Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. februára 2019, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda CR- Z, významný dôvod na oslavu

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 11.06.2010

Športový hybrid. Tak o svojej novinke hovorí Honda a asi tušíte, ako sa na podobné marketingové výmysly pozeráme my.
Honda CR- Z, významný dôvod na oslavu
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Športový hybrid. Tak o svojej novinke hovorí Honda a asi tušíte, ako sa na podobné marketingové výmysly pozeráme my. Ťažké baterky a elektromotor hybridného systému sa jednoducho so slovíčkom športový vylučujú. Väčšinou.

Zvláštne je, že na to, o aký zásadný model ide, prichádza CR-Z na trh nenápadne. Stačí sa pozrieť na auto samotné, alebo si doňho sadnúť a budete vedieť, prečo si to myslíme. Vzhľad novinky podľa nás nemá chybu. Malé, proporčne vyvážené a na autosalóne nenápadne pôsobiace auto si nás získava tým viac, ako často ho vidíme naživo. Stačí iba kúsok predstavivosti, aby bolo jasné, odkiaľ brala Honda inšpiráciu. Napovedá to aj meno a myslím, že ak by sa úspech pôvodného CRX zopakoval aj pri tomto aute, všetci by sme boli radi. Honda samozrejme najmä z finančného hľadiska a my preto, že s CR-Ztkom sa nevrátil iba zaujímavý vzhľad.

Navyše, o interiéri to až tak neplatí. Po usadnutí do výborných, naozaj takmer bezkonkurenčne najlepších sériových sedačiek, v akých sme po dlhom čase sedeli, uvidíte pred sebou opäť malú ódu na knihy Isaaca Asimova. Prístrojovú dosku (neviem, či je to vôbec adekvátny výraz) a jej niekoľko úrovní, oddelení, či zoskupení pokrývajú opäť odlesk-milujúce plasty, ktorým stačí ostrejšie slnko a nielen, že neuvidí nič spolujazdec, ale veľa údajov zostane ukrytých aj pred vodičom samotným. Mysleli sme si, že Honda na tento efekt prišla pri poslednom face-lifte Civicu, kedy v tomto aute podobných plôch ubudlo, no opak je zrejme pravdou. Ďalšia výčitka smeruje k množstvu tlačidiel (fakt potrebujeme tri veľké lesklé tlačidlá na to, aby sme si vybrali, či budeme jazdiť v EKO, Normal, alebo Sport móde?) a to je tak všetko. Inak je okolie vodiča a spolujazdca priestranné a plné odkladacích miest, kam si môžete odložiť všetko, na čo si spomeniete (a neskôr zabudnete). Sú tu ešte aj zadné sedadlá, ale myslím, že iba pre efekt. Prípadne pre malé deti do 2 rokov. Alebo niekoho, kto sa chce dozadu posadiť bokom a vyložiť si nohy pred seba. Alebo – ako doplnenie nie práve najväčšieho batožinového priestoru, nad ktorým sa týči obľúbený prvok Hondy – tzv. panoramatické zadné sklo. Myslíme to ironicky - kufor sa láme presne tam, kam sa občas pozriete cez spätné zrkadielko a tak sa budete pri výhľade dozadu spoliehať viac na spätné zrkadlá na bokoch. Toľko teda ku kritike.

Naštartovanie – ako už u Hondy býva zvykom je kombináciou otočenia kľúča v zapaľovaní a stlačením červeného štartovacieho tlačidla a jedna-päťka sa potichu prebudí k životu. O systéme IMA – ktorý je pod kabátom Hondy CR-Z už viete všetko podstatné, ak ste niekedy počuli o modeli Insight. S malým benzínovým motorom, tentokrát s objemom 1.5litra je spojený malý elektromotor, ktorý mu dodáva silu pri akcelerácii a dobíja sa pri brzdení. Toľko v skratke, zásadnou novinkou modelu CR-Z je ale jeho spárovanie s manuálnou prevodovkou. Chvalabohu – 6stupňovou, ktorá je aj celkom dobre odstupňovaná. Ich spolupráca prebieha presne tak, ako v každom inom aute, čiže vy radíte a elektromotor pomáha od chvíle, kedy uvoľníte spojkový pedál. Na výber je viacero jazdných režimov – najpoužívanejšie budú asi Sport a Eko. Skôr si ale myslím, že Sport. EKO mód je totiž stav, v ktorom aj keď by ste dupali po plyne do zbláznenia, motor bude reagovať veľmi pomaly, rozvážne, jednoducho zoptimalizuje všetko tak, ako by ste produkovali čo najmenej škodlivých spalín. V režime Sport naopak zostrí reakciu na plyn a používa newtonmetre elektromotoru na to, aby ste si jazdu poriadne užili, prípadne mali z auta pocit, ako keby pod jeho kapotou bol motor o niečo väčší, ako iba 1.5ťka. V oboch prípadoch to funguje, spotreba sa drží pomerne nízko a netreba sa kvôli nej ani príliš snažiť, aby vám 40 litrová nádrž vydržala poriadne dlho. Na reálnu spotrebu pri bežnom živote si ale budeme musieť chvíľu počkať, kým sa k nám auto dostane na poriadny, dlhšie-trvajúci test, pretože približne hodinu, ktorú sme s autom strávili, sme nemienili premrhať meraním spotreby.

Chce to totiž aj viac odhodlania, aby ste objavili podstatu nového auta. Ako sme už spomínali, pri jazde v meste sa vám bude páčiť sila motora pri každom preradení i nepotrebnosť vytáčať motor na to, aby ste sa hýbali svižnejšie, no vyrazte von z mesta a podržte ten plyn. Zistíte, že s rastúcimi otáčkami motor už až tak výrazne nesilnie ( subjektívne je najsilnejší vďaka elektromotoru v tých nízkych), no otáčkam sa vôbec nebráni. Práve naopak, necháva sa vytáčať priam radostne, pýtajúc si rovnaké správanie pri každej zaradenej rýchlosti. Možno až príliš nápadne mi to pripomína agregát s rovnakým objemom, ktorý ste mohli nájsť v Civicoch z roku 1996-2000. To však nie je všetko. Ani ochota vysokých otáčok spravidla nestačí, ak tomuto nadšeniu nesekunduje dobrý podvozok, čo našťastie nie je prípad CR-Z. Ten nielenže dobre maskuje prítomnosť hybridného pohonu, pôsobí vyvážene, no ak natrafíte na cestách na nerovnosť, dieru, alebo jamu, CR-Z ju pohltí úplne galantne. Máme ozajstnú radosť. V skutočnosti je podvozok CR-Z tak dobrý, až nás pokúšajú myšlienky, aké by CR-Z mohlo byť bez hybridného pohonu a s takou 1.8ičkou. Veľmi, veľmi si to prajeme zistiť.

Honda CR-Z bola pre nás po dlhej dobe príjemným prekvapením. Okrem atraktívneho vzhľadu a výborných sedadiel za to môžu predovšetkým jazdné vlastnosti. Páči sa nám, že sa v Honde nevybrali cestou ďalšieho pritvrdzovania podvozku, ktoré môže fungovať iba na vybraných cestách, ale CR-Ztku vrátili poddajnosť dávnych generácii. Dobré je aj to, že prítomnosť hybridného pohonu si počas jazdy ani neuvedomujete. Či sa len tak vozíte po meste, alebo sa preháňate po vedľajších cestách, hmotnosť batérii cítiť nebudete a vďaka prítomnosti manuálnej prevodovky rýchlo zabudnete, že vôbec hybridné auto máte. Na tento fakt príde v zásade iba pri platení, pretože v Honde si už tradične za nový model pýtajú nemalú čiastku, alebo, a to je ten lepší prípad - pri nie veľmi častom tankovaní.
 
Vítame:
- Atraktívny vzhľad
- Výborné sedadlá
- Jazdné vlastnosti
- Iskra, ktorá Hondám dlho chýbala

Chýba nám:
- Menej lesklých plôch na prístrojovej doske
- Výkonnejšia verzia
- Atraktívnejšie ceny
- Nehybridný model s atraktívnejšou cenou ?




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 2 rokmi
Martausová Sima Band
pred 4 rokmi
Jubilejný desiaty radový album kapely IMT Smile je na svete. Volá sa Na ceste 1979 a obsahuje desať skladieb.
pred 17 rokmi
Miera bohatstva sa v dobe feudalizmu merala veľkosťou pôdy a počtom poddaných.
pred 5 rokmi
Toto je skvelá vizitka vynikajúcej muzikálovej speváčky (samozrejme, v prípade Bílej, je to iba jedna časť jej repertoáru), ktorej pestrosť postáv, ktoré v divadle stvárnila sa možno rovná i nejakému tomu rekordu.
pred 7 rokmi
Po štyroch rokoch sa na trh vracia edícia najkrajšie rozprávky vydavateľstva Opus.
pred 7 rokmi
Vedci ju považujú za zázračnú rastlinu. Lekár v črepníku, kúzelný prútik nebies či rastlina života. Jej tradícia siaha do obdobia starovekých civilizácií. Čo všetko tento zázrak ukrýva?
pred 13 rokmi
Pulzová frekvencia je najpoužívanejšia v kontrole intenzity tréningu, pretože je ľahko prístupná a merateľná.
pred 8 rokmi
Film Zvuk hluku dokazuje, že hudba môže naozaj meniť životy ľudí.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT