Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2017, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC

Hodnotenie: 8 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 24.09.2012

Hoci z pôvodného modelu nezostal na karosérii novinky ani jeden diel, charakteristika dizajnu zostala zachovaná, ale v civilnejšej podobe.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Honda Civic jazdí už 40 rokov a do roku 2006 sa jej predalo 16,5 milióna kusov, čo z nej robí jedno z najobľúbenejších áut na svete. Následná ôsma generácia, často prezývaná aj UFO, vyvolala hlavne dizajnom rozporuplné diskusie, pri aktuálnej deviatej generácii sa Honda rozhodla futuristický vzhľad uhladiť.

Hoci z pôvodného modelu nezostal na karosérii novinky ani jeden diel, charakteristika dizajnu zostala zachovaná, ale v civilnejšej podobe, o šokujúcom nadpozemskom dizajne nemôže byť reč.

Z auta zmizli ozvláštňujúce prvky ako trojuholníkové hmlovky, kľučky dverí a koncovky výfuku. Predná časť má prísny pohľad, široké svetlá dávajú menej priestoru maske chladiča s dvomi rebrami, pod ktorou je šedý plast držiaci ešpézetku, k hmlovkám pribudli LED pásiky denného svietenia. Zboku sa päťdverový hatchback tvári vďaka zadným kľučkám ukrytým v stĺpikoch ako kupé, na streche zaujme anténa v tvare žraločej plutvy. Koncové svetlá vystupujúce nad ostatné plochy sú spojené a prechádzajú cez zadné okno, čím vytvárajú zadný spojler, deviata generácia sa dočkala aj zadného stierača.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 01
Honda upustila od extrémneho futurizmu a nový Civic vyzerá viac pozemsky.

Futurizmus v umiernenejšej podobe panuje aj v interiéri. Bez výhrad je spracovanie plastov a použité materiály, ktoré ani na rozbitých cestách nevydajú jediný zvuk. V troch hlbokých tubusoch sú otáčkomer a ukazovatele paliva a teploty kvapaliny, nechýba ani indikátor radenia pre ekonomickú jazdu. Nový Civic je celkovo zameraný na úspornú prevádzku, ekonomický režim sa zapína zeleným tlačidlom a úspornosť jazdy indikujú stromček na prístrojovom paneli a dve čiary po stranách rýchlomera. Ten je digitálny a nachádza sa na paneli v oblúku pod čelným sklom spolu s displejom palubného počítača a rádia. K ovládaniu rádia na stredovej konzole namietať nemožno, ale pri klimatizácii si výrobca zaslúži kritiku. Nastavuje sa totiž nie klasickými otočnými ovládačmi, ale tlačidlami. Sú navyše celkom malé a umiestnené veľmi nízko, treba k nim teda na pomerne dlhú dobu sklápať zrak ďaleko od vozovky, priestor na manipuláciu s tlačidlami je okrem toho pri zaradených nepárnych stupňoch obmedzený. Nepodarené je aj ovládanie palubného počítača, ktorý neumožňuje jednoducho prepnúť zobrazenie medzi spotrebou a dojazdom. Počas jazdy je totiž ponuka orezaná a aj kvôli takejto banalite je treba zastaviť a prepínať zobrazenia v komplikovanom menu.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 02
Interiér je spracovaný kvalitne, no v ergonómii došlo k pár prešľapom.

Priestorové pomery Hodny Civic v kabíne sú prijateľné, no nanajvýš priemerné. Predná dvojica sa pohodlne usadí v sedadlách s nadštandardným bočným vedením a širokým rozsahom nastavenia, sedenie je kvôli palivovej nádrži pod sedadlami vyššie, no na hlavu zostáva dosť miesta. Tvarovanie zadnej lavice takisto praje skôr dvom než trom pasažierom, zo stredného operadla si potom môžu od výbavy Sport vyklopiť lakťovú opierku s držiakmi na poháre. Bez sťažovania na nedostatok miesta môžu za sebou sedieť priemerne urastení Európania s výškou okolo 185 cm, vyššie postavy už budú mať vzadu hlavy opreté o strechu. Drobnosti a fľaše si môže posádka odložiť vo dverách, vpredu je k dispozícii okrem skrinky pred spolujazdcom aj priestor na stredovej konzole krytý roletkou a skrinka v lakťovej opierke, ktorá ukrýva konektory USB a AUX, montované od základnej výbavy.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 03
Štvorčlennú posádku európskeho vzrastu odvezie Civic pohodlne aj na dlhé trasy.

Variabilitou interiéru Hondy Civic vo svojej triede exceluje. Batožinový priestor odvezie 401 litrov a pod „falošným“ dnom kufra je pripravených ďalších 76 litrov. V tejto triede neporaziteľných 477 litrov výrobca dosiahol okrem iného vyhodením rezervného kolesa, v prípade defektu si treba poradiť so súpravou na jeho opravu. Jednoduchým krokom možno naraz odpratať zadné sedadlá do úplnej roviny a objem po hranu okien zvýšiť na 1210 litrov. Kúzelné zadné sedadlá Magic Seats navyše umožňujú sklopenie sedákov k operadlám, čím vznikne priestor schopný odniesť dva bicykle alebo napríklad škatuľu s veľkým LCD televízorom.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 04
Batožinový priestor s dvojitou podlahou nemá v tejto kategórii vozidiel premožiteľa.

Honda Civic bola vždy autom, ktoré poslúžilo nielen celej rodine, ale potešila aj vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami poskytujúcimi radosť zo šoférovania. Príjemne tuhý podvozok zvláda tlmiť nerovnosti a filtruje nárazy od kolies, nedostatkom komfortu teda netrpí. Zadná náprava síce nie je viac-prvková, zadok auta však zostáva pokojný aj pri ostrejšej jazde. Horšie je to s prednou časťou, ktorá spôsobuje kvôli hmotnosti naftového motora nedotáčavosť. Tá našťastie prichádza iba pri naozaj ostrých prejazdoch zákrut kombinovaných s brzdením, kedy sa odľahčuje zadná časť. Inak auto zostáva ukážkovo stabilné a nevyžaduje korekcie volantu. Komunikatívne riadenie je ukážkovo presné a má správne naladený účinok posilňovača. V spolupráci s presnou prevodovkou s krátkymi dráhami poskytuje príjemný zážitok z jazdy.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 05
Ovládanie auta s naladením podvozku vytvárajú skvelé podmienky pre zážitok z jazdy.

Dopredu to teda ide vynikajúco, horšie je to s cúvaním. Spojler integrovaný v okne značne obmedzuje výhľad vzad, našťastie vo vyšších verziách a situácii za autom informuje kamera. Jej obraz sa však zobrazuje na malom displeji palubného počítača s tmavým obrazom a vodiace čiary neukazujú, kam bude auto smerovať podľa natočenia volantu. Iba v najvyššej verzii je kombinovaná aj so senzormi, ktoré pri cúvaní pomôžu viac ako kamera.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 06
Daňou za zadný spojler je zhoršený výhľad dozadu.

Zábavne ladenému podvozku sekunduje výkonný turbodiesel s objemom 2.2 litra, ktorý je jediným naftovým motorom v ponuke Hondy. Podáva výkon 110 kW pri 4000 otáčkach a auto je s ním veľmi živé. Neprekáža mu ani jazda pri 1100 otáčkach a aj pri tejto hodnote je cítiť reakcia na pridanie plynu. Najvyšší krútiaci moment 350 Nm dosahuje od 2000 do 2750 otáčok, kedy prichádza nástup výkonu pokračujúci plynule až po červené pásmo. Vtedy je jazda zábavne dynamická, no Honda Civic hrá skôr na ekonomickú jazdu. Mimo mesta sa nám darilo jazdiť za 4 litre na 100 km, v meste za 5 až 5,5 litra podľa premávky. Celkový priemer testu skončil na hodnote 4,8 l/100 km, teda viac ako udáva výrobca, no stále ide o vynikajúce číslo, kedy sa dá na jednu nádrž prejsť viac ako 1000 kilometrov.
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC 07
Jediný diesel v ponuke Hondy je úsporný a auto je s ním veľmi agilné.

Honda Civic je vydarené auto, schopné fungovať ako rodinné vozidlo, ktoré jazdnými vlastnosťami dokáže uspokojiť aj chuť hlavy rodiny na športovejšiu jazdu. Umiernený dizajn nie je tuctový, interiér zase poskytne variabilitu a úžitkové vlastnosti na vrchole triedy, aj keď s miernymi ergonomickými zakopnutiami. Na cestách sa dobre ovláda a je komfortná, pričom dieselový motor je výkonný a úsporný zároveň, kto nenajazdí veľa kilometrov nech radšej zvolí silnejší benzínový agregát. Cenová politika je nastavená sebavedome a práve kvôli nej sa Civic asi nestane masovou záležitosťou, hoci ide o naozaj dobré auto. Testovaná naftová verzia vo výbave Sport má cenovku mierne nad 20 000 €, vo výbave však stále chýbajú napríklad parkovacie senzory či xenóny. Tie dokonca nemožno mať ani za príplatok, a tak treba siahnuť po najdrahšej výbave Executive.

Motor
: 2.2 i-DTEC
Objem valcov
: 2 199 cm3
Max. výkon
: 110 kW (150 k) / 4 000 ot./min
Max. krútiaci moment
: 350 Nm / 2 000 – 2 750 ot./min
Max. rýchlosť
: 217 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h
: 8,3 – 8,8 s
Palivo
: Nafta
Pohon
: Predné kolesá
Prevodovka
: 6-stupňová manuálna
Dĺžka
: 4 300 mm
Šírka
: 1 770 mm
Výška
: 1 470 mm
Rázvor náprav
: 2 595 mm
Svetlá výška
: 140 mm
Prevádzková hmotnosť
: 1 438 – 1 558 kg
Maximálna hmotnosť
: 1 910 kg
Objem batožinového priestoru
: 477 / 1210 l
Spotreba mesto
: 5,2 l/100km
Spotreba mimo mesta
: 3,9 l/100km
Spotreba kombinovaná
: 4,4 l/100km
Objem palivovej nádrže
: 50 l


 

24 obrázkov / Honda Civic - jedno z najobľúbenejších áut na svete
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC
Honda Civic Sport 2.2 i-DTEC




Hodnotenie: 8 / 10
Ďalšie súvisiace a podobné články

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Primárne sa zameriavame na reality v okrese Bra...
Spoločnosť iNOVA sys s.r.o. pre Vás vyvinie web...



Vykonávame elektroinštalácie (i menšieho rozsa...

Prijmem čašníka/čašníčku do Bistra na sídlisku ...
Prijmeme väčší počet skladníkov do skladu s pot...
Ponúkame prácu pre šikovných a spoľahlivých ľud...

127 999.00 €
Na predaj byt, 4 a viac izieb, rozloha 90 m2
2 335.00 € /mesiac
Na prenájom obchodný priestor, rozloha 479 m2
209 999.00 €
Na predaj byt, 3 izby, rozloha 70 m2, novostavba





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Väčšina z nás sa dozvedela o existencií Opus Dei z románu Dana Browna, Da Vinciho kód. Kniha nie je tak ďaleko od pravdy.
pred 5 rokmi
Občanov čakajú na základe schválenej novely zákona o správnych poplatkoch napríklad rozdielne poplatky pri prvom zápise motorového vozidla do evidencie vozidiel v závislosti od výkonu motora.
pred 6 rokmi
Ceny kaprov, ktoré sa stali tradičnou súčasťou štedrovečerných stolov, sa oproti minulému roku nezmenili. Niekde dokonca zlacneli.
pred 3 rokmi
Na otváracom ceremoniáli sa stretli organizátori, hostia, partneri, členovia poroty a návštevníci festivalu.
pred 5 rokmi
Slovenské lesy potrápilo za posledných päť rokov až 1 418 požiarov.
pred 6 rokmi
Petra Polnišová, Adela Banášová a spisovateľ Ján Štrasser budú 26. januára 2012 podpisovať knihu Tri, v ktorej nájdete rozhovory Jána Štrassera s týmito ikonami slovenského šoubiznusu.
pred 6 rokmi
Popové kvarteto Lunetic po 11 rokoch opäť vstupuje na hudobnú scénu.
pred 10 rokmi
Medzi našou verejnosťou prevláda názor, že pocit smädu je najlepší ukazovateľ pre nutnosť dostatočného príjmu vody.

 
 
 

Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Dara Rolins má nový album - ETC
Dočkali sme sa a je fantastický!
Dara Rolins má nový album - ETC
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Ak milujete skvelú hudbu, tak máme pre vás super novinku.
Novinka od Imagine Dragons - Evolve už čoskoro!
Nový album IVANA MER Early Works
Prečítajte si viac o tomto albume.
Nový album IVANA MER Early Works
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.
Produkcie sa opäť ujal Greg Haver, ktorý stojí i za mimoriadne úspešnou poslednou nahrávkou Rockfield.
Jedna z najúspešnejších českých skupín Chinaski vydáva nový albumNení nám do pláče.