Server.sk Auto Fit Kino Music Tech Zľava Môj Bazár Job Reality Fórum Súťaž Foto Počasie PR správy

Dnes je 17. januára 2018, meniny má a zajtra
Aktuálny čas:

Ford Focus

Zdroj: © Server.sk, redaktor: gus, pridané: 06.05.2011

Legendárny podvozok, komunikatívne riadenie aj na tú dobu veľmi odvážny dizajn z Forda urobili už pomaly legendu, preto očakávame poriadnu "udalosť".
Ford Focus
Zdroj obrázku: © Server.sk
 

Každý nový Ford Focus je od predstavenia prvej generácie vždy poriadna udalosť. Legendárny podvozok, komunikatívne riadenie aj na tú dobu veľmi odvážny dizajn z neho urobili už pomaly legendu a tak dnes, kedy prichádza opäť nová generácia, očakávame opäť poriadnu „udalosť“. Je to však skoro naopak, nový Focus nesprevádza (aspoň na Slovensku) žiadna dramatická kampaň a za volant sme sa dostali pomerne rýchlo. Na krátkej medzinárodnej prezentácii sme si odjazdili dve top-verzie, ktoré prídu na trh až neskôr (2.0diesel 103kW a 1.6Ecoboost 134kW) a iba pár dní po tom sme si na týždeň sadli za volant benzínovej i naftovej 1.6tky. Tie dva týždne ale stačili na to, aby sme o tomto aute zistili to najpodstatnejšie.

Sme si úplne istý, že za volantom sa budete cítiť dobre.

Vzhľad hodnotiť pridlho nebudeme, ide o jemnú evolúciu poslednej generácie, nemusí však chutiť každému. Po usadnutí za volant ale pocítite najväčšiu zmenu, interiér konečne vyzerá tak, ako sa na auto začínajúce na cene niekde tesne pod 16.000EUR patrí. Plasty dobre lícujú, sú prijemné na dotyk i na pohľad, ovládače, budíky i volant sú všetko miesta, na ktoré sa budete radi pozerať. Na ovládanie akéhokoľvek autorádia v tomto aute (či už s navigáciou, alebo základný, či stredný model s Bluetooth) si budete zvykať, ale veď predsa auto si nekupujete na týždeň, či dva. Aj sedadlá sú dobré, nechýba im bočná opora a všetky verzie majú aj nastaviteľnú bedrovú opierku, čo oceníte najmä pri dlhších cestách.

Pokiaľ ide o priestor – Focus pôsobí zvonku oveľa väčším dojmom, ako je v skutočnosti.

Vpredu máte miesto na život, to áno, vyššie osoby (nad 185cm) sa ale už môžu cítiť stiesnene. Najmä v oblastí kolien a ramien. Veľa ide určite na rováš bezpečnosti a odhlučneniu, no ani vzadu nie je priestoru na rozdávanie – počíta sa viac s 3 deťmi, alebo 2 dospelými (opäť ale nie príliš vysokými), no prekvapením bol kufor, ktorého veľkosť záleží od toho, či máte obyčajnú rezervu (277), dojazdovú (316), alebo iba súpravu na opravu defektu (363), to veru nie je žiadna sláva. Silné stránky mal ale Focus vždy inde. Podvozok a zábava za volantom – o tom počúvame zo všetkých zahraničných médií dodnes. Tie isté médiá nový Focus v tomto smere už ale veľmi nechvália. S novým elektrickým posilňovačom vraj prišiel o cit a už to nie je ono. Nuž, je to čiastočne pravda, ale stále platí, že jeho jazdné vlastnosti sú výborné. Podvozok sa drží asfaltu zubami-nechtami, nerovnosti tlmí veľmi dobre. To, že nás Forďáci okradli o istú spätnú väzbu im ale zazlievať nebudeme. Základné modely si pre tento dôvod u nás nekúpi až tak veľa zákazníkov a tak dali prednosť logicky spotrebe a iným hračkám. Akým? No predsa vyberali z regálov FoMoCo (Ford Motor Company), kam patrí, alebo patrilo množstvo iných značiek a tak si do nového Focusu budete môcť objednať volvácke City Safety (aj keď vraj iba počiatočný vývoj bol spoločný), volant bude vibrovať pri ignorovaní jazdných pruhov, dokonca bude aj korigovať smer po istú dobu, Focus bude sledovať vašu únavu, vzdialenosť od auta pred vami, slepé uhly, jednoducho takmer všetko.

Motor

S motormi to bude na krátku dobu ťažšie, respektíve možno aj ľahšie. Pre začiatok máte totiž na výber z niekoľkých (aj keď nie všetkých) motorizácii iba pri 5dverovom hatchbacku, sedan si môžete kúpiť iba s naftovou, či najslabšou benzínovou 1.6tkou. Neskôr dorazí ešte silnejšia 1.6 Ecoboost s výkonom 134kW (182koní) a naftový 2liter s výkonom 103kW (140koní) a pribudne aj dvojspojková prevodovka Powershift. Kým sa tak ale nestane, my odporúčame siahnuť po benzínovej 1.6tke s výkonom 92kW (125koní), pretože ide podľa nás o asi najuniverzálnejší agregát. Počas testu papal iba o minimálne viac, ako jeho naftový kolega, ktorý sa navyše vždy zrána (najmä chladnejšieho) nechá pekne počuť a ani s „plnou poľnou“ nebola jeho spotreba nikdy prehnaná. My sme na benzínovom agregáte jazdili priemerne za 6.4litra, v čom bolo asi 600km diaľnic a ďalších 400km po meste, či mimo neho.

S naftovým agregátom sme jazdili v priemere za 6litrov, pričom skladba kilometrov bola podobná. Otázne je, ako to bude, keď sa naftový motor poriadne zabehne, čo by jeho spotrebu mohlo ešte znížiť minimálne o 0.5litra až liter. Pokiaľ ale budete používať auto najmä v meste a jeho blízkom okolí, neváhali by sme a ušetrené peniaze by sme si odložili na palivo.

Vítame:

Jazdné vlastnosti
Vypracovanie interiéru, odhlučnenie
Množstvo technológii – za ktoré si môžete priplatiť
Spotreba

Chýba nám:

Ďalšie motorizácie prídu až neskôr
Možno až priveľa tlačidiel v okolí vodiča pri plne vybavenom aute
Radikálnejší dizajn

Galéria

Ford Focus 1.6 2011 16
Ford Focus 1.6 2011 15
Ford Focus 1.6 2011 14
Ford Focus 1.6 2011 13
Ford Focus 1.6 2011 12
Ford Focus 1.6 2011 11

Interiér

Ford Focus 1.6 2011 10
Ford Focus 1.6 2011 09
Ford Focus 1.6 2011 08
Ford Focus 1.6 2011 07
Ford Focus 1.6 2011 06
Ford Focus 1.6 2011 05
Ford Focus 1.6 2011 04
Ford Focus 1.6 2011 03
Ford Focus 1.6 2011 02
Ford Focus 1.6 2011 01




Server.sk v iOS Server.sk v Androide
 
 

Diskusia k článku

Tvoje meno:

Komentár:


 

Dnes.Server.sk
Dnešné horúce témy »


masáže a telové ošetrenia
Tento portál je cielený, neslúži ako zábavný po...



Najväčší výber originál generík Viagra Cialis a...

Praca pre fyzicky zdatnych muzov do 40rokov ,au...
PLATOVÉ PODMIENKY 3,70€/hod netto + variabilná...
Ponuka práce za 1000 € - základný plat 1000€ ...

140 000.00 €
Na predaj záhrada, rozloha 1 821 m2
20 000.00 €
Na predaj stavebný pozemok, rozloha 1 493 m2
317 000.00 €
Na predaj výrobný priestor, rozloha 337 m2





Ďalší obsah siete Server.sk


Vyberáme z archívu ...

pred 5 rokmi
Rozmanitá výstava s názvom Vianoce – ešte otázky? je venovaná otázkam vianočných sviatkov a s nimi súvisiacimi premenami v tradíciách ako aj otázkam antagonizmu medzi oslavou Vianoc a ich odmietaním.
pred 6 rokmi
Dobrý festival sa blíži a skupina IMT Smile potvrdila ďalšieho hosťa, ktorý vystúpi na jej koncerte 22. júna.
pred 6 rokmi
Svoje hlasy obľúbeným postavičkám prepožičali Elena Podzámska, Michal Domonkoš, Peter Sklár, Ľuboš Kostelný či Henrich Platek.
pred 6 rokmi
Spoločnosť Sony Ericsson dnes oznámila Sony Ericsson Live with WalkmanTM , smartfón s operačným systémom Android, ktorý poskytuje jedinečný hudobný zážitok.
pred 4 rokmi
Pri optimálnom zložení jedálneho lístka asi jednu pätinu dennej potreby tekutín pokryjeme zo stravy, najmä polievok, šťavnatého ovocia a zeleniny, prípadne čajov.
pred 14 rokmi
Športový výkon je rozhodujúcim kritérium efektívnosti športovej prípravy.
pred 7 rokmi
Najočakávanejší a najexkluzívnejší koncert tohto roku na Slovensku bude už o pár týždňov a chlapci z tejto neobvyklej formácie sa pomaly chystajú na príchod do Bratislavy.
pred 6 rokmi
Mesiac november už tradične patrí knihám, a tak je to aj v susednej Viedni, kde vo štvrtok, 10. novembra odštartuje medzinárodný knižný veľtrh Buch Wien.

 
 
 

NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Debutový štúdiový album nahrala Emma Drobná v spolupráci s produkčným tímom Creative Music House.
NOVINKA! Emma Drobná - You should know
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
Desmod prichádza s absolútnou novinkou!
Novinka! DESMOD - Molekuly zvuku
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT
štvrtým štúdiovým albumom, ktorý vydá v októbri.
MÁRIA ČÍROVÁ korunuje megaúspech singla UNIKÁT