Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 20. novembra 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC

Hodnotenie: 9 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 21.06.2012

Na slovenských cestách je Honda CR-V riadne zabývaná a jej dizajn netreba extra predstavovať, síce nepatrí medzi najkrajšie SUV na trhu, no jej vzhľad je celkom podarený a auto pôsobí masívne.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Honda CR-V je na trhu od roku 2006 a ešte tento rok ju nahradí nová, štvrtá generácia. S blížiacim sa koncom však prichádza potešujúce zlacnenie a akciové ponuky, ktoré z tohto japonského SUV robia pri kúpe mimoriadne atraktívnu voľbu, ktorá ani po rokoch na trhu nepatrí do starého železa.
 
Na slovenských cestách je Honda CR-V riadne zabývaná a jej dizajn netreba extra predstavovať, síce nepatrí medzi najkrajšie SUV na trhu, no jej vzhľad je celkom podarený a auto pôsobí masívne, chrómové kľučky a lemovanie okien mu dodáva dávku luxusu. Nie však príliš okato, na cestách je Honda CR-V skôr neveľmi výrazná šedá myška. Aj nenápadnosť si nájde svojich priaznivcov.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC 01
Hranaté tvary minulých generácií nahradili krivky, na tvare okien poznať inšpiráciu z Porsche.

Rovnako ako zvonku, neohúri Honda dizajnom ani vnútri. Čím interiér jednoznačne poteší je jeho nadpriemerná priestrannosť a vzdušnosť, ako aj kvalita spracovania plastových dielov z tvrdých materiálov. Predné sedadlá poskytnú dostatočné pohodlie aj oporu od bočného vedenia. Každé sedadlo vpredu má vlastnú lakťovú opierku, škoda že len pomerne úzku. Vzadu sa v maximálnom pohodlí odvezú dvaja pasažieri s dostatkom miesta na nohy aj hlavu, ktorí si môžu takisto vyklopiť lakťovú stredovú opierku s držiakmi nápojov. Stredné sedadlo s operadlom je tvrdšie a má krátku opierku hlavy, ktorá stačí na podoprenie hlavy iba nižším osobám. Pochváliť treba príjemný semišový materiál sedadiel s prvkami Alcantry. Posádka má v kabíne k dispozícii množstvo odkladacích priestorov. Vo veľkých predných dverách umožňujúcich ľahké nastupovanie sú až tri samostatné oddelenia, zaujme aj masívne madlo na zatváranie, ktoré nájdeme aj vzadu. Pred spolujazdcom sú ďalšie dve skrinky, ďalšie veci možno odložiť medzi sedadlami, kde je objemná skrinka zatvárateľná roletkou a pred ňou držiaky na nápoje.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC 02
Ergonómia a prehľadnosť interiéru je špičková.

Vodič si na svojom mieste ľahko nájde ideálnu polohu za volantom. Prístroje a palubná doska okolo neho sú mimoriadne prehľadné a ich ergonómia je vynikajúca, všetky ovládače sú dostatočne veľké a zrozumiteľne popísané, ovládanie je teda intuitívne aj bez podrobnejšieho študovania manuálu. Vyššia poloha za volantom poskytuje dobrý výhľad do okolia vozidla. Všetky informácie potrebné pre jazdu vidí vodič pred volantom na dvoch budíkoch a na displeji medzi nimi. Na otáčkomeri nájdeme aj indikátor optimálneho radenia. Zvyšné dva displeje sú na stredovom paneli a patria rádiu a klimatizácii. V strede palubnej dosky sa usadila aj radiaca páka, podlaha teda bez tunela alebo iného prerušenia prechádza od vodiča k spolujazdcovi. Volant s ovládaním rádia a tempomatu padne do ruky bez problémov rovnako ako ľahko dosiahnuteľná krátka radiaca páka s hladkým radením. Veľmi originálne je riešené ovládanie ručnej brzdy pákou pripomínajúcou páku z lietadla. Zvyknúť si treba na symfóniu varovných signálov po otočení kľúčika, okamžite sa ozve upozornenie na nezapnutý pás a zatiahnutú ručnú brzdu, pri parkovaní pri prekážke sa k tomu pridá aj signalizácia od senzorov, na vodiča tak začnú pípať naraz hneď tri signály.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC 03
Objemná kabína poskytne posádke dostatok priestoru vpredu aj vzadu.

Interiér Hondy CR-V je mimoriadne variabilný a v praktickosti z nej robí vozidlo, ktoré vo svojej triede ťažko nájde konkurenta. Zadné sedadlá sa dajú pozdĺžne posúvať, čím sa dá podľa potreby mierne zväčšiť objem kufra alebo priestor na nohy zadných cestujúcich. Nastaviteľný je aj sklon každého zo zadných operadiel delených v pomere 40:20:40, vďaka čomu sa dá vzadu sedieť aj viac v polohe ležmo. Základný objem batožinového priestoru je 513 litrov, po jednoduchom sklopení sedadiel má po hranu okien 955 litrov. Veľmi dobrý je aj prístup do kufra cez veľké dvere, spodná hrana pri nakladaní nepredstavuje väčšiu prekážku.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC 04
Variabilita interiéru robí z vozidla všestranného pomocníka.

Model CR-V predáva Honda s benzínovým dvojlitrom alebo naftovým 2.2 i-DTEC, ktorý sme testovali so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát s výkonom 150 koní a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm dostupným od 2000 otáčok za minútu má dostatočný ťah už od 1500 otáčok, indikátor radenia si pýta vyšší stupeň pred 2000 otáčkami. Pri 90-ke má motor na šestke asi 1800 otáčok a dostatočnú pružnosť na predbiehanie aj bez podradenia, pri 130-ke točí už nie tak pozitívnych 2600 otáčok, kultivovanosť motora je však na vysokej úrovni a neruší posádku neohrabaným klepotom ani pri diaľničnom tempe. Mimo mesta dokáže CR-V s týmto motorom jazdiť so spotrebou do 6 litrov, v meste okolo 8 litrov podľa premávky. Pri diaľničnom povolenom maxime si motor pýta 7,5 litrov paliva, pri 110-ke o liter menej. Honda CR-V teda nie je žiadny pažravec, celkový priemer testu skončil na hodnote 6,8 litra na 100 kilometrov. Kvôli menšiemu objemu nádrže iba 58 litrov je však dojazd na jedno tankovanie iba niečo cez 800 km, auto takéhoto charakteru by si určite zaslúžilo väčší akčný rádius.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC 05
Naftový motor má kultivovaný prejav a dostatočný výkon.

Už dávno sú preč časy, keď sa prvá generácia Hondy CR-V hlásila k offroadom napríklad aj rezervou umiestnenou na dverách batožinového priestoru, ktorá je dnes už pod jeho podlahou. Aktuálna Honda CR-V je určená predovšetkým na cesty a nie do terénu, o čom svedčí aj svetlá výška iba 155mm. Jazda na poľných a lesných cestách jej však problém nerobí, na horších povrchoch pomôže aj systém pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý je prítomný v každej jednej verzii a netreba zaň priplácať. Pohon Real Time 4WD zapája zadné kolesá až po prekĺze predných kolies, oneskorenie však nie je nijako cítiť a na snehu, mokrej ceste alebo blate pomôže vodičovi z nejednej šlamastiky. Podvozok kombinuje pohodlie s tuhosťou. Nerovnosti je síce mierne cítiť a počuť, no vďaka odhlučneniu podvozku a 17-palcovým pneumatikám v značne odfiltrovanej podobe. Tvrdšie odpruženie zabraňuje náklonom v zákrutách a kolesá statočne držia stopu, auto teda zvláda aj ostrejšiu jazdu, aj keď kvôli vyššej stavbe auta a hmotnosti sa zdá trochu ťažkopádnejšie.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC 06
V teréne síce nie je stratená, ale Honda CR-V patrí primárne na asfaltové cesty.

Koniec osudu aktuálnej Hondy CR-V sa nezadržateľne blíži a hoci to môže znieť smútočne, z druhého pohľadu je to dôvod na radosť. Výrobca totiž upravil cenník aj výbavy a tak predstavuje model CR-V možnosť získať zaujímavé SUV za ešte zaujímavejšiu cenu. Prípadný záujemca by tak získal vynikajúce relatívne nenápadné a praktické auto s dobrými jazdnými vlastnosťami, výkonným motorom, dobrým ovládaním s pohonom 4x4 a priestranným a praktickým interiérom. Chudobná nie je ani výbava Comfort s kompletným arzenálom bezpečnostných prvkov, automatickou klimatizáciou, tempomatom, hmlovkami, koženým volantom a pákou, ako aj parkovacími senzormi vpredu aj vzadu. Testovaná Honda CR-V s naftovým motorom 2.2 i-DTEC vo výbave Comfort má cenníkovú cenu 26 200 €, pričom koniec predaja je sprevádzaný špeciálnymi akciami, ktoré túto cenu ešte viac zrážajú dolu.

Motor
: 2.2 i-DTEC
Objem valcov
: 2 199 cm3
Max. výkon
: 110 (150) pri 4000 ot./min.
Max. krútiaci moment
: 350 pri 2 000-2 750 ot./min.
Palivo
: Nafta
Pohon
: 4x4
Prevodovka
: 6 stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 570 mm
Šírka
: 1 820 mm
Výška
: 1 675 mm
Svetlá výška
: 155 mm
Rázvor náprav
: 2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť
: 1 652 mm
Celková hmotnosť
: 2 160 mm
Objem batožinového priestoru
: 513l / 995l
Objem palivovej nádrže
: 58 l


 

28 obrázkov / Redakčné fotografie z testovania modelu Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC.
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC
Honda CR-V Comfort 2.2 i-DTEC




Hodnotenie: 9 / 10

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Chov hospodárskych a spoločenských zvierat - P....
Spoločnosť sa zaoberá predajom kozmetických pro...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsah...
Ponúkam kompletné elektroinštalačné práce v rod...
Opravy zásuviek,vypínačov,svietidiel,bytových z...

Agentúra SUNSET hľadá opatrovateľky a opatrovat...
Jsme česká kontrolní agentura a hledáme nové KO...
82-Jahre nette Frau (160cm/60kg)- Parkinson, ei...

73 000.00 €
Na predaj byt, rozloha 46 m2
67 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 200 m2
153 160.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 76 m2, n...





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Exkluzívny výber toho najlepšieho z tvorby Jaromíra Nohavicu z poslednej dekády minulého storočia k jeho životnému jubileu.
pred 6 rokmi
Existujú dva typy a to buď emocionálne a fyziologicky vyvolané začervenanie tváre.
pred 7 rokmi
Nepopierateľný kráľ rocknrollu Elvis Presley je aj dnes jednou z najväčších ikon a najmocnejších postáv populárnej kultúry.
pred 4 rokmi
Telo držiteľa Oscara našiel dnes v jeho byte na newyorskom Manhattane scenárista David Katz. Príčinou úmrtia bolo pravdepodobne predávkovanie heroínom.
pred 6 rokmi
Osteoporóza je vlastne rednutie kostí. V kostnej hmote sa vytvárajú póry a trhlinky. Patrí medzi civilizačné choroby.
pred 5 rokmi
K významnému objavu dospeli dvaja americkí vedci, vďaka ktorým možno významne klesne úmrtnosť na rakovinu.
pred 2 rokmi
Technické zabezpečenie nemocníc je jedným zo základných predpokladov, aby lekári a zdravotné sestry mohli vykonávať svoju prácu kvalitne. Fakultná nemocnica s poliklinikou Žilina nie je žiadnou výnimkou.
pred rokmi
Spevák Robo Opatovský sa považuje za vianočné dieťa. Tieto sviatky miluje a tento rok ich chce mať každý deň.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT