Popularita vozidiel s karosériou typu sedan postupne klesá. Kvôli väčším nárokom na priestor, praktickosť a variabilitu interiéru sú dnes v kurze hatchbacky.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
Popularita vozidiel s karosériou typu sedan postupne klesá. Kvôli väčším nárokom na priestor, praktickosť a variabilitu interiéru sú dnes v kurze hatchbacky. Honda však aj napriek tomu necháva v ponuke Civic so stupňovitou zadnou časťou, ktorý pri nedávnej modernizácii fazóny celého modelového radu dostal ešte dynamickejší výraz.
Zmeny sa dotkli predovšetkým prednej časti vozidla s novou maskou chladiča a prednými reflektormi. Oba nárazníky v spodnej časti naznačujú spojler a k štandardu teraz patria aj zvýraznené prahy. Ďalšou charakteristickou črtou Hondy Civic sedan je dlhý zadný prevys, z ktorého ťaží predovšetkým batožinový priestor objemu 450 l. Pre porovnanie Ford Focus sedan pojme 490 l a Renault Mégane sedan 520 l batožín ale nová Mazda3 sedan za Hondou zaostáva o 31 l. Jednoduché závesy veka batožinového priestoru umožňujú otvárať ho do veľkého uhla. Slabinou tohto riešenia však je, že po zatvorení veka zasahujú do priestoru pre batožinu s čím treba pri jej ukladaní počítať, lebo inak veko nezatvoríte. Dobrý dojem kazí tiež chýbajúce čalúnenie jeho vnútornej strany. Chytať ho za ostrú hranu nie je totiž príjemné. Na druhej strane vyzdvihnúť treba rozmerný otvor batožinového priestoru, ktorý sa svojím takmer hranatým tvarom snaží ponúknuť čo najlepší prístup.
Ľahká obmena neobišla ani interiér. Ten sa teraz môže pochváliť luxusnou hnedobežovou kombináciou poťahových a obkladových materiálov, na kvalite ktorých niet veľmi čo kritizovať. Nový štvorramenný volant padne dobre do ruky, má ale zbytočne veľký priemer a chýba mu možnosť nastavenia v pozdĺžnom smere. Orientáciu na pohodlie a jazdný komfort potvrdzujú aj predné sedadlá, ktoré sú o niečo mäkšie ako predtým s výrazne menšou bočnou oporou. Vodič dostal k dispozícii sklápateľnú lakťovú opierku. Prepracovaný prístrojový panel s novou farebnou kombináciou modrej a červenej je lepšie viditeľný vďaka podsvieteniu LED
diódami. Cestovný komfort na zadných sedadlách podporuje v danej kategórii bezkonkurenčný priestor pre kolená cestujúcich, ktorý Civicu spolu s rovnou podlahou môžu závidieť viaceré sedany vyššej triedy.
Civic dostať iba s jedinou ale bohatou výbavou a pohonnou jednotkou. Jeho 1,6 l zážihový štvorvalec výkonu 81 kW/ 110 k pri 5600 ot/min s krútiacim momentom 152 Nm pri 4300 ot/min vybavený variabilným časovaním ventilov vyniká nad konkurenciou dynamikou a nízkou palivovou spotrebou zároveň. Z 0 na 100 km/h s ním sedan zrýchľuje za 9,2 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 195 km/h. Dalo by sa predpokladať, že s takýmito parametrami ide ruka v ruke veľká spotreba, opak je však pravdou. Testovaný Civic sedan si totiž aj napriek pomerne svižnej jazde zapýtal v priemere len asi 7 l naturalu na 100 km. Podvozok na rozdiel od minulosti nie je stavaný na športové prejazdy zákrut. Komfortne vyladeným pružením osloví skôr tých, ktorí kladú dôraz na pohodlie cestovania.