Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 18. júla 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - Návštevník z inej planéty

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.07.2006

Keď minulý rok predviedla japonská značka Honda, ktorej autá sa vyznačujú skôr tradičným dizajnom, odvážne tvarovanú koncepčnú štúdiu, vyvolala, pochopiteľne, rozruch.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport - Návštevník z inej planéty
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Keď minulý rok predviedla japonská značka Honda, ktorej autá sa vyznačujú skôr tradičným dizajnom, odvážne tvarovanú koncepčnú štúdiu, vyvolala, pochopiteľne, rozruch. Priaznivý ohlas rozhodol a atraktívny hatchback so siluetou kupé sa medzitým zmenil na sériový Civic, resp. jeho 8. generáciu, ktorý, vybavený pokrokovým motorom 1.8 i-VTEC, sme podrobili redakčnému testu.

Nová Honda Civic je svojim vonkajším vzhľadom rozhodne neprehliadnuteľná. Ostro kreované línie, úzke predné svetlomety, ktoré sa ukrývajú pod širokým priehľadným plastovým krytom, kopijovité kľučky predných dverí, efektný zadný spojler s tretím brzdovým svetlom, ktorý zadné sklo rozdeľuje na dve časti, prepožičiavajú novej generácie Civicu osobitný výzor so zreteľným športovým imidžom. Kompaktná karoséria na prvý pohľad vyzerá ako kupé. Tento opticky klam podporujú aj „ukryté“ kľučky zadných dverí, ktoré sú umiestnené v rámikoch okien.

Zaujímavým štylistickým prvkom sú nezvyčajné trojuholníkové hmlovky, ktorých tvar aj umiestnenie si prepožičali v zadnej časti pre zmenu koncovky výfukov. Spomenuté detaily zjednocujú prednú a zadnú časť nového Civicu a môžu vyvolávať emócie, či už pozitívne alebo opačného charakteru. Jedno je však isté, dynamické tvary karosérie odporúčajú svojho priameho predchodcu, ktorý bol charakteristicky svojimi nenápadnými, konzervatívnymi líniami, do zabudnutia.

Rovnako osobitné tvary a línie nájdeme aj v interiéri, ktorý smelo môžeme označiť za extravagantný, pričom sa nám núka jeho prirovnanie ku kabíne športového lietadla... Futuristický dizajn kabíny nie je na úkor jej praktického využitia. Je zrejme, že interiér novej Hondy Civic sa orientuje na osobu, ktorá sedí za príjemným malým volantom, ktorého ramená sú doplnené o multifunkčné tlačidlami. Dobrý nápad štartovania tlačidlom podobne ako u luxusných alebo športových automobilov, kazí skutočnosť, že predtým sa musí vsunúť kľúčik do spínacej skrinky a otočiť.

Po naštartovaní motora sa rozsvieti „poschodová“ prístrojová doska, ktorej dominuje obrovský analógový otáčkomer. Netradične nad ním našiel miesto digitálny rýchlomer. Všetky ovládacie prvky sú sústredené do bezprostrednej blízkosti vodiča.

Dlhý rázvor – 2620 mm – priniesol cestujúcim vzadu toľko priestoru, že by ho mohli rozdávať. V prípade, že však budú nadpriemerne vysokí, zvažujúca sa zadná časť strechy nad ich hlavami podobný komfort už nedopraje... Aj zhoršený prístup na zadné sedadla cez relatívne úzke dvere sú daňou za avangardné tvary karosérie a tvorcovia automobilu preto nastupovanie uľahčili otváraním dverí do pravého uhla.

Veľké a pohodlné predné sedadlá hodnotíme ako vynikajúce. Ich tvarovanie spoločne s mierne tvrdším materiálom zabezpečuje dokonalé podopieranie chrta a nevyvoláva únavu ani po niekoľkohodinovej jazde.

Inovačným konštrukčným prvkom je umiestnenie palivovej nádrže – nádrž našla miesto pod prednými sedadlami. Konštruktérom sa nezvyčajným umiestnením podarilo zväčšiť objem batožinového priestoru na 415 l a súčasne zvýšiť bezpečnosť pri havárii – nádrž je veľmi dobre chránená pred poškodením. Nezanedbateľný prínosom je aj lepšie rozloženie hmotnosti na nápravy, ktoré prispieva k neutrálnemu správaniu sa auta v zákrutách.

Batožinový priestor svojou veľkosťou a prístupnosťou cez veľké výklopne veko uspokojí aj najnáročnejších užívateľov. Jeho ďalšou devízou je jeho variabilita; zväčšenie sa udeje jednoduchým sklopením sedacích častí do roviny alebo zdvihnutím sklopením sedákov smerom hore – čo bez problémov zvládne každý, aj menej zručný užívateľ, čím získame priestor na prevážanie vysokých predmetov s výškou 1200 mm,

Honda Civic 1.8 i-VTEC je dlhá len 4250 mm (šírka 1770 mm, výška 1460 mm). Je až podivuhodné, ako sa konštruktérom japonskej automobilky pod pomerne krátku, zvažujúcu kapotu podarilo vtesnať výkonný štvorvalec s objemom 1798 cm3. Moderná hnacia jednotka s variabilným časovaním ventilov disponuje maximálnym výkonom 103 kW/140 k pri 6300 ot/min; krútiaci moment vrcholí na úrovní 174 Nm pri 4300 ot/min. Dostatok krútiaceho momentu je k dispozícii v širokom pásme otáčok; jeho citeľný nárast je zrejmý od 3000 ot/min. Motor sa môže pochváliť plochou krivkou krútiaceho momentu, ktorá zabezpečuje jeho veľkú pružnosť, a nevyžaduje tak časté preraďovanie, čo uvítajú predovšetkým vyznávači jazdy s minimálnym preraďovaním.

Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá cez šesťstupňovú prevodovku s ručným radením. Tá je veľmi dobre sprevodovaná; 6. prevodový stupeň umožňuje ekonomickú jazdu, keď pri rýchlosti 130 km/h umožňuje motoru znížiť otáčky na 3400 ot/min.

Automobil dokáže jazdiť maximálkou 205 km/h (údaj výrobcu), zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 8,9 s. Výrobcom deklarovaná spotreba 5,2/6,4/8,4 l/100km sa nám zdá reálna. Mám sa podarilo dosiahnuť priemernú spotrebu 7,8 l/100, čo je na benzínovú „jedna-osmičku“ slušná hodnota.

Honda Civic 1.8 i-VTEC disponuje tvrdšie naladeným podvozkom, ktorý má vpredu zavesené kolesá na vzperách McPherson a spodných trojuholníkových ramenách a vzadu – a to nás prekvapilo – vystačil s jednoduchou konštrukciou kľukovej napravy s nosníkom v tvare písmena H, ale aj napriek tejto skutočnosti nerovnosti filtroval nerovnosti veľmi dobre. Podvozok zaručuje vynikajúcu stabilitu a minimálne nakláňanie v zákrutách pri obsadení štyrmi osobami; jeho správanie je vcelku bezproblémové, k čomu pomáhajú aj torzné stabilizátory vpredu aj vzadu. V prípade, že na palube je okrem vodiča iba jeden pasažier, množstvo pozdĺžnych a priečnych nerovností dokázalo znervózniť zadnú časť testovanej Hondy Civic. Včasnou alebo predvídavou reakciou presného a ostrého radenia, popr. brzdovým pedálom popísaný nedostatok sa dá hravo eliminovať.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


Predaj bytov, domov, pozemkov, výstavba rodinný...
Naslapany cyklo shop s ponukou elitnych svetovy...



Sú tu pre Vás ľahko dostupné pôžičky od 400 Eur...


60 450.00 €
Na predaj byt, 1 izba, rozloha 42 m2
93 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 310 m2
215 000.00 €
Na predaj rodinný dom, rozloha 115 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 4 rokmi
Závislosť na ruských energetických zdrojoch podľa poľského premiéra Donalda Tuska EÚ oslabuje.
pred 8 rokmi
2. poschodie – je založené na spestrení stravy, v prevažnej miere, mliečnymi a mäsovými výrobkami.
pred 4 rokmi
Prevažná väčšina prípadov pochádza z Guinei.
pred 7 rokmi
Prvé DVD s prevažne televíznymi záznamami slávnych pesničiek Hany Hegerovej, ale aj s recitálom a dokumentmi , zachytávajúcimi jej tvorbu od začiatku šesťdesiatych rokov.
pred 10 rokmi
Všetko nasvedčuje tomu, že jarná a jesenná televízna štruktúra funguje v celosvetovom meradle.
pred 6 rokmi
Dielo s názvom Abstraktes Bild 809-4 od nemeckého maliara Gerharda Richtera by sa podľa odborníkov mohlo vydražiť až za 11,8 milióna libier (14,7 milióna eur).
pred 6 rokmi
Debutový sólový album Stanislava Hložka po rozpade dua HložekKotvald priniesol dvanásť popových songov.
pred 3 rokmi
Paródia, ktorá nadväzuje na úspešné československé komédie 70-tych rokov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT