotora, spoločné čísla sú už lepšie. 98 koní a 167Nm už pôsobí dobre aj na papieri, najmä ak si k tomu pridáme relatívne nízku hmotnosť vozidla 1073kg. Tú sa technikom podarilo dosiahnuť dôkladným prepracovaním niektorých komponentov, ktoré má vozidlo spoločné s modelom Civic Hybrid. Kým Civic pracuje s napätím 158,4V a jeho batériová jednotka má objem 59 litrov a váži 53 kilogramov, Insight si vystačí s napätím 100,8V a 48 litrovým objemom vážiacim len 38 kilogramov.

Naštartovanie je tradične tichunké, interiér sa rozžiari všemožnými svetlami, z ktorých veľká väčšina sa dokonca pri jazde zmení. Samozrejme, v závislosti od vašej hospodárnosti. Tej pomáha vylepšená prevodovka s plynule meniteľným prevodom (CVT), ktorá má oproti Civicu znížený koncový prevod a hlavne pod vplyvom zeleného tlačidla ECON, ktoré nájdete po ľavej ruke vodiča, je schopná zmeniť svoje správanie. My teda nechávame toto tlačidlo zapnuté po celý čas. Ono okrem zmeny reakcii prevodovky mení aj nastavenie motora, klimatizácie, či plynového pedálu. Jazda samotná je príjemná, takmer totožná s inými modelmi značky a prítomné hybridné ústrojenstvo o sebe nedáva takmer vôbec vedieť. Tuhý a priamy volant síce nenastavíte úplne tak, aby vyhovoval každému ale v zásade sedíte v známom prostredí nového Civicu, či Jazzu.

Nájdete tu dokonca aj príjemne veľa odkladacích priestorov na palubnej doske, vo dverách, či medzi sedadlami. Tu nájdeme aj volič prevodovky CVT, ktorá sa najlepšie cíti v klasickom D-éčku. Pravdaže môžete prepnúť do športového S-ka, alebo si dokonca radiť krídelkami pod volantom, no svetoborný efekt sa žiaden nedostaví. Motor je následne iba zbytočne hlučný a zmenu prevodov viac počujete, ako cítite. Hybridy existujú z dôvodov opačných a tak po zvyšok testov naše životy kontrolovalo obyčajné D-éčko.

Jazdili sme nielen v meste, ale aj mimo mesta, po diaľniciach a snažili sme sa teda samozrejme o najnižšiu spotrebu. Musíme priznať, že v skupinke boli aj lepší a kým my sme dosiahli priemer 5.1 až 5.7 litra, iní hlásili dokonca 3.8, až 4.6 litra. Ale snažili sme sa.. Už tradične najviac vozidlo šetrilo v meste, kde sa elektromotor aktívnejšie zapájal do deja, vypínal na križovatkách motor tak, ako to poznáme aj z iných vozidiel a na palubnej doske svietila takmer po celý čas zelená. Zelená je totiž tá pravá farba motivácie. Funguje to takto. Ak jazdíte úsporne, podsvietenie určitej časti palubnej dosky svieti na zeleno a na malom displaji v strede medzi budíkmi rastú kvetinky (seriózne a vážne). Ak pridávate prisilno, podsvietenie sa mení na modro a kvetinky prestanú rásť. Ak jazdíte ideálne a poriadne dlho, kvetinky vyrastú všetky a na displaji sa zobrazí víťazný pohár. Znie to možno komicky, ale v praxi ide o celkom zábavné snaženie, v našom prípade bohužiaľ neúspešné. Aj nameraná spotreba ale dokazuje, že v určitom smere to víťazstvom je a zákazníkov tak môže hriať svedomie, že pre dobro planéty urobili aspoň niečo.

Insight je určite zaujímavý a dôležitý model. Potvrdzuje to aj takmer 14 000 kusov prvého modelu, ktoré si našli svojich majiteľov počas jeho výroby. Ten nový síce ubral na extrémoch, no úspešne šetrí palivo , šetrí emisie a dnes už odvezie aj štyroch dospelých s batožinou. Treba si ale uvedomiť, že jazda s podobnými vozidlami je iná. V bezpečnosti rozdiely nenájdeme a Insight je vybavený všetkými bezpečnostnými prvkami, na aké je dnešný svet zvyknutý. Iná je ale práca s plynom. Netreba teda panikáriť, ak zmena nenastane ihneď, nemusí byť nutne chyba v aute. Pri zaužívanom spôsobe jazdy na iných vozidlách totiž Insight príliš veľa paliva možno spočiatku neušetrí. Postupom času ale odhalíte tie správne spôsoby sebazaprenia a uvidíte, ako tieto systémy pracujú v skutočnosti.

Ceny hybridných vozidiel nikdy nepatrili medzi tie najnižšie, no na cenu Insightu si musíme ešte počkať. V Honde na nej usilovne pracujú a som si istý, že urobia všetko preto, aby to stihli do autosalónu v Ženeve. Už teraz ale po internete kolujú zvesti, že by malo ísť po prvý skutočne cenovo-prístupný hybrid. To znie síce dobre, no obávame sa, že Hondu na Slovensku čaká tvrdý boj. Legislatíva tu totiž podobným autám absolútne nepomáha, ako je to v iných krajinách dobrým zvykom už celé roky. Ak by vás ale zaujímalo, ako to môže fungovať, skúste si pozrieť nasledovnú tabuľku, ktorú pre nás pripravili v Honde.

Írsko:
C02 skupina - C02 g/km - Registračná daň za vozidlo
A - 0-120g - 14%
B - 121-140g - 16%
C - 141-155g - 20%
D - 156-170g - 24%
E - 171-190g - 28%
F - 191-225g - 32%
G - 226g+ - 36%

Francúzko: 2000 € odpočítané z kúpnej ceny priamo dealerom (u súkromých osôb) 700 € (u firemných vozidiel)

Portugalsko: -50% z predajnej dane

Holandsko: Až 6400 € úľava na spotrebnej dani pre hybridné vozidlá (v závislosti na spotrebe).CO2(P<110/D<95g/km): 50% zľava na cestnej dani

Luxembursko: CO2 <120g/km: Daňový bonus 750 €

Nórsko: Pre výpočet predajnej dane:
- Žiadna daň z kW elektromotora
- -25% hmotnosti vozidla pred výpočtom dane z hmotnosti (kompenzácia za batérie)

Švédsko: 10 000 SEK zľava pre súkromné osoby, ktoré si zakúpia ekologicky šetrný automobil (hybrid, pohon na ethanol, <120g CO2/km) – firmy -40% daňové zvýhodnenie

Rakúsko: Revízia (7/08) dane z predaja automobilov (NoVA),
- Plný hybrid(>1 km len na elektrický pohon): 500 € bonus (zároveň platí pre vozidlá jazdiace na E85, CNG, LPG & H2) - CO2 <120 g/km €300 bonus / >180 g/km 25 €/g malus
(hranica pre malus bude od roku 2010 znížená na 160 g/km)

Švajčiarsko: Ponuky sa medzi jednotlivými kantónmi líšia:
- Hybrid – typ A: zľava na DPH vypočítaná z 50% ceny vozidla
- Hybrid – typ B: jednorázová ponuka 5 000 CHF (IMA)
- Type C Hybrid + vozy 3l: jednorázová ponuka 1,000 CHF

Taliansko: Ponuka vo výške až 2 800 € pre ekologické vozidlá (vrátane hybridných)

Španielsko: 2 regióny - Andalúzia a Castilla Leon ponúka podporu až 2 000 € alebo 1 890 €. A 75% zľava – verejný činitelia

Belgicko: Daňová ponuka (základom pre výpočet je doporučená predajná cena)
- pri automobiloch s < 105 g/km CO2: -15% dane (max. 4 350 €)
- pri automobiloch s < 115g/km CO2: -3% dane (max. 810 €)

Grécko: Nulová predajná daň pre hybridné vozidlá

Maďarsko: Fixne znížená registračná daň pre hybridné vozidlá

Slovinsko: Nulová predajná daň pri vozidlách s emisiami <110 g

Fínsko: Registračná daň podľa emisií CO2 (%) = 4 + CO2/10




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
O tom, čo známy komik nacvičí, rozhoduje predovšetkým dopyt.
pred 5 rokmi
Kriminálny príbeh? Skúsme si to rozobrať. Na počiatku je vražda, potom druhá a... vlastne nie.
pred 6 rokmi
Kedysi sme o tom ani nechyrovali, a dnes sa často stretneme s výrazom prekyslenie organizmu. Pozrime sa bližšie na to, o čo vlastne ide a čo s tým.
pred 3 rokmi
Efektívne nakrútené sci-fi prekorenené korením nezmyslov.
pred 6 rokmi
Už v dávnych dobách poznali magické a liečivé účinky imela. Keltskí kňazi do dokonca zbierali imelo zlatými kosákmi a následne používali pri obradoch.
pred 15 rokmi
Skupina Led Zeppelin sa počas svojej hviezdnej kariéry stavala k médiám, a s výnimkou vydávania svojich dlhohrajúcich platní aj k publicite všeobecne, dosť odmietavo.
pred 5 rokmi
Trojica Swedish House Mafia vydala druhý párty album s názvom Until Now.
pred 6 rokmi
Hra Until Dawn, vytvorená spoločnosťou upermassive Games® exkluzívne pre platformu PlayStation 3, úplne zmení váš pohľad na pohybový ovládač PlayStation®Move.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT