Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Civic 1,6i LS

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 26.02.2001

Honda odštartovala predaj najnovšej (siedmej) generácie svojho v Európe najpredávanejšieho typového radu Civic v závere minulého roka, ...
Honda Civic 1,6i LS
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Honda odštartovala predaj najnovšej (siedmej) generácie svojho v Európe najpredávanejšieho typového radu Civic v závere minulého roka, a to štvordverovým sedanom. Ostatné, rozmermi menšie modely sa majú na trhu objaviť do konca tohto roka.

V porovnaní so svojím predchodcom má nový Civic sedan viacero významných konštrukčných zmien , najvýraznejšie sa v prospech pohodlia posádky zmenil interiér, zväčšili sa jeho rozmery aj bezpečnostné parametre. Na náš a česko-moravský trh sa dodáva s dvojicou zážihových motorov so zdvihovým objemom 1,4 a 1,6 l. Začiatkom tohto roka sme mali možnosť bližšie spoznať vlastnosti tohto vozidla s výkonnejším z dvojice ponúkaných motorov, s päťstupňovou ručne ovládanou prevodovkou a stredným stupňom výbavy LS. Vonkajší tvar štvordverového Civica je elegantný, ako má väčšina jeho súčasných konkurentov v strednej triede. Konštruktéri a dizajnéri sa zamerali najmä na vytvorenie nadštandardne priestranného interiéru - bez podstatného nárastu vonkajších rozmerov v porovnaní so štvordverovým Civicom predchádzajúcej generácie. A tento cieľ, ktorým chceli Civic najviac odlíšiť od konkurencie, sa im skutočne podarilo dosiahnuť.

Dostatok miesta pre osoby na predných sedadlách v pozdĺžnom, priečnom i zvislom smere v aute strednej triedy treba považovať za "povinnosť". Bez výhrad ju plní aj nový Civic. Nadštandardný je však priestor pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Nielenže majú 20-centimetrovú medzeru od prednej hrany sedadiel po chrbát operadla predného sedadla, ak je predné sedadlo posunuté celkom dozadu, ale voľnosť pohybu ich nôh neobmedzuje žiadny stredový tunel, podlaha je úplne plochá.

Pri nezmenenej celkovej dĺžke 4460 mm je teraz predná časť vozidla o 65 mm kratšia ako predtým a základňa čelného okna je posunutá o 50 mm dopredu k osi predných kolies. Konštruktéri tak získali možnosť predĺžiť interiér. Skrátenie predného previsu umožnila okrem iného náhrada lichobežníkového závesu predných kolies priestorovo úspornejšími závesmi so vzperami McPherson. Aj lichobežníkové závesy zadných kolies boli modifikované tak, aby zaberali menej miesta a umožnili vytvoriť úplne plochú podlahu. V oficiálnych materiáloch- Hondy sa uvádza, že napriek tomu nové závesy s podstatne tuhšími puzdrami spodných aj horných ramien a ďalších prvkov zabezpečujú až o 31 % lepší kontakt zadných kolies s vozovkou ako pri predchádzajúcej generácii. Nemali sme možnosť bezprostredne porovnať jazdné vlastnosti vozidiel oboch generácií, stabilita súčasnej pri náhlej zmene smeru jazdy, a to aj na menej kvalitnej vozovke, je však veľmi dobrá. Vráťme sa však ešte k interiéru. Prístrojový panel má rýchlomer a otáčkomer s väčším priemerom, s väčšími bielymi číslicami na čiernom pozadí a bielymi osvetlenými ručičkami, čo uľahčuje ich sledovanie v rušnej premávke. V spodnej časti rýchlomeru je digitálny počítač kilometrov. Všetky ostatné meracie prístroje a ovládacie prvky sú v dobrom dosahu vodičových očí, rúk alebo nôh. Ovládacie sily na kožou obšitom venci volantu zmenšuje elektrický posilňovač hrebeňového riadenia s mikroprocesorom, ovládajúcim elektromotor na jednosmerný prúd. Mikroprocesor vyhodnocuje rýchlosť vozidla a pohyb volantu, pri malých rýchlostiach jazdy je posilňujúci účinok výraznejší. Riadenie je presné, vodič na volante vždy cíti reakciu vozovky na natočenie predných riadiacich kolies.

Vhodnú polohu na sedadle voči volantu si vodič môže upraviť zmenou výškového nastavenia volantu a pozdĺžnym aj výškovým prestavením polohy sedadla. Zmenu výšky sedadla nad vozovkou možno zabezpečiť natáčaním ružice na vonkajšej strane sedadla v rozsahu asi dvoch centimetrov. Predné sedadlá sú pohodlné. Ich bočné vedenie však na osoby s nadštandardne širokým chrbtom, najmä v oblasti krížov, môže po niekoľkých hodinách jazdy pôsobiť trochu rušivo. Nový sedan je o 45 mm vyšší a 20 mm širší ako sedan predchádzajúcej generácie.

Z nárastu týchto rozmerov majú úžitok najmä cestujúci na zadných sedadlách, najmä ak na nich sedia traja dospelí. Niekoľko milimetrov konštruktéri obetovali na dôkladné protihlukové, ale aj energiu nárazu absorbujúce obklady. Interiér Civicu je tichý, účinnosť protihlukových úprav je značná, výrobca udáva, že pri zrýchľovaní je hluk motora počuteľný v interiéri menší o 3 dB (A), pri plynulej jazde o 2,5 dB (A). K zlepšeniu akustického pohodlia prispel aj o 2 dB (A) tichší ventilátor klimatizácie . Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Predĺženie zadného previsu karosérie o 40 mm a použitie priestorovo úspornejších závesov zadných kolies prispeli k zväčšeniu objemu batožinového priestoru o 40 l na 450 l podľa normy VDA. Rovnaké čísla, ale v milimetroch, sa vzťahujú k vstupnému otvoru do batožinového priestoru - vzrástol o 40 mm na 450 mm. Pod výklopným vekom podlahy batožinového priestoru je užšie náhradné koleso na núdzový dojazd a ostatné prvky povinnej a odporúčanej výbavy.

Interiér Civicu má niekoľko odkladacích priestorov na rôznych miestach, za najvýznamnejší sa všeobecne pokladá uzavierateľná schránka v prístrojovej doske pred spolujazdcom. Má objem 6 l, o 0,5 l viac ako, predchádzajúcej generácii, osoby na predných sedadlách majú k dispozícii aj držiaky na plechovky alebo poháre s nápojmi, veľké odkladacie priestory sú aj vo výplniach predných dverí. Posádke okrem už spomínanej klimatizácie cestovanie spríjemňuje kvalitná audiosústava, elektricky ovládané okná a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Pasívnu bezpečnosť zabezpečujú okrem tuhej kabíny pre posádku s veľkým podielom plechov z vysokopevnej ocele aj trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých piatich sedadlách, osobám na predných sedadlách aj čelné a bočné bezpečnostné vankúše.

Motor s druhou generáciou variabilného časovania Honda VTEC-II je, napriek neveľkému zdvihovému objemu 1,6 l, dostatočne výkonný a v aute s dĺžkou takmer 4,5 m aj mimoriadne úsporný. Ak sa niekomu štvordverový Civic páči, ale má obavy, či 1,6-litrový motor neznehodnotí slabými dynamickými vlastnosťami jeho reprezentatívnosť, nemusí mať obavy. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s a najväčšia rýchlosť 195 km/h sú veľmi kvalitné parametre. Priemerná spotreba 95-oktánového benzínu v kombinovanej prevádzke je pritom veľmi priaznivá, len 6,5 l na 100 km.




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 8 rokmi
Útek zo sveta reality sa stáva čím ďalej, tým viac lákadlom a hlavným „ťahákom“ do sveta kinematografie.
pred 6 rokmi
Ide pritom o prvý takýto prípad v histórii populárnej internetovej služby.
pred 4 rokmi
Aké je listovať v kalendári spomienok a plakať pre to, čo sa už nedá zmeniť? A ako sa človek dokáže zmieriť s tým, že musí stratiť, aby získal?
pred 6 rokmi
82-ročný štvornásobný držiteľ Oscara stvárni v športovej dráme Trouble with the Curve starnúceho bejzbalového skauta.
pred 3 rokmi
Martin Harich prináša svoj prvý videosingel v angličtine.
pred 11 rokmi
Strečink – stretching
pred 5 rokmi
Učebnicu vraj študenti využijú na hodinách občianskej náuky a dejepisu.
pred 6 rokmi
Viac ako dva týždne pred americkými prezidentskými voľbami zostáva súboj medzi dvoma hlavnými rivalmi o najvyšší post stále otvorený.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT