Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 03. apríla 2020, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Civic 1.4i - Enterprise II.

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 24.07.2009

Pravdepodobne budete s nami súhlasiť, že v prípade Hondy Civic ide o jeden z najvýraznejších hatchbackov na trhu od momentu jeho uvedenia.
Honda Civic 1.4i - Enterprise II.
Zdroj obrázku: TS Server.sk
 

Pravdepodobne budete s nami súhlasiť, že v prípade Hondy Civic ide o jeden z najvýraznejších hatchbackov na trhu od momentu jeho uvedenia. Pamätám sa, ako sme boli na jednom z prvých Civicov na výlete v Chorvátsku, kde toto auto budilo vo všetkých mestečkách patričný rozruch. Vtedy sa na auto muselo čakať aj niekoľko mesiacov a počas celej cesty sme nestretli žiaden iný Civic.

Dnes už je týchto áut samozrejme na cestách výrazne väčšie množstvo, no po dizajnovej stránke autu nemáme stále čo vytknúť. Honda síce ešte koncom minulého roka vypustila na trh verziu pre rok 2009, ktorá okrem bohatšej výbavy (čo sme radi) prišla aj s miernym face-liftom. Žiadne dramatické zmeny sa našťastie neudiali, iba prednej maske pribudli dva malé otvory, podľa ktorých ľahko identifikujete nový model. Podľa môjho názoru to bolo predtým krajšie, no ale nič sa nedá robiť.

Auto, ktoré dorazilo na test malo jednu zvláštnosť. Pod jeho kapotou nenájdeme žiaden vysoko- výkonný, alebo aspoň vysoko-otáčkový agregát, no naopak, inovovanú najslabšiu pohonnú jednotku s objemom 1.4 litra a výkonom 73kW, teda 100 koní, ktorá je vybavená 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Zatiaľ všetko v poriadku, auto vyzerá dobre, máte v ňom naozaj veľa miesta nielen na sedenie a batožinu, ale aj kopec rôznych odkladacích priestorov, z ktorých sa nám opäť najviac páči priestor pod zadnými sedadlami, kam možno ukryť množstvo nepotrebností (už len možnosť ich tam uchytiť a bolo by to dokonalé).

Interiér auta plne zodpovedá exteriéru. Ostré hrany, niekoľko úrovní, do ktorých sú rozdelené viaceré displeje a zrejme podľa skúseností z prvých sérii, ubudlo lesklých plôch v okolí centrálnej kaplnky, kde je sústredený rýchlomer a otáčkomer. Nielenže sa toto miesto v pred-faceliftovej verzii ťažko udržiavalo čisté, no na prudkom slnku sa vám odrážali lúče zo všetkých strán priamo do očí. Zvyšok plastov ostal v podstate nezmenený a ostala aj „kovová úprava“ niektorých povrchov, ktorá veľmi ľahko podlieha vplyvu času a na niektorých miestach sa zvykne zošúchať (najmä riadiaca páka a uzávery odkladacích priestorov v stredovom paneli).Zvláštnosťou sú aj na jednej strane malé ikonky signalizujúce nutnosť preradenia, na strane druhej zase malé ikonky dokumentujúce úspornosť vašej jazdy, ktoré sa vzájomne vylučujú. Ak budete často navštevovať vysoké otáčky, ikonky efektivity ostanú tmavé a naopak. Zlou správou je, že vysoké otáčky budete navštevovať relatívne často a dokonca nie cieľavedome.

Obzvlášť, ak sa s Hondou vyberiete mimo hraníc mesta. Motor je sprevodovaný poriadne nakrátko, už na 60tke radíte 6ty prevodový stupeň a v momente, kedy idete 90kmh, motor točí 3000 otáčok. Pri diaľničných rýchlostiach rýchlo prebehnete aj štvortisícovú hranicu, kde už motor nielen výraznejšie počuť, no samozrejme stúpne aj jeho apetít. Táto Honda je doma jednoducho v meste (meno City by jej azda pristalo viac ?). Krátke prevodové stupne vyhovujú akcelerácii do povolených rýchlostí, riadiaca páka ide presne a zľahka, jej dráhy sú v poriadku a dokonca aj spotrebu bez problémov udržíte pod hranicou 6 litrov. Ak si to teda spojíme aj s výbornou priestorovou ponukou, začína táto Honda dávať zmysel.

A dávala by ešte väčší, pokiaľ by konštruktéri prihliadli na stav našich ciest. Aj na sériových 16palcových kolesách nám na cestách hlavného mesta prišiel podvozok pomerne tvrdý a hlučný, aj keď k jeho priľnavosti, alebo správaniu v zákrutách nemáme žiadne vážnejšie výhrady. Takémuto, priam športovému, podvozku by sme sa určite viac potešili, ak by sme v prednej časti mali výkonnejší agregát. Avšak takto auto vzbudzuje skôr rozporuplné pocity i keď veríme, že v iných krajinách by sme sa možno nesťažovali. Aby sme ale iba nekritizovali, musíme spomenúť aj veci, ktoré nás vyslovene potešili. Páčil sa nám hlavne posed v aute (vodič sedí takmer v strede vozidla), reakcie na volant, ktoré sú veľmi priame a aj samotné sedadlá, patriace k tým lepším v danej triede. No a nakoniec aj brzdy. Tie sú silné a veľmi dobre sa dávkujú.

Honda Civic má vo svojich rukách niekoľko silných argumentov. Kvalita, spoľahlivosť a nenáročnosť na servis produktov Hondy je priam legendárna (osobná skúsenosť), k čomu sa po určitom čase pridáva aj zaujímavý a atraktívny dizajn. Škoda už len tých pár chybičiek krásy a veľmi, veľmi odvážnej ceny, ktoré dokážu vyvolať v našich očiach otázniky pochybnosti. A aby sme nezabudli na náš večne aktuálny odkaz zamestnancom Hondy - stále čakáme na nástupcu NSX, S2000, Integry Type-R, alebo Accord Type-R. Myslím, že je na čase porozmýšľať nad petíciou, alebo aspoň vytvorením skupiny na Facebooku..




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Speváčka Barbara Haščáková prekvapila fanúšikov nie len svojou návštevou na Slovensku, ale aj novým hudobným počinom v podobe duetu s Mirom Jarošom, ktorý ju pôvodne oslovil na nahranie niekoľkých vokálov.
pred 5 rokmi
Pred troma rokmi umiestnil na sociálnej sieti Twitter status, ktorý nepublikovateľným spôsobom urážal galícijský klub
pred 8 rokmi
Herečky v jednej epizóde znovu prepožičajú hlas láskam Barta Simpsona.
pred 5 rokmi
Blíži sa obdobie letných dovoleniek a výletov v prírode. Prinášame vám preto prehľad najpraktickejších elektronických pomocníkov, ktorí vám ušetria nielen čas, ale aj starosti.
pred 7 rokmi
Režisérom klipu, v ktorom 26-ročná Američanka žijúca v Anglicku stavila na úspornosť, je Ant Shurmer.
pred 9 rokmi
Malígny melanóm je ochorenie, o ktorom sa často hovorí. Sú však aj iné kožné nádory, ktoré nás často ohrozujú. Medzi zhubné nádory patria kožné medzi tie najčastejšie.
pred 4 rokmi
Ceny si odniesli Peteraj, Hudec, Müller, Kirschner, Tásler a HEX.
pred 7 rokmi
DEBBI takmer presne po dvoch rokoch vydáva 15. apríla 2013 (dnes) svoj druhý štúdiový album LOVE, LOGIC & WILL.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT