Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 21. augusta 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Civic Sedan

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.02.2001

Japonci robili veľké pokroky nielen v konštrukcii automobilov, ale aj v technológii a organizácii ich výroby,...
Honda Civic Sedan
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Japonci robili veľké pokroky nielen v konštrukcii automobilov, ale aj v technológii a organizácii ich výroby, čo sa prejavilo aj na nasledujúcich generáciách typového radu Civic, ktorý je už viac ako dvadsať rokov najpredávanejším z výrobného sortimentu automobilov značky Honda. V závere minulého roka sa aj na náš trh dostala ďalšia - už siedma - generácia Hondy Civic, ktorú zatiaľ reprezentuje štvordverový sedan. Nový sedan je o 45 mm vyšší a o 20 mm širší ako jeho predchodca. Dĺžka zostala nezmenená, 4460 mm, rázvor náprav má 4625 mm, o 5 mm viac ako predtým. Konštruktéri sa pri tvorbe novej generácie Civica riadili heslom "zvnútra von", ktorého podstata tkvie vo vytvorení priestranného, ergonomicky čo najlepšie navrhnutého interiéru pre predpokladaný počet cestujúcich, a jeho "obstavaním" vonkajšími panelmi karosérie.

Jedným z pozoruhodných rysov štvordverového Civicu je plochá podlaha, čím pribudlo priestoru najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách. Umožnilo to napríklad umiestnenie dvoch tlmičov výfuku bližšie k zadnej časti vozidla namiesto jednej predkomory uprostred výfukového traktu, ale aj umiestnenie novej 50-litrovej palivovej nádrže vyrobenej zo štyroch druhov živice v šiestich vrstvách pod podlahu. Nové tvarovanie prednej časti zase uvoľnilo priestor pre nohy vodiča a spolujazdca. Posed cestujúcich je vpredu vyšší o 25 mm, vzadu o 20 mm. Tvarovanie a zdvihnutie strechy zosvetlilo interiér. Aj na zadných sedadlách je dosť miesta nad hlavami pre vyšších cestujúcich.

Napriek zjednodušeniu tvaru podlahy a odstráneniu prelisov na nápravy a agregáty pohonu stúpla celková tuhosť karosérie. Použitím materiálov väčšej pevnosti na podlahu, bočný a predný rám, podbehy a výstuhy nárazníkov, sa výrazne posunula hranica odolnosti voči deformáciám pri náraze. Karoséria zväčšenou tuhosťou zároveň lepšie tlmí vibrácie, klesla celková hladina hluku v interiéri. Na ešte výraznejšie utlmenie konštruktéri použili viacero dielcov z polyuretánovej peny a plstenú vrstvu na zlepšenie zvukovej izolácie strechy. Všetky tieto úpravy v interiéri v prospech cestujúcich si vyžiadali následné zmeny na uložení motora a nápravách.

Motor je prichytený na pomocnom ráme dvoma pevnými a dvoma kvapalinou plnenými úchytmi. Sú rozložené trochu asymetricky, po jednom pre motor a prevodovku, v osi momentu zotrvačnosti agregátu. Toto usporiadanie výrazne znižuje hladinu prenášaného hluku do karosérie pri voľnobežných otáčkach. Priestor pre cestujúcich je posunutý dopredu, predná časť je teraz o 65 mm kratšia ako predtým, zadný previs karosérie je zase o 40 mm dlhší, čo umožnilo zväčšiť batožinový priestor. Protihlukové úpravy zasiahli aj motor. Nová konštrukcia sacieho potrubia obmedzila hluk sania a väčšia pevnosť bloku motora spolu s novým napínacím mechanizmom rozvodového remeňa zoslabila vibrácie. Bol použitý užší ozubený remeň s novým profilom zubov. Úpravy, zoslabujúce vibrácie zasiahli aj kľukový hriadeľ. Je o 0,4 kg ľahší, ale s väčšou tuhosťou. Ďalším príspevkom k tichšej jazde je pokles pracovných otáčok motora. Plochšia charakteristika priebehu krútiaceho momentu s maximom pri nižších otáčkach umožňuje preraďovanie prevodových stupňov bez potreby "vytáčania" motora. Pri úpravách celohliníkových zážihových štvorvalcov 1,4 l OHC a 1,6l OHC VTEC II sa konštruktéri nezamerali na rast najväčšieho výkonu, ale na zlepšenie priebehu krútiaceho momentu v stredných otáčkach, hospodárnosť a malý obsah emisií vo výfukových plynoch. Výsledkom je pri motore 1,4 l nárast krútiaceho momentu zo 126 Nm pri 4600 ot./min na 130 Nm pri 4300 ot/min. Najväčší výkon 66 kW poskytuje motor pri 5600 ot./min miesto pôvodných 6400. Pri motore 1,6 l stúpol krútiaci moment zo 143 Nm pri 4800 ot./min na 152 Nm pri 4300 ot/min. Výkon 81 kW dosahuje motor VTEC II pri 5800 otáčkach za minútu. Zaujímavé sú aj ďalšie novinky v motore.

Vstrekovače so štyrmi otvormi zlepšujú rozptyl a tým aj zefektívňujú spaľovanie vstrekovaného paliva. Recirkulácia výfukových plynov do sania a trojnásobné zväčšenie vnútorného povrchu keramiky katalyzátora vedú k výraznému zmenšeniu emisií pod hranice platných noriem v Európskej únii. Novým usporiadaním súčastí a ich konštrukcie, zmenou materiálov sa podarilo zmenšiť hmotnosť motora o vyše 12 kg. Vďaka lepšiemu rozmiestneniu vzduchového filtra, rezonátora sania a iných častí motora pod kapotou sa zväčšili deformačné zóny prednej časti. Honda ponúka dva typy prevodovky. Päťstupňovú s ručným preraďovaním a štvorstupňovú automatickú s "Grade Logic Control" - elektronickým systémom optimalizácie zaradeného stupňa podľa jazdných podmienok a záťaže motora.

Zmeny veľkosti interiéru si vyžiadali zmeny na podvozku. Vpredu bolo použité na priestor menej náročné zavesenie McPherson v zostave, ktorá umožnila pri zachovaní výborných jazdných vlastností ušetrenie priestoru na posun hnacej jednotky dozadu a viac priestoru pre cestujúcich. Zadný lichobežníkový záves je kompaktnejší, umožnil umiestnenie výfuku a nádrže pod podlahu, rozšírenie priestoru v batožinovom priestore o 142 mm a zlepšený kontakt kolies s vozovkou o 31%. Výsledok zmien bol aj subjektívne pri jazdných skúškach v závere novembra, po cestách Záhoria a cez kopec Pezinská Baba, výborný.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 3 rokmi
Solárny systém od THERMO|SOLARU je rovno riešením
pred 7 rokmi
Zlaté maliny budú tento rok udeľovať na sviatok všetkých bláznov - 1. apríla.
pred 10 rokmi
Všetko nasvedčuje tomu, že jarná a jesenná televízna štruktúra funguje v celosvetovom meradle.
pred 5 rokmi
Aj rockeri majú svoje vlastné Vianoce! Už 16 rokov ich v Žiline organizuje skupina AYA!
pred 4 rokmi
V súčasnej dobe narastá počet osôb, ktoré trápi bolesť chrbtice, vyskočená platnička, skolióza a mnohé ďalšie problémy súvisiace s chrbticou.
pred 3 rokmi
Ani tohtoročná jar sa nezaobíde bez nových prírastkov z hudobnej edície Opus 100.
pred 4 rokmi
Je to tu! Presne 2 mesiace do Vianoc. Vyberte si darčeky v pohodlí domova s rozvahou, kľudne, bez stresu a v dostatočnom časovom predstihu.
pred 4 rokmi
Najhlbší zaznamenaný ponor bol 2992 metrov a trval 137,5 minúty, čo je nový rekord medzi morskými cicavcami.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT