Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Hodnotenie: 9 / 10
Zdroj: © Server.sk, redaktor: remo, pridané: 03.05.2012

Aktuálna verzia Hondy Accord Tourer sa snaží osloviť moderným dizajnom, tradíciou spoľahlivosti, vyspelými technológiami a dobrými jazdnými vlastnosťami.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Japonská automobilka Honda vyrába model Accord už od roku 1976, momentálne sa v showroomoch predáva ôsma generácia a svetlo sveta už uzrel aj koncept deviatej generácie, ktorá by sa mala začať predávať na jar tohto roku. Aktuálna verzia sa snaží osloviť moderným dizajnom, tradíciou spoľahlivosti, vyspelými technológiami a dobrými jazdnými vlastnosťami.

Dizajn Hondy Accord Tourer bol ocenený prestížnou dizajnérskou cenou Red Dot Design Award a niet sa čo čudovať. Kombi od Hondy patrí v strednej triede k tým najkrajším. Ostro skosené svetlá so širokou chrómovou maskou chladiča dodávajú tvári auta dávku vážnosti, dynamické línie sa tiahnu odpredu až do zadnej časti, s ktorou si dizajnéri poradili veľmi dobre a oproti predošlej generácii nevyzerá kufor ako z tradičných amerických aút používaných na prevoz truhly počas pohrebu. Elegantný vzhľad dopĺňajú chrómové strešné lyžiny, kľučky a lemovanie bočných okien.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 01
Dizajn radí Hondu Accord Tourer medzi najkrajšie vozidlá typu kombi v triede.

V interiéri potešia kvalitné plasty a vysoká kvalita ich spracovania. Ergonómia vodičovho priestoru je na dobrej úrovni a nie je jej čo vytknúť, všetky ovládacie prvky sú ľahko dostupné, zrozumiteľné a dá sa v nich rýchlo zorientovať aj bez čítania manuálu. Kožený volant dobre padne do ruky, tlačidlami na ňom sa ovláda tempomat, audiosústava, telefón a palubný počítač. Budíky dávajú vodičovi prehľadné informácie o jazde, v otáčkomeri je aj indikátor radenia prevodových stupňov.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 02
Interiéru niet čo vytknúť, pasažieri sa usadia pohodlne.

Audiosústava a dvojzónová automatická klimatizácia zobrazujú informácie na jednoduchom displeji, ich ovládanie je priamo pod displejom na stredovej konzole. Pod nimi nájdeme jednu odkladaciu skrinku, druhú, menšiu, má vodič pred ľavým kolenom. Okrem toho možno veci odložiť do dverí a do objemnej lakťovej opierky, v skrinke pred spolujazdcom však veľa miesta nie je. Do otvárateľnej skrinky vedľa páky ručnej brzdy sa dajú odložiť dva nápoje. Okrem toho nájdeme na stredovej konzole popolník, zapaľovač a dvojúrovňové vypínače vyhrievanie sedadiel.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Ergonómia ovládania je na vynikajúcej úrovni, všetky prvky sa ovládajú intuitívne.

Vodič si nájde ideálnu polohu za volantom veľmi jednoducho aj bez elektrického nastavenia sedadiel. Tie ponúknu vynikajúci komfort aj na dlhé cesty. Bočné vedenie je dobre vyprofilované a postará sa o držanie tela v sedadle aj pri rýchlejších prejazdoch zákrut. Na zadných sedadlách je takisto dostatok miesta a hoci je priestorová rezerva na kolená len pár centimetrov, dvaja cestujúci sa vzadu pohodlne a bez sťažovania zvezú aj na dlhých trasách. Priestoru na hlavu je vzadu vďaka pokračujúcej streche dostatok. Batožinový priestor ponúka objem 406 litrov, čo je v tejto triede vozidiel 100 litrov pod priemerom, za zatváranie a otváranie veka na diaľku alebo tlačidlom na ovládači dávame plus.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 04
Objem kufra 406 litrov je najmenší v triede, no stále toho odvezie dosť.

Jazde s Hondou Accord Tourer niet čo vytknúť. Riadenie je presné, má správnu tuhosť a dáva dostatočnú odozvu od povrchu vozovky. Radiaca páka má presne vymedzené krátke dráhy, medzi ktorými ide rýchlo radiť a každý stupeň dáva o zaradení vedieť jemným cvaknutím. Podvozok je naladený neutrálne, v zákrutách sa karoséria nenakláňa a nevyvedie ju z miery ani silný vietor. Navyše je mimoriadne tichý a hluk sa do kabíny nedostáva ani blízko pri maximálnej rýchlosti, kedy je počuť len relatívne tichý šum a odvaľovanie kolies od asfaltu, motor o sebe dáva vedieť takisto len minimálne. Pochváliť tu treba aj štyri kotúčové brzdy, ktoré sa dajú dobre dávkovať a v prípade potreby dokážu rýchlo vozidlo zastaviť. Dalo by sa očakávať, že tvrdší športovejší podvozok pôjde na úkor komfortu, no vôbec to tak nie je. Na 17-palcových hliníkových diskoch je jazda pohodlná a tichá, rázy od nerovností na ceste sa do interiéru prenášajú v značne tlmenej podobe, menšie trhliny vôbec necítiť.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 05
Honde záleží na bezpečnosti, o zapnutí pásov pasažierov informuje vodiča na paneli.

Pochváliť treba jazdu s Accordom Tourer v noci. Po otvorení dverí sa zapne efektné modré osvetlenie priestoru pre nohy, ktoré sa naštartovaním zhasne. Biele podsvietenie budíkov je ľahko čitateľné a neťahá oči, vozovku osvetľujú xenónové reflektory s funkciou automatického prepínania stretávacích a diaľkových svetiel a prisvetľovaním do zákrut.

Zo sedadiel je bezproblémový výhľad okolo auta, zrkadlá sú síce menšie, no v premávke sú dostatočné. O lepší prehľad o situácii okolo auta počas parkovania sa starajú predné a zadné senzory, ktoré robia z parkovania pomerne veľkého auta jednoduchú záležitosť bez strachu z kontaktu s prekážkami a poškodenia laku. Zabudnúť by sme nemali ani na celkom schopný audiosystém s 9 reproduktormi a subwooferom zabudovaným v stene batožinového priestoru, integrovaný je menič na 6 CD a USB a Aux vstup v lakťovej opierke. Súčasťou je aj Bluetooth handsfree.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 06
Cestujúci si ľahko poodkladajú veci, ktoré nechcú mať počas jazdy vo vreckách.

Prepĺňaný naftový motor s objemom 2,2 litra má maximálny výkon 110 kW (150 koní) pri 4000 ot./min., a krútiaci moment 350 Nm od 2000 otáčok. S autom hýbe dostatočne dynamicky a pritom s dobrou spotrebou, ktorú sa snaží optimalizovať aj indikátor radenia. Ten na trojke pri mestskej 50-ke (2000 ot./min.) pýta zaradenie štvorky, čím klesnú otáčky na 1500, podobná situácia nastáva mimo mesta, kde už krátko nad 90-kou nabáda k zaradeniu šiesteho stupňa. V meste sme jazdili s priemernou spotrebou 7 l/100km, za diaľničnú 130-ku si vypýtal 7,1 litra, mimo mesta 5,4 litra. Tieto údaje sú síce vyššie ako udáva výrobca, no pri striktnom dodržiavaní rýchlostných limitov a poslúchaní indikátora radenia sa bežný vodič k papierovým hodnotám priblíži viac. Celková spotreba testu skončila na hodnote 6,5l/100km a dojazd na nádrž 920 kilometrov, na jedno natankovanie však pri bežnej prevádzke prejde aj viac ako 1000 km, čo je slušný údaj.
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 07
Motor s kultivovaným chodom dáva autu dostatočnú dynamiku.

V USA si Accord držal titul najpredávanejšieho japonského auta 15 rokov, na Slovensku sa tomuto modelu v predajoch v silnej konkurencii veľmi nedarí. Tradičnému zástupcovi strednej triedy má v boji o lepšiu predajnosť pomôcť aktuálne predávaná verzia s jemný faceliftom, lepším komfortom a jazdnými vlastnosťami, ako aj vynovená technika. Všetky tieto aspekty môžeme iba pochváliť a zhodnotiť ako veľmi vydarené, Honda Accord je jednoducho rokmi preverené a vyladené auto, ktoré majiteľa nemá okrem veľkosti kufra a minimálnej ponuky príplatkovej výbavy v čom sklamať.

Technické údaje

Maximálny výkon kW (k)
: 110 (150)
pri otáčkach (1/min)
: 4000
Max. krútiaci moment (Nm)(MT)
: 350
Zdvihový objem (cm3)
: 2199
Maximálna rýchlosť (km/h)(MT)
: 207
Zrýchlenie z 0 na 100km/h (s)
: 9,8
Pohotovostná hmotnosť
: 1668
Maximálna hmotnosť (kg)
: 2100
Dĺžka vozidla (mm)
: 4750
Šírka vozidla (mm)
: 1840
Výška vozidla (mm)
: 1470
Rázvor náprav (mm)
: 2705
Svetlá výška (mm)
: 135
Objem batožinového priestoru (dm3)
: 406
Objem palivovej nádrže (l)
: 65


 

25 obrázkov / Dizajn radí Hondu Accord Tourer medzi najkrajšie vozidlá typu kombi v triede
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC




Hodnotenie: 9 / 10
Ďalšie súvisiace a podobné články

Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 


Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 6 rokmi
Cieľom zákona bolo v prvom rade obmedziť ženám, ktoré sa obliekali ako muži, prístup k určitým úradom a zamestnaniam.
pred 7 rokmi
Skupina GLADIATOR, ktorá oslavuje 20 rokov od svojho vzniku, sa v rámci svojho VŠETKO NAJLEPŠIE TOPFEST TOUR chystá predviesť strhujúcu šou.
pred 6 rokmi
Je len otázkou času, kedy slabú imunitu napadnú cudzorodé látky – výsledkom tak môže byť chrípka, angína, ale i život ohrozujúca rakovina.
pred 8 rokmi
Novovytvorená forma antihmoty je najťažšia a najzložitejšia antiforma akú kedy kto vytvoril.
pred 6 rokmi
Etablovaný hollywoodsky režisér Sam Raimi sa opäť rozhodol prekročiť svoj nezameniteľný autorský potenciál a nakrútiť najnovší filmový počin Cesta do krajiny Oz.
pred 5 rokmi
Autori divadelných a rozhlasových hier, ale aj ich adaptácií môžu súťažiť o dotované ceny v súťaži Literárneho fondu.
pred 3 rokmi
Peter (Levi Miller) je neskrotný 12-ročný chlapec s rebelskými sklonmi. V chladnom londýnskom sirotinci, kde žije celý svoj život, však niečo také nie je v móde.
pred 5 rokmi
Zuckerberg prispel minulý rok na konto dobročinnej organizácie Silicon Valley sumou viac ako 970 miliónov amerických dolárov.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT